Belgische dividend aandelen
TIP
Re: Belgische dividend aandelen
Etex is mss ook een mooie Belgische dividendbetaler? Momenteel een netto dividendrendement van meer dan 5% en ze hebben de gewoonte om dit mooi te laten stijgen jaarlijks (dit jaar status Quo). Actief aan het investeren in groei en wereldwijd actief!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gedurende de laatste jaren heb ik een behoorlijke positie Wereldhave Belgium (WEHB) opgebouwd - geeft vandaag 6% netto dividend. Om grote concentratie te vermijden zou ik dit aandeel eigenlijk wel aanbevelen voor wie nog niet te veel commercieel vastgoed in portefeuille heeft.
- mgmt is vrij conservatief, heeft ook weerwerk geboden bij vijandige overnamepoging Wereldhave - maar daarvoor was het mgmt imo nog beter - er zijn wel wat wissels geweest.
- overzichtelijke business, correcte rapportage door mgmt
- goede locaties, paar jaar terug was er een wachtlijst mochten er panden vrijkomen - ik denk niet dat de situatie ondertussen gewijzigd zal zijn
- niet uitgesloten dat Wereldhave nog eens een poging doet om het in te lijven -maar dat zal dit keer normaal aan betere voorwaarden gebeuren
- normale schuldgraad
- niet echt grootse groeiplannen momenteel (kan zowel negatief als positief gezien worden)
- mogelijke rentedalingen kunnen nog wat koerswinst opleveren - maar ik verwacht geen wonderen op dat vlak
- mgmt is vrij conservatief, heeft ook weerwerk geboden bij vijandige overnamepoging Wereldhave - maar daarvoor was het mgmt imo nog beter - er zijn wel wat wissels geweest.
- goede locaties, paar jaar terug was er een wachtlijst mochten er panden vrijkomen - ik denk niet dat de situatie ondertussen gewijzigd zal zijn
- niet uitgesloten dat Wereldhave nog eens een poging doet om het in te lijven -maar dat zal dit keer normaal aan betere voorwaarden gebeuren
- normale schuldgraad
- niet echt grootse groeiplannen momenteel (kan zowel negatief als positief gezien worden)
- mogelijke rentedalingen kunnen nog wat koerswinst opleveren - maar ik verwacht geen wonderen op dat vlak
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb al stevige posities in Ascencio en Retail Estates. Twijfel om ook WEHB in te slaan...contextbinder schreef: ↑12 juni 2025, 09:28 Gedurende de laatste jaren heb ik een behoorlijke positie Wereldhave Belgium (WEHB) opgebouwd - geeft vandaag 6% netto dividend. Om grote concentratie te vermijden zou ik dit aandeel eigenlijk wel aanbevelen voor wie nog niet te veel commercieel vastgoed in portefeuille heeft.
- normale schuldgraad
Netto dividend is hier aan huidige koers geen 6 maar eerder 5,6% netto.
Toch enkele bedenkingen:wh Nederland heeft hoge schuldgraad,scenario zoals bij Vastned en eerder picanol-tessenderlo is niet uitgesloten... Wereldhave noteerde ooit ver boven de 100€,dus toch ook wel risicovol...contextbinder schreef: ↑12 juni 2025, 09:28 Gedurende de laatste jaren heb ik een behoorlijke positie Wereldhave Belgium (WEHB) opgebouwd - geeft vandaag 6% netto dividend. Om grote concentratie te vermijden zou ik dit aandeel eigenlijk wel aanbevelen voor wie nog niet te veel commercieel vastgoed in portefeuille heeft.
- normale schuldgraad
-
- Hero Member
- Contacteer:
Overname door Wereldhave is idd een long shot door o.a. die hoge schuldgraad - maar idd, ze zijn daar niet vies van spitsvondigheden.
M.b.t. de koers van WEHB - absoluut geen hoge waardering vandaag.
EDIT: Om een idee te geven: Hier heeft WEHB een gewicht van kleine 8% in port, door het lokale karakter is het ook relatief ongevoelig voor Trump zijn acties en andere grote internationale events.
Naar mijn mening is Ascencio nog steeds 'best of the best' wat commercieel vastgoed betreft.Brugse Leeuw schreef: ↑12 juni 2025, 12:43
Ik heb al stevige posities in Ascencio en Retail Estates.
Hoog dividend, sterk management, goeie fundamentals.