Waarde van beursanalisten?
TIP
Re: Waarde van beursanalisten?
Zou inderdaad wel ergens handig zijn.Filip3 schreef:Weet er misschien iemand een site met beursgrafieken, waarop je dingen kan noteren.
Ik bedoel zoiets als de uitgebreide grafiek van de Tijd. Maar waar je dan zelf dingen op kan zetten (zoals adviezen van analisten).
Ik wou gewoon eens zien naar de waarde van het advies van analisten, en welke de bal het merendeel van de tijd volledig mis slaan.
Maar ik vrees dat dit nergens zal bestaan. Zal je zelf moeten gaan ontwikkelen.
Ik ga mijn mening over de beursanalisten moeten herzienObby schreef:Bedankt paul voor de deliberatie.paul schreef:OBBY heeft dat uiteraard ironisch bedoeld met die afwijking plus en min 10%, hij bedoelt dat men de zaken altijd zo kan formuleren dat men ALTIJD gelijk heeft. En indien niet dan neemt men Jef Vermassen en krijgt men toch gelijk.
@ Sebastiaan1985
"(wat is nu de kans dat een koers op een maand stijgt of daalt met een marge van 10% in beide richtingen )."
Bij Bekaert was de speiding tussen hoogste en laagste koers van de laatste maand +/- 16%
Mijn examenresultaten zijn trouwens vandaag(11/11) nog beter. Bekaert staat om 11u op: 71,34 €
VOLLEDIG GESLAAGD: om 11u30 BEKAERT Laag 70,02 €
en wat te denken van volgende analist:
11 november 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 83,00 (250 € - voor split)
13 oktober 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 73,33 (220 € - voor split)
21 september 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 63,33 (190 € - voor split)
dus op 2 maanden een doelkoers-verschil van 30% (Op iets wat zou moeten gelden voor 1 jaar !)
Ach, als er 100 koersdoelen gegeven worden is het logisch dat er 1tje toevallig juist is.Obby schreef:Ik ga mijn mening over de beursanalisten moeten herzienObby schreef:
Bedankt paul voor de deliberatie.
@ Sebastiaan1985
"(wat is nu de kans dat een koers op een maand stijgt of daalt met een marge van 10% in beide richtingen )."
Bij Bekaert was de speiding tussen hoogste en laagste koers van de laatste maand +/- 16%
Mijn examenresultaten zijn trouwens vandaag(11/11) nog beter. Bekaert staat om 11u op: 71,34 €
VOLLEDIG GESLAAGD: om 11u30 BEKAERT Laag 70,02 €
en wat te denken van volgende analist:
11 november 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 83,00 (250 € - voor split)
13 oktober 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 73,33 (220 € - voor split)
21 september 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 63,33 (190 € - voor split)
dus op 2 maanden een doelkoers-verschil van 30% (Op iets wat zou moeten gelden voor 1 jaar !), straks zijn bovenstaande prognoses toch nog juist (Bekaert staat nu 67.9 €)
https://seekingalpha.com/article/411304 ... -attention
Tl:dr:
Artikelschrijver doet een backtest van de S&P500 en bekijkt hoe goed de aandelen presteren met de gemiddelde best BUY rating tov totaalindex en omgekeerd ook de aandelen met de gemiddelde sterkste SELL rating.
Conclusie: de BUY aandelen underperformen de index en de SELL aandelen outperformen de index.
Dus toch niet te veel afgaan op wat de analisten zeggen, al kan je wel een stukje van hun huiswerk gebruiken voor je eigen huiswerk.
Tl:dr:
Artikelschrijver doet een backtest van de S&P500 en bekijkt hoe goed de aandelen presteren met de gemiddelde best BUY rating tov totaalindex en omgekeerd ook de aandelen met de gemiddelde sterkste SELL rating.
Conclusie: de BUY aandelen underperformen de index en de SELL aandelen outperformen de index.
Dus toch niet te veel afgaan op wat de analisten zeggen, al kan je wel een stukje van hun huiswerk gebruiken voor je eigen huiswerk.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash