TV vlaanderen aansluiting
Re: TV vlaanderen aansluiting
Niemand heeft de TV kijkers ooit verplicht om te betalen voor Telenet of Proximus (voordien Belgacom).ivob schreef: Je betaalt trouwens niet voor de TV zenders maar voor de providers. .......zonder al die rommel (op technisch vlak) van Telenet en Proximus in huis te moeten halen. ....
Maar ik ken een massa mensen die zich indertijd door de 2 grote providers lieten wijsmaken, dat ze anders géén TV meer zouden kunnen kijken.
Jaren geleden werd door consumentenverenigingen aangeklaagd dat de providers hierover misleidende reclame maakten, en duurbetaalde abonnementen opdrongen aan mensen die dit niet nodig hebben of dit nauwelijks kunnen betalen.
Bij ons thuis zijn we gewoon blijven TV kijken via kabel (16€/maand). Spijtig genoeg hebben de monopolies daar ook proberen misbruik van te maken door ons stapsgewijs zenders "af te pakken", maar er zijn wettelijke grenzen die ze niet mochten overschrijden. Nu hebben wij hier nog altijd 20 tv-posten, wat nog veel te veel keuze is. En verder maken een goede flat screen TV en een moderne DVD-recorder, ons plaatje volledig.
-
MarcelVanAvoorde
- Newbie

- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 aug 2016
Re: TV vlaanderen aansluiting
Sorry maar dan ga ik er van uit dat u nog nooit in uw leven een beeld in HD-kwaliteit gezien hebt. Je zou dan wel direkt het grote verschil zien tussen uw analoge aansluiting en een digitale aansluiting. Of je nu een groot scherm hebt of niet, de kwaliteit van een analoog beeld is slecht. Ik zou hoofdpijn krijgen als ik er naar zou kijken.
Re: TV vlaanderen aansluiting
ik bedoelde ditivob schreef:Dit is gewoon niet waar.De programma's van vrt kan je tegenwoordig allemaal herbekijken op hun site. Ook vtm heeft met Stevie free een optie om elk programma te bekijken.
Het herbekijken van programma's gaat via een kabeldecoder en is betalend. Denk niet dat je deze op een buitenlandse kabel kan aansluiten.
http://www.hln.be/hln/nl/924/Showbizz/ ... line.dhtml
ik heb jaren geen tv gehad.op YouTube kan je massa's sjieke programma's herbekijken zoals het eiland,flikken, heterdaad, ...
en dan de sites van vrt en Stevië, ik zou het wel weten. maar ok niet iedereen deelt mijn mening blijkbaar. ook goed..wil maar helpen
-
Coike
Re: TV vlaanderen aansluiting
Ben toch al dikwijls in Duitsland geweest , telkens voor meerdere dagen op hotel . Ik dacht dat je meestal toch de twee posten ' EEN ' en 'Canvas' in Duitsland kon ontvangen . Zelfs in Thailand kon ik een post ontvangen waarop je afwisselend naar Nederlandse en Belgische zenders kon kijken . Weet dat ik in Bangkok naar ' blokken ' kon kijkenRoedie schreef:Ik moet voor minimum één jaar naar Duitsland (Ulmen) +/- 200Km over de grens. Ik beschik over een TV maar zou graag TV Vlaanderen ontvangen,teneinde toch iets op te vangen in de eigen landstaal.
Spijtig dat de draagbare antennes van vroeger geen ontvangst meer hebben in Duitsland . Weet nog dat ik tijdens mijne legerdienst nog naar de voetbalmatchen op BRT ( nu EEN ) kon kijken met een stom antennetje op een draagbare tv . Ik denk dat je toch de meeste zenders via internet moet bekijken .Anders is een schotelantenne toch de enige oplossing volgens mij .
-
Coike
Re: TV vlaanderen aansluiting
Hier hetzelfde ...ik kan nu al niet meer kiezen , wat moet je met 400 posten waar om het kwartier het programma wordt onderbroken voor reclame ? Kijk alleen naar ' EEN ' en 'CANVAS ' , maar af en toe neem ik met mijn dvd-recorder een film op van andere zenders . Als ik binnenkort ga verhuizen dan ga ik misschien wel zo'n digibox nemen , samen met internet , moet de prijzen nog eens bekijken , betaal nu iets meer dan 70 euro voor internet alleen ( deel dat met 3 personen ) . Heb ook geen gedacht hoeveel het kost voor 1 persoon , heb maandelijks niet zoveel gigabytes nodig , voor een beetje surfen , skypen of wat filmkes kijken op Youtube .Bedoel welk optie je moet nemen voor internet , als dat beterkoop uitvalt , dan moet ik geen digibox .Ben tevreden met kabel tv .Nefertari schreef: Bij ons thuis zijn we gewoon blijven TV kijken via kabel (16€/maand). Spijtig genoeg hebben de monopolies daar ook proberen misbruik van te maken door ons stapsgewijs zenders "af te pakken", maar er zijn wettelijke grenzen die ze niet mochten overschrijden. Nu hebben wij hier nog altijd 20 tv-posten, wat nog veel te veel keuze is. En verder maken een goede flat screen TV en een moderne DVD-recorder, ons plaatje volledig.
- PotjeVickx
- Full Member

- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02 sep 2015
- Contacteer:
Re: TV vlaanderen aansluiting
Inderdaad, de populairste programma's van de Lage Landen kan je bekijken op http://www.bvn.tvCoike schreef:Zelfs in Thailand kon ik een post ontvangen waarop je afwisselend naar Nederlandse en Belgische zenders kon kijken . Weet dat ik in Bangkok naar ' blokken ' kon kijken
Re: TV vlaanderen aansluiting
Tja, eerst zeg je dat niemand verplicht is om voor een provider te betalen (idd, net zo min als iemand je verplicht om te betalen voor de WaterMij of een DNB) om dan te besluiten dat je even goed een provider betaalt om je een basic aanbod te leveren met technologie van de jaren stillekes (niet dat daar iets mis mee is maar je haalt je eigen argumenten onderuitNefertari schreef: Niemand heeft de TV kijkers ooit verplicht om te betalen voor Telenet of Proximus (voordien Belgacom).
Bij ons thuis zijn we gewoon blijven TV kijken via kabel (16€/maand). Spijtig genoeg hebben de monopolies daar ook proberen misbruik van te maken door ons stapsgewijs zenders "af te pakken", maar er zijn wettelijke grenzen die ze niet mochten overschrijden. Nu hebben wij hier nog altijd 20 tv-posten, wat nog veel te veel keuze is. En verder maken een goede flat screen TV en een moderne DVD-recorder, ons plaatje volledig.
btw. het enige waar ik voor betaal is maandelijks 27.5 euro voor de internetaansluiting. Na de laatste verhoging van de "bijdrage" voor de TV-kabel van Telenet heb ik deze opgezegd, een van mijn betere acties van de laatste tijd.
Re: TV vlaanderen aansluiting
Ook sorry; maar hoe kun jij besluiten dat ik nog nooit een beeld in HD kwaliteit zou gezien hebben?MarcelVanAvoorde schreef:Sorry maar dan ga ik er van uit dat u nog nooit in uw leven een beeld in HD-kwaliteit gezien hebt. Je zou dan wel direkt het grote verschil zien tussen uw analoge aansluiting en een digitale aansluiting....., de kwaliteit van een analoog beeld is slecht.....
De meeste flatscreen-tv’s zijn standaard uitgerust met een DVB-C tuner, om digitale signalen via de kabel te ontvangen. Dat wil zeggen dat hiermee ongecodeerde zenders via de gewone kabel te ontvangen zijn.
Voordeel: geen betaald TV abonnement, noch decoder nodig.
Weliswaar is dit beperkt tot de zenders van de publieke omroep (één HD, Canvas HD, Ketnet/OP12 HD, La Une HD, La Deux HD) plus enkele buitenlandse zenders in HD.
Zie ook:
https://www.test-aankoop.be/hightech/tv ... -televisie
Van de 20 zenders, die ik kan ontvangen via kabel, zijn diegene die mij interesseren in HD.
Ik heb écht geen behoefte om te betalen voor een aanbod van 70 tot 100 zenders, want daarmee kan men toch ook niet méér uren kijken dan er in 1 dag zijn.
Re: TV vlaanderen aansluiting
Nefertari schreef: De meeste flatscreen-tv’s zijn standaard uitgerust met een DVB-C tuner, om digitale signalen via de kabel te ontvangen. Dat wil zeggen dat hiermee ongecodeerde zenders via de gewone kabel te ontvangen zijn.
Voordeel: geen betaald TV abonnement, noch decoder nodig.
Weliswaar is dit beperkt tot de zenders van de publieke omroep (één HD, Canvas HD, Ketnet/OP12 HD, La Une HD, La Deux HD) plus enkele buitenlandse zenders in HD.
Geen betaald TV abonnement ? Zoals je het daar schrijft lijkt het of het helemaal gratis is, zoals DVBT.
Ik vermoed dat je bedoelt dat je dan alleen moet betalen voor analoge kabel. En dat is op zich toch al voldoende ... of zelfs duur.
Het artikel van Test aankoop, nochtans uit 2016, loopt meer dan een jaar achter want bv Teletenne van Telenet via DVBT wordt niet meer aangeboden.
-
Coike
Re: TV vlaanderen aansluiting
Ik bedoelde een post op tv , niet via internetPotjeVickx schreef:Inderdaad, de populairste programma's van de Lage Landen kan je bekijken op http://www.bvn.tvCoike schreef:Zelfs in Thailand kon ik een post ontvangen waarop je afwisselend naar Nederlandse en Belgische zenders kon kijken . Weet dat ik in Bangkok naar ' blokken ' kon kijken
-
Coike
Re: TV vlaanderen aansluiting
Ik kijk al heel mijn leven analoog , zie niet veel verschil ....kijk regelmatig naar digitale tv ( kom wel eens bij andere mensen ) Voor mij is het beeld via kabel tv soms beter dan op andere tv's ...en de meesten kijken tegenwoordig digitaal . Krijg hoofdpijn als ik de hele dag naar mijn tablet moet staren , wat moet dat dan zijn als je naar zo'n mini schermpje van een smartphone moet loeren ? Dat weet ik niet , want heb er nog geen . Neen , de oudere generatie hebben nog zwart wit gekeken en zelfs in de beginjaren bij de geburen naar tv gekeken , omdat de meeste mensen nog geen tv hadden . Die generatie is wel wat gewend .MarcelVanAvoorde schreef:Sorry maar dan ga ik er van uit dat u nog nooit in uw leven een beeld in HD-kwaliteit gezien hebt. Je zou dan wel direkt het grote verschil zien tussen uw analoge aansluiting en een digitale aansluiting. Of je nu een groot scherm hebt of niet, de kwaliteit van een analoog beeld is slecht. Ik zou hoofdpijn krijgen als ik er naar zou kijken.
Re: TV vlaanderen aansluiting
Coike schreef:Ik bedoelde een post op tv , niet via internetPotjeVickx schreef: Inderdaad, de populairste programma's van de Lage Landen kan je bekijken op http://www.bvn.tvNatuurlijk kan je op internet naar alles kijken .
Jullie hebben allebei gelijk hoor.
BVN is een kanaal dat je bv ook via satelliet kan ontvangen en het zit in Thailand op de meeste tv paketten in de hotels.
En misschien kan je er zelfs ook wel via internet naar kijken..
Re: TV vlaanderen aansluiting
Schotels zijn niet gemaakt voor echte Vlamingen.
Dat dient alleen maar om naar Erdogan te kijken.
Dat dient alleen maar om naar Erdogan te kijken.
Re: TV vlaanderen aansluiting
Dat dient alleen maar om naar Erdogan te kijken.[/quote]
Zij de niet beter wetende Vlaming .
Op en top fan van de monopolisten die voor alles € vragen.
Die analoog gewoon stoppen van dag tot dag , onder het mom van niemand gebruikt het nog.
Ga maar een decoder huren aan 8 € per maand als alternatief.
Die dan nog tevreden moet zijn met een zeer pover aanbod , wilt hij wat meer € € € € €.
Zij de niet beter wetende Vlaming .
Op en top fan van de monopolisten die voor alles € vragen.
Die analoog gewoon stoppen van dag tot dag , onder het mom van niemand gebruikt het nog.
Ga maar een decoder huren aan 8 € per maand als alternatief.
Die dan nog tevreden moet zijn met een zeer pover aanbod , wilt hij wat meer € € € € €.
Estate Guru believer.
-
Coike
Re: TV vlaanderen aansluiting
Wat bedoel je hier mee ?platin schreef: Die analoog gewoon stoppen van dag tot dag , onder het mom van niemand gebruikt het nog.

