Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Een mooi jaareinde!

Ik wens iedereen een zonnig 2026!

Ik wens iedereen een zonnig 2026!
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- VincentVega
- Hero Member

Dat ziet er hoopvol uit ... maar toch enkel opmerkingen:
* In de EU is fossiel gestegen (mogelijk door sluiting van kerncentrales tvv gascentrales in een aantal "Groene" EU-landen
* Eveneens in de EU zijn hydro en wind in 2025 gedaald (wat ook de reden moge zijn).
* Het gaat om veranderingen tegenover vorig jaar.
De totale elektriciteitsproductie per energiebron ziet er helaas nog steeds niet zo goed uit met fossiele bronnen (steenkool en aardgas) op plaatsen 1 en 2.
Hieronder de jaarproductie voor 2001 tem 2024:
Omdat 2025 nog lopende is, hieronder ook de maandproductie voor 2024 en 2025YTD:
Er is dus nog een lange weg te gaan om fossiele brandstoffen sterk te reduceren ... maar de tendens is groen (en had nog groener kunnen zijn indien de groene jongens fossiel zouden bekampen ipv kernenergie).
Prettige feestdagen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
Kernenergie is een onnodige dure tussenstap (zoals hybride auto's). We kunnen beter voor goedkoop gaan, RENEWABLES, dat is al duur genoeg. Ik wacht nog steeds op een beslissing over nieuwe kerncentrales in Belgie, durven ze? De popcorn staat hier klaar, make my day! Ik lach me nu al een breuk...

Dit jaar hier nog een tweede batterij en minstens 4 nieuwe zonnepanelen. Laat ze maar knoeien in Brussel.

Dit jaar hier nog een tweede batterij en minstens 4 nieuwe zonnepanelen. Laat ze maar knoeien in Brussel.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."