Omnicom Group: reclame, marketing & pr
TIP
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Dank je voor de duidelijke uitleg. Op lange termijn hebben we marketing nodig, en het is een zeer stevige speler inhoudelijk. We zullen maar afwachten
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Voor de verandering gaat Omnicom eens amper lager. Misschien zitten we rond de bodem.
Aandelenportefeuille netto met 1184% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +0,1% (tem 14 feb '24)
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
bartgo,
Om nog even terug te komen op uw vraag... Volgens een artikel van eergisteren op de site van The Wall Street Journal wordt er momenteel een ongezien grote omvang van advertentiebudgetten herbekeken, door bedrijven zoals Procter & Gamble, Coca-Cola en Unilever. Beleggers vrezen dat de reclamebureaus geneigd zullen zijn om lagere prijzen te gaan hanteren om zo opdrachten/cliënten te behouden/winnen. Dat zou verklaren waarom reclamebedrijven momenteel minder goed in de markt liggen bij beleggers.
Dinsdag komt Omnicom met halfjaarresultaten. Resultaten zullen net als in eerste kwartaal negatief beïnvloed zijn door de lagere euro.
http://blogs.wsj.com/cmo/2015/07/15/clo ... d=yahoo_hs" onclick="window.open(this.href);return false;
Om nog even terug te komen op uw vraag... Volgens een artikel van eergisteren op de site van The Wall Street Journal wordt er momenteel een ongezien grote omvang van advertentiebudgetten herbekeken, door bedrijven zoals Procter & Gamble, Coca-Cola en Unilever. Beleggers vrezen dat de reclamebureaus geneigd zullen zijn om lagere prijzen te gaan hanteren om zo opdrachten/cliënten te behouden/winnen. Dat zou verklaren waarom reclamebedrijven momenteel minder goed in de markt liggen bij beleggers.
Dinsdag komt Omnicom met halfjaarresultaten. Resultaten zullen net als in eerste kwartaal negatief beïnvloed zijn door de lagere euro.
http://blogs.wsj.com/cmo/2015/07/15/clo ... d=yahoo_hs" onclick="window.open(this.href);return false;
Aandelenportefeuille netto met 1184% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +0,1% (tem 14 feb '24)
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Hmm, dat is minder goed nieuws, omdat het echt over de activiteit gaat. Marketing blijft dan wel nodig, maar vaak beseffen bedrijven dat pas later als er te weinig inkomsten zijn, waarna ze noodgedwongen meer marketing gaan doen. Maar eerst zijn ze geneigd om te beknibbelen op de budgetten. Merk dat zelf ook als zeer zeer kleine speler
Dat gezegd zijnde: blijf jij zitten?
Dat gezegd zijnde: blijf jij zitten?
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Heb nog een paar andere artikels gelezen:
http://www.fin24.com/Companies/Advertis ... s-20150624" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wsj.com/articles/p-g-joins-m ... 1430093596" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet wat de uiteindelijke impact van de recente ontwikkelingen zal zijn.
Volgens Morgan Stanley zou de winst per aandeel bij Omnicom dus kunnen dalen met 10% indien de contracten 15% goedkoper zouden worden. Zelf vind ik dat niet zo erg. Maar als je die artikels leest dan is de teneur over de toekomst van reclamebureaus wel duidelijk negatief.
In een brief aan de aandeelhouders van april 2015 die op de site van Omnicom staat is de CEO erg positief over de toekomst van zijn bedrijf. De organische omzetgroei bij de reclamebureaus van de groep was in het eerste kwartaal 7,7% (zonder rekening te houden met wisselkoersverschillen), wat zeer goed is. Ik ben dus geneigd om de negativiteit in de pers wat te wantrouwen, en ik ga mijn aandelen (voorlopig) bijhouden.
http://www.fin24.com/Companies/Advertis ... s-20150624" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wsj.com/articles/p-g-joins-m ... 1430093596" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet wat de uiteindelijke impact van de recente ontwikkelingen zal zijn.
Volgens Morgan Stanley zou de winst per aandeel bij Omnicom dus kunnen dalen met 10% indien de contracten 15% goedkoper zouden worden. Zelf vind ik dat niet zo erg. Maar als je die artikels leest dan is de teneur over de toekomst van reclamebureaus wel duidelijk negatief.
In een brief aan de aandeelhouders van april 2015 die op de site van Omnicom staat is de CEO erg positief over de toekomst van zijn bedrijf. De organische omzetgroei bij de reclamebureaus van de groep was in het eerste kwartaal 7,7% (zonder rekening te houden met wisselkoersverschillen), wat zeer goed is. Ik ben dus geneigd om de negativiteit in de pers wat te wantrouwen, en ik ga mijn aandelen (voorlopig) bijhouden.
Aandelenportefeuille netto met 1184% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +0,1% (tem 14 feb '24)
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
En toch hebben grote bedrijven de bureaus nodig, zeker voor digitale strategie. Wel in het oog houden dus.
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Pas op, GPV, dat effect mag je ook niet overschatten. vergeet niet dat Omnicom het minst te verliezen en het meest te winnen heeft, aangezien slechts 10% van het totale budget under review nu reeds klant is van Omnicom. Met andere woorden, een Publicis (29%) heeft meer te verliezen dan te winnen.gpv1 schreef:bartgo,
Om nog even terug te komen op uw vraag... Volgens een artikel van eergisteren op de site van The Wall Street Journal wordt er momenteel een ongezien grote omvang van advertentiebudgetten herbekeken, door bedrijven zoals Procter & Gamble, Coca-Cola en Unilever. Beleggers vrezen dat de reclamebureaus geneigd zullen zijn om lagere prijzen te gaan hanteren om zo opdrachten/cliënten te behouden/winnen. Dat zou verklaren waarom reclamebedrijven momenteel minder goed in de markt liggen bij beleggers.
Dinsdag komt Omnicom met halfjaarresultaten. Resultaten zullen net als in eerste kwartaal negatief beïnvloed zijn door de lagere euro.
http://blogs.wsj.com/cmo/2015/07/15/clo ... d=yahoo_hs" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Nog in andere woorden : ze zouden juist kunnen overlopen naar een bureau uit de omnicom groep!
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Poldermol,
Vanwaar haal je die 10% ? Ik kan alleen maar indicaties voor Publicis (27,7%) en WPP (32,7%) terugvinden op het net.
Vanwaar haal je die 10% ? Ik kan alleen maar indicaties voor Publicis (27,7%) en WPP (32,7%) terugvinden op het net.
Aandelenportefeuille netto met 1184% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +0,1% (tem 14 feb '24)
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Oei, dat weet ik zo op 1,2,3 niet meer, maar ik geloof dat het om $2.8B van de $26B under review ging. Publicis inderdaad een dikke 7 miljard en WDP 8,5 miljard
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Ah kijk, hier is er een bron, de Wally.
Werkt deze link? http://online.wsj.com/media/weirdname.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkt deze link? http://online.wsj.com/media/weirdname.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Merci.
Tabel komt uit volgend artikel: http://blogs.wsj.com/cmo/2015/06/12/mor ... 6-billion/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die $26 miljard lijkt een immens bedrag maar eigenlijk gaat het dus maar om $700 miljoen aan omzet die bij de reclamebureaus gegenereerd wordt. Slechts 1,7% van de omzet bij Publicis staat op het spel en 0,5% bij Omnicom. Blijkbaar veel onnodig gedramatiseer in de pers.
Tabel komt uit volgend artikel: http://blogs.wsj.com/cmo/2015/06/12/mor ... 6-billion/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die $26 miljard lijkt een immens bedrag maar eigenlijk gaat het dus maar om $700 miljoen aan omzet die bij de reclamebureaus gegenereerd wordt. Slechts 1,7% van de omzet bij Publicis staat op het spel en 0,5% bij Omnicom. Blijkbaar veel onnodig gedramatiseer in de pers.
Aandelenportefeuille netto met 1184% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +0,1% (tem 14 feb '24)
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
WPA komt in Q2 uit op $1,26 tegenover consensus van $1,23; omzetverlies is 1,7% tegenover consensus van 3% verlies (volledig te wijten aan de sterke dollar; organische omzetgroei aan constante wisselkoersen steeg een goede 5,3%). Vrije kasstroom steeg van een negatieve $279 miljoen in H1*2014 naar een negatieve $55 miljoen in H1*2015. Koers zal wellicht niet veel bewegen.
Aandelenportefeuille netto met 1184% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +0,1% (tem 14 feb '24)
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
Wat een teleurstellende en belachelijke koersdaling. Sommige aandelen worden echt gehaat ondanks zeer goede resultaten en enorme onderwaardering.
Aandelenportefeuille netto met 1184% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +0,1% (tem 14 feb '24)
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Momenteel: 40% IVU, WTW, Alfa, Intertek, LSEG; 60% cash
Re: Omnicom Group: reclame, marketing & pr
@gpv1 : Vanwaar het statement 'lage schuldgraad' ?
In jaarraport 2014 zie ik Debt 4563m$ / Equity 2850m$. Dan is dat toch een vrij hoge schuldgraad, of zie ik dat verkeerd ?
In jaarraport 2014 zie ik Debt 4563m$ / Equity 2850m$. Dan is dat toch een vrij hoge schuldgraad, of zie ik dat verkeerd ?