Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Federale Arizona-regering

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2512 berichten
  • Pagina 168 van 168
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

Re: Federale Arizona-regering

• Citeer

Bericht door Lukske » Vandaag 11:31

VincentVega schreef: ↑Gisteren 19:44 Terug on topic,

Het is vooral de tewerkstelling in onderwijs en zorg die de laatste jaren sterk is toegenomen. Zij maken ook het grootste deel van de “ambtenaren” uit.

Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem maar kom dan niet klagen en zagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, dat er te weinig leraars, klassen en scholen zijn, dat er lange wachtlijsten zijn in de zorg, dat het personeel overwerkt en overspannen is ...
Ik blijf het vreemd vinden dat de rimpeldagen in de zorg blijkbaar onbespreekbaar zijn. uiteindelijk 36 dagen extra verlof vanaf 55 jaar en er wordt nog geklaagd vanuit die sector.
Dat er diensten zijn die zwaar zijn dat zal zeker zo zijn maar vele doen niet meer dan gewone bediende.
Geef dan aan iedereen 36 extra verlof vanaf 55 als eindeloopbaan maatregel of geef het aan niemand.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 12:05

Lukske schreef: ↑Vandaag 11:31

Het is vooral de tewerkstelling in onderwijs en zorg die de laatste jaren sterk is toegenomen. Zij maken ook het grootste deel van de “ambtenaren” uit.

Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem maar kom dan niet klagen en zagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, dat er te weinig leraars, klassen en scholen zijn, dat er lange wachtlijsten zijn in de zorg, dat het personeel overwerkt en overspannen is ...
Ik blijf het vreemd vinden dat de rimpeldagen in de zorg blijkbaar onbespreekbaar zijn. uiteindelijk 36 dagen extra verlof vanaf 55 jaar en er wordt nog geklaagd vanuit die sector.
Dat er diensten zijn die zwaar zijn dat zal zeker zo zijn maar vele doen niet meer dan gewone bediende.
Geef dan aan iedereen 36 extra verlof vanaf 55 als eindeloopbaan maatregel of geef het aan niemand.
Ze zijn tot nu toe "onbespreekbaar" omdat die dagen onderhandeld zijn via sectorakkoorden.
Ze gelden als een verworven recht - en in de zorgsector, waar personeelstekort en hoge uitstroom grote problemen zijn, wordt elk extra voordeel gezien als een noodrem om mensen te houden.
Politiek en vakbonden durven er daarom nauwelijks aan raken, uit vrees dat het personeel “wegloopt”.

Het zou veel beter zijn een globaal voor BE geldend akkoord te maken (voor zover dat nog mogelijk is in dit hopeloos verscheurd land) ipv voor 1 sector. En niet op basis van steekvlampolitiek.

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 12:14

PotjeVickx schreef: ↑Vandaag 01:04

NT2 en zorgjuffen. in mijn tijd 28-30 jongens en meisjes in dezelfde klas uit dezelfde wijk. Allemaal in het 'Vlaams' opgevoed, nooit een zorgjuf oid of turnleraar gezien in het lager onderwijs.

Vroeger waren er 6 leerjaren in de basischool bij ons op de wijk voor 5 leraars (+3 voor de kleuters). Twee opeenvolgende jaren waren 'minder bezet' en zo kon de leraar(es) dan les geven aan 2 jaren werd de klas verdelen in 2. Terwijl het ene jaar de uitleg kreeg was het andere jaar een taak aan het maken. Die kregen dan ook het grootste klaslokaal toegewezen en roteerden dus niet van lokaal.

Ging prima! Nu zie ik 13 leerkrachten op de foto's staan en zijn er minder leerlingen.
Ik zal U zeggen, toen ik jong was en in het lager zat, toen waren er 3 leerkrachten voor 6 klassen. En die leerkrachten moesten ook supervisie doen tijdens de speeltijd én de warme maaltijden serveren. En als je als leerling meehielp kreeg je gratis een maaltijd.

En wees maar zeker, mijn klas zat ondanks alles achteraf gezien vol hoge profielen. Want de jongere leerden van de oudere en omgekeerd. Waar is de soberheid van de overheid naar toe ? En vooral, waar is de extra intelligentie die een gemeenschappelijke klas van 2 leeftijdsjaren opleverde naar toe ?

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » Vandaag 12:41

NT2 en zorgjuffen. in mijn tijd 28-30 jongens en meisjes in dezelfde klas uit dezelfde wijk. Allemaal in het 'Vlaams' opgevoed, nooit een zorgjuf oid of turnleraar gezien in het lager onderwijs.

Vroeger waren er 6 leerjaren in de basischool bij ons op de wijk voor 5 leraars (+3 voor de kleuters). Twee opeenvolgende jaren waren 'minder bezet' en zo kon de leraar(es) dan les geven aan 2 jaren werd de klas verdelen in 2. Terwijl het ene jaar de uitleg kreeg was het andere jaar een taak aan het maken. Die kregen dan ook het grootste klaslokaal toegewezen en roteerden dus niet van lokaal.

Ging prima! Nu zie ik 13 leerkrachten op de foto's staan en zijn er minder leerlingen.
Hmmm, mijn dochter is leerkracht lager onderwijs
Ze geeft vooral LO maar moet dikwijls bijspringen in het kleuter en eerste leerjaar (veel diploma's hebben kan een nadeel zijn) In de kleuters en lager zitten ongeveer 30 leerlingen per klas waarvan de helft amper Nederlands spreekt en de andere helft kampt met een of andere afkorting (ADHD, ASS, enz). Er gaat geen dag voorbij of er krijgt er wel eentje een woedeaanval. Schoppen, tieren, slaan, enz. En als je er eentje bij zijn kraag neemt krijg je een advocaat op je dak. Steun vanuit de school moet je dan niet verwachten.
Laatst moest ze 200 rapporten en quoteringen schrijven, uiteraard in haar vrije tijd want tijdens de uren heeft ze daar geen ruimte voor
Het is een regelrecht wonder dat ze het volhouden.

Dus vergelijken met vroeger houdt helemaal geen steek.

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 13:15

Trivium schreef: ↑Vandaag 12:41

Hmmm, mijn dochter is leerkracht lager onderwijs
Ze geeft vooral LO maar moet dikwijls bijspringen in het kleuter en eerste leerjaar (veel diploma's hebben kan een nadeel zijn) In de kleuters en lager zitten ongeveer 30 leerlingen per klas waarvan de helft amper Nederlands spreekt en de andere helft kampt met een of andere afkorting (ADHD, ASS, enz). Er gaat geen dag voorbij of er krijgt er wel eentje een woedeaanval. Schoppen, tieren, slaan, enz. En als je er eentje bij zijn kraag neemt krijg je een advocaat op je dak. Steun vanuit de school moet je dan niet verwachten.
Laatst moest ze 200 rapporten en quoteringen schrijven, uiteraard in haar vrije tijd want tijdens de uren heeft ze daar geen ruimte voor
Het is een regelrecht wonder dat ze het volhouden.

Dus vergelijken met vroeger houdt helemaal geen steek.
In 68 werd er op de speelplaats van de gemeenteschool ook gevochten. Ik herinner me een leerling die het gevecht aan ging met een leraar. Dus het waren toen al allesbehalve doetjes. Beiden leraar en leerling hebben mekaar toen de speelplaats afgeslagen, tot op het trottoir.

Maar alles bij mekaar waren wij als leerling kalmer, braver, niet dommer, wij waren altijd bezig, met knikkeren, met knikkeren met dikke bommen uit de verffabriek, met meikevers trainen, met duwen op de speelplaatsbanken dwz twee duwtreinen tegen mekaar en dan maar zien wie het uithoudt, met schieten met de mik, met pistongskes, met loodjes uit de winkel om op het schietkraam gratis te kunnen schieten, met alles en nog wat.

Vergelijken met vroeger houdt wel steek denk ik. Laat de jeugd zich ontplooien, stimuleer ze, sta er naast, niet er boven. Laat voelen wie de baas is, maar gedoseerd, kalm, vastberaden. Maar neem ze nooit hun creativiteit niet af.
Laatst gewijzigd door chesini op 18 oktober 2025, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » Vandaag 13:21

Om het met platin te zeggen, het staat je vrij het te proberen.
De meeste doen dat ook om na een aantal jaar tot de conclusie te komen dat het hopeloos is.

Maar je praat naast de kwestie en wil het werkelijke probleem niet onder ogen zien. Maar dat zijn we gewoon van jou
Ik zal het nog eens uitleggen. Vroeger sprak iedereen op school Nederlands, zelfs het plaatselijke dialect. Nu spreekt de helft een soort Pasjtoe of ander dialect maar zeker geen Nederlands. Als je vroeger vocht op de speelplaats of je kreeg straf dan kreeg je thuis nog eens straf. Nu staan ze
's anderdaags met een advocaat in het kantoor van de directie.
Maar geloof gerust dat het allemaal goed komt, de toekomst zal het uitwijzen.
Ik ben alvast blij dat ik binnen 2.5 jaar op vervroegd pensioen kan en ik zal mijn geld wel ergens anders gaan opdoen. Ik tel de dagen af dat ik het hier kan afbollen.

chesini
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 13:29

Trivium schreef: ↑Vandaag 13:21 Om het met platin te zeggen, het staat je vrij het te proberen.
De meeste doen dat ook om na een aantal jaar tot de conclusie te komen dat het hopeloos is.
Ik snap het. Maar bon. Ik praat niet naast de kwestie. Ik zat vorige week op den dorpel buiten (zoals vroeger, op den dorpel gaan zitten en zien wat er gebeurt). Passeert er een grote klas van het lagere. Met 2 juffrouwen (vroeger zou dat idd maar een halve juf zijn geweest). Het was een getetter en gekwetter. Allemaal strak in het fluogeel. Maar ze moesten oversteken. De eersten volgden goed. De laatsten bleven hangen. Komen daar toch 2 leerlingen de achterblijvers aanmanen tot spoed. Ik was zelf verschoten. Ik heb nog gezegd dat ik dat had moeten filmen. De jufs moesten niets doen. Zo slim die klas. Ik zag niemand die hopeloos was. Ik zag de nieuwe generatie. En ik zag dat ze goed was. Misschien zijn er wel te weinig mensen die tegen die stoet/kleine volksverhuizing zeggen dat ze echt goed bezig zijn. Wel ik zeg dat ze heel goed bezig zijn.
Laatst gewijzigd door chesini op 18 oktober 2025, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

2512 berichten
  • Pagina 168 van 168
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy