Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Gewoon van beiden per 31 dec. nemen.VTEC schreef: ↑8 juli 2025, 20:31 Ik zit veilig, Quest for Growth IPO 1998 aan 25€, beurskoers 4€![]()
Betaal me maar terug!
Kinepolis is X jaar geleden gesplitst, zoek het zelf maar uit stelletje bojo’s.
Je moet geen documenten langer dan 10 jaar bijhouden en tegen die tijd zijn ze niet of amper nog leesbaar.
Het is niet anders.
-
- Newbie
- Contacteer:
Omdat het hier eerder al ‘s ter sprake kwam: met het kopen en verkopen van opties zie ik principieel minder problemen dan met het schrijven van opties. De premie die je opstrijkt bij het schrijven is immers géén meerwaarde, géén dividend en géén rente. Dan lijkt me de nomenclatuur van de belastingambtenaar op te houden wat betreft ‘normaal beheer’. Met het schrijven van bv. een calloptie lever je bovendien een dienst aan een derde (= het recht tot kopen). Dat past volledig in de definitie van ‘divers inkomen’paul schreef: ↑8 juli 2025, 16:06Inderdaad, alhoewel het woordje " zéér actief" wel heel relatief is voor de fiscus.spaarfreakje schreef: ↑8 juli 2025, 16:01 "speculatiebelasting 33% als zéér actieve belegger komt BIJ de meerwaardetaks van 10%", bedoeld ge.
Als ze slecht gezind zijn enz. en het woordje "optie" of zo zien, je moet maar eens tegenslag hebben he.

In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wie calls schrijft op aandelen in zijn bezit, gedekt dus, is defensiever bezig dan iemand die gewoon hetzelfde pakket aandelen aanhoudt. Wie de aandelen niet heeft, maar voor hetzelfde aantal puts schrijft idem dito. Ik respecteer uw visie en in België weet je nooit, maar het zou compleet van de pot gerukt zijn.
+ 1Popkwiskampioen schreef: ↑8 juli 2025, 21:19 Wie calls schrijft op aandelen in zijn bezit, gedekt dus, is defensiever bezig dan iemand die gewoon hetzelfde pakket aandelen aanhoudt. Wie de aandelen niet heeft, maar voor hetzelfde aantal puts schrijft idem dito. Ik respecteer uw visie en in België weet je nooit, maar het zou compleet van de pot gerukt zijn.
Niet echt.VTEC schreef: ↑8 juli 2025, 20:31 Ik zit veilig, Quest for Growth IPO 1998 aan 25€, beurskoers 4€![]()
Betaal me maar terug!
Je moet geen documenten langer dan 10 jaar bijhouden en tegen die tijd zijn ze niet of amper nog leesbaar.
Startwaarde is 31=12/2025; behalve voor meerwaarde met hogere aankoopprijs; die je dan zelf moet bewijzen.
Minwaarden kunnen afgetrokken worden van meerwaarden in hetzelfde jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat betwist ik niet. Ik lever daar louter een fiscale visie op. Merk daarbij op dat je argument ‘defensief’ past tegenover een kwalificatie als ‘speculatief inzicht’. Niet tegenover een kwalificatie als ‘divers inkomen’.Popkwiskampioen schreef: ↑8 juli 2025, 21:19 Wie calls schrijft op aandelen in zijn bezit, gedekt dus, is defensiever bezig dan iemand die gewoon hetzelfde pakket aandelen aanhoudt. Wie de aandelen niet heeft, maar voor hetzelfde aantal puts schrijft idem dito. Ik respecteer uw visie en in België weet je nooit, maar het zou compleet van de pot gerukt zijn.
In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.
-
- VIP member
- Contacteer:
Enkel minwaarden die onstaan zijn na 31/12/2025 mogen afgetrokken worden van andere meerwaarden in hetzelfde jaar.B7H4long schreef: ↑8 juli 2025, 21:48Niet echt.VTEC schreef: ↑8 juli 2025, 20:31 Ik zit veilig, Quest for Growth IPO 1998 aan 25€, beurskoers 4€![]()
Betaal me maar terug!
Startwaarde is 31=12/2025; behalve voor meerwaarde met hogere aankoopprijs; die je dan zelf moet bewijzen.
Minwaarden kunnen afgetrokken worden van meerwaarden in hetzelfde jaar.
Een evt. meerwaarde op effecten met hogere aankoopprijs kan dus enkel op 0 gezet worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Alle Vlaams Belang supporters willen ons doen vergeten dat Vlaams Belang voorstander is van 25% vermogensbelasting.KleineSpaarder schreef: ↑2 mei 2025, 07:47Je bent dus akkoord met die meerwaardebelasting van 25% van Vlaams Belang op voorwaarde dat de 0,12% of 0,35% of 1.32% TOB geschrapt wordt.spaarfreakje schreef: ↑2 mei 2025, 02:31 Klopt maar Vl Belang wil tegelijk de TOB schrappen.
Appelen en peren...
Iemand die 10.000 euro aandelen koopt, ze na 30 jaar verkoopt voor 40.000 euro, betaalt nu 0,7% TOB. Dat is 175 euro.
Maar dat laten we vallen onder het Vlaams Belang in ruil voor 7500 taks.
Nu kappen op NVA opdat we zouden vergeten dat Vlaams Belang even links is als PVDA

Hun kiespubliek is hetzelfde: degene die niet graag werken, in een hangmat willen liggen, de anderen doen betalen voor hun luilekkerleven, ... Vlaams Belang en PVDA: ze vertrekken vanuit een verschillende ideologie om tot dezelfde conclusie te komen: de staat moet hen onderhouden

Vandaar dat ze ook fan zijn van Trump omdat hij beweert dat hij de USA wil teruggeven aan de echte (arme) Amerikanen. En ze geloven dat.
Het feit dat Trump op 4 juli beslist heeft om 5000 miljard belastingvoordeel te geven aan de rijken (tot 270.000 USD per jaar) verandert daar niets aan. Trump is de man. MAGA !!!!!!!
Het feit dat Trump Europa economisch kapot wil maken, iets waarvan de Vlaams Belang en PVDA kiezers de eerste slachtoffers zullen zijn, verandert daar ook niets aan. Trump is de man. MAGA !!!!!
(Trumps supporters zijn grotendeels laag opgeleid met een laag inkomen. De anderen zijn de rijken die tot 270.000 USD per jaar belastingvoordeel krijgen van Trump. Europese supporters van Trump krijgen geen belastingvoordeel; ergo: ze zijn laagopgeleid met een laag inkomen

Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 11 juli 2025, 17:42, 6 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Volgens de Tijd niet.paul schreef: ↑8 juli 2025, 15:41 meerwaardebelasting komt BIJ de meerwaardetaks van 10 % ( In het totaal dus al minstens 43 % )
https://businessam.be/fiscalisten-meerw ... eZFQeUHBqw
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Ik kom deze uitdrukkingen heel vaak te lezen in uw bijdragen.KleineSpaarder schreef: ↑11 juli 2025, 17:28Alle Vlaams Belang supporters willen ons doen vergeten dat Vlaams Belang voorstander is van 25% vermogensbelasting.KleineSpaarder schreef: ↑2 mei 2025, 07:47
Je bent dus akkoord met die meerwaardebelasting van 25% van Vlaams Belang op voorwaarde dat de 0,12% of 0,35% of 1.32% TOB geschrapt wordt.
Iemand die 10.000 euro aandelen koopt, ze na 30 jaar verkoopt voor 40.000 euro, betaalt nu 0,7% TOB. Dat is 175 euro.
Maar dat laten we vallen onder het Vlaams Belang in ruil voor 7500 taks.
Nu kappen op NVA opdat we zouden vergeten dat Vlaams Belang even links is als PVDA
Hun kiespubliek is hetzelfde: degene die niet graag werken, in een hangmat willen liggen, de anderen doen betalen voor hun luilekkerleven, ... Vlaams Belang en PVDA: ze vertrekken vanuit een verschillende ideologie om tot dezelfde conclusie te komen: de staat moet hen onderhouden![]()
Vandaar dat ze ook fan zijn van Trump omdat hij beweert dat hij de USA wil teruggeven aan de echte (arme) Amerikanen. En ze geloven dat.
Het feit dat Trump op 4 juli beslist heeft om 5000 miljard belastingvoordeel te geven aan de rijken (tot 270.000 USD per jaar) verandert daar niets aan. Trump is de man. MAGA !!!!!!!
Het feit dat Trump Europa economisch kapot wil maken, iets waarvan de Vlaams Belang en PVDA kiezers de eerste slachtoffers zullen zijn, verandert daar ook niets aan. Trump is de man. MAGA !!!!!
(Trumps supporters zijn grotendeels laag opgeleid met een laag inkomen. De anderen zijn de rijken die tot 270.000 USD per jaar belastingvoordeel krijgen van Trump. Europese supporters van Trump krijgen geen belastingvoordeel; ergo: ze zijn laagopgeleid met een laag inkomen).
Wat is voor u de definitie van :
- "laag opgeleid"
- "laag inkomen"
En waar ergens bevindt u zichzelf tussen de :
- geen/lager/hoger/universitair/.... - opgeleiden
- geen/lager/hoger/hoogste/.... - inkomens
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hier heb je de volledige uitleg, en de bewijzen:
https://multimedia.tijd.be/kiesprofiel/
Vlaams Belang kiezer:
- eerder laagopgeleid
- eerder laag inkomen
- eerder platteland
Dat de Trump kiezers vooral "lower income, lower education" zijn, is een uitspraak van JD Vance, de huidige vice-president. Je zult aan hem moeten vragen welke de exacte definitie is. Maar het komt dus in grote lijnen overeen met de Vlaams Belang kiezer, want de Trump kiezer vind je ook vooral op het platteland.
Helemaal het tegenovergestelde van de Vlaams Belang kiezerEn waar ergens bevindt u zichzelf tussen de :
- geen/lager/hoger/universitair/.... - opgeleiden
- geen/lager/hoger/hoogste/.... - inkomens

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again