Abbonementstaks effectenrekening
TIP
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Inderdaad, maakte mij hier net ook de bedenking dat als dit niet 2 maar per jaar herhaald wordt, netjes samenvallend met het kalenderjaar, de gegevens eigenlijk zo goed als onbruikbaar zijn voor deze taks op (buitenlandse) effectenrekeningen...
om er fraude, zwart geld etc mee op te sporen is deze richtlijn zeker nuttig, maar als ze deze momentopname willen gebruiken om buitenlandse effectenrekeningen mee te belasten, tja...
Dit gaat nogal wat geven.
Denk dat we hier echt de 3de Peeters flop aan het beschouwen zijn!
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Wie doet beter dan Kris Peeters ? Een poging ... uiteraard liefst met een goeie dosis afgunst (zoals de VRT journalist gisteren, die wellicht nog vers van de linkse indoctrinatieles kwam, vermits hij systematisch het woord 'afgunst' gebruikte i.p.v. 'afkeer'):
1. Abonnementstaks op vaste benoeming
2. Abonnementstaks op gelukkig samenleven met partner; niet eerljk t.o.v. alleenstaanden (eventueel kan voldoende gestaafd ongelukkig samenleven aftrekbaar gemaakt worden in de PB)
3. Abonnementstaks op bovengemiddelde zonneschijnduur op plaats van domicilie. De grens ligt uiteraard op 30% van de mediaan (zoals bij andere vertekende statistieken) zodat de een jaarlijks gegarandeerde opbrengst vastligt
4. Abonnementstaks op deelname aan gokspelen, aangevuld met abonnementstaks op niet-deelnemen aan gokspelen wegens doelbewust ontwijken van solidariteit. Omdat elke goede wet een uitzondering hoort te voorzien, worden winnaars vrijgesteld. Speculeren mag nu toch en moet beloond worden. Beleggen en sparen uiteraard niet.
5. Abonnementstaks op dicht bij huis werken; dat is niet solidair met wie in files staat of het openbaar vervoer trotseert en niet te voet of met de fiets naar het werk kan. Laat staan de zelfstandigen die thuis werken; die horen dus nog een verhoogde solidariteitsbijdrage toe te leggen.
6. Abonnementstaks op extralegale feestdagen en vakantiedagen
7. Abonnementstaks op flexibele arbeidsuren. Surplus voor wie systematisch overwerk doet, dat zijn stielbedervers.
8. Abonnementstaks op gezondheid. Vrijstelling kan enkel bekomen worden mits bewijs ondertekend door behandelende en controlearts, is onderworpen aan goedkeuring van de administratie en wordt verrekend met de afrekening van de PB.
9. Abonnementstaks op IQ en EQ. Vermist moeilijk meetbaar wordt bezit van enig diploma en/of vermoeden van reële of virtuele vriendenkring of lidmaatschap van eender wat als onweerlegbaar vermoeden gehanteerd.
10. Abonnementstaks op regelmatige deelname aan stakingen. Iedere coalitiepartner moet een trofee binnenhalen.
11. Abonnementstaks voor politici op bezit van een familienaam die aanleiding kan geven op verhoogde kans op verkiezing. Ook politici geven vanaf nu het goede voorbeeld en doen hun duit in het zakje. Kan uiteraard als aftrekbare beroepskost ingebracht worden, zowel in geval van verkiezing als niet-verkiezing.
Komaan, iedereen gelijk, nivellering naar beneden, terug naar de vlaamse klei. Enige vorm van materiële en/of immateriële discriminatie moet beteugeld en bestreden worden. Weg met ambitie, weg met toekomstgericht handelen, weg met investeren, weg met ondernemen, afgunst is het nieuwe doel.
1. Abonnementstaks op vaste benoeming
2. Abonnementstaks op gelukkig samenleven met partner; niet eerljk t.o.v. alleenstaanden (eventueel kan voldoende gestaafd ongelukkig samenleven aftrekbaar gemaakt worden in de PB)
3. Abonnementstaks op bovengemiddelde zonneschijnduur op plaats van domicilie. De grens ligt uiteraard op 30% van de mediaan (zoals bij andere vertekende statistieken) zodat de een jaarlijks gegarandeerde opbrengst vastligt
4. Abonnementstaks op deelname aan gokspelen, aangevuld met abonnementstaks op niet-deelnemen aan gokspelen wegens doelbewust ontwijken van solidariteit. Omdat elke goede wet een uitzondering hoort te voorzien, worden winnaars vrijgesteld. Speculeren mag nu toch en moet beloond worden. Beleggen en sparen uiteraard niet.
5. Abonnementstaks op dicht bij huis werken; dat is niet solidair met wie in files staat of het openbaar vervoer trotseert en niet te voet of met de fiets naar het werk kan. Laat staan de zelfstandigen die thuis werken; die horen dus nog een verhoogde solidariteitsbijdrage toe te leggen.
6. Abonnementstaks op extralegale feestdagen en vakantiedagen
7. Abonnementstaks op flexibele arbeidsuren. Surplus voor wie systematisch overwerk doet, dat zijn stielbedervers.
8. Abonnementstaks op gezondheid. Vrijstelling kan enkel bekomen worden mits bewijs ondertekend door behandelende en controlearts, is onderworpen aan goedkeuring van de administratie en wordt verrekend met de afrekening van de PB.
9. Abonnementstaks op IQ en EQ. Vermist moeilijk meetbaar wordt bezit van enig diploma en/of vermoeden van reële of virtuele vriendenkring of lidmaatschap van eender wat als onweerlegbaar vermoeden gehanteerd.
10. Abonnementstaks op regelmatige deelname aan stakingen. Iedere coalitiepartner moet een trofee binnenhalen.
11. Abonnementstaks voor politici op bezit van een familienaam die aanleiding kan geven op verhoogde kans op verkiezing. Ook politici geven vanaf nu het goede voorbeeld en doen hun duit in het zakje. Kan uiteraard als aftrekbare beroepskost ingebracht worden, zowel in geval van verkiezing als niet-verkiezing.
Komaan, iedereen gelijk, nivellering naar beneden, terug naar de vlaamse klei. Enige vorm van materiële en/of immateriële discriminatie moet beteugeld en bestreden worden. Weg met ambitie, weg met toekomstgericht handelen, weg met investeren, weg met ondernemen, afgunst is het nieuwe doel.
Re: Abbonementstaks effectenrekening
heeft er iemand het mailadres van Kris ?
Kan hem eens wat linken sturen , zo kan hij zien wat voor een beerput hij er nu weer van aan het maken is.
Kan hem eens wat linken sturen , zo kan hij zien wat voor een beerput hij er nu weer van aan het maken is.
Re: Abbonementstaks effectenrekening
U kan de heer Peeters contacteren via het vragenformulier op de website www.krispeeters.be . U vindt hier ook al de verwezenlijkingen van de toekomstige burgemeester van Antwerpen terug.
Re: Abbonementstaks effectenrekening
dank je voor de moeite
amai eerst een half uur een reclamefilm met zijn lelijk bakkes op
althans dat is zijn natte droom om burgemeester van antwerpen te worden.
Denk niet dat het hem zonder slag of stoot zal lukken
amai eerst een half uur een reclamefilm met zijn lelijk bakkes op
althans dat is zijn natte droom om burgemeester van antwerpen te worden.
Denk niet dat het hem zonder slag of stoot zal lukken
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member

- Berichten: 142
- Lid geworden op: 07 mei 2017
- Contacteer:
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Ze zijn eruit:
0,15% abonnementstaks; vrijstelling voor hen die minder dan €500.000 staan hebben
Dus ineens €750 bij een omvang van €500.000; 1 cent minder en ge zit goed.
Daarbij komt:
Op de eerste €627 winst die je haalt uit aandelen, betaal je geen RV.
Dus tijd om op zoek te gaan naar die dividend aristocraat die op 2 januari z'n dividend uitkeert, zou ik zeggen.
Nen cadeau tot 188,1€ / persoon.
edit: €627 ipv 600
0,15% abonnementstaks; vrijstelling voor hen die minder dan €500.000 staan hebben
Dus ineens €750 bij een omvang van €500.000; 1 cent minder en ge zit goed.
Daarbij komt:
Op de eerste €627 winst die je haalt uit aandelen, betaal je geen RV.
Dus tijd om op zoek te gaan naar die dividend aristocraat die op 2 januari z'n dividend uitkeert, zou ik zeggen.
Nen cadeau tot 188,1€ / persoon.
edit: €627 ipv 600
Laatst gewijzigd door DoubleDigitsOrBust op 26 juli 2017, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Dit is nog een 'goeie' berekening, enfin toch voor de meesten onder ons. Maar iets zegt me dat dit nog wel bijgestuurd zal worden in de toekomst?
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Is dat per effectenrekening of per persoon?
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Daar zijn ze even vergeten over na te denken
( per effectenrekening zou wat te simpel zijn, zulke stommeriken zullen het ook wel niet zijn )
Voor een koppel is het dus 1 000 000,00 euro, Peeters zal content zijn, de opbrengst zal zeker en paar honderduizend euro voor heel belgie zijn
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Een taxatie van 75 000 % op die één eurocent dus, dat kan tellenDoubleDigitsOrBust schreef: ↑26 juli 2017, 06:05 Ze zijn eruit:
0,15% abonnementstaks; vrijstelling voor hen die minder dan €500.000 staan hebben
Dus ineens €750 bij een omvang van €500.000; 1 cent minder en ge zit goed.
Daarbij komt:
Op de eerste €627 winst die je haalt uit aandelen, betaal je geen RV.
Dus tijd om op zoek te gaan naar die dividend aristocraat die op 2 januari z'n dividend uitkeert, zou ik zeggen.
Nen cadeau tot 188,1€ / persoon.
edit: €627 ipv 600
Sommige gaan zich op het einde van het jaar zot rekenen
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Paul respect, echt!
Vind top dat je je mening met zoveel vuur verdedigt.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Zoals ondertussen is uitgelekt, wordt de fiscale vrijstelling op een spaarboekje ondertussen zomaar eventjes gehalveerd!paul schreef: ↑26 juli 2017, 08:28
Daar zijn ze even vergeten over na te denken
( per effectenrekening zou wat te simpel zijn, zulke stommeriken zullen het ook wel niet zijn )
Voor een koppel is het dus 1 000 000,00 euro, Peeters zal content zijn, de opbrengst zal zeker en paar honderduizend euro voor heel belgie zijn
Dit betekent dat van zodra de spaarrentes ook maar een heel klein beetje aantrekken, echt iedereen met een paar tienduizend euro een een spaarrekening fors wat RV zal mogen betalen op de interesten hierop...
De opbrengst van 250 miljoen uit de 'rijkentaks' waar de CD&V en Kris Peeters zo op geilt, zal in de toekomst dus vooral betaald worden door jan-en-alleman met een beetje geld op een doodgewone spaarrekening!
ROTFL!
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Bij Bart de Wever heeft er iemand eens een varkenskop voor zijn huis gelegd, of een bijl door zijn venster gegooid.
Peeters zal best in een versterkte burcht gaan wonen denk ik
Peeters zal best in een versterkte burcht gaan wonen denk ik
Re: Abbonementstaks effectenrekening
hoeveel mensen hebben er 500 000 op hun effectenrekening, wel PER PERSOON ( vijf meederjarige kinderen is bijgevolg
3 500 000 euro)
Hoe gaan die aan 250 000 000,00 euro opbrengst raken, die k unnen niet rekenen zeker ?
3 500 000 euro)
Hoe gaan die aan 250 000 000,00 euro opbrengst raken, die k unnen niet rekenen zeker ?
Re: Abbonementstaks effectenrekening
Omdat 'stoemelings' ook de fiscale vrijstelling van het spaarboekje gehalveerd wordt!
Daardoor gaat zowat iedereen over een paar jaar fors wat RV moeten betalen op spaarcenten ook, natuurlijk, eens de rente ook maar een beetje aantrekt. Reken maar even uit dat zelfs bij een nog steeds magere spaarrente van amper 1,9% (en dus nog altijd ONDER de doelinflatie), je niet meer dan 50,000 euro mag hebben om aan de RV te ontsnappen!
Als dit geen belastingverhoging is voor jan-en-alleman, dan weet ik het ook niet meer hoor!!!!
Maw: de opbrengsten uit de 'rijkentaks' van de CD&V zullen in de praktijk vooral bijeengebracht worden door doodgewone, hardwerkende Vlamingen die nog een beetje sparen... klinkt bekend, niet?




