Hoera meerwaardebelasting!
TIP
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Een “effectief werkende ambtenaar” is een contradictio in terminis. Of voor wie geen Latijn heeft gestudeerd een zogenaamde “inverse tautologie”.
Wordt ook wel een ambetantenaar genoemd.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ook Bolero geeft bij opt-out geen info over de minwaarden aan de fiscus. Wel aan de klant, als hulp bij het invullen van de belastingaangifte.
Zij spreken niet over 'de som van meerwaarden' maar over een 'overzicht van de gerealiseerde meerwaarden'.
Tja, ze willen weer de braafste van de klas zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zo hoort het ook, lijkt mij niks mis mee. Ze geven dus de fiscus enkel hetgeen ze wettelijk moeten geven en niks meer.spaarfreakje schreef: ↑18 april 2026, 09:22
Ook Bolero geeft bij opt-out geen info over de minwaarden aan de fiscus. Wel aan de klant, als hulp bij het invullen van de belastingaangifte.
Zij spreken niet over 'de som van meerwaarden' maar over een 'overzicht van de gerealiseerde meerwaarden'.
Tja, ze willen weer de braafste van de klas zijn![]()
En de belegger dient bij opt-out de rest aan de fiscus zelf door te geven 
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Denk je? En wat met de ratingverlaging van Fitch en Moodys? Denk je dat De Wever het gaat blijven trekken met de ganse staat vol te zetten met NVA-getrouwen? Hij noemt dat een NVA-fort opbouwen. Man man man.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Ah nee, nog MEER controleurs aanwerven he (EN de belasting verhogen om die te betalen). Te weinig inkomsten betekent immers dat er teveel ontweken en gefraudeerd wordt.
Je kan ze ook nuttig maken en gebruiken, door ze preventief huiswerk te geven. Je stuurt de fiscus een mail met een hoop overzichten en details van transacties, en vraagt of je berekening van de aan te geven bedragen klopt. Je wil het namelijk goed doen.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ideale manier om geen controle te krijgen?
Ik zou er me als controleur niet laten door vangen
Ik zou er me als controleur niet laten door vangen
Wellicht zal u bij de keuze opt-out sneller controle krijgen dan bij opt-in. Indien je nu reeds 33% betaalt bij diverse inkomsten is opt-out interessanter.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.