Rabobank verhoogt rente op 1 januari
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank verhoogt rente op 1 januari
't Is toch ongelooflijk hoe Rabobank er hier altijd van langs krijgt, wat ze ook doet.
En dit ondanks dat ze toch nog altijd het hoogste scoort in de Top-3 van spaargids.be.
Bij mij is mijn spaargeld verdeeld over verschillende banken,
maar bij Rabo blijft er altijd een redelijk groot percentage opstaan,
zei het de laatste tijd dan verdeeld over een paar termijnrekeningen.
En dit ondanks dat ze toch nog altijd het hoogste scoort in de Top-3 van spaargids.be.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 26 december 2009, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier nog nieuw op het forum maar volg het wel al een 2-tal jaar.
Deze discussie kan ik nu eigenlijk toch niet goed volgen.
Wanneer een bank, in dit geval Rabobank, de rente verlaagt dan zijn er altijd mistevreden klanten. Ik was dat ook, als klant.
Wanneer deze bank dan zijn rente onvoorwaardelijk verhoogt, hoe weinig ook, dan zijn deze klanten nog ontevreden. Dat begrijp ik dus niet. Verschillende andere banken hebben de rente onlangs nog naar beneden aangepast!
Als een bank mij niet meer aanstaat dan verhuis ik gewoon. ;)
Natuurlijk zal dit mooie reklame opleveren voor Rabobank en marketing is nu éénmaal het beste wat je kan doen als je eender welke firma hebt, maar ik blijf erbij: voor mij mag elke bank in het nieuws komen door een renteverhoging.
Rentes tussen verschillende landen vergelijken kan dus ook niet, wij leven nu éénmaal in België.
Deze discussie kan ik nu eigenlijk toch niet goed volgen.
Wanneer een bank, in dit geval Rabobank, de rente verlaagt dan zijn er altijd mistevreden klanten. Ik was dat ook, als klant.
Wanneer deze bank dan zijn rente onvoorwaardelijk verhoogt, hoe weinig ook, dan zijn deze klanten nog ontevreden. Dat begrijp ik dus niet. Verschillende andere banken hebben de rente onlangs nog naar beneden aangepast!
Als een bank mij niet meer aanstaat dan verhuis ik gewoon. ;)
Natuurlijk zal dit mooie reklame opleveren voor Rabobank en marketing is nu éénmaal het beste wat je kan doen als je eender welke firma hebt, maar ik blijf erbij: voor mij mag elke bank in het nieuws komen door een renteverhoging.
Rentes tussen verschillende landen vergelijken kan dus ook niet, wij leven nu éénmaal in België.
Mijn spaargeld is verdeeld over 5 banken, waaronder rabo met 0,1% van mijn totaal.louise schreef: 't Is toch ongelooflijk hoe Rabobank er hier altijd van langs krijgt, wat ze ook doet.
Het is NIET de moeite om daar meer geld te zetten, ondanks de verhoging....en dat weten ze bij rabo ook. Die moeten u geld NU niet hebben....maar verhinderen dat je het afhaalt.
Laatst gewijzigd door pol op 26 december 2009, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verdeel ook mijn centen over meerdere banken. Aan de top zitten voor mij Ethias, Deutsche Bank en tot voor kort BNP Fortis, maar een trede lager kunnen Argenta en Rabobank mij verleiden. Waar Argenta het tot nog toe haalde wegens hogere basisrente, neemt Rabobank nu alleszins de fakkel over ... tenzij Argenta nog met iets uit de bus komt.
pol schreef:Mijn spaargeld is verdeeld over 5 banken, waaronder rabo met 0,1% van mijn totaal.louise schreef: 't Is toch ongelooflijk hoe Rabobank er hier altijd van langs krijgt, wat ze ook doet.
Het is NIET de moeite om daar meer geld te zetten, ondanks de verhoging....en dat weten ze bij rabo ook. Die moeten u geld NU niet hebben....maar verhinderen dat je het afhaalt.
Dit bedoel ik dus eigenlijk: wanneer een bank je niet meer aanstaat, kan je dus altijd verhuizen, niet ?
Ik ben ook klant bij een 5-tal banken en hoe ik mijn spaargeld over deze banken verdeel daar beslis IK over en niet de bank!
Dat is correct. Dat doe ik ook. Maar de verdeling ervan (bij mij toch) hangt grotendeels af van de spaarrente. Als het niet de moeite is..gelijk in dit geval doe ik het niet.jafra schreef:pol schreef:
Mijn spaargeld is verdeeld over 5 banken, waaronder rabo met 0,1% van mijn totaal.
Dit bedoel ik dus eigenlijk: wanneer een bank je niet meer aanstaat, kan je dus altijd verhuizen, niet ?
Ik ben ook klant bij een 5-tal banken en hoe ik mijn spaargeld over deze banken verdeel daar beslis IK over en niet de bank!
Groot gelijk heb jepol schreef:Dat is correct. Dat doe ik ook. Maar de verdeling ervan (bij mij toch) hangt grotendeels af van de spaarrente. Als het niet de moeite is..gelijk in dit geval doe ik het niet.jafra schreef:

Wel, je geeft het zelf aan, ze proberen iets te doen voor de klanten die hun trouw zijn gebleven tijdens een mindere periode.pol schreef:Mijn spaargeld is verdeeld over 5 banken, waaronder rabo met 0,1% van mijn totaal.louise schreef: 't Is toch ongelooflijk hoe Rabobank er hier altijd van langs krijgt, wat ze ook doet.
Andere banken doen altijd iets voor "nieuw/ vers" geld, rabobank dus duidelijk niet, wat ze tot eer strekt.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Rabo....Allez...tot eer....cp1234 schreef:Wel, je geeft het zelf aan, ze proberen iets te doen voor de klanten die hun trouw zijn gebleven tijdens een mindere periode.pol schreef:
Mijn spaargeld is verdeeld over 5 banken, waaronder rabo met 0,1% van mijn totaal.
Andere banken doen altijd iets voor "nieuw/ vers" geld, rabobank dus duidelijk niet, wat ze tot eer strekt.

Boerenbedrog.
Laatst gewijzigd door pol op 26 december 2009, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het een stapje in de goeie richting maar k' had liever ne grote boerenstap gezien 

Bij U is het duidelijk nooit goed, een renteverhoging "boerenbedrog" noemen, we zijn ver gekomen.pol schreef:Rabo....Allez...tot eer....cp1234 schreef:
Wel, je geeft het zelf aan, ze proberen iets te doen voor de klanten die hun trouw zijn gebleven tijdens een mindere periode.
Andere banken doen altijd iets voor "nieuw/ vers" geld, rabobank dus duidelijk niet, wat ze tot eer strekt.![]()
Boerenbedrog.
De hele strategie van rabo is inderdaad boerenbedrog.cp1234 schreef:Bij U is het duidelijk nooit goed, een renteverhoging "boerenbedrog" noemen, we zijn ver gekomen.pol schreef:
Rabo....Allez...tot eer....![]()
Boerenbedrog.
Herinner u vorig jaar (september) de media heisa rond de 4,25%. Op TV,radio,pers werd rabo verheerlijkt omdat ze lieten uitschijnen MEER dan 4,25 voor hun klanten te willen geven. Toen dit uiteindelijk werd goedgekeurd gaven ze 4,20%.
Dan hebben ze MAANDEN de mensen "bang" gemaakt met hun veilige AAA rating. Je weet net zo goed als ik...dat die ratings NIKS voorstellen. Hun rente zakte daardoor "veilig" tot de 20stige plaats in Belgie.
En nu komen ze met hun "eerste bank" verhoging.
Zever....
Laatst gewijzigd door pol op 26 december 2009, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan me volledig vinden in de uitleg van pol. Daarbij mensen, laat ieder eens zijn/haar mening zeg... Dit is echt wel iets waar ieder hun eigen kijk op heeft.
Met dit stuk ben ik het volkomen eens.pol schreef:De hele strategie van rabo is inderdaad boerenbedrog.cp1234 schreef:
Bij U is het duidelijk nooit goed, een renteverhoging "boerenbedrog" noemen, we zijn ver gekomen.
Herinner u vorig jaar (september) de media heisa rond de 4,25%. Op TV,radio,pers werd rabo verheerlijkt omdat ze lieten uitschijnen MEER dan 4,25 voor hun klanten te willen geven. Toen dit uiteindelijk werd goedgekeurd gaven ze 4,20%.
Dan hebben ze MAANDEN de mensen "bang" gemaakt met hun veilige AAA rating. Je weet net zo goed als ik...dat die ratings NIKS voorstellen. Hun rente zakte daardoor "veilig" tot de 20stige plaats in Belgie.
En nu komen ze met hun "eerste bank" verhoging.
Zever....
Voor de rest, ieder zijn gedacht zullen we maar zeggen.
Ratings stellen idd weinig voor.
Maar alle banken zijn dezelfde hoor, ze willen een voor een je geld
Maar alle banken zijn dezelfde hoor, ze willen een voor een je geld