Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
Omdat dat weer iets is dat je (gratis) kan krijgen bij bepaalde banken zodat je kan pretenderen dat je een meer gesofisticeerde klant bent dan "de kudde" als je het hebt.
In 2023 kunnen we onze overschrijvingen ondertekenen door een scheet te laten, en dan ligt men weer eindeloos te zaniken over het feit dat het toch niet kan dat er in 2023 nog banken zijn die geen scheet-ondertekening aanbieden, of die er geld voor vragen. Dit ondanks het feit dat er voor 2023 niemand was die dacht dat scheet-ondertekening nodig was.
Re: Welke bank heeft nog gratis rekening waarmee je cash geld op rekening kan storten?
Ik betaal mijn facturen ook ruim op tijd maar ik vind het handig om iemand te betalen die werken heeft uitgevoerd, bv aan het einde van de week. Dan moet die man niet tot dinsdag wachten om betaald te zijn.
Een ontvangstbewijs wordt nutteloos. Voor eender wat.
Transfer tussen eigen rekeningen of in eender welke relatie (kinderen)...
Ik werk met verschillende rekeningen voor verschillende doeleinden. Makkelijk om snel provisie te voorzien.
Kleine betalingen tussen vrienden en kennissen. Ik heb er hier een die wel eens vergeet te betalen en ik vergeet wel eens na te kijken. Met instant betalingen moet je je niet afvragen of het geld toch onderweg is.
Je koopt iets tweedehands, wil het eerst zien, dan betalen en gelijk oversteken..
Je bestelt iets op afstand.. instant overschrijvingen zijn me daar al een paar keer van pas gekomen.
Op reis, instant de juiste rekening van provisie voorzien.
Niet meer nodig om bij meerdere banken rekeningen te hebben om onmiddellijk betaald te zijn of zelf snel te betalen.
En omdat computerhandelingen nu eenmaal geen dagen hoeven te duren..
Het leven moet vroeger voor veel mensen toch redelijk ingewikkeld geweest zijn.
Naast allerlei rekeningen heb ik gewoon één werkrekening (non instant) waarmee alle lopende betalingen uitgevoerd worden.
En ik zorg dat die werkrekening steeds voldoende saldo heeft.
Moest dat voor een uitzonderlijke hoge betaling onvoldoende zijn kan ik steeds van de spaarrekening die gekoppeld is aan die werkrekening onmiddellijk intern geld transfereren van spaar naar zicht. De verwerking duurt dan inderdaad een dag tot twee dagen maar er worden geen negatieve intresten aangerekend. De dagvaluta worden intern wel degelijk toegepast als zie je het niet onmiddellijk. Eens de opdracht gegeven om intern van spaar naar zicht over te schrijven kan je vanaf die zichtrekening ook onmiddellijk de betaling voor dat nieuwe saldo uitvoeren. En het is deze datum (nog steeds dezelfde dag) die telt als datum van betaling. Niet de datum waarop de ontvanger eventueel effectief het geld op zijn rekening ziet.
Ik heb uiteraard niets tegen instant overschrijvingen. Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat het in de praktijk er niet echt toe doet. Dat het vooral een uitvlucht is om een situatie 'recht te zetten' die de rekeninghouder aanvankelijk zelf gecreëerd heeft.
Ik moet ook de eerste aannemer nog tegenkomen die klaagt dat hij pas na twee dagen zijn geld op zijn rekening ziet verschijnen. Het zijn meestal de aannemers die niet stipt zijn in het nakomen van gemaakte afspraken.
Mijn mening is zeker niet bedoeld als kritiek op wie dan ook. Ik kon er gewoon niet bij wat het vermeende praktische voordeel van zo'n instant overschrijving zou kunnen zijn.
Ik heb nu meer inzicht in de psychologie van bepaalde rekeninghouders. Bedankt om te delen.
Ieder zijn werkmethode.
Maar ik heb toch niet het gevoel dat ik daar iets aan mis of binnen de kortste keren ga missen.
Lijkt me zo iets als een smartphone. Als het niet bestaat heeft niemand er behoefte aan. Eenmaal de marketing tot bij iedereen is doorgedrongen wordt het plots een onmisbare een basisbehoefte.
Maar als je alles op een rijtje zet zijn er situaties waar er soms meer nadelen dan voordelen aan het nieuwe speeltje kleven.
Dat laatste is uiteraard volledig voor mijn rekening.

Naast allerlei rekeningen heb ik gewoon één werkrekening (non instant) waarmee alle lopende betalingen uitgevoerd worden.
En ik zorg dat die werkrekening steeds voldoende saldo heeft.
Moest dat voor een uitzonderlijke hoge betaling onvoldoende zijn kan ik steeds van de spaarrekening die gekoppeld is aan die werkrekening onmiddellijk intern geld transfereren van spaar naar zicht. De verwerking duurt dan inderdaad een dag tot twee dagen maar er worden geen negatieve intresten aangerekend. De dagvaluta worden intern wel degelijk toegepast als zie je het niet onmiddellijk. Eens de opdracht gegeven om intern van spaar naar zicht over te schrijven kan je vanaf die zichtrekening ook onmiddellijk de betaling voor dat nieuwe saldo uitvoeren. En het is deze datum (nog steeds dezelfde dag) die telt als datum van betaling. Niet de datum waarop de ontvanger eventueel effectief het geld op zijn rekening ziet.
Ik heb uiteraard niets tegen instant overschrijvingen. Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat het in de praktijk er niet echt toe doet. Dat het vooral een uitvlucht is om een situatie 'recht te zetten' die de rekeninghouder aanvankelijk zelf gecreëerd heeft.
Ik moet ook de eerste aannemer nog tegenkomen die klaagt dat hij pas na twee dagen zijn geld op zijn rekening ziet verschijnen. Het zijn meestal de aannemers die niet stipt zijn in het nakomen van gemaakte afspraken.

Mijn mening is zeker niet bedoeld als kritiek op wie dan ook. Ik kon er gewoon niet bij wat het vermeende praktische voordeel van zo'n instant overschrijving zou kunnen zijn.
Ik heb nu meer inzicht in de psychologie van bepaalde rekeninghouders. Bedankt om te delen.
Ieder zijn werkmethode.
Maar ik heb toch niet het gevoel dat ik daar iets aan mis of binnen de kortste keren ga missen.
Lijkt me zo iets als een smartphone. Als het niet bestaat heeft niemand er behoefte aan. Eenmaal de marketing tot bij iedereen is doorgedrongen wordt het plots een onmisbare een basisbehoefte.
Maar als je alles op een rijtje zet zijn er situaties waar er soms meer nadelen dan voordelen aan het nieuwe speeltje kleven.
Dat laatste is uiteraard volledig voor mijn rekening.
Ik vind er enkel die hun afspraken nogal mank nakomen. Ik durf een aannemer die niet alle afspraken nakomt of lange pauzes neemt wel eens in plaats van 15 dagen iets langer laten wachten. Niet doorwerken = ook pauze met de betaling.
Als ze dan weer wat gewerkt hebben betaal ik instant.
Ik vind geen goede aannemers hier. Net zo zeldzaam als een café die een deftige kop koffie kan brouwen.
Ze zijn inderdaad zeldzaam.
Een reden te meer dat ik geen nood heb om ze instant te betalen.

Het enige waar ze steeds stipt in zijn is het aanbieden van facturen.
De stiptheid van betaling vloeit bijgevolg voort uit de nauwgezetheid en agendering van hun werk.
Ik heb er nog geen gevonden die het verdiende vroeger dan 2 dagen na zijn werk de betaling te mogen ontvangen.
Maar ook nog geen een die kloeg dat het pas na twee dagen op zijn rekening stond. Schijnt voor hen eerder een uitzonderlijk gegeven te zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij is mijn motivatie voor die instant overschrijven ook uit het feit dat ik facturen altijd onmiddellijk betaal wanneer ze in men klantenzone verschijnen of op papier aankomen.
Daardoor blijf ik in die vicieuze cirkel omdat ik anders vergeet te betalen.
Daardoor blijf ik in die vicieuze cirkel omdat ik anders vergeet te betalen.
Alsof 'vergeten te betalen' ook maar iets te maken heeft met een instantoverschrijving.
Een instantoverschrijving slaat alleen op de termijn dat je de opdracht geeft en de tijd dat die opdracht er over doet om bij de bestremmeling te geraken.
Het startpunt is dus altijd de opdracht. Alleen de transfert vanaf het startpunt naar bestemming is sneller.
Als je een factuur bij ontvangst betaalt met een gewone overschrijving is er nul kans dat je onlinebanking dan 'vergeet' de betaling uit te voeren. De bestemmeling heeft misschien een paar dagen later zijn geld maar dat is jouw probleem niet.
Als je geen domiciliëring gebruikt (in dat geval is er nooit een probleem) zoals bij de ontvangst van 'papier' zal de betaler nog altijd als eerste in actie moeten komen. Hoe hij dat doet en op welke wijze doet er niet toe. De instantoverschrijving zal helm niet sneller doen handelen. Eerder omgekeerd omdat hij het gevoel heeft dat hij meer tijd heeft om nog te handelen.
Een instant onverschrijving zou nog handig zijn als je een betaling vergeten bent uit te voeren en ze nog op de valreep bij de bestemmeling wil krijgen.
Gezien je schrijft dat je facturen altijd onmiddellijk betaalt bij ontvangst gebruikt jij de motivatie echter juist omgekeerd?
Een instantoverschrijving slaat alleen op de termijn dat je de opdracht geeft en de tijd dat die opdracht er over doet om bij de bestremmeling te geraken.
Het startpunt is dus altijd de opdracht. Alleen de transfert vanaf het startpunt naar bestemming is sneller.
Als je een factuur bij ontvangst betaalt met een gewone overschrijving is er nul kans dat je onlinebanking dan 'vergeet' de betaling uit te voeren. De bestemmeling heeft misschien een paar dagen later zijn geld maar dat is jouw probleem niet.
Als je geen domiciliëring gebruikt (in dat geval is er nooit een probleem) zoals bij de ontvangst van 'papier' zal de betaler nog altijd als eerste in actie moeten komen. Hoe hij dat doet en op welke wijze doet er niet toe. De instantoverschrijving zal helm niet sneller doen handelen. Eerder omgekeerd omdat hij het gevoel heeft dat hij meer tijd heeft om nog te handelen.
Een instant onverschrijving zou nog handig zijn als je een betaling vergeten bent uit te voeren en ze nog op de valreep bij de bestemmeling wil krijgen.
Gezien je schrijft dat je facturen altijd onmiddellijk betaalt bij ontvangst gebruikt jij de motivatie echter juist omgekeerd?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De motivatie komt uit het feit dat ik alles direct wil betalen en er mooi betaald op dat schermpje verschijnt.
nja zoals gezegd ik maak me nodeloos zorgen als ik een factuur nu niet betaal zal ik dan wel op tijd zijn binnen een paar dagen etc...
Instantoverschrijving is vooral wat haelewyn beschrijft 'gemak' dus idd foutieve motivatie. Het proces van mijn directe betalen van facturen gaat enkel nog sneller met instant.
nja zoals gezegd ik maak me nodeloos zorgen als ik een factuur nu niet betaal zal ik dan wel op tijd zijn binnen een paar dagen etc...
Instantoverschrijving is vooral wat haelewyn beschrijft 'gemak' dus idd foutieve motivatie. Het proces van mijn directe betalen van facturen gaat enkel nog sneller met instant.
Of het nu zoveel toegevoegde waarde heeft of niet, ik blijf het zielig vinden dat instant overschrijvingen al geen 30 jaar DE norm zijn. (en dan zonder kosten hé)
In het moderne IT landschap is een overschrijving die 1 tot 5 dagen kan duren een middeleeuwse toestand.
Nu lijkt het of in 2020 de overschrijvingen door een bode van bank naar bank worden gebracht.
In het moderne IT landschap is een overschrijving die 1 tot 5 dagen kan duren een middeleeuwse toestand.
Nu lijkt het of in 2020 de overschrijvingen door een bode van bank naar bank worden gebracht.
Hoe kan het toch dat systeemingenieurs die cruciale legacy systemen beheren hun plannen niet aanpassen aan de 0,00001% meest geöpinieerde leken, die bovendien zelf toegeven dat het eigenlijk ook weer niet zo belangrijk is wat ze eisen (en er één Eurocent voor betalen willen ze al helemaal niet, want komaan we zijn toch niet gek?), maar het desondanks toch eisen omdat het [huidig jaar] is en dus zou moeten mogelijk zijn? Begrijpen wie het kan...Nete schreef: ↑11 augustus 2020, 18:25 Of het nu zoveel toegevoegde waarde heeft of niet, ik blijf het zielig vinden dat instant overschrijvingen al geen 30 jaar DE norm zijn. (en dan zonder kosten hé)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind het wel absurd dat je bij de gratis rekening van belfius 1,25 euro per instant transactie moet betalen terwijl je bij kbc voor 2,5 euro per maand dat hebt + een aantal voordelen.
Vanaf een bepaald verbruik zijn diensten goedkoper wanneer je een forfait betaalt voor een omvattend pakket diensten i.p.v. enkel te betalen voor wat je gebruikt... wat een "absurde" wereld waarin we leven!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja een bepaald verbruik dat is 2 keer en je hebt de kost terugverdiend dat lijkt me in alle gevallen echt wel haalbaar per maand om dat te halen.
Je hebt wel de keuze en dat vind ik dan wel weer fijn. Als het dan echt eens dringend is betaal je niet heel je abbonement elke maand.
Je hebt wel de keuze en dat vind ik dan wel weer fijn. Als het dan echt eens dringend is betaal je niet heel je abbonement elke maand.
Gezien bij hello bank : mogelijk voor 60 cent via de app in het vakje 'memodatum'.Timoootjex schreef: ↑11 augustus 2020, 20:03 Ik vind het wel absurd dat je bij de gratis rekening van belfius 1,25 euro per instant transactie moet betalen terwijl je bij kbc voor 2,5 euro per maand dat hebt + een aantal voordelen.
Op web banking van BNP zag ik het niet staan...
60 cent... Niet te gek.
-
- Hero Member
- Contacteer:
idd niet gek bij hello staat het idd bij hun tarieven
Verrichtingen via de Hello bank!app
Nationale verrichtingen en internationale SEPA*-verrichtingen GRATIS
Instant overschrijving in euro € 0,60 per verrichting