Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
De term ken je al
Nu de invulling ervan nog

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het is al goed Joske van de PVDA, ik vergeef het jou

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Reactie op CP1234 hierboven:
Probeer ze eens te laten uitleggen hoe ze erin slagen om tegelijkertijd (i) voor alle denkbare homorechten te zijn (ik ook, mijn cultuur heeft de verlichting meegemaakt en is nadien verder geëvolueerd) én (ii) voor het importeren van notoire homohaters (best case wellicht, er zijn er ook bij die geweld gebruiken waardoor homo's op tal van plaatsen in dit land onmogelijk zichzelf kunnen zijn) uit alle windstreken.
Ik vraag mij af wanneer ze bij de VRT deze vraag eens gaan stellen aan Conner, Jeremie, of Frankieboy.
Probeer ze eens te laten uitleggen hoe ze erin slagen om tegelijkertijd (i) voor alle denkbare homorechten te zijn (ik ook, mijn cultuur heeft de verlichting meegemaakt en is nadien verder geëvolueerd) én (ii) voor het importeren van notoire homohaters (best case wellicht, er zijn er ook bij die geweld gebruiken waardoor homo's op tal van plaatsen in dit land onmogelijk zichzelf kunnen zijn) uit alle windstreken.
Ik vraag mij af wanneer ze bij de VRT deze vraag eens gaan stellen aan Conner, Jeremie, of Frankieboy.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn zo nog wel enkele “tegenstrijdigheden” te bedenken:Popkwiskampioen schreef: ↑29 september 2025, 21:57 Reactie op CP1234 hierboven:
* opkomen voor dierenwelzijn maar onverdoofd slachten door een amateur-slager toestaan (onder het mom van godsdienstvrijheid);
* opkomen voor gelijkheid tussen man en vrouw maar toestaan dat vrouwen in bepaalde culturen als minderwaardig worden beschouwd;
* …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Duw jij stelt voor om het project op te schalen, en de bijdragen drastisch te verhogen?Charlesvdw schreef: ↑26 september 2025, 15:18 Je denkt toch niet dat dat schamele projectje in Marokko ook maar enig verschil maakt in het aantal mensen dat naar hier wil komen ?
Zelfde voor de drie andere landen...
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Ooh boy, wat een topic...
Ik ken vele Vlaamse vrouw die slaag krijgen van hunne Vlaamse man.
Huiselijk geweld is voor u blijkbaar onbekende materie.
Estate Guru believer.
Dat gebeurt helaas ook. Maar ik denk dat het respect bij de Vlaamse man voor een vrouw over het algemeen toch wel een beetje groter is. Mijn vrouw bvb. moet zich niet verstoppen onder een doek en mag zelfs uit de keuken komen. In het andere geval moet een vrouw voor het huishouden zorgen terwijl de "heren" op café aan hun thee slurpen.
Ik ken een Vlaamse vrouw die met een Noord-Afrikaan getrouwd was, uit eigen wil islamiet werd en de hoofddoek vroeg. Ondertussen is ze gescheiden, blijft ze islamiet en blijft ze de hoofddoek dragen.
Uit eigen vrije wil, zegt ze. Ze komt mij niet onverstandig over.
Iets anders :
"""""Achter de duizenden poetshulpen in Vlaanderen schuilt een indrukwekkende subsidiestroom. HLN dook in de cijfers en ontdekte dat de Vlaamse overheid recordbedragen verdeelt onder een klein groepje poetsbedrijven. Vier grote spelers palmen stilaan de hele markt van de dienstencheques in. “Het loopt uit de hand”, zucht econoom Ive Marx (UAntwerpen). Waar gaat al het geld naartoe? En is het zinvol om poetsbedrijven zo royaal te subsidiëren? “Geen enkele politicus durft de geldstroom te stoppen.”""" (HLN)
Men spreekt over 500 miljoen euro voor de 4 grootste bedrijven.
Dat was nog eens een oplossing voor de werkloosheid, ooit.
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~a5c816f9/
Uit eigen vrije wil, zegt ze. Ze komt mij niet onverstandig over.
Iets anders :
"""""Achter de duizenden poetshulpen in Vlaanderen schuilt een indrukwekkende subsidiestroom. HLN dook in de cijfers en ontdekte dat de Vlaamse overheid recordbedragen verdeelt onder een klein groepje poetsbedrijven. Vier grote spelers palmen stilaan de hele markt van de dienstencheques in. “Het loopt uit de hand”, zucht econoom Ive Marx (UAntwerpen). Waar gaat al het geld naartoe? En is het zinvol om poetsbedrijven zo royaal te subsidiëren? “Geen enkele politicus durft de geldstroom te stoppen.”""" (HLN)
Dat was nog eens een oplossing voor de werkloosheid, ooit.

Was eerder de "oplossing" tegen zwartwerk in die sector. Particulieren van goedkope poetshulpen voorzien met subsidies en belasting vermindering middels diensten cheques is natuurlijk niet meteen een kerntaak van een overheid in geldnood. Nu is het quasi onmogelijk om heel die constructie af te schaffen, het zou immers talrijke laag geschoolde werklozen opleveren, of hoe het slecht aanpakken van zwartwerk veel meer kost dan de gemiste belastingen. Nu goed, op zijn minst zouden ze die dienstencheque bedrijven wat minder kunnen spekken.
Verlaag de belastingen op arbeid drastisch. Schaf de subsidies af. Dan kan iedereen voor zijn eigen beslissen of hij/zijn een poetsvrouw wil. Nu draagt iedereen bij, ook diegene die zelf poetsen.vortex schreef: ↑30 september 2025, 15:15Was eerder de "oplossing" tegen zwartwerk in die sector. Particulieren van goedkope poetshulpen voorzien met subsidies en belasting vermindering middels diensten cheques is natuurlijk niet meteen een kerntaak van een overheid in geldnood. Nu is het quasi onmogelijk om heel die constructie af te schaffen, het zou immers talrijke laag geschoolde werklozen opleveren, of hoe het slecht aanpakken van zwartwerk veel meer kost dan de gemiste belastingen. Nu goed, op zijn minst zouden ze die dienstencheque bedrijven wat minder kunnen spekken.
Over die zaken zal je VEGA-VORTEX nog niet te vlug horen ....haelewyn schreef: ↑30 september 2025, 14:29
Iets anders :
Dat was nog eens een oplossing voor de werkloosheid, ooit.![]()

Als je bovenstaande leest , en zeker de cijfers

Dat herinner ik me ook, maarrrrrr...vortex schreef: ↑30 september 2025, 15:15
Was eerder de "oplossing" tegen zwartwerk in die sector. Particulieren van goedkope poetshulpen voorzien met subsidies en belasting vermindering middels diensten cheques is natuurlijk niet meteen een kerntaak van een overheid in geldnood. Nu is het quasi onmogelijk om heel die constructie af te schaffen,
Je weet vast dat deze bedrijven ooit zo een sterke vraag hadden naar werkkrachten dat iedereen, zelfs zonder basiskennis van poetsen of van onze eigen landstaal werden uitgenodigd en zeker waren om aangeworven te worden. Met of tegen hun zin.
Dat heeft m.i. zeer veel mensen een job als poetshulp bezorgd, die dan zonder motivatie slecht werk gingen leveren bij particulieren.
In zo'n erge mate dat er op den duur enorm veel kaf in die sector werkte en weinig koren.. en dat je als gebruiker van die diensten wanhopig werd van wat je over de vloer kreeg.
Maar de werkloosheid verminderde er zeker wel door. Net als het zwartwerk, maar dat ging hand in hand.
Het zal voor jou wel abstract gegeven zijn maar privatiseren en subsidiëren zijn twee verschillende zaken. Daarnaast zouden subsidies geen blanco cheques mogen zijn. Een geprivatiseerde arbeidsbemiddelaar zou net als een makelaar voor woningen op commissie kunnen werken, bv de werkgever en of werknemer betalen voor de dienst.
BTW: veeg de prut uit je ogen, ik had mij hierover al laten horen en zoals je daar kunt lezen ben ik tegen elke geldverkwisting aan niet kerntaken van de overheid.
-
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij moeten huishoudhulpen, dienstencheques, horecahulpen, klusjes, bijlessen, flexi-jobs en studentenjobs onder eenzelfde noemer vallen; namelijk het belastingvrij bijklussen tot 500€ per maand (zoals vroeger door Open Vld voorgesteld werd).
De enige vereiste moet zijn een ongevallen-verzekering.
Dat 'recht' zou voor iedereen moeten gelden, ook voor werklozen en leefloners.
Simpel en efficiënt.
De enige vereiste moet zijn een ongevallen-verzekering.
Dat 'recht' zou voor iedereen moeten gelden, ook voor werklozen en leefloners.
Simpel en efficiënt.