Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ja, tot 1992 was er qua BTW 25% en ook 33% voor de echte luxezaken als juwelen, een Porsche 911, een bontjas en noem het maar.
Door Europese harmonisatie daalde dit, met uiteraard uitzonderingsregimes per land, wat dacht je.
Nu BDW doet maar, nog meer aankopen gaan doen in het buitenland dus.
Door Europese harmonisatie daalde dit, met uiteraard uitzonderingsregimes per land, wat dacht je.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Het opnieuw invoeren van een verhoogd BTW tarief (25% ?) voor luxe producten, is het standpunt van de CD&V en daar kan ik inkomen maar het algemeen tarief van 21% naar 22% brengen, zoals De Wever het wil doordrukken, schijnbaar met goedkeuren van Rousseau; vind ik not done.
Waarom loopt die De Wever altijd de Connor achterna???
Waarom loopt die De Wever altijd de Connor achterna???
Ja, precies.VTEC schreef: ↑16 november 2025, 23:40 Ja, tot 1992 was er qua BTW 25% en ook 33% voor de echte luxezaken als juwelen, een Porsche 911, een bontjas en noem het maar.
https://www.hln.be/binnenland/dit-is-ta ... ~aed9ea23/paul schreef: ↑16 november 2025, 13:49 Rechter verklaart boete door de ROVERHEID van private trajectcontrole van de gemeente Meise ontwettig.
https://www.hln.be/video/productie/rech ... ig-1960943
Hun geldhonger is zo groot dat ze zich niet meer aan de wet houden.
Men denkt dat er heel wat boetes dan onwettig gaan verklaard worden, weeral een groter gat voor de Roverheid.
We kunnen beter ons volledig loon ineens naar de Roverheid laten doorstorten.
Gewoon de numerus clausus voor artsen aanpassen, zal volstaan.paul schreef: ↑16 november 2025, 13:38 Er zijn veel patientenstoppen bij artsen en tandartsen.
Nog wat fraude bij de ingangsexamens toelaten en
- manangementsvennootschappen voor artsen niet zwaarder belasten
- vrijstelling van meerwaardetaks voor artsen
- geen Reynderstaks voor artsen
- maaltijdsex voor artsen
- frigobox cheques voor artsen
- bedrijfswagen met chauffeur voor artsen
Zo kunnen ze misschien het tekort wat verminderen ?
Ben Weyts had dit trouwens voor het academiejaar 2024-2025 al gedaan.
33% btw op alle voertuigen vanaf 30.000 euro .
- VincentVega
- Hero Member

… of 50% op alle geïmporteerde voertuigen. En 100% op die vanuit China.
Schoonheid en lelijkheid liggen dicht bij elkaar
Ik heb een beter idee. Geinspireerd door de Brusselse vensterbelasting (een belasting op het aantal vensters in een huis) stel ik een wielbelasting voor.
Elk gezin wordt jaarlijks getaxeerd op het aantal wielen. Zo zullen dikke nekken zoals Brembos die voorturend met hun auto pochen eindelijk eens eerlijk bijdragen. De formule wordt berekend als volgt: elk gezin wordt belast op het aantal wielen dat hoger ligt dan 2 per leden van het gezin. Als elk gezinslid een fiets heeft: geen belastingen. Als elk gezinslid een fiets heeft plus 1 auto dan wordt men belast op 4 wielen enz. Er is een uitzondering voorzien voor mensen met een evenwichtshandicap en genoodzaakt zijn een fiets met 3 wielen te rijden. Deze handicap moet jaarlijks voor een commissie in Brussel aangetoond worden mits een vernederende fysieke proef. Ook rolschaatsen, bureaustoelen met wieltjes, zakloze stofzuigers en reservewielen zullen in rekening gebracht worden. Dit uiteraard bovenop de 33% BTW die Brembos voorstelt, maar dan wel vanaf nul euro (geen idee waarom hij weer zichzelf wilt ontzien).
Laatst gewijzigd door patrick4 op 17 november 2025, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
En een forfetaire BIV van minstens 5000 euro. En een jaarlijkse belasting op Dacia's wegen ontsieren van het straatbeeld.VincentVega schreef: ↑17 november 2025, 09:08 … of 50% op alle geïmporteerde voertuigen. En 100% op die vanuit China.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
ik stel voor 33% op alle voertuigen vanaf 2.000, dus ook op fatbikes en scootertjes. 50% op voertuigen boven de 10.000, 120% op voertuigen boven de 20.000. Verder voertuigen boven de 25.000 verbieden.
Behalve op voertuigen uit China, daar 0% op want daar zitten alvracht en invoerrechten op.
Ik stel voor 33,17% BTW op alle voertuigen vanaf 3.000 euro. Kopers kunnen dan 0,17% BTW terugvorderen via hun belastingaangifte.JOKER247 schreef: ↑17 november 2025, 09:18ik stel voor 33% op alle voertuigen vanaf 2.000, dus ook op fatbikes en scootertjes. 50% op voertuigen boven de 10.000, 120% op voertuigen boven de 20.000. Verder voertuigen boven de 25.000 verbieden.
Behalve op voertuigen uit China, daar 0% op want daar zitten alvracht en invoerrechten op.
Ook moeten voetgangers verkeersbelasting betalen, afhankelijk van hun lichaamsgewicht.
De BTW op voedingswaren moet negatief worden want zonder eten leven mensen minder lang, en betalen ze dus ook minder belastingen.
_
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sommige walen werken wel hard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.