Federale regering zomerakkoord
TIP
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale regering zomerakkoord
Zeg dan nog dat ze geen jobs "maken" bij de VDAB ... Binnenkort nog stressbegeleiders om hun personeel op te vangen ... Heerlijk die besparingen ...Kwakkie schreef: ↑29 juli 2025, 09:39 Mijn buurvrouw werkt bij de VDAB. Ze worden daar nu al quasi dagelijks geconfronteerd met verbale en soms zelfs fysieke agressie wanneer ze iemand te veel pushen om een job te zoeken. In het vooruitzicht dat ze meer mensen zullen moeten proberen te activeren als ze van de dop gaan vliegen hebben ze nu beslist om bewakers (securitas e.d) bij hen te zetten in de hoop dat er minder agressie zal zijn.
Het is ver gekomen in dit apenland.

Make Spaargids " Great Again ! "
Ja haha. Zij is al wat ouder dus ze kan wel wat hebben maar de poppemiekes die rechtreeks van de hogeschool of de unief komen dat is wat anders. Als zo'n marginaal eens een boze blik op hun werpt zijn ze een maand ziek van de stress.
Helemaal mee eens. Als ik een nietszeggende, in het midden houdende, door AI gegenereerde beschrijving van een situatie wil dan zal ik het wel zelf in chatgpt vragen. Ik bezoek een forum net met de bedoeling om een menselijke en imperfecte, maar vaak uitgesproken opinie te lezen.Vuth schreef: ↑29 juli 2025, 14:25 Is dit de toekomst van discussies???? Dat je AI raadpleegt om je eigen ideeen vorm te geven en aan te scherpen, alle begrip, zeer verstandig zelfs. Maar op een forum een 2/3tal scrollbladzijdes AI copypasten? 1 woord: kots!
Je eigen denk/schrijfvermogen uitbesteden (maw opgeven en dus degraderen) en heimelijk ws denken:" hoe slim ben ik niet". Iedereen ziet daar doorheen. Wil je respect, schrijf het in je eigen woorden, met authenticiteit. Gdvrdme!
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ik heb een vraag over de pensioenmalus.
Ik ben 56 jaar en zal geen inkomen hebben tot aan mijn wettelijke pensioenleeftijd van 67 jaar. Ik vraag dus ook geen vervroegd pensioen aan, maar leef van het inkomen van mijn vrouw.
Vermits ik geen vervroegd pensioen aanvraag, is de pensioenmalus dan nog van toepassing voor mij. Of geldt die malus ook omdat ik geen inkomen heb, ondanks dat ik pas op 67 jaar officieel met pensioen ga ?
Ik ben 56 jaar en zal geen inkomen hebben tot aan mijn wettelijke pensioenleeftijd van 67 jaar. Ik vraag dus ook geen vervroegd pensioen aan, maar leef van het inkomen van mijn vrouw.
Vermits ik geen vervroegd pensioen aanvraag, is de pensioenmalus dan nog van toepassing voor mij. Of geldt die malus ook omdat ik geen inkomen heb, ondanks dat ik pas op 67 jaar officieel met pensioen ga ?
-
- VIP member
- Contacteer:
De malus is enkel van toepassing op het VERVROEGD pensioen.
Dat is een opluchting dat het NIET voor mij van toepassing is; ik dacht altijd van wel (en misschien nog mensen...).
nu nog het aantal jaren dat je gewerkt hebt delen door 45
- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
'Typisch'???
Meen je dat nu?
Je insinueert nu dat bij alle 50(?)-55(?)-... die geen job vinden omdat ze 'te oud zijn voor het reguliere arbeidscircuit' het precies aan hunzelf ligt.
Ik zou het wel weten als werkgever wie ik aan neem, een 50+'er die ik moet betalen volgens een minimumloon (met werkgeversbijdragen, maaltijdcheques, verlofgeld, 13de maand, ...) of een gepensioneerde fexi-jobber à 14€/uur die geen contract heeft en je een minimaal aantal uren moet betalen in de maand.
Jij toch ook denk ik?