Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Heeft Trump dit met jou besproken? Ben je zijn veiligheidsadviseur?

Dit is mijn argumentatie:
Trump gaat nooit 1 VS-militair naar Taiwan sturen. Dan doet hij het in zijn broek. Ze gaan daar immers sneuvelen als vliegen.
Zijn uitspraken in 2025:
“Taiwan heeft de VS niets betaald om beschermd te worden.”
“Waarom zouden we een oorlog met China riskeren voor een eiland dat de meeste Amerikanen niet kunnen aanwijzen op een kaart?”
Dat zegt wel genoeg. Trump zou waarschijnlijk:
Eerst proberen China onder druk te zetten met dreigementen, handelssancties, of wapenleveringen
Pas militair ingrijpen als de VS direct wordt geraakt, of als zijn reputatie in gevaar komt vlak voor verkiezingen
Hij is géén voorstander van preventieve militaire inzet zonder directe return.
Trump zou Taiwan eerder onder druk zetten dan beschermen zonder compensatie.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoe sommigen hier zo feitenvrij kunnen discussiëren? Daar zakt je broek toch van af?
Terug naar de feiten:
Hoewel de VS hun politiek van "strategic ambiguity" ivm Taiwan behouden weet iedereen (minus 1 SG-poster) dat er daar VS-militairen rondlopen. Een beetje zoals de kernwapens in Kleine Brogel. Iedereen weet het behalve dus onze superposter

Voor 2025 wordt het aantal VS-militairen in Taiwan op een kleine 500 geschat. Dat zijn er 10 keer zoveel als de schatting van het jaar voordien.
As China's threats grow, Taiwan seeks U.S. military support to strengthen its defenses
In congressional testimony this month, a retired U.S. Navy admiral also publicly acknowledged for the first time that there are about 500 U.S. military personnel stationed in Taiwan, more than 10 times the number previously disclosed.

Dat de mensen vroeger onwetend waren kon je ze moeilijk kwalijk nemen. Maar nu zowat alle informatie een paar muisklikken verwijderd is is het niet enkel ignorantie maar ook luiheid om zo'n enormiteiten te kakelen.

Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 31 juli 2025, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heb jij een Trump-fobie? Of zit Trump ergens in jouw hoofd? Denk jij dat de gemiddelde Amerikaan weet waar Brussel ligt? Of Kiew? Of Moskou?chesini schreef: ↑31 juli 2025, 16:13Dit is mijn argumentatie:
Trump gaat nooit 1 VS-militair naar Taiwan sturen. Dan doet hij het in zijn broek. Ze gaan daar immers sneuvelen als vliegen.
Zijn uitspraken in 2025:
“Waarom zouden we een oorlog met China riskeren voor een eiland dat de meeste Amerikanen niet kunnen aanwijzen op een kaart?”
Eerst proberen China onder druk te zetten met dreigementen, handelssancties, of wapenleveringen
Pas militair ingrijpen als de VS direct wordt geraakt, of als zijn reputatie in gevaar komt vlak voor verkiezingen
+1; Je mag nooit de waarheid uitspreken tegenover "Believers" of "Wetenden".CarpeNoctem schreef: ↑31 juli 2025, 16:19Hoe sommigen hier zo feitenvrij kunnen discussiëren? Daar zakt je broek toch van af?
Terug naar de feiten:
Hoewel de VS hun politiek van "strategic ambiguity" ivm Taiwan behouden weet iedereen (minus 1 SG-poster) dat er daar VS-militairen rondlopen. Een beetje zoals de kernwapens in Kleine Brogel. Iedereen weet het behalve dus onze superposter![]()
Voor 2025 wordt het aantal VS-militairen in Taiwan op een kleine 500 geschat. Dat zijn er 10 keer zoveel als de schatting van het jaar voordien.
As China's threats grow, Taiwan seeks U.S. military support to strengthen its defenses
In congressional testimony this month, a retired U.S. Navy admiral also publicly acknowledged for the first time that there are about 500 U.S. military personnel stationed in Taiwan, more than 10 times the number previously disclosed.
Dat de mensen vroeger onwetend waren kon je ze moeilijk kwalijk nemen. Maar nu zowat alle informatie een paar muisklikken verwijder is is het niet enkel ignorantie maar ook luiheid om zo'n enormiteiten te kakelen.![]()

Ik heb het hier over Taiwan en over het feit dat Trump daar nooit 1 soldaat naar toe gaat sturen en de argumenten staan hierboven. Moet ik er nog een tekening bijmaken of wat ? Heb jij argumenten voor het tegendeel, wel geef ze dan. Niemand houdt U tegen toch. Wat is dat toch hier op dit forum ! Idiote vragen stellen a volonté. Ideeën belachelijk maken a volonté. Maar argumenteren, nee liefst niet.Sammy2 schreef: ↑31 juli 2025, 16:20Heb jij een Trump-fobie? Of zit Trump ergens in jouw hoofd? Denk jij dat de gemiddelde Amerikaan weet waar Brussel ligt? Of Kiew? Of Moskou?chesini schreef: ↑31 juli 2025, 16:13
Dit is mijn argumentatie:
Zijn uitspraken in 2025:
Laatst gewijzigd door chesini op 31 juli 2025, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Je slaat zelf nogal eens ferm de bal verkeerdCarpeNoctem schreef: ↑31 juli 2025, 16:19Hoe sommigen hier zo feitenvrij kunnen discussiëren? Daar zakt je broek toch van af?
Terug naar de feiten:
Hoewel de VS hun politiek van "strategic ambiguity" ivm Taiwan behouden weet iedereen (minus 1 SG-poster) dat er daar VS-militairen rondlopen. Een beetje zoals de kernwapens in Kleine Brogel. Iedereen weet het behalve dus onze superposter![]()
Dat de mensen vroeger onwetend waren kon je ze moeilijk kwalijk nemen. Maar nu zowat alle informatie een paar muisklikken verwijderd is is het niet enkel ignorantie maar ook luiheid om zo'n enormiteiten te kakelen.![]()

Luiheid?
Ignorantie?
KleineSpaarder schreef: ↑31 juli 2025, 16:07En nu heeft zelfs Trump het gehad met Netanyahu.CarpeNoctem schreef: ↑31 juli 2025, 16:02
Het is heel simpel. Na WOII durfde antisemieten het een tijdlang niet meer aan om hun gore fantasmes publiekelijk te belijden.
Israël/Palestina zijn gewoon hondenfluitjes waarmee ze hopen onontmaskerd hun haat te spuien.
Trump is blijkbaar vergeten dat in WO II, er meer dan 6 miljoen joden vermoord zijn.
Maar de man is dan ook 79 jaar oud. Dan vergeet je wel eens iets.
Het zou dan ook niet correct zijn om Trump van anti-semitisme te beschuldigen.
KleineSpaarder schreef: ↑31 juli 2025, 15:06 Trump dirigeert wat belangrijk is, en wat niet.
Trump’s frayed relationships with Putin and Netanyahu are impeding his foreign agenda
By Kevin Liptak, Alayna Treene, CNN
Published 12:00 AM EDT, Thu July 31, 2025
—
President Donald Trump hasn’t found his recent phone calls with war-entangled leaders encouraging.
“Very disappointed,” Trump said of his last conversation with Russian President Vladimir Putin, whose war in Ukraine is only escalating, despite Trump’s efforts to end it.
“It was sort of disappointing,” Trump said Friday of a call with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, whose war in Gaza continues amid a dire humanitarian crisis.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Vrij naar Pink Floyd:
"The lunatic is in my head; The lunatic is in my head;
You raise the blade; You make the change;
You rearrange me 'til I'm sane; You lock the door;
And throw away the key; There's someone in my head, but it's not me". Cheers.

- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet er alles van

KleineSpaarder schreef: ↑30 juli 2025, 08:22De rentes in de EU zijn nu al veel lager dan in de US. Zelfs Griekenland kan aan een 1% lager lenen dan de US.
Dit maakt Trump woedend, vandaar al zijn scheldpartijen aan het adres van de FED baas Powell (*). Powell zou de rente met 2% moeten verlagen volgens Trump.
Met de enorme staatsschuld van de US, 37.000 miljard, zou de US namelijk 370 miljard per jaar uitsparen als ze aan dezelfde rente als Griekenland zou kunnen lenen.
Als het waar is wat je zegt (ik heb geen reden om aan je woorden te twijfelen) zal Trump nog meer woedend worden, want alweer zal de EU kunnen wat de US niet kunnen:
- lagere inflatie
- lagere rente
- een sterkere munt
- EU betaalt maar 15% invoer terwijl de US 39% aan zijn broek krijgt.
Yeah Trump !!!!! MAGA !!!!!!!!
Het is zoals een analist schreef: met Trump is het geen MAGA, maar MEGA: make Europe great again(**)
Alweer heb ik geen reden om aan je woorden te twijfelen, maar ik heb dat toch nergens gelezen. Ik heb wel gelezen dat de EU energie en uranium in de US zal aankopen in plaats van in Rusland.Spaargelden worden "onteigent" en overgemaakt naar de VS. Uschi heeft dit zo "verhandeld"...![]()
Wat ik ook weet: sommigen hier investeren vrijwillig in de US (wat de EU nu ook zal doen). Ondanks het feit dat iedereen zei dat je in de EU moest investeren met Trump.
De Europese beurzen doen het beter dan de US beurzen, en daarbovenop heeft de USD meer dan 11% in waarde verloren.
YTD:
- Eurostoxx 50: +9,38%
- S&P 500: + 8,56%
- USD tov EUR: - 11,6%
Wie als Europeaan in de US belegd heeft, staat meer dan 12% achter op wie in Europa belegd heeft.
(*)KleineSpaarder schreef: ↑18 juli 2025, 19:11
Trump blames Fed board as he labels Powell a 'numbskull'
Donald Trump on Friday blamed US Federal Reserve officials as he reiterated his criticisms of Fed chair Jerome Powell and again called for lower interest rates, Reuters reports.
Trump wrote on his social media platform:
And the Fed Board has done nothing to stop this ‘numbskull’ from hurting so many people. In many ways the Board is equally to blame!
(**)KleineSpaarder schreef: ↑1 april 2025, 18:27
(*) Nadat de grote Amerikaanse beleggers al in december 2024 naar Europa geswitcht waren, geloven de gewone Amerikaanse beleggers het ook allemaal niet meer. Die beleggen meer en meer in Europa. Voor hen is het MEGA: Make Europe Great Again![]()
Investors pour record $11 billion into Europe ETFs to 'Make Europe Great Again'
By Suzanne McGee
April 1, 20254:39 PM GMT+2Updated 2 hours ago
April 1 (Reuters) - U.S. investors poured a record $10.6 billion into exchange-traded funds focused on European stocks in the first quarter, seven times the inflows recorded a year earlier, according to data from BlackRock (BLK.N), opens new tab.
As U.S. President Donald Trump's tariffs and economic policies fuel uncertainty across markets, European equities have emerged as a bright spot. Tim Seymour, founder and chief investment officer of Seymour Asset Management, dubbed the burgeoning trend Make Europe Great Again, or MEGA.
Speciaal voor U dan deze historical, de titel alleen al zegt wel genoeg: https://www.youtube.com/watch?v=wpFo_E9Fq2k
Om met muziek uit te pakken ga je wel van heel goede huize moeten zijn hoor. Maar bon beter muziek dan idiote vragen. Ik ben beleefd, ik blijf bij het Pink Floyd thema.
Was jij het niet die ook schreef dat Trump NOOIT nucelaire sites in Iran zou bombarderen?chesini schreef: ↑31 juli 2025, 16:25 Ik heb het hier over Taiwan en over het feit dat Trump daar nooit 1 soldaat naar toe gaat sturen en de argumenten staan hierboven. Moet ik er nog een tekening bijmaken of wat ? Heb jij argumenten voor het tegendeel, wel geef ze dan. Niemand houdt U tegen toch. Wat is dat toch hier op dit forum ! Idiote vragen stellen a volonté. Ideeën belachelijk maken a volonté. Maar argumenteren, nee liefst niet.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Wel hij heeft dat wel gedaan. Dus heb ik verkeerd voorspeld. Maar China is Iran niet. Trump gaat geen GBU-57's op China gooien. Trump gaat ook niet tussenkomen in Taiwan. Mbt tot Iran heeft Trump zich voor de kar van Nethanyanu laten spannen. Hij/Trump is daar weer dubbel en dik ingetuimeld. Net zoals Poetin hem voor zijn kar heeft gespannen. Daar is Trump ook ingetuimeld.patrick4 schreef: ↑31 juli 2025, 16:53Was jij het niet die ook schreef dat Trump NOOIT nucelaire sites in Iran zou bombarderen?chesini schreef: ↑31 juli 2025, 16:25 Ik heb het hier over Taiwan en over het feit dat Trump daar nooit 1 soldaat naar toe gaat sturen en de argumenten staan hierboven. Moet ik er nog een tekening bijmaken of wat ? Heb jij argumenten voor het tegendeel, wel geef ze dan. Niemand houdt U tegen toch. Wat is dat toch hier op dit forum ! Idiote vragen stellen a volonté. Ideeën belachelijk maken a volonté. Maar argumenteren, nee liefst niet.
Maar China, daar heeft hij schrik van. Als hij daar durft tussenkomen, dan wordt dat het een tweede Vietnam voor de VS.
Laatst gewijzigd door chesini op 31 juli 2025, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kwam in volle overtuiging van KleineSpaarder :patrick4 schreef: ↑31 juli 2025, 16:53Was jij het niet die ook schreef dat Trump NOOIT nucelaire sites in Iran zou bombarderen?chesini schreef: ↑31 juli 2025, 16:25 Ik heb het hier over Taiwan en over het feit dat Trump daar nooit 1 soldaat naar toe gaat sturen en de argumenten staan hierboven. Moet ik er nog een tekening bijmaken of wat ? Heb jij argumenten voor het tegendeel, wel geef ze dan. Niemand houdt U tegen toch. Wat is dat toch hier op dit forum ! Idiote vragen stellen a volonté. Ideeën belachelijk maken a volonté. Maar argumenteren, nee liefst niet.
Om 3dagen later de BunkerBusters op Iran te laten neervallen ....KleineSpaarder schreef: ↑17 juni 2025, 16:21
Dus volgens jou neemt Iran het dreigement van Trump ernstig om Teheran te bombarderen, maar verplicht het regime de burgers in Teheran te blijven om als menselijk schild te dienen?
Nee hoor. Het regime in Iran leest kranten zoals jij en ik waarin ze zien dat TACO Trump nu al maanden dreigementen uit, en dan direct weer zijn staart intrekt.
Besides, de dichtste nucleaire faciliteiten liggen op 200 kilometer van Teheran. Als het regime een menselijk schild zou vormen, waren de 10 miljoen inwoners van Teheran nu massaal op weg naar Fordow.
Maar dat zal allemaal niet gebeuren. Er zal niets gebeuren.De beurzen negeren de dikdoenerij van Trump.
De crash van 2025: het zal van iets anders moeten komen.
Maar we zijn nu aan het discuteren over de 14 GBU-57's die Trump/de VS op smeken van Nethanyanu op Iran heeft gedropt. Maar wat zijn de effectieve gevolgen voor het kernprogramma van Iran ? Kan iemand mij dat vertellen ? Voor hetzelfde geld staat Iran binnen 6 maand weer op de drempel van een kernbom. Zo blijven we uiteraard gezellig bezig.KV schreef: ↑31 juli 2025, 17:02Dat kwam in volle overtuiging van KleineSpaarder :Om 3dagen later de BunkerBusters op Iran te laten neervallen ....KleineSpaarder schreef: ↑17 juni 2025, 16:21
Dus volgens jou neemt Iran het dreigement van Trump ernstig om Teheran te bombarderen, maar verplicht het regime de burgers in Teheran te blijven om als menselijk schild te dienen?
Nee hoor. Het regime in Iran leest kranten zoals jij en ik waarin ze zien dat TACO Trump nu al maanden dreigementen uit, en dan direct weer zijn staart intrekt.
Besides, de dichtste nucleaire faciliteiten liggen op 200 kilometer van Teheran. Als het regime een menselijk schild zou vormen, waren de 10 miljoen inwoners van Teheran nu massaal op weg naar Fordow.
Maar dat zal allemaal niet gebeuren. Er zal niets gebeuren.De beurzen negeren de dikdoenerij van Trump.
De crash van 2025: het zal van iets anders moeten komen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Trump zwijgt er in alle talen over, omdat het niets, maar dan ook niets heeft uitgehaald.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 17:07Maar we zijn nu aan het discuteren over de 14 GBU-57's die Trump/de VS op smeken van Nethanyanu op Iran heeft gedropt. Maar wat zijn de effectieve gevolgen voor het kernprogramma van Iran ? Kan iemand mij dat vertellen ? Voor hetzelfde geld staat Iran binnen 6 maand weer op de drempel van een kernbom. Zo blijven we uiteraard gezellig bezig.
Iran staat nog steeds op 2 weken van een atoombom zoals Trump beweerde voor de aanval

(Maar misschien heeft Trump toen gelogen

KleineSpaarder schreef: ↑22 juli 2025, 14:42 Trumps bombardementen op Iran hebben bijna niets uitgehaald.
Zoals alles wat Trump doet: het haalt niets uit. Behalve in zijn hoofd waar wensen en fantasie het halen van realiteit.
Zijn fans vinden Trump fantastisch. Fantasie of realiteit: als Trump het zegt zal het waar zijn![]()
New U.S. assessment finds American strikes destroyed only one of three Iranian nuclear sites
President Donald Trump rejected a military plan for more comprehensive strikes on Iran’s nuclear program that would have lasted weeks, NBC News has also learned.
SHARE THIS —
July 17, 2025, 5:00 AM EDT / Updated July 17, 2025, 9:30 AM EDT
By Gordon Lubold, Courtney Kube, Julie Tsirkin, Katherine Doyle, Dan De Luce and Carol E. Lee
WASHINGTON — One of the three nuclear enrichment sites in Iran struck by the United States last month was mostly destroyed, setting work there back significantly. But the two others were not as badly damaged and may have been degraded only to a point where nuclear enrichment could resume in the next several months if Iran wants it to, according to a recent U.S. assessment of the destruction caused by the military operation, five current and former U.S. officials familiar with the assessment told NBC News.
The assessment, part of the Trump administration’s ongoing efforts to determine the status of Iran’s nuclear program since the facilities were struck, was briefed to some U.S. lawmakers, Defense Department officials and allied countries in recent days, four of those people said.