TAKKT: distributie kantoor- en magazijnuitrusting
TIP
Re: TAKKT: distributie kantoor- en magazijnuitrusting
Pas aan €12 koop ik bij. Cash bijna op dus moet veeleisend zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Weer 5% minder vandaag; weet iemand waarom?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt me overdreven te zijn, ik zet ze op de watchlist ;-) valt me wel op dat er veel kwaliteitsvolle mid en smallcaps uit de gratie zijn zonder een echte aardsverschuivende reden.
Geen idee. Zag overlaatst wel reclame van Bol.com voor kantoormeubelen/benodigdheden. Amazon zal daar ook wel mee bezig zijn zeker? Mss moet ge in die richting eens zoeken.
TAKKT was vandaag aanwezig op een conferentie van Goldman Sachs en Berenberg.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Onder de 13€ nu. Ik vraag me af of er dingen zijn die ik niet weet en wel zou moeten weten :-)
Aandeel leeft een beetje op vandaag na koopadvies door Commerzbank (momenteel +8%).
Koers +5,5% na zeer goed Q3.
omzet 9M: +3,8% waarvan +1,7% organisch
wpa 9M: flat
fcf 9M: -18,5% door werkkapitaal
omzet 9M: +3,8% waarvan +1,7% organisch
wpa 9M: flat
fcf 9M: -18,5% door werkkapitaal
Om extra cash vrij te maken vandaag uitgestapt met 4,3% verlies sinds aankoop in augustus.
Aandeeltje blijft omhoog sprinten. Heb onlangs bijgekocht aan €12.84 dus zie het graag gebeuren.
Stagnatie. Frustratie 

€12,82
Koers gaat vandaag fors lager door ex-dividend. Aandeel noteert volgens mij spotgoedkoop. Organische omzetgroei van 5,0% in Q1, maar voor het hele jaar zal de groei matig zijn, zo voorziet het management.
Faire waarde volgens mij: vrije kasstroom van €94,5 mio x 19,5 / 65610331 uitstaande aandelen = €28,09
(€94,5 mio: gebaseerd op gemiddelde 8,0% vks-marge van de voorbije 13 jaar, toegepast op omzet van 2018)

Koers gaat vandaag fors lager door ex-dividend. Aandeel noteert volgens mij spotgoedkoop. Organische omzetgroei van 5,0% in Q1, maar voor het hele jaar zal de groei matig zijn, zo voorziet het management.
Faire waarde volgens mij: vrije kasstroom van €94,5 mio x 19,5 / 65610331 uitstaande aandelen = €28,09
(€94,5 mio: gebaseerd op gemiddelde 8,0% vks-marge van de voorbije 13 jaar, toegepast op omzet van 2018)

Wat is dat toch met Duitse bedrijven die gewoon tijdens de handel zeer koersgevoelig nieuws droppen?
TAKKT Management Board sees high uncertainty in the forecast and proposes suspension of the dividend
TAKKT AG previously assumed that business will pick up in the further course of 2020 after a challenging first half. Due to the great uncertainty regarding the effects and consequences of the spread of the corona virus, no reliable forecasts can currently be made for the development of the Group in the 2020 financial year. Taking into account the information currently available, the Management Board of TAKKT AG expects the pandemic to have a noticeable negative impact on the supply chains, its own operations and the demand from customers in the relevant markets in Europe and North America. Sales and EBITDA are therefore expected to be significantly below the 2019 level in the current financial year.
In view of the extraordinary crisis situation resulting from the spread of the corona virus, the Management Board places high priority on financial stability and flexibility. TAKKT wants to be prepared for opportunities after the pandemic has subsided and then be able to invest in growth again. The Management Board therefore proposes to the Supervisory Board to suspend the payment of the dividend for the 2019 financial year. So far, the proposal has been to distribute one euro per share as a dividend.
TAKKT AG must also postpone the Shareholders' Meeting scheduled for May 13, 2020. The state government of Baden-Wuerttemberg recently issued a directive stating that meetings and other events are prohibited, initially until June 15, 2020. An alternative date has not yet been fixed.