Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
Natuurlijk niet want via Easy Bank Web is het immers (nog) niet mogelijk om instant overschrijvingen te doen dat kan enkel via Easy Bank App zowel voor tablets als voor smartphones, waarom dat zo is is voor mij een raadsel.
Dat heeft als gevolg dat degenen die noch een smartphone noch een tablet hebben dus enkel een computer kunnen dus geen instant overschrijvingen doen.
Re: Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
Ik eis niks, ik vind het wel zeer schaamtelijk dat na tientallen jaren informatica instant overschrijvingen al geen tientallen jaren gewoon de norm zijn. Punt aan de lijn.Kumquat schreef: ↑11 augustus 2020, 19:47
Hoe kan het toch dat systeemingenieurs die cruciale legacy systemen beheren hun plannen niet aanpassen aan de 0,00001% meest geöpinieerde leken, die bovendien zelf toegeven dat het eigenlijk ook weer niet zo belangrijk is wat ze eisen (en er één Eurocent voor betalen willen ze al helemaal niet, want komaan we zijn toch niet gek?), maar het desondanks toch eisen omdat het [huidig jaar] is en dus zou moeten mogelijk zijn? Begrijpen wie het kan...
En je mag ook ter aarde nederdalen en "gewone" taal hanteren hoor (cruciale legacy systemen, geöpinieerde)...
En bijkomend moeten betalen voor de absolute basisbewerking van banken: geld overschrijven... (beetje de omgekeerde wereld)
Laatst gewijzigd door Nete op 23 augustus 2020, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vele mensen willen hier stilstand en geen vooruitgang. Die instant overschrijvingen konden al langer mogelijk zijn. en ja het riedeltje het is niet nodig. Als we vooruitgang willen moeten we niet het argument 'niet nodig' gebruiken want dan zaten we nu nog met een veer te schrijven op papyrus 

Dat geldt ook voor de betaalrekening bij Belfius, die omdat ik ze al zoveel jaren heb, weinig meer voordelen oplevert tenzij dan...dat je er nog cash kan op storten, wat de vraag hier oorspronkelijk was. Maar hoeveel klanten, buiten handelaars, staan daar voor aan te schuiven!Timoootjex schreef: ↑11 augustus 2020, 20:03 Ik vind het wel absurd dat je bij de gratis rekening van belfius 1,25 euro per instant transactie moet betalen terwijl je bij kbc voor 2,5 euro per maand dat hebt + een aantal voordelen.
Ik ben ook voorstander dat betalingen standaard instand zouden zijn. Of toch minimaal als het iets te maken heeft met uitkeringen, premies, etc. van (semi)overheden.Timoootjex schreef: ↑23 augustus 2020, 07:29 Vele mensen willen hier stilstand en geen vooruitgang. Die instant overschrijvingen konden al langer mogelijk zijn. en ja het riedeltje het is niet nodig. Als we vooruitgang willen moeten we niet het argument 'niet nodig' gebruiken want dan zaten we nu nog met een veer te schrijven op papyrus![]()
Steeds wanneer het de dag van de maand is dat de uitbetaling van een premie/uitkering/etc. normaal gaat gebeuren, vaak ook een paar dagen eerder, beginnen de mensen te bellen om te vragen waarom ze hun geld nog niet gekregen hebben. Zelfs mensen die dat al jaren ontvangen en elke maand bellen alsof ze nog niet weten dat het de ene maand de 13de op de rekening kan staan en de andere maand de 16de.
Default instand payment van premies gaat de echte zeurpieten niet tegenhouden, die gaan gewoon een paar dagen vroeger bellen. Maar zou toch wel dat fenomeen moeten terugdringen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb zelfs het omgekeerde. Als ik niet op tijd mijn factuur krijg schiet ik al in paniek.
Maar idd het is gewoon gek dat het de ene keer de 3de dinsdag van de maand is en de andere de 4de dinsdag van de maand of dergelijke situaties.
Maar idd het is gewoon gek dat het de ene keer de 3de dinsdag van de maand is en de andere de 4de dinsdag van de maand of dergelijke situaties.