Koopwaardige aandelen
TIP
- KleineSpaarder
- Verbannen Gebruiker

Re: Koopwaardige aandelen
Dat is al beter maar vervang 'decennia' maar door 'de laatste jaren'
.
Ken jij trouwens veel hangmatbeleggers die al hun kapitaal in een s&p 500 ETF hebben gestoken?
Ik kan gerust met dezelfde zekerheid beweren dat een meerderheid van de actieve beleggers een hoger rendement gehaald heeft dan pakweg IMIE sinds het ontstaan ervan. Ook niets controversieels aan.
Maar goed. Doen waar je je goed bij voelt, dat is nooit fout
.
Verdere pingpong discussie is voor mij niet nodig.
Ken jij trouwens veel hangmatbeleggers die al hun kapitaal in een s&p 500 ETF hebben gestoken?
Ik kan gerust met dezelfde zekerheid beweren dat een meerderheid van de actieve beleggers een hoger rendement gehaald heeft dan pakweg IMIE sinds het ontstaan ervan. Ook niets controversieels aan.
Maar goed. Doen waar je je goed bij voelt, dat is nooit fout
Verdere pingpong discussie is voor mij niet nodig.
Laatst gewijzigd door Surya op 1 mei 2026, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga irritant zijn, maar heb het eens aan google AI gevraagd: Nee, de meerderheid van de actieve beleggers haalt op de lange termijn geen hoger rendement dan een brede index-ETF zoals IMIE (iShares MSCI ACWI IMI)
en overigens:Hoewel actieve beleggers in theorie de markt kunnen verslaan door slimme keuzes, blijkt in de praktijk passief beleggen in brede fondsen superieur voor de meeste beleggers.
Tja, hallucinaties?
en overigens:Hoewel actieve beleggers in theorie de markt kunnen verslaan door slimme keuzes, blijkt in de praktijk passief beleggen in brede fondsen superieur voor de meeste beleggers.
Tja, hallucinaties?
Hangt er helemaal vanaf hoe je 'actieve beleggers' definieert.
Nu is het wel gedaan want door het aan AI te vragen bewijs je dat verder discussiëren geen zin heeft. Vraag eens aan AI (of beter nog aan chesini), hoe een LLM tot een antwoord komt ...
Nu is het wel gedaan want door het aan AI te vragen bewijs je dat verder discussiëren geen zin heeft. Vraag eens aan AI (of beter nog aan chesini), hoe een LLM tot een antwoord komt ...
Natuurlijk behoor jij en waarschijnlijk de meesten hier tot het selecte clubje dat consistent op de lange termijn de wereldindex en zelfs de s&p500, of nog beter de nasdaq verslaat...ik, persoonlijk niet, sommige jaren wel, andere niet en na alle transactiekosten ben ik er persoonlijk niet in geslaagd, daarom dat ik besloten heb 80 percent in indexen te steken en me daaraan te houden (wereld, s&p, nasdaq, emerging)...veel succes nog...ieder zijn meug...
Ik ga het niet teveel meer hebben over mijn strategie, dat heb ik hier ooit gedaan en ik heb er mijn lessen uit getrokken.
Het was nooit mijn bedoeling om kritiek te geven op hoe je belegt. Ik vind het zelfs zeer verstandig en zo ben ik ook lang bezig geweest. Ik ben daarna in de loop der jaren meer en meer gaan traden omdat het goed lukte. Ik doe het ook graag en steek er veel tijd in
Ik was gewoon begonnen met te zeggen dat ik het eens was met sommige argumenten van de KleineProfessor. Mijn excuses als dit als kritiek op jou is overgekomen.
Het was nooit mijn bedoeling om kritiek te geven op hoe je belegt. Ik vind het zelfs zeer verstandig en zo ben ik ook lang bezig geweest. Ik ben daarna in de loop der jaren meer en meer gaan traden omdat het goed lukte. Ik doe het ook graag en steek er veel tijd in
Ik was gewoon begonnen met te zeggen dat ik het eens was met sommige argumenten van de KleineProfessor. Mijn excuses als dit als kritiek op jou is overgekomen.
Mijn eerst dochtertje is vandaag 1 maand oud geworden. Ik heb geen tijd voor traden, nooit gehad. Wel altijd in geïnteresseerd. Volgens mij haal je ook meer rendement door gewoon de top 10 aandelen van bv een IWDA in de portefeuille te hebben ipv een tracker. Maar oké, voor mij een simpele ETF. Ondertussen alles verkocht en 2x bouwgrond gekocht. Deze zomer zal de eerste steen gelegd worden. Ernaast zetten we nog een huis voor de mama. Als het af is, verkopen we de huidige woning en zullen we de helft opnieuw investeren. Hopelijk op een goed moment maar die glazen bol hebben we niet. Het is al raar dat ik hier nog eens iets schrijf eigenlijk.
Groot gelijk dat je hier amper nog iets schrijft.
Ik snap alsmaar minder en minder wat er leuk aan is om iemand anders zijn strategie af te breken en je eigen strategie te proberen verkopen als de beste
Laat elkaar toch eens fucking met rust bende kleine kinderen.
Ik snap alsmaar minder en minder wat er leuk aan is om iemand anders zijn strategie af te breken en je eigen strategie te proberen verkopen als de beste
Niks van aantrekken, ik heb ook mijn strategie, maar je bent nooit te oud om bij te leren van andere beleggers / traders hun strategie. Ik vind niet direct terug naar waar je nu verwijst, maar ik probeer er voor mezelf goed op te letten dat een kritische reactie / vraag op een post niet hetzelfde is als ‘zomaar wat kritiek geven’. En daarbij zingt elk vogeltje zoals ie gebekt is.Surya schreef: ↑1 mei 2026, 20:27 Ik ga het niet teveel meer hebben over mijn strategie, dat heb ik hier ooit gedaan en ik heb er mijn lessen uit getrokken.
De - bij wijze van spreken - dag dat ik hier niks meer bijleer, is de dag om Adieu te zeggen.
Zou het ms kunnen dat de hele succesformule van een forum als dit er om draait dat men elkaar net NIET met rust te laat? De mogelijkheid om je visie soms assertief uit te drukken ? Een vredig forum, vol eenstemmige zielen, dat is een ten dode opgeschreven iets...ik maak me geen zorgen wat dat betreft, dit is een forum met een strijdlustige animo, soms wat in extremis...take it or leave it...meestal ben ik trouwens afwezig...dit is niet de plaats voor mensen die op zoek zijn naar een zenboeddhistische rustplaats om eenduidige antwoorden te vinden...kinderlijk? Niet zo....Trivium schreef: ↑2 mei 2026, 07:53 Groot gelijk dat je hier amper nog iets schrijft.
"In een café waar gevochten wordt, komt geen volk. "
Een stevige discussie, van mening verschillen uiteraard moet dat kunnen - alleen wel met een minimum aan respect en de bal spelen niet de man. Daar loopt het hier de laatste tijd vaak mis.
Een stevige discussie, van mening verschillen uiteraard moet dat kunnen - alleen wel met een minimum aan respect en de bal spelen niet de man. Daar loopt het hier de laatste tijd vaak mis.
Tja, het draadje federale arizona regering, daar kan men moeilijk spreken over 'geciviliseerde' discussies, het is soms gortig tot op het bot...ik denk echter dat dit wel moet kunnen en ms zelfs de hoofdreden is dat mensen er net toe aangetrokken zijn en het zowat de hoofdtopic is: de vrijpostigheid daar heeft iets democratischer en oprechter dan de vaak omfloerste strategische/berekende debatten tussen politici bijvoorbeeld...een ethische schoonheidsprijs zal het nooit winnen, maar al bij al zie ik er wel de bestaansreden van in...
Klopt hoor en je hoeft dat draadje en de topics over de VS, de kerncentrales niet te lezen, maar af en toe staat er wel eens iets zinnigs in.
Denk trouwens dat het aantal actieve posters die niet louter zitten te bekvechten over (en met?) AI generated content etc. hier op je 2 handen te tellen is….
Denk trouwens dat het aantal actieve posters die niet louter zitten te bekvechten over (en met?) AI generated content etc. hier op je 2 handen te tellen is….
Atypisch voor dit forum ga ik ook akkoord.
Op het eerste zicht lijkt dit forum nog actief en levensvatbaar maar al je iets meer in detail gaat kijken merk je dat slechts een handvol mensen met veel tijd elkaar constant in de haren vliegen met steeds dezelfde argumenten, stanpunten en positites. Ik irriteer me er aan en soms reageer ik er ook op en daardoor ben ik zelf ook wel onderdeel van het probleem geworden. Dat probeer ik wel te laten vanaf nu
De enige moderatie die ik hier al gemerkt heb, is ingrijpen bij expliciete beledigingen. Gebruik van AI bagger, off-topic berichten, inpliciete slagen onder de gordel, opzettelijk valse info verspreiden, meerder nicknames gebruiken, reclame maken ... alles is gewoon toegestaan. Een toxische omgeving is misschien iets waar het DPG/HLN doelpubliek goed in gedijt en bijgevolg goed voor de kliks en reclame inkomsten?
Echte nuttige informatie en interessante beschaafde discussies over financiële onderwerpen, vind je misschien in een 5-tal berichten per maand. Chapeau aan de mensen die het nog proberen (en voor die enkelingen kom ik dagelijks nog langs) maar die groep wordt jammer genoeg steeds kleiner en regelmatig ook aangevallen zoals recent nog laeka door KleinSpaarder in het topic over holdings (een actief en interessant topic dat nu verlaten is, en er was geen mod te bespeuren om in te grijpen).
Edit: ook deze discussie is off-topic natuurlijk. Is er een mod aanwezig on dit naar een relevante topic te verplaatsen?
Op het eerste zicht lijkt dit forum nog actief en levensvatbaar maar al je iets meer in detail gaat kijken merk je dat slechts een handvol mensen met veel tijd elkaar constant in de haren vliegen met steeds dezelfde argumenten, stanpunten en positites. Ik irriteer me er aan en soms reageer ik er ook op en daardoor ben ik zelf ook wel onderdeel van het probleem geworden. Dat probeer ik wel te laten vanaf nu
De enige moderatie die ik hier al gemerkt heb, is ingrijpen bij expliciete beledigingen. Gebruik van AI bagger, off-topic berichten, inpliciete slagen onder de gordel, opzettelijk valse info verspreiden, meerder nicknames gebruiken, reclame maken ... alles is gewoon toegestaan. Een toxische omgeving is misschien iets waar het DPG/HLN doelpubliek goed in gedijt en bijgevolg goed voor de kliks en reclame inkomsten?
Echte nuttige informatie en interessante beschaafde discussies over financiële onderwerpen, vind je misschien in een 5-tal berichten per maand. Chapeau aan de mensen die het nog proberen (en voor die enkelingen kom ik dagelijks nog langs) maar die groep wordt jammer genoeg steeds kleiner en regelmatig ook aangevallen zoals recent nog laeka door KleinSpaarder in het topic over holdings (een actief en interessant topic dat nu verlaten is, en er was geen mod te bespeuren om in te grijpen).
Edit: ook deze discussie is off-topic natuurlijk. Is er een mod aanwezig on dit naar een relevante topic te verplaatsen?
Waarom heb je nog een forum nodig,als 80% van de beleggers hier in hooguit 3 ETF's beleggen? Dan ben je al snel uitgepraat!
En zo kan er oeverloos over Trump,de golfoorlog,Israel-Palestina,Bart Dewever,Connereke....enzoverder,(geluld) gepraat worden.
Spijtig,heb hier betere jaren meegemaakt....
En zo kan er oeverloos over Trump,de golfoorlog,Israel-Palestina,Bart Dewever,Connereke....enzoverder,(geluld) gepraat worden.
Spijtig,heb hier betere jaren meegemaakt....