Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
https://www.amazon.nl/SWAWIS-Toerentalr ... 0D46LF3FQ/
300w ga je met deze niet halen, eerder minimaal 500w (70 volt minimaal).
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
						Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Ah...  de spanning wordt mee gereduceerd. Heeft dat nadelen ? Logisch gezien is de slijtage van het apparaat of de componenten niet groter maar zou het eerder kleiner moeten zijn (?)
Of zijn die vele ingrepen per seconde op de spanning op termijn dodelijk voor het apparaat ?
Dan kan je het ook beter zo laten.

Of zijn die vele ingrepen per seconde op de spanning op termijn dodelijk voor het apparaat ?
Het verwarmingselement is een ohmse weerstand, maak je geen zorgen. De slijtage zal waarschijnlijk hetzelfde blijven, het verwarmingselement moet langer werken maar minder hard.haelewyn schreef: ↑15 oktober 2025, 07:14 Ah... de spanning wordt mee gereduceerd. Heeft dat nadelen ? Logisch gezien is de slijtage van het apparaat of de componenten niet groter maar zou het eerder kleiner moeten zijn (?)
Wel zeker zijn dat je boiler geen minimale spanning vraagt.

72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik zie bij een eenvoudige boiler geen probleem. Je moet daar natuurlijk geen 10 volt insturen, dat zou ook geen zin hebben. Het kan wel zijn dat het indicatielampje aan/uit niet brand (70v), niet echt een groot probleem. Voor de thermostaat is er ook geen probleem, die werkt op de temperatuur. Als haelewyn een typenummer kan bezorgen kunnen we kijken of er toch electronica in zit, wel onwaarschijnlijk in een goedkope boiler. Dit moet je natuurlijk niet met een warmtepompboiler doen. Je hebt ook boilers waar je het vermogen van kan regelen... Dat is nu te laat. Ik zou het gewoon proberen, een investering van +- 30 euro, dat wel.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Deze zal wel voldoen en Conrad is vaak de beste en goedkoopste voor elektronica en dergelijk materiaal:
https://www.conrad.be/nl/p/kemo-m028n-v ... 90516.html
Als je toch max 600W wil doorlaten kan je zelfs goedkoper:
https://www.conrad.be/nl/p/kemo-m012-ve ... 84529.html

Als je toch max 600W wil doorlaten kan je zelfs goedkoper:
@Spaarplan : deze moet het zijn >>
https://www.gamma.be/nl/assortiment/go- ... /p/B202616
Dat van Conrad : ik hou het in gedachten.

Laatst gewijzigd door haelewyn op 15 oktober 2025, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Neem dan maar diegene die hier werd voorgesteld, kost bijna €6 minder en ook nog eens gratis en sneller geleverdreteiP schreef: ↑15 oktober 2025, 16:17 Deze zal wel voldoen en Conrad is vaak de beste en goedkoopste voor elektronica en dergelijk materiaal:
Die is niet geschikt, zijn boiler heeft een 1500W weerstand, dat trekt een 1200VA regelaartje niet.reteiP schreef: ↑15 oktober 2025, 16:17 Als je toch max 600W wil doorlaten kan je zelfs goedkoper:
Hij laat maar max 3A / 600W door, dat is de bedoeling dacht ik te lezen. Hoger regelen kan niet maar is ook niet nodig.

Geen schema te vinden, ergens wel normaal want buiten de verwarmingsweerstand en thermostaat zit daar niets in. Ik zou het toch proberen.haelewyn schreef: ↑15 oktober 2025, 17:29 @Spaarplan : deze moet het zijn >>
Als het de bedoeling is om de spanning af te lezen en aldus het vermogen enigszins in te stellen ben je met de Conrad niets, tenzij je extra kosten wil maken. Hou het simpel.
Ik geloof dat ik op die van conrad ernaast een potentiometer zie.  Dus kan ik al verlagen in stappen.
Hoeveel ik verlaag kan ik ongeveer opmaken uit de uitlezing van de P1 poort.
Het zou decoratiever zijn mocht ik een model kunnen kopen waar ik gewoon het stopcontact van de boiler in plug en dan het toestel (dimmer of dergelijke) in het stopcontact.
Momenteel kan ik nog niets organiseren daaronder want ik zit voor redelijk lange tijd in het buitenland.
Ik ben hier al aan het denken en plannen wat ik ga doen als ik thuis kom , vooral in de winter. In de zomer heb ik meestal teveel elektriciteit.

Hoeveel ik verlaag kan ik ongeveer opmaken uit de uitlezing van de P1 poort.
Het zou decoratiever zijn mocht ik een model kunnen kopen waar ik gewoon het stopcontact van de boiler in plug en dan het toestel (dimmer of dergelijke) in het stopcontact.
Momenteel kan ik nog niets organiseren daaronder want ik zit voor redelijk lange tijd in het buitenland.
Ik ben hier al aan het denken en plannen wat ik ga doen als ik thuis kom , vooral in de winter. In de zomer heb ik meestal teveel elektriciteit.
- VincentVega
 - Hero Member

Behalve de prijzen moet er nog wel wat meer veranderen …Spaarplan schreef: ↑16 oktober 2025, 06:16
Bluetti debuts world’s first sodium-ion portable power station
En nu die prijzen naar beneden.
A key feature is temperature performance: the Pioneer Na can be charged at -15 °C and discharged at -25 °C. It supports 1,900 W of solar input, offers a 4,000-cycle lifetime, and weighs 16 kg – around 20 to 25% heavier than comparable traditional lithium iron phosphate (LFP) portable stations.
In addition, by comparison, LFP batteries generally require temperatures above 0 °C to charge.
At -25 °C, the Pioneer Na delivers 80% discharge capacity, powering devices up to 1,500 W. Below -10 °C (14 °F), it can recharge to 60% state of charge.
Bluetti is emphasizing its benefits in cold climates, suggesting it is well-suited for households in colder regions looking for reliable backup power. The company is also supplying a polar explorer heading to Antarctica and the South Pole, where the new model will be tested.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Minder dan 100 euro per kWh zou voor mij al een goed begin zijn.VincentVega schreef: ↑16 oktober 2025, 06:29Behalve de prijzen moet er nog wel wat meer veranderen …Spaarplan schreef: ↑16 oktober 2025, 06:16
Bluetti debuts world’s first sodium-ion portable power station
En nu die prijzen naar beneden.![]()
A key feature is temperature performance: the Pioneer Na can be charged at -15 °C and discharged at -25 °C. It supports 1,900 W of solar input, offers a 4,000-cycle lifetime, and weighs 16 kg – around 20 to 25% heavier than comparable traditional lithium iron phosphate (LFP) portable stations.
In addition, by comparison, LFP batteries generally require temperatures above 0 °C to charge.
At -25 °C, the Pioneer Na delivers 80% discharge capacity, powering devices up to 1,500 W. Below -10 °C (14 °F), it can recharge to 60% state of charge.
Bluetti is emphasizing its benefits in cold climates, suggesting it is well-suited for households in colder regions looking for reliable backup power. The company is also supplying a polar explorer heading to Antarctica and the South Pole, where the new model will be tested.
- VincentVega
 - Hero Member

Goed nieuws voor de Eskimo’sSpaarplan schreef: ↑16 oktober 2025, 06:51Minder dan 100 euro per kWh zou voor mij al een goed begin zijn.VincentVega schreef: ↑16 oktober 2025, 06:29
Behalve de prijzen moet er nog wel wat meer veranderen …![]()
Bluetti is emphasizing its benefits in cold climates, suggesting it is well-suited for households in colder regions looking for reliable backup power. The company is also supplying a polar explorer heading to Antarctica and the South Pole, where the new model will be tested.![]()
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid