Nieuwe Vlaamse regering
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Geen moeilijke vragen stellen op een maandagmorgen, beste CarpeCarpeNoctem schreef: ↑29 september 2025, 07:41En waarom denk je dat beide punten niets met elkaar te maken hebben?KV schreef: ↑29 september 2025, 07:00 Er wordt hier nogal de nadruk gelegd over de diversiteit in de scholen en het 'multiculturele gegeven'.
Dat kan enerzijds verrijkend zijn , maar dat kan anderzijds een negatief effect met zich meebrengen....
Maar een ander punt : de manier hoe scholen omgaan met het invullen van lessenroosters / schoolweken vind ik een evenzeer probleem.

En al zeker niet als het gaat over verbanden, in het bijzonder causale verbanden, tussen 2 zaken

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat verrijkend zijn is de typische verantwoording van woke links maar leg nu eens met een voorbeeld uit hoe dat juist verrijkend is.
Eens uit uw toren komen en kijken hoe jongeren met andere culturen omgaan.
Vinden het heel normaal om bijv. samen er ene te gaan drinken.
En de meisjes zijn zot van die andere kleur.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Weinig overtuigende argumentatie, enkel de aloude woke dooddoener van "omgaan met andere culturen". Waar zit de verrijking dan precies?
De laatste opmerking lijkt me trouwens nogal discriminerend, om niet te zeggen seksistisch

- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb de indruk dat je niet piepjong bent, maar je hebt een open geest

Je bent een hele verademing in vergelijking met die oude witte mannen hier op het forum die doodsbang zijn van iedereen van wie de familie niet al honderden jaar binnen de 5 kilometer van hun kerktoren woont.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik weerleg geenszins dat er geen verband zou kunnen zijnCarpeNoctem schreef: ↑29 september 2025, 07:41En waarom denk je dat beide punten niets met elkaar te maken hebben?KV schreef: ↑29 september 2025, 07:00 Er wordt hier nogal de nadruk gelegd over de diversiteit in de scholen en het 'multiculturele gegeven'.
Dat kan enerzijds verrijkend zijn , maar dat kan anderzijds een negatief effect met zich meebrengen....
Maar een ander punt : de manier hoe scholen omgaan met het invullen van lessenroosters / schoolweken vind ik een evenzeer probleem.
Maar hier in de persoonlijke situatie hier thuis is het een secundaire katholieke school waar weinig allochtonen op de school zitten.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zuiver biologisch (genetisch) is het een bewezen verrijking maar cultureel is het vaak een 'terug naar af'.VincentVega schreef: ↑29 september 2025, 09:36Weinig overtuigende argumentatie, enkel de aloude woke dooddoener van "omgaan met andere culturen". Waar zit de verrijking dan precies?
De laatste opmerking lijkt me trouwens nogal discriminerend, om niet te zeggen seksistisch![]()
Ja haha. In het begin zijn ze inderdaad zot van die kleur. Tot ze na verloop van tijd meer slaag krijgen dan eten. De kleur vervaagt dan al snel. Ik ken er zo een paar die dachten hun gekleurde droomprins gevonden te hebben.
En terecht. Meer uithoudingsvermogen, fysiek sterker, beter gevoel voor ritme en nog groter geschapen ook. Jongens zouden trouwens ook eens wat meer naar andere kleurtjes moeten kijken.
Bron: het internet.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ook dat is plat racisme.
Helemaal niet. De eerste zin betreft enkel vaststaande feiten. Als bewijsmateriaal raad ik aan dat u eens kijkt naar de finale 100 meter sprint op de olympische spelen, of een andere internationale atletiekwedstrijd. De verhoudingen tussen de verschillende ethniscicteiten liegen er niet om. Er is overigens ook een biologische uitleg waarom je zoveel Jamaicanen aanteft in de loop-nummertjes. De laatste vergelijking kan met een eenvoudige meetlat proefonervindelijk worden vastgesteld, al bestaan zelf daar statistische gegevens over (aangezien niet iedereen zich laat overtuigen door objectieve cijfermatig bewijsmateriaal).
Bron: het internet.
Zelf vind ik die dure invulboeken verschrikkelijk. Hier en daar een woord/zin invullen op een stippellijntje, en dan verwonderd zijn over de slechte taalkennis. Aan de universiteit is het werkelijk beschamend hoe iemand na 5 jaar universiteit nog geen deftige zin kan maken, je zou achterover vallen hoe erg het gesteld is. En er mogen geen punten voor afgetrokken worden als het geen taalrichting is. Een andere reden is ook volgens mij dat ouders vanalles willen doen na het werk: sporten, vrienden.. maar niet genoeg met eigen kinderen bezig zijn. Denk ik.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk ... voor een racist zijn hun eigen opmerkingen altijd gebaseerd op "vaststaande feiten". Conner vond dat zijn opmerkingen over Roma zigeuners ook gebaseerd waren op "vaststaande feiten".JustSpike schreef: ↑29 september 2025, 14:21Helemaal niet. De eerste zin betreft enkel vaststaande feiten. Als bewijsmateriaal raad ik aan dat u eens kijkt naar de finale 100 meter sprint op de olympische spelen, of een andere internationale atletiekwedstrijd. De verhoudingen tussen de verschillende ethniscicteiten liegen er niet om. Er is overigens ook een biologische uitleg waarom je zoveel Jamaicanen aanteft in de loop-nummertjes. De laatste vergelijking kan met een eenvoudige meetlat proefonervindelijk worden vastgesteld, al bestaan zelf daar statistische gegevens over (aangezien niet iedereen zich laat overtuigen door objectieve cijfermatig bewijsmateriaal).