Tesla Motors
TIP
Re: Tesla Motors
Dat lijkt me nu geen raketwetenschap.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Re: Tesla Motors
Dat is juist, en ik vul nog verder aan: verticale integratie, open standaarden, modulariteit,...Umi schreef: ↑23 december 2022, 18:19Dat is een zéér groot competitief voordeel in deze sector.VW is reportedly targeting a pure electric car maker's production platform to make it more efficient. It takes about 30 hours to produce an electric car made by VW, namely the ID.3, while Tesla only needs 10 hours to produce the Tesla Model 3.
Tesla heeft absoluut een aantal voordelen, maar wat kopen ze ermee? Testrijd een Tesla M3 en daarna een BMW i4. Die i4 lijkt 20 jaar voorop te liggen op vlak van comfort, ophanging, afwerking en materialen, design, kwaliteit, akoestiek,...
Daar tegenover staat enkel een dorstigere wagen en dus een beperktere range.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 20 mar 2022
Re: Tesla Motors
Je zou veel geloofwaardiger zijn als je zelf al beide wagens al had gehadGudrun schreef: ↑27 december 2022, 13:51Dat is juist, en ik vul nog verder aan: verticale integratie, open standaarden, modulariteit,...
Tesla heeft absoluut een aantal voordelen, maar wat kopen ze ermee? Testrijd een Tesla M3 en daarna een BMW i4. Die i4 lijkt 20 jaar voorop te liggen op vlak van comfort, ophanging, afwerking en materialen, design, kwaliteit, akoestiek,...
Daar tegenover staat enkel een dorstigere wagen en dus een beperktere range.

Re: Tesla Motors
Met de huidige generatie rij je 600km en geef toe, dat is toch genoeg. De meeste mensen rijden dat niet op een dag (en al zeker niet in één stuk). Een brandstofmotor moet je ook om de 600 à 700km weer voltanken.Sebastiaan1985 schreef: ↑25 december 2022, 10:59 Ach die hype van elektrische auto’s weer…
De eerste motoren voor voertuigen waren op basis van elektriciteit. Er is een reden waarom dat na bijna 200 jaar nog altijd niet mainstream geworden is!
Ik hoop over tien jaar met een elektrische auto rond te rijden, maar ik vrees er voor. Te veel praktische bezwaren om echt mainstream te worden![]()
Lucid en BYD halen naar het schijnt zelfs 700km op een oplaadbeurt.
En dan heb je nog die batterijproducenten die volop inzetten op nieuwe technologiën. Kijk bv. naar Solid State Battery, waarbij ze met hetzelfde volume richting 1000km. willen evolueren tegen 2026 en waarbij het brandrisico flink teruggedrongen wordt! (o.a. QuantumScape is hiermee bezig)
Re: Tesla Motors
Ik weet het niet...
De (r)overheid verdient heel veel aan accijnzen. Als ze mensen richting elektrische auto's duwen dan komen er minder accijnzen binnen uit benzine en diesel. En de elektrificatie van het voertuigenpark gaat snel, we zitten al op 7% van de totale vloot hoorde ik onlangs.
Ja, ok... Je kunt elektriciteit zwaarder gaan belasten (21% i.p.v. 6%) maar wie zegt dat je die elektriciteit benut hebt om je auto op te laten en niet voor je strijkijzer? Of om je smartphone op te laden?
Elektriciteit is ook een basisbehoefte, ik weet niet of een regering hier zomaar even kan zeggen van 'kom we lappen er wat taksen bovenop en trekken de BTW op naar 21%'.
Met benzine en diesel kunnen ze dat wel, velen komen op straat voor ons milieu en dan denkt de regering van 'OK, we gaan het zwaarder belasten en diegene die het niet kan of wil betalen moet dan maar zelf een alternatief zoeken'. Voila, onze regering denkt ecologisch!
Wegenbelasting, kilometerheffing, rijtaks, recyclagebijdrage auto, recyclagebijdrage batterij, inverkeerstelling, taks op onderhoud van wegen, ...
Komaan, hoe zot klinkt het dan niet?
Re: Tesla Motors

Re: Tesla Motors
Belasting op pk's, gelijk vroeger.
Ronduit belachelijk dat die EVs 300 en meer pks hebben.
Ronduit belachelijk dat die EVs 300 en meer pks hebben.
Re: Tesla Motors
Geen belasting op bezit of vermogen maar wel op gereden kilometers, gewicht en uitstoot. Toch simpel !
Re: Tesla Motors
Het verschil is dat bij ICE het verbruik/uitstoot vaak recht evenredig is met het aantal pk's.
Bij een EV is dat veel minder het geval. Belasting op gemiddeld verbruik x aantal km zou ik het eerlijkst vinden.
Re: Tesla Motors
Dat is een mogelijkheid, maar heeft als nadeel dat de belasting niet meeschaalt met het verbruik. Daarvoor bestaat dan weer een kilometerheffing.
Nu je zou ook gewoon elektriciteitsverbruik progressief kunnen gaan belasten, dat is snel implementeerbaar.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Re: Tesla Motors
YT staat vol met vergelijkend bewijsmateriaal.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 december 2022, 15:12 Je zou veel geloofwaardiger zijn als je zelf al beide wagens al had gehad![]()
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Tesla Motors
Belastingen verhogen is echt je ding, blijkbaar.

Vind je niet dat Belgen al zwaar genoeg worden belast? Een zot idee: heb je al eens gedacht aan belastingsverschuivingen in plaats van belastingsverhogingen?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Tesla Motors
Diegenen die zich een "elektromobiel" kunnen veroorloven mogen ook gerust ervoor opdraaien... zie "Zonnepanelen"historie". En dat "de Belgen" teveel belastingen betalen is toch maar een dooddoener. Het is niet de "gewone mens" die dit moet betalen; maar dit wel doen. Drive it, pay for it. Waar wil je deze belastingen naartoe verschuiven? Naar de "rijken" misschien? Of de "Europese Unie"? Zeg maar eens; ik ben benieuwd.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 20:49Belastingen verhogen is echt je ding, blijkbaar.![]()
Vind je niet dat Belgen al zwaar genoeg worden belast? Een zot idee: heb je al eens gedacht aan belastingsverschuivingen in plaats van belastingsverhogingen?

- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Tesla Motors
Een dooddoener die bewezen word door cijfers: nergens in de EU is de belastingdruk zo hoog als in België.Sammy2 schreef: ↑29 december 2022, 21:21Diegenen die zich een "elektromobiel" kunnen veroorloven mogen ook gerust ervoor opdraaien... zie "Zonnepanelen"historie". En dat "de Belgen" teveel belastingen betalen is toch maar een dooddoener. Het is niet de "gewone mens" die dit moet betalen; maar dit wel doen. Drive it, pay for it. Waar wil je deze belastingen naartoe verschuiven? Naar de "rijken" misschien? Of de "Europese Unie"? Zeg maar eens; ik ben benieuwd.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 20:49
Belastingen verhogen is echt je ding, blijkbaar.![]()
Vind je niet dat Belgen al zwaar genoeg worden belast? Een zot idee: heb je al eens gedacht aan belastingsverschuivingen in plaats van belastingsverhogingen?![]()
En “de gewone mens” zal binnenkort ook een “elektromobiel” moeten kopen als hij nog wil kunnen rijden want auto’s op fossiele brandstoffen gaan eruit.
“Drive it, pay it” doe ik al genoeg met BIV, BTW, jaarlijkse verkeersbelasting en allerlei andere taksen, accijnzen enz … Ik heb als automobilist echt geen nood aan een bijkomende belasting.
En die belastingverschuiving? Misschien de vaste kosten/belastingen (zie opsomming hierboven) verminderen als er een variabele belasting zoals de kilometerheffing komt? Als het gewoon een bijkomende belasting wordt, dan bevestigt het gewoon de stelling van overheid = roverheid …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Tesla Motors
Nee, ik vind dat Belgen TEVEEL belast worden. RSZ, patronale bijdragen, belasting op arbeid, vennootschapsbelasting, kadastraal inkomen, roerende voorheffing, erfbelasting, huisvuilbelasting, BIV, accijnzen op benzine, BTW, beurstaks, recupel, thuiskopieheffing,... het eindigt NOOIT.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 20:49 Belastingen verhogen is echt je ding, blijkbaar.![]()
Vind je niet dat Belgen al zwaar genoeg worden belast?
Inderdaad. Verschuif de belastingen naar de juiste plaats. Het principe "de vervuiler betaalt" vind ik verdedigbaar.VincentVega schreef: ↑29 december 2022, 20:49 Een zot idee: heb je al eens gedacht aan belastingsverschuivingen in plaats van belastingsverhogingen?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."