RV van 15 naar 25%
TIP
RV van 15 naar 25%
Links en rechts gaan al stemmen op dat de RV zal stijgen naar 25%.
Hoe zwaar is volgens jullie deze bewering?
Dat het kan weten we nog uit het verleden, doch is het mogelijk dat met stijgende LT rente en de mogelijke opstart van een nieuwe regering (sic...) hier een punt wordt van gemaakt?
Dat het kan weten we nog uit het verleden, doch is het mogelijk dat met stijgende LT rente en de mogelijke opstart van een nieuwe regering (sic...) hier een punt wordt van gemaakt?
Re: RV van 15 naar 25%
We weten alvast dat CD&V voor de verhoging is. NV-A en Open VLD tegen. Van de andere partijen weet ik het niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De stijging van de roerende voorheffing komt er, wat de politiekers ook zeggen. Als ze deze doorvoeren in 2011-2012 kan ze beperkt blijven tot 25% of als het meezit 20%. Hoe langer men wacht hoe meer zekerheid dat tegen 2015 het 35% zal zijn. Hoe sneller men deze maatregel gaat invoeren hoe meer kans dat men niet tot 35% moet gaan. Dit is omdat het rentesneeuwbaleffect begint te spelen. Hoe meer dit effect begint te spelen hoe meer interest de overheid gaat moeten betalen op haar schulden en hoe explosiever de sneeuwbal.Luc B. schreef:Links en rechts gaan al stemmen op dat de RV zal stijgen naar 25%.
Het is in ieder geval geen maatregel die een regering in lopende zaken kan doorvoeren.
er moet blijkbaar een gat van 20 à 25 miljard euro gevuld worden,
het geld moet dus van ergens komen,
zolang we binnen het belgisch kader zitten (versta: dictatuur van de linkse franstalige partijen) zal dit niet bereikt worden door minder staatsuitgaven, dus moeten er meer inkomsten komen, versta belastingsverhogingen,
aangezien de inkomens al bij de zwaarst belaste ter wereld zijn, is het logisch dat de spaarcentjes van de mensen slachtoffer zullen worden
het geld moet dus van ergens komen,
zolang we binnen het belgisch kader zitten (versta: dictatuur van de linkse franstalige partijen) zal dit niet bereikt worden door minder staatsuitgaven, dus moeten er meer inkomsten komen, versta belastingsverhogingen,
aangezien de inkomens al bij de zwaarst belaste ter wereld zijn, is het logisch dat de spaarcentjes van de mensen slachtoffer zullen worden
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Wat met lopende termijnrekeningen en kasbons? Spelregels veranderen tijdens het spel is niet netjes, maar o zo belgisch.
Denk ook dat het er komt. We praten over jan-met-de-pet die wat spaarcenten heeft en die dus niet mobiel is met z'n spaarcenten.
Hoe langer hoe meer is het duidelijk dat men beter de tamzak uithangt en leefloon trekt en voor een appel en een ei via het OCMW huurt. Werken en sparen is voor de losers, de sukkels en de naiëvelingen.
Denk ook dat het er komt. We praten over jan-met-de-pet die wat spaarcenten heeft en die dus niet mobiel is met z'n spaarcenten.
Hoe langer hoe meer is het duidelijk dat men beter de tamzak uithangt en leefloon trekt en voor een appel en een ei via het OCMW huurt. Werken en sparen is voor de losers, de sukkels en de naiëvelingen.
Frisse Freddy schreef:Wat met lopende termijnrekeningen en kasbons? Spelregels veranderen tijdens het spel is niet netjes, maar o zo belgisch.
Is voor mij de laatste jaren in ieder geval de reden geweest om geen geld meer in TAK21, TAK23 etc te steken. Ik hou er niet van mijn geld voor velen jaren vast te zetten, wanneer de overheid de spelregels éénzijdig kan aanpassen. Ze zijn voor geen haar te vertrouwen.
LDD zal ook wel tegen zijn, maar wat stellen die nog voor. En alles wat links is is altijd voor verhoging van taksen, belastingen etc op kapitaal.Maarten schreef:We weten alvast dat CD&V voor de verhoging is. NV-A en Open VLD tegen. Van de andere partijen weet ik het niet.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Daarom dat ik geen pensioensparen doe.frank schreef:. Ik hou er niet van mijn geld voor velen jaren vast te zetten, wanneer de overheid de spelregels éénzijdig kan aanpassen. Ze zijn voor geen haar te vertrouwen.
Kan het dan dat als men vandaag intekent op een LT rekening van 10 jaar (met nog 15% RV) er zomaar met terugwerkende kracht toch 25 of 35% RV wordt ingehouden.
Niet logisch mijn inziens, doch in mijn sector is het parlement ook goed in het invoeren van wetten met terugwerkende kracht (landbouw en wetgeving).
Dus nu nog vlug (al of niet beredeneerd tot na de staatsbon om hogere rentes te vangen) een termijnrekening openen, de wet kan worden toegepast... of is dit niet wettelijk?
Dit zal bij gelijklopende rentes een klop geven op alle termijnrekeningen, kasbons enz. De gegarandeerde rentes op een tak 21 zullen dan mogelijks ook kelderen.
Niet logisch mijn inziens, doch in mijn sector is het parlement ook goed in het invoeren van wetten met terugwerkende kracht (landbouw en wetgeving).
Dus nu nog vlug (al of niet beredeneerd tot na de staatsbon om hogere rentes te vangen) een termijnrekening openen, de wet kan worden toegepast... of is dit niet wettelijk?
Dit zal bij gelijklopende rentes een klop geven op alle termijnrekeningen, kasbons enz. De gegarandeerde rentes op een tak 21 zullen dan mogelijks ook kelderen.
De overheid int de RV (niet de bank) en als die overheid op een bepaald moment 15% RV verhoogt naar 25% RV dan zullen de beleggers vanaf dat moment op hun rente 25% RV moeten betalen! Simpel,niet?Luc B. schreef:Kan het dan dat als men vandaag intekent op een LT rekening van 10 jaar (met nog 15% RV) er zomaar met terugwerkende kracht toch 25 of 35% RV wordt ingehouden.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Gaat onze regering (en dan vooral europa) ook eens werk maken van de afschaffing van de dubbele RV op dividenden? Ik betaal nu 2 keer RV op mijn dividenden van GDF Suez, ondanks verkiezingsbelofte van Verhofstadt...
Aandelen kopen en speculeren zwaarder belasten en dat zal vele mooie centjes opleveren; en geen centjes van de gewone werkman die geen risico's neemt omdat die geen reseves heeft.
Altijd wordt het geld gezocht bij de werkende (armere) klasse.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Tegenwoordig zit iedereen op de beurs, ook de gewone werkmens. Zie niet in waarom men dat meer zou belasten? Je kan er ook mee verliezen en gaan ze dan onze verliezen compenseren? Fiscaal aftrekbaar in de belastingsaangifte?Lukske schreef:Aandelen kopen en speculeren zwaarder belasten en dat zal vele mooie centjes opleveren; en geen centjes van de gewone werkman die geen risico's neemt omdat die geen reseves heeft.
En als je de lijn doortrekt zou dat ook betekenen dat men bv pensioenspaarfondsen zwaarder zal belasten (beleggen immers ook in aandelen).
wanneer men de taksen gaat verhogen op beurstransacties .... dan ben ik weg naar een Amerikaanse online broker. Gedaan met hoge tarieven EN taksen !
https://www.fidelity.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.fidelity.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Info over uw rekening wordt toch automatisch doorgegeven aan de fiscus hier. Dus good luck. Kan jaren goed gaan tot ze eens denken van "hummm, den dienen zijn aangiftes gaan we eens uitspitten".