Vaste of variabel / TWIJFEL
TIP
Re: Vaste of variabel / TWIJFEL
Nieuwe wending.
BNP heeft nog een aanpassing gedaan.
KBC blijft voor 25 jaar op 1.95%.
25 jaar 1366,99 euro
Zij willen 100% volmacht, wat ons wel 3000 euro duurder uitkomt bij de notaris.
SSV 8675,8 euro totaal
Brand 520 euro / jaar
BNP
15 jaar vast, 2x een herziening om de 5 jaar.
Jaarlijkse rentevoet 1,77%. Kan max stijgen naar 3,56%
JKP van 2,1% MAX 2,36% / MIN 1,85%
15 jaar maandelijks 1338,63 euro
MAX 1456,39 euro / MIN 1227,1 euro
BNP neemt 125.000 euro hypotheek, 200.000 euro volmacht.
SSV 7756,64 euro totaal
Brand 472 euro / jaar
SSV is op 25 jaar 1100 euro goedkoper bij BNP.
Brandverzekering is op 25 jaar 1200 euro goedkoper bij BNP.
Toch een twijfelgeval vind ik..
Wel een lastige keuze. Morgen moeten we beslissen want onze uiterste tekendatum ligt bij KBC op 20/01.
Wat zouden jullie doen?
BNP heeft nog een aanpassing gedaan.
KBC blijft voor 25 jaar op 1.95%.
25 jaar 1366,99 euro
Zij willen 100% volmacht, wat ons wel 3000 euro duurder uitkomt bij de notaris.
SSV 8675,8 euro totaal
Brand 520 euro / jaar
BNP
15 jaar vast, 2x een herziening om de 5 jaar.
Jaarlijkse rentevoet 1,77%. Kan max stijgen naar 3,56%
JKP van 2,1% MAX 2,36% / MIN 1,85%
15 jaar maandelijks 1338,63 euro
MAX 1456,39 euro / MIN 1227,1 euro
BNP neemt 125.000 euro hypotheek, 200.000 euro volmacht.
SSV 7756,64 euro totaal
Brand 472 euro / jaar
SSV is op 25 jaar 1100 euro goedkoper bij BNP.
Brandverzekering is op 25 jaar 1200 euro goedkoper bij BNP.
Toch een twijfelgeval vind ik..
Wel een lastige keuze. Morgen moeten we beslissen want onze uiterste tekendatum ligt bij KBC op 20/01.
Wat zouden jullie doen?
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Bnp zeker?
Opletten met die brandverzekering verplichting. Vaak gaat dit jaarlijks stevig omhoog (meer dan de index) en je bent verplicht er te blijven of hogere rente.
Opletten met die brandverzekering verplichting. Vaak gaat dit jaarlijks stevig omhoog (meer dan de index) en je bent verplicht er te blijven of hogere rente.
De 5/5/5 formule al nagevraagd bij BNPP? Wij hebben vrij gelijkaardige dossiers en hier hadden ze een rentevoet van 1,39% voorgesteld. Max is 2,80% wat toch al een heel stuk lager is dan de max van 3,65% bij 15/5/5.
De bakstenen zijn verplicht.reppiepeppie schreef: ↑19 januari 2019, 12:13 Bnp zeker?
Uwe inboedel en aanverwanten is vrij te kiezen.
Estate Guru believer.
-
MiepMiep_1
- Newbie

- Contacteer:
Bij BNP verplicht voor 1 jaar. Op die manier krijg je een goede rentevoet
Na 1 jaar kan je bij BNP vertrekken zonder afgestraft te worden. Lees maar goed de voorwaarden na.
Ik heb dat nog expliciet gevraagd aan de kantoordirecteur die dat bevestigde.
Ook de notaris kon het niet geloven en die heeft ook alles nog eens nagelezen en kon niets vinden dat je gestraft zou worden als je nadien je verzekering verhuisd.
Bij KBC komt er wel 0,3 of 0,4 procentpunt bij.
Al is maar de vraag in welke mate ze die clausule toepassen.
Maar zelf wou ik het niet testen en wij hebben voor BNP gekozen.
Na 1 jaar kan je bij BNP vertrekken zonder afgestraft te worden. Lees maar goed de voorwaarden na.
Ook de notaris kon het niet geloven en die heeft ook alles nog eens nagelezen en kon niets vinden dat je gestraft zou worden als je nadien je verzekering verhuisd.
Klopt, mijn adviseur vertelde mij dit ook. Initieel was dit wel dat je hiervoor afgestraft werd, ook met andere zaken zoals loondomiciliering dat je verhuist naar een andere bank bijvoorbeeld maar nu hebben ze hun policy aangepast. Voor mij toch wel hetgeen dat heeft geholpen om de knoop door te hakken uiteindelijk.MiepMiep_1 schreef: ↑22 januari 2019, 14:52 Bij BNP verplicht voor 1 jaar. Op die manier krijg je een goede rentevoet
Bij andere banken zoals Crelan hangt het ervan af of het een verplichting is omdat je een andere lening aansluit met daar bepaalde verplichtingen aan of vrijwillig kiest voor een andere goedkopere verzekering elders. Bij het laatste stijgt je rentevoet wel.
BNP verkoopt dan ook zijn eigen producten niet. Zij hebben er dus minder belang bij dan een KBC om klanten zo lang mogelijk te binden. Dat is ook één van de redenen waarom je bij BNP (verzekeringen van AG Insurance) minder te maken krijgt met ferme prijsstijgingen. De tarieven worden immers jaarlijks herzien door AG en niet door BNP.