Rendementen tak 21 jaar 2009
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Rendementen tak 21 jaar 2009
Ethias maakt in de loop van deze of volgende week hun bonus bekend...
Nochtans hadden ze me vorige week telefonisch beloofd dat het rendement maandag of dinsdag bekend zou zijn!
Op wat wachten zij?
Nochtans hadden ze me vorige week telefonisch beloofd dat het rendement maandag of dinsdag bekend zou zijn!
Op wat wachten zij?
Angst om weer 0% of een bijzonder laag rendement bekend te maken?
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Bij minder dan 3% (wat zo zal zijn) haal ik alles af! Die 5% boete ben ik toch al kwijt van vorig jaar.vital1 schreef: Angst om weer 0% of een bijzonder laag rendement bekend te maken?
Ik zal dat kapitaal wel in defensieve aandelen stoppen zoals Telenet en GBL en ben ervan overtuigd veel meer rendement te halen!
Adieu Ethias!
Die 5% boete is nu toch niet meer van kracht?
Wellicht is er sprake van uitstel omdat ze de kleine letters nog eens doorlezen om nieuwe grondslagen voor boetes te verzinnen?
Wellicht is er sprake van uitstel omdat ze de kleine letters nog eens doorlezen om nieuwe grondslagen voor boetes te verzinnen?
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Idd! Die 5% conjuncturele vergoeding is weggevallen. Dat is de reden waarom ik vorig jaar niet alles afgehaald had.vital1 schreef: Die 5% boete is nu toch niet meer van kracht?
Nu kan ik dat dus wel!
En daar zijn ze dus bang voor! Je zal niet de enige zijn. Velen zullen je volgen.
Laatst gewijzigd door vital1 op 13 januari 2010, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Probeer ook Ethias (pl.kantoor) te bereiken per fax, altijd BEZET of GEEN VER-
BINDING! Nochtans louter inlichting, hoe wordt bij afname van FIRST INVEST
de RV(15%°) berekend (FI sedert 2006)?
BINDING! Nochtans louter inlichting, hoe wordt bij afname van FIRST INVEST
de RV(15%°) berekend (FI sedert 2006)?
Volgens mij geldt er jaarlijks een fictief rendement van 4,75% waarover 15% RV wordt berekend.
Wellicht wordt dit een (mede) argument om mensen bang te maken en te voorkomen dat zij de 0% gegarendeerde tak21's opzeggen?
AXA had vorig jaar rond deze tijd ook al de resultaten bekend gemaakt. En net als Ethias zwijgen zij nog steeds met hun resultaten over 2009. Belooft weinig goeds...
Wellicht wordt dit een (mede) argument om mensen bang te maken en te voorkomen dat zij de 0% gegarendeerde tak21's opzeggen?
AXA had vorig jaar rond deze tijd ook al de resultaten bekend gemaakt. En net als Ethias zwijgen zij nog steeds met hun resultaten over 2009. Belooft weinig goeds...
Bij de gewone First wordt deze berekend op een fictief rendement van 4,75 procent. Als je online via My Ethias een simulatie doet van een opname ga je zien hoeveel er af gaat. Ikzelf heb in 2008 een grote afname gedaan van een gewone First rekening ( gewaarborgd rendement 3% ) en zou het achteraf bekeken niet meer doen. Je bent niet alleen de RV kwijt maar moet als je het opnieuw belegt meestal weer instapkosten en taksen betalen.leopold4 schreef: hoe wordt bij afname van FIRST INVEST de RV(15%°) berekend (FI sedert 2006)?
Bovendien bestaat dan nog de kans dat je alles opneemt, opnieuw belegt ( met nieuwe kosten ) en dan het jaar daarna vaststelt dat het rendement van de First Invest dit jaar evenhoog is als dit van je nieuwe belegging.
Laatst gewijzigd door Darts op 13 januari 2010, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik wee enkel iets van de Crest 40 van Axa: Eén bankdirecteur zei mij enkel dat hij er zeker van was dat het rendement positief ging zijn (en dat het resultaat pas eind januari officieel bekend gemaakt zal worden).vital1 schreef: AXA had vorig jaar rond deze tijd ook al de resultaten bekend gemaakt. En net als Ethias zwijgen zij nog steeds met hun resultaten over 2009. Belooft weinig goeds...
Een andere Axa bankdirecteur sprak over 'een kleine 2%' (wss dus net geen 2%)
Alleszinds niet veel soeps. rendement 2008 was al noppens en nu brengt het minder op dan een spaarrekening.
Hopelijk zullen de vier resterende jaren (ik zie het op 8 jaar om geen RV hoeven te betalen) terug hoge rendementen opbrengen zodat het totaal rendement ook nog deftig is.
Ik trek mijn geld niet terug. Dit in tegenstelling tot anderen op dit forum. Ik blijf op de lange termijn (die 8j dus) geloven in de tak-21 producten...
Ik blijf ook geloven in tak-21 verzekeringen. Maar alleen niet meer in de versies van 0% gegarandeerd. Heb vorig jaar Ethias First opgezegd en omgezet in Allianz gegarandeerd 8 jaar voor 3,75%. Kosten slechts 600 euro voor een bedrag van euro 200.000,-.
Heb je dan de instaptaks van 1,1% niet moeten betalen?vital1 schreef: Ik blijf ook geloven in tak-21 verzekeringen. Maar alleen niet meer in de versies van 0% gegarandeerd. Heb vorig jaar Ethias First opgezegd en omgezet in Allianz gegarandeerd 8 jaar voor 3,75%. Kosten slechts 600 euro voor een bedrag van euro 200.000,-.
Nee, die namen zij (in promotie) vorig jaar voor eigen rekening.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Moest ik nu kiezen, ik zou ook voor een minimumpercentage gaan. Maar ja, bij het intekenen vier jaar geleden wist ik nog niet wat er in 2008 ging gebeuren hé...vital1 schreef: Ik blijf ook geloven in tak-21 verzekeringen. Maar alleen niet meer in de versies van 0% gegarandeerd.
Maar mocht ik nu veranderen zit ik ook weer met die kosten. Nee, ik blijf waar ik ben en we zien wel...
Met nog 4 jaar tegen 0% of een peanut van 1 of 2% ben je tevreden?