Welke formule?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Welke formule?
Voor ik mijn vraag stel, mijn situatie:
1: Net begonnen met werken (september 2011)
2: Kan maandelijks zo'n 400 euro sparen
3: Nu huur ik nog, maar het doel is om over een 3-tal jaar een wonig te kopen.
Mijn vraag is: welke formule kunnen jullie me aanraden om een maximum te sparen met de meeste rente? Is woonsparen in mijn geval interessant (ben vandaag bij mijn bank geweest (KBC) en zij stelden mij KBC life home plan voor)?
Bedankt voor jullie raad...
1: Net begonnen met werken (september 2011)
2: Kan maandelijks zo'n 400 euro sparen
3: Nu huur ik nog, maar het doel is om over een 3-tal jaar een wonig te kopen.
Mijn vraag is: welke formule kunnen jullie me aanraden om een maximum te sparen met de meeste rente? Is woonsparen in mijn geval interessant (ben vandaag bij mijn bank geweest (KBC) en zij stelden mij KBC life home plan voor)?
Bedankt voor jullie raad...
-
anonymous
Re: Welke formule?
Betreft dat KBC Life Home Plan, zijn er al enkele andere draadjes geweest. Kijk eens op:
langetermijn-sparen-omzetten-in-lening-t11986.html" onclick="window.open(this.href);return false;
home-invest-plan-t9910.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een beleggingshorizon hebt van 3 jaar, heb je niet veel keuze, vrees ik:
* Je kan niets langetermijn vastleggen (TAK21 is 8jaar)
* termijnrekening en consoorten brengt niks op op 3 jaar
* je kan ook best geen (al te veel) risico nemen door naar de beurs of fondsen te trekken
Dus blijft er niet veel anders over dan de goeie ouwe spaarrekeningen.
langetermijn-sparen-omzetten-in-lening-t11986.html" onclick="window.open(this.href);return false;
* je kan ook best geen (al te veel) risico nemen door naar de beurs of fondsen te trekken
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
'Meeste rente' en KBC gaan niet samen.
Aangezien je nog jong bent en waarschijnlijk binnenkort gaat bouwen of kopen zou ik gewoon spaarboekje nemen.
Als je nog jong genoeg bent de juniorspaarrekening van OBK ?
Aangezien je nog jong bent en waarschijnlijk binnenkort gaat bouwen of kopen zou ik gewoon spaarboekje nemen.
Als je nog jong genoeg bent de juniorspaarrekening van OBK ?
mmm. ik zie in beide topics één groot nadeel dat aangehaald wordt: het min of meer verbonden zijn voor de SSV bij je bank. Nu vraag ik mij af of ik in een sterkere positie zou staan als mij vriendin een dergelijk "woonsparen" initiatief aangaat bij een andere bank bv Home-invest plan? Zou je in dergelijk geval een aantrekkelijkere SSV kunnen afdwingen?anonymous schreef:Betreft dat KBC Life Home Plan, zijn er al enkele andere draadjes geweest. Kijk eens op:
Ik denk dat je je het best niet verbindt aan een bank, je zit toch vast (of het nu 1 of 2 banken zijn, maakt niet veel uit). Je kan het beste vrij zijn wanneer je een SSV gaat onderhandelen.
Ik denk ook dat, gezien de rentes en de beperkte termijn, het beste is om gewoon een hoogrentende spaarrekening te zoeken. Let wel goed op wanneer je een rekening neemt met een hoge GP, dat geld moet er immers zeker een jaar onaangeroerd opstaan wil je er voordeel uit halen.
Kijk zeker in ons tarievenoverzicht om te vergelijken: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk ook dat, gezien de rentes en de beperkte termijn, het beste is om gewoon een hoogrentende spaarrekening te zoeken. Let wel goed op wanneer je een rekening neemt met een hoge GP, dat geld moet er immers zeker een jaar onaangeroerd opstaan wil je er voordeel uit halen.
Kijk zeker in ons tarievenoverzicht om te vergelijken: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
anonymous
Je zit inderdaad gebonden aan je bank. Maar langs de andere kant, kan je wel enkele jaren een aardig bedrag aftrekken van je belastingen.
Misschien ook eens waard om na te vragen of je bijvoorbeeld een Fortis HIP kan overdragen naar een KBC Live Home Invest? of omgekeerd?
(CFR pensioenspaarfondsen)
Dan wordt het al ietsje interessanter.
Misschien ook eens waard om na te vragen of je bijvoorbeeld een Fortis HIP kan overdragen naar een KBC Live Home Invest? of omgekeerd?
(CFR pensioenspaarfondsen)
Dan wordt het al ietsje interessanter.
Tak21 zou ik trouwens niet uitsluiten. Als je er nu een opent en binnen 3 jaar koop je een huis - is toch altijd met maandelijkse afbetalingen - kun je vijf jaar na aankoop van je huis ineens een groter deel afbetalen. Altijd mooi meegenomen. En je kunt dan bovendien verder sparen op die tak21, vrijgesteld van RV. Ook leuk.