RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Als ge niks 2 maal verdubbeld is dat ook nog altijd niks.Maarten schreef: De beurstaks wordt op 5 maanden tijd 2 KEER opgetrokken, een stijging met 47%!
En van de beurs iets afweten? Wat moet je daarvan weten? Gokken is dat, niet meer niet min, anders zaten vele bankjes nu niet in de problemen. Wat de een wint is de ander verloren.
Betreft dat stukje proza vanuit de Tijd. Mocht deze vrouw andere dingen schrijven dan is ze dat topjobke bij de Tijd kwijt denk ik.
-
anonymous6
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
"Wat de één wint is de ander kwijt":
Nee toch. In theorie kan iedereen op de beurs winst maken:
A koopt aan 10 en verkoopt aan 12 => A wint 2
B koopt aan 12 en verkoopt aan 15 => B wint 3
C koopt aan 15 en verkoopt aan 19 => C wint 4
enzovoort.
Je kan natuurljk opperen dat "als A alles gehouden had, hij had kunnen verkopen aan 19 ipv 12, en hij dus 7 "kwijt" is".
De beurs is fundamenteel juist NIET gokken. Het zijn de gokkers die het beurslandschap kapot gemaakt hebben, maar in z'n essentie is de beurs juist een mogelijkheid om investeerders te vinden die geloven in uw bedrijf of product.
Nee toch. In theorie kan iedereen op de beurs winst maken:
A koopt aan 10 en verkoopt aan 12 => A wint 2
B koopt aan 12 en verkoopt aan 15 => B wint 3
C koopt aan 15 en verkoopt aan 19 => C wint 4
enzovoort.
Je kan natuurljk opperen dat "als A alles gehouden had, hij had kunnen verkopen aan 19 ipv 12, en hij dus 7 "kwijt" is".
De beurs is fundamenteel juist NIET gokken. Het zijn de gokkers die het beurslandschap kapot gemaakt hebben, maar in z'n essentie is de beurs juist een mogelijkheid om investeerders te vinden die geloven in uw bedrijf of product.
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
@djtw :
In uw voorbeeld kunnen we het aandeel Fortis zien ....
je houdt duidelijk geen rekening met politekers !
In uw voorbeeld kunnen we het aandeel Fortis zien ....
je houdt duidelijk geen rekening met politekers !
-
witte merel
- Sr. Member

- Berichten: 311
- Lid geworden op: 30 jan 2010
- Contacteer:
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Als je echt wil gaan vergelijken, Maarten, dan moet je eerlijk zijn en niet zeggen met hoeveel procent die beurstaks in twee keer al gestegen is. Zo probeer je iemand neer te kloppen, dat kunnen de kasbonsbezitters ook. Als voor hen de R.V stijgt van 15% naar 21 %, is dat al een stijging van 40% en dan van 21% naar 25 % zou daar nog eens 20 % bijkomen. Voor hen is dat dus een stijging van 60%. Maar vergelijken doe je door de totale kosten naast elkaar te leggen en niet zoals jij dat doet.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Volgens mij is van 15% naar 25% 'n stijging van 66,67%.... 
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Tja, en wie een paar jaar geleden opteerde voor kasbons (destijds met 15 % RV) mét kapitalisatie is, bij een eventuele verhoging van de roerende voorheffing naar 25 %, nog meer 'de klos' : 25 % op de gekapitaliseere intrest op de vervaldag....
-
witte merel
- Sr. Member

- Berichten: 311
- Lid geworden op: 30 jan 2010
- Contacteer:
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Inderdaad, en vermogenden met veel onroerend goed, al of niet onder vennootschapsvorm, ontspringen dan nog maar eens de dans. Vele politici bevinden zich in zo'n situatie. Als zij beslissen weer uit dezelfde pot te grijpen waar het gemakkelijkst te vinden is, dan treffen zij weer de kleine brave spaarder en zetten zichzelf uit de wind. En ze vragen zich dan af waarom de crisis nog verergert, het conumentenvertrouwen achteruit gaat en de burger ook in politici geen vertrouwen meer heeft !
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Niettegenstaande Luc Versele van Landbouwkrediet deze morgen in de Tijd een zwaar pleidooi houdt voor het herinvoeren van de aangroeipremie voor spaarboekjes.
Hij is ook duidelijk niet te vinden voor "doorzichtigheid" in de diverse rentes (basis, getrouwheidspremie)... omdat de overheid dit zomaar publiek kan maken welke bank het meest teruggeeft voor je geld, zonder rekening te houden met WAT die bank met het geïnde geld zal doen: leningen uitgeven of beleggen in dubieuze formules....
Op die manier, volgens Versele, zullen de Kauphting- banken de rankings aanvoeren....
Straffe toebak moet ik zeggen
Hij is ook duidelijk niet te vinden voor "doorzichtigheid" in de diverse rentes (basis, getrouwheidspremie)... omdat de overheid dit zomaar publiek kan maken welke bank het meest teruggeeft voor je geld, zonder rekening te houden met WAT die bank met het geïnde geld zal doen: leningen uitgeven of beleggen in dubieuze formules....
Op die manier, volgens Versele, zullen de Kauphting- banken de rankings aanvoeren....
Straffe toebak moet ik zeggen
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Interessant maar wel wat ironisch. Keytrade heeft immers in den tijd Kaupting Edge opgekocht en wie is nu eigenaar van keytrade; landbouwkrediet. Maar ik snap zijn argumentatie wel. Mensen laten zich verleiden door hun hebzucht en storten dan hun spaargeld bij obscure banken zonder te beseffen wat ze eigenlijk doen. En achteraf maar klagen! 
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Misschien zijn die obscure banken hier wel toegelaten door de financiële toezichtshouders en hebben die hun werk gewoon niet of onvoldoende gedaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Vagannzza: ik ben nooit klant geweest bij Kaupthing edge maar degenen die wel klant waren, zat wel in de stront. En als je moet rekenen op die financiële toezichthouders.... Op dat vlak is er geen verschil met beleggen. Maar eerst en vooral uw eigen huiswerk. 1 van de redenen overigens waarom ik toen nooit klant ben geworden was juist omdat ik in De standaard een artikel over IJsland had gelezen. En toen wist ik genoeg. Gelukkig maar!
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Achteraf nuchter gezien was dat de beste belegging tot €20.000 dat je kon doen: 6,25% voor een half jaar en uitbetaald door Luxemburgs garantiestelsel... Dat het daarna door Keytrade is overgenomen, was nog de best mogelijke uitkomst. Maar idd als je dat nieuws hoort dat je geld geblokkeerd is, geeft dat een raar en onaangenaam gevoel.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
.: mooie woordkeuze vind ik Vagannzza.geeft dat een raar en onaangenaam gevoel
Ik noem dat eerder Stress!!
Een mens zou voor minder naar de Prozac grijpen. Het idee dat je enkele tienduizenden euro's kwijt bent... Ik herrinner me nog dat ik toen in oktober 2008 (?) de cover zag liggen van het Laatste nieuws in Brussel Zuid met de foto van een man die 35000 euro staat had bij KE. De man was toen op dat moment bezig met de voorbereidingen van zijn nieuwbouw. Pijnlijk!
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
...bij Kaupthing edge maar degenen die wel klant waren, zat wel in de stront...
ik zat niet in de stront en heb alles + interest teruggekregen...
eerst alles juist weten dan comment'tater geven
ik zat niet in de stront en heb alles + interest teruggekregen...
eerst alles juist weten dan comment'tater geven
Re: RV voor iedereen naar 25% verhoogd?
Je wist goed genoeg dat je niet boven de €20.000 moest gaan bij die bank! Uiteraard als je wou kopen en dat geld stond vast... Er zijn plezantere zaken.optibear schreef:Ik herrinner me nog dat ik toen in oktober 2008 (?) de cover zag liggen van het Laatste nieuws in Brussel Zuid met de foto van een man die 35000 euro staat had bij KE. De man was toen op dat moment bezig met de voorbereidingen van zijn nieuwbouw. Pijnlijk!
Ik vind de KE discussie nog steeds heel interessant, misschien dat iemand daar een apart topic over kan opstarten.
Maar nu terug on topic hier.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

