Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
TIP
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
Blijkbaar heb jij ook het prospectus niet (goed) gelezen. Mag ik je erop wijzen dat het basisprospectus 254 pagina's beslaat.
Hetgeen jij naar verwijst is slechts de Nederlandstalige samenvatting van het basisprospectus dat uit 8 pagina's bestaat.
Dan zou je immers weten dat de bruto-opbrengst berekend op eindvervaldag op jaarbasis is uitgedrukt. Het staat zelfs bovenaan de eerste pagina van het reclamedocument (slechts 4 pagina's zie bijlage).
De obligatie Belfius Financing Company (LU) Fixed Rate 2,60% 10/2025-04/2028 geeft u recht op vooraf
gekende brutocoupons van 2,60% op jaarbasis (1,82% na afhouding van 30% roerende voorheffing).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
Toch maar Duitse staatsobligaties AAA gekocht met 1,86% rente netto.
Groot gelijk
Ik neem een beetje meer risico en zoek Franse staatsobligaties AA- die nog 1,5-3 jaar lopen, maar met een hoger rendement.

Franse staatsobligaties heb ik ook, maar met nog maar 6 maanden te gaan. Ook de Duitse hebben maar een looptijd van even over de 7 maanden.
Frankrijk staat er momenteel even slecht voor als Griekenland indertijd en slechter dan Italië.
Het ziet er overigens naar uit dat België zich ook bij dat illustere gezelschap gaat voegen.
N.m.m. is stagflatie al aan de horizon te zien en zal de rente omhoog moeten.
Maar ja of madame Lagarde dat zal doen, valt nog te bezien. Zie het voorbeeld van Draghi om Italië te helpen met een negatieve rente.