verlaging vrijstelling op spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: verlaging vrijstelling op spaarrente
Ik denk dat hij weinig kranten leest hij zit vooral op de website van de volksunie...vdsteen schreef: ↑23 november 2025, 20:44M of Mevr Vortex
Je misgunt blijkbaar de kleine spaarder die wel wat spaargeld heeft voor zijn oude dag en niet durft te beleggen in aandelen en fondsen, maar zijn centjes veilig op een spaarrekening plaatst en hierbij zelfs verlies doet als men de inflatie in rekening neemt, dat hij toch probeert de lage rente ten minste netto te ontvangen en geen roerende voorheffing wenst te betalen. Ik denk niet dat u deze mensen als fraudeurs kan bestempelen. U leest toch ook de kranten. Dan weet je wat er allemaal op grote schaal gefraudeerd wordt. In vergelijking is dit peanuts.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Wat flink van jou seg, een compleet off-topic sneer uitdelen door een (m.i. bedenkelijke) post van 23 november 2025 te quoten.
Heb je echt niets beters bij te dragen?
Heb je echt niets beters bij te dragen?
- WartDeBever
- Newbie

- Contacteer:
Dat zijnde mensen die tegen deze regering zijn Surya, negeren die boel. We gaan nog verder verlagen!
Ik ben tegen deze regering. De Wever bakt er niks van. Tekorten tot en met. En zijn remedie: besparen. En dat terwijl hij daarbij tevens altijd knipt in de inkomsten. Niet moeilijk dat je dan tekort hebt. Stel je moet een lening terug betalen; wat zegt Dewever: we minder op restaurant en (daar zwijgt hij over) ik ga een dag minder werken. Dan heb je uiteraard weer terkort. Een Trumpke doen. En als de mensen morren ga ik weer een beetje over migratie lullen.
Verhoog de belastingen tot de begroting op orde is en zie dan weer verder. Maar laat iedereen dan afzien en niet enkel het werkvolk.
Verhoog de belastingen tot de begroting op orde is en zie dan weer verder. Maar laat iedereen dan afzien en niet enkel het werkvolk.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Als je de kapitaalvlucht NOG wil verhogen, moet je vooral de belastingen verhogen. Wij zijn nu al wereldkampioen op vlak van belastingen/totale belastingdruk. Zowat alle belastingen, dus ook kapitaal!
Geen van onze (samen wegens een NSG) 3 kinderen wil nog in België blijven eens ze afgestudeerd zijn. Als ouder en + ouder doet me dat wel wat verdriet, maar ze zouden zot zijn om hier te blijven in dit land van migranten, andere profiteurs en gepensioneerden.
Geen van onze (samen wegens een NSG) 3 kinderen wil nog in België blijven eens ze afgestudeerd zijn. Als ouder en + ouder doet me dat wel wat verdriet, maar ze zouden zot zijn om hier te blijven in dit land van migranten, andere profiteurs en gepensioneerden.
Waar is het dan zoveel beter voor de gemiddelde mens? Zeg eens.. overal is er wel wat hoor.
Als je kinderen hoogbegaafd zijn of de gaven hebben om succesvol te ondernemen, kunnen ze in de VS bevoorbeeld veel meer poen gaan scheppen. Als ze 'normaal' of minder dan gemiddeld zijn , zijn er niet veel betere landen om naartoe te emigreren...
Als je kinderen hoogbegaafd zijn of de gaven hebben om succesvol te ondernemen, kunnen ze in de VS bevoorbeeld veel meer poen gaan scheppen. Als ze 'normaal' of minder dan gemiddeld zijn , zijn er niet veel betere landen om naartoe te emigreren...
De Wever is niet het probleem, die wil gerust hogere lasten voor iedereen, bv zijn BTW verhoging. Het zijn vooral MR en vooruit die de boel blokkeren, MR wil op geen enkel vlak hogere lasten en Vooruit wil nergens op besparen. O en als je met iedereen eigenlijk "de rijken moeten betalen" bedoelt, dan kloppen je rekensommetjes niet, je kan immers niet duurzaam miljarden gaan roven bij de rijken, het eerste jaar misschien, het tweede zijn ze ofwel ook arm of zijn ze het afgebold.Lukske schreef: ↑19 april 2026, 13:53 Ik ben tegen deze regering. De Wever bakt er niks van. Tekorten tot en met. En zijn remedie: besparen. En dat terwijl hij daarbij tevens altijd knipt in de inkomsten. Niet moeilijk dat je dan tekort hebt. Stel je moet een lening terug betalen; wat zegt Dewever: we minder op restaurant en (daar zwijgt hij over) ik ga een dag minder werken. Dan heb je uiteraard weer terkort. Een Trumpke doen. En als de mensen morren ga ik weer een beetje over migratie lullen.
Maar eigenlijk is het probleem eenvoudig op te lossen door gewoon nog maar het misbruik van de sociale zekerheid aan te pakken, als je ziet hoeveel procent van de "langdurig zieken" eigenlijk gewoon werkbekwaam zijn, liggen daar nog miljoenen en miljarden voor het rapen. Hoog tijd dat men de stallen van al die middenveld organisaties eens gaat uitmesten, het favoritisme en het verkwanselen van belastinggeld heeft nu lang genoeg geduurd. Zolang daar het geld over de balk gegooid wordt kan er wat mij betreft geen sprake zijn van extra belastingen.
En als ze twee linker handen hebben of te lui zijn om te werken en ganse dagen afgunstig lopen zagen en klagen over van alles en nog wat, kunnen ze beter hier een of andere hangmat trachten te bemachtigen, nergens ter wereld wordt lamlendigheid zo bepamperd als hier...Surya schreef: ↑19 april 2026, 14:41 Waar is het dan zoveel beter voor de gemiddelde mens? Zeg eens.. overal is er wel wat hoor.
- RingoPumpkin
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb enkel spaargeld. Ik zou het erg vinden alles aan de staat te moeten geven. Maar ik vint wel dat deze regering goed bezig is.
Als je met 'hier' de EU bedoelt, ben ik akkoord. De hangmatverschillen binnen de EU bestaan maar zijn verwaarloosbaar als je vergelijkt met de rest van de wereld. Dit kan trouwens niet blijven duren en voor de volgende generaties zal er geen hangmat meer zijn.
En wie weet wordt de 'hardwerkende Vlaming' dan ooit zelf de verguisde migrant in het land waar ze economisch geluk gaan zoeken... Zoals de kinderen van de poster hierboven misschien al zullen merken.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
De mythe van de hardwerkende Vlaming is al lang naar het land der fabelen verwezen.
Sinds Vlaanderen "wat we zelf doen, doen we beter" zelf verantwoordelijk geworden is voor het onderwijs, gaat het alleen maar bergaf.

En het gaat dus steeds sneller bergaf. 2022 was de ergste terugval sinds de metingen.
En zo zitten we met steeds onbekwamere ministers als Jambon (hij komt nochtans uit de tijd dat het onderwijs goed was - hij heeft geen excuus behalve het feit dat hij Vlaams Blokker was), Theo Francken, Ben Weyts (heeft 9 jaar over zijn universitaire studies van 4 jaar gedaan), Zuhal Demir ...
Wat je zegt is correct en ik schreef 'hardwerkende Vlaming' ook met de nodige ironie in gedachten maar ik heb ook mijn bedenkingen bij metingen zoals PISA (en vergelijkbaren). Hoe actueel en relevant zijn die criteria? Houden ze rekening met rekenmachines, spreadsheets, YouTube, AI, ... Het veruit rijkste land ter wereld doet het al decennia zeer slecht in de rankings en ontwikkelingslanden staan gewoonlijk bovenaan.
Ik heb het ook niet voor de NVA maar niet alles is de fout van zonnekoning Bart, apatische Jan, simpele Ben en führer Zuhal
Ik heb het ook niet voor de NVA maar niet alles is de fout van zonnekoning Bart, apatische Jan, simpele Ben en führer Zuhal
Denk ik niet; ze krijgen meer dan voldoende rugwind van thuis uit. Met geld en een goed diploma word je overal met open armen ontvangen.
Al die zgn. hoogopgeleide dokters, ingenieurs, advocaten uit Syrië, Afghanistan & andere gelukszoekers die ons land omvolken is een ander verhaal. Spreken niet eens Engels, Frans of Spaans.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Gelukkig zijn ze er om de jobs te doen. Migratie was al nodig om de jobs te doen buiten (putjes graven en kabels en leidingen leggen voor Belgacom, Telenet, water, gas, elektriciteit, riolering, ... voor de vuilniswagens, de bouw, wegenwerken, ...) en in de WZC, gezondheidszorg, verpleegkunde, ... Gelukkig van dat laatste want met alle boomers ...
En om de hooggeplaatste jobs te doen (CEO,...).
Binnenkort hebben we migratie nodig voor alle jobs want het geboortecijfer blijft maar zakken.
Je doet vaak gekke en extreme uitspraken maar hier valt niets tegen in te brengen of je nu met een rechtse of met een linkse blik naar de wereld kijkt... Als je dat niet kan inzien, leef je in een bubbel en zou je absoluut geen stemrecht meer mogen krijgen. Als we enkel dokters en geleerden binnenlaten, werkt er weldra niemand meer bij familiehulp, in de zorg, in de bouw, ... . Zelf ongeschoolde migranten kan je aan de slag krijgen met wat opleiding maar ik twijfel sterk of je al de lamzakken die hier, al dan niet met een burn-out, in de hangmat liggen (en om de 4 jaar voor PVDA of Vlaams Belang gaan stemmen) ooit nog geactiveerd gaat krijgen.KleineSpaarder schreef: ↑19 april 2026, 19:47 Gelukkig zijn ze er om de jobs te doen. Migratie was al nodig om de jobs te doen buiten (putjes graven en kabels en leidingen leggen voor Belgacom, Telenet, water, gas, elektriciteit, riolering, ... voor de vuilniswagens, de bouw, wegenwerken, ...) en in de WZC, gezondheidszorg, verpleegkunde, ... Gelukkig van dat laatste want met alle boomers ...
Het is wel een positief punt van de regering dat ze het ten minste nog proberen. Links gerichte regeringen zijn er nooit aan willen beginnen.
EDIT: Volledig fout topic voor zo'n discussie merk ik nu. Gelukkig is de moderator met vakantie