Aankoop 'alternatieve' fondsen
TIP
Re: Aankoop 'alternatieve' fondsen
QLd is ook een CTA,of het quantative Lustrum Fund met een jaarlijks rendement van meer dan 20% sinds 1994!
Is een Tak23 met een minimuminleg van 15.000 Euro.
http://www.fructicausa.lu" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
Is een Tak23 met een minimuminleg van 15.000 Euro.
http://www.fructicausa.lu" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Contacteer:
Kiwi-Banaan schreef: Helaas niet. Ben zelf ook klant bij Keytrade en had destijds ook het idee dat het kon, omdat je op hun site met wat zoekwerk de Skagen fondsen kan vinden. Maar toen ik het via hun site effectief wou aankopen en het order ingaf, kwam ik op een gegeven moment steeds een bepaalde foutcode tegen en kon ik niet verder. Heb hen toen gemaild en gevraagd wat het probleem was, kreeg het antwoord dat Skagen fondsen bij hen niet AANgekocht konden worden (volgens hen omdat Skagen geen Belgische licentie heeft), dat het enkel in hun site voorzien is voor klanten die hun fondsen van een buitenlandse bank overdragen naar Keytrade en die dan wel kunnen VERkopen ...
Dit was wel een viertal maanden geleden, heb die info toen ook hier ergens op het forum vermeld. Het kan natuurlijk zijn dat er aan die situatie ondertussen iets veranderd is (wat ik erg goed nieuws zou vinden), maar daar heb ik nog nergens iets over gelezen of gehoord ...
Klopt nog steeds. Heb vrijdag geprobeerd Skagen Global aan te kopen via Keytrade, kreeg een foutboodschap en na een mailtje kreeg ik opnieuw bovenstaande uitleg, geen Belgische licentie. Toch bedankt voor de info.
Een hefboomfonds is een vertaling van "leverage fund".robokat schreef:
Het is wel degelijk een hedge fund ("hefboomfonds" in het nederlands).
De ingeburgerde vertaling van "hedge fonds" is inderdaad "hefboomfonds" maar hier gaat veel verloren in de vertaling.
"To hedge" betekent zich indekken tegen een risico. In concreto is dat bv. door te beleggen in CDS'en ( Credit Default Swap's), dit zijn verzekeringscontracten die uitbetalen als de onderliggende waarde failliet gaan.
"to leverage" betekent een hefboomeffect gebruiken. Je gaat hier met meer geld spelen dan er ter beschikking is.
Hedgefunds zijn niet noodzakelijk leveragefunds.
Misschien hebben jullie hier iets aan: 7 Hedgefonds-ETFs onder het vergrootglas
http://www.morningstar.nl/nl/428/articl ... tglas.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.morningstar.nl/nl/428/articl ... tglas.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Hedge funds en survivorship bias: http://www.marketwatch.com/story/the-tr ... 2121763886" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Het HiQ Invest Market Neutral Fund lijkt me ook wel wat als diversificatie op andere high-risk assets. Volgens een bericht dat ik op het forum van IEX terug vond, zou de minimum instap definitief verlaagt zijn naar 2500 EUR, kan iemand dit bevestigen? Op de website van HiQ is het nogal tegenstrijdig, hier en daar staat 2500 EUR minimum maar elders staat dan weer minimum 10 000 EUR. Ik wacht nog op een reactie van hun per e-mail. Ook vroeg ik me af of hier iets moet voor worden aangegeven bij de belastingen, iemand die zich hierover durft uit te spreken?
Oh super, net vernomen van het hoofd relatiebeheer HiQ: er loopt momenteel terug een actie (al weet ik niet voor hoe lang nog) waar je vanaf 2500 EUR kan instappen in het Market Neutral Fund, voor de geïnteresseerden.
UPDATE: Blijkbaar is de instapdrempel zo goed als permanent verlaagd tot 2500 EUR, "until further notice" laat men mij weten.
UPDATE: Blijkbaar is de instapdrempel zo goed als permanent verlaagd tot 2500 EUR, "until further notice" laat men mij weten.
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Ja HIQ is momenteel blijkbaar permanent verkrijgbaar aan verlaagde instapdrempel van 2500 €, weliswaar niet meer het A-compartiment waarin ik en nog een ander lid hier medio november instapten, maar het D-compartiment, waar helaas thans blijkbaar wel hogere beheerskosten en allerhande extra kosten (zoals in- en uitstap telkens aan 1%) aangerekend worden ? Over het rendement de voorbije maanden (+11%) ben ik -tot nu toe- wél tevreden
Maar da's na amper 4 maanden natuurlijk maar een momentopname ...
Ja dat rendement van afgelopen maanden is inderdaad zeer indrukwekkend.Kiwi-Banaan schreef:Ja HIQ is momenteel blijkbaar permanent verkrijgbaar aan verlaagde instapdrempel van 2500 €, weliswaar niet meer het A-compartiment waarin ik en nog een ander lid hier medio november instapten, maar het D-compartiment, waar helaas thans blijkbaar wel hogere beheerskosten en allerhande extra kosten (zoals in- en uitstap telkens aan 1%) aangerekend worden ? Over het rendement de voorbije maanden (+11%) ben ik -tot nu toe- wél tevredenMaar da's na amper 4 maanden natuurlijk maar een momentopname ...
Ik aarzel toch nog, gewoonweg omdat ik niet echt begrijp hoe hun systeem werkt, dus voor mij zou het pure diversificatie zijn, en idd voor 2500 zou ik het mssn toch eens proberen.
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Ja zo denk ik er ook over hoor Seamon, pure diversificatie en t is en blijft een gok die Hedge fondsen, persoonlijk zou ik daar zeker ook niet voor grotere bedragen dan dat instappen. Zo doe ik het trouwens ook met mijn berekende 'gokken' op sommige aandelen, tot nu toe heb ik daar al veel 'chance' mee gehad. Zeer recent nog mn aandelen SLW (Canadese zilverhandelaar) verkocht met 123% winst op één jaar ... was ook een gok want hoe dat daar helemaal precies in elkaar zit met die zilvercontracten enzo, wist ik ook niet. Maar firma's zijn (doorgaans) doorzichtiger en valt meer info over te vinden dan die Hedge funds. Als het toch geen fictieve firma's zijn tenminste zoals al die Chinese spookfirmaatjes
Trouwens de zeer interessante link hierboven gepost door Spaarplan
Trouwens de zeer interessante link hierboven gepost door Spaarplan
is derhalve wel de moeite om eens te lezen als je je aan dit soort avonturen wil wagen ...Spaarplan schreef:Hedge funds en survivorship bias: http://www.marketwatch.com/story/the-tr ... 2121763886" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, ik zal ook rapper risico's nemen met aandelen omdat ik daar tenminste het gevoel heb van, ik weet toch een beetje van waar ik aandacht aan moet schenken, welk nieuws je moet opvolgen etc.
Hier is het idd meer iets van proberen wat het geeft. Als je kijkt naar de profielen van de mensen die in dat team zitten... zelfs een quantumfysicus
Thx voor de link. Klint er wel een beetje over: "Those who can't get in are going to suffer another round of hedge-fund envy"
Daarmee dat ik 7 keer nadenk. Hebzucht is een slechte raadgever hé
Hier is het idd meer iets van proberen wat het geeft. Als je kijkt naar de profielen van de mensen die in dat team zitten... zelfs een quantumfysicus
Thx voor de link. Klint er wel een beetje over: "Those who can't get in are going to suffer another round of hedge-fund envy"
Daarmee dat ik 7 keer nadenk. Hebzucht is een slechte raadgever hé
Hier gaan jullie winsten naar toe: http://inpursuitofvalue.wordpress.com/2 ... s-in-fees/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bewijslast in dat klein artikeltje toch nihil. Boek heb ik natuurlijk niet gelezen.
Beetje meer moeite doen dan. 
Jij wel al gelezen?Spaarplan schreef:Beetje meer moeite doen dan.