Ackermans en Van Haaren
TIP
Re: Ackermans en Van Haaren
Ik vermoed dat die BNPPF analisten een Eigen inschatting gemaakt hebben van de werkelijke waarde van de verschillende onderdelen en niet louter de boekwaarde als maatstaf genomen hebben. Maar hun communicatie hierover is inderdaad verwarrend. Het verklaart wel waarom men AvH als duur kan beschouwen.laeka schreef:...Intrinsieke waarde 140 euro??? Hoe komen die daar aan...
Sorry hoor maar dergelijke adviezen gooi ik in de prullenmand. Die hebben nog nooit gehoord van een holdingkorting zeker.Belca2 schreef:Ik vermoed dat die BNPPF analisten een Eigen inschatting gemaakt hebben van de werkelijke waarde van de verschillende onderdelen en niet louter de boekwaarde als maatstaf genomen hebben. Maar hun communicatie hierover is inderdaad verwarrend. Het verklaart wel waarom men AvH als duur kan beschouwen.laeka schreef:...Intrinsieke waarde 140 euro??? Hoe komen die daar aan...
En een koersdoel afgeven dat bijna 2 maal de boekwaarde bedraagt is ook al te gek voor woorden.
Geef mij dan maar Berkshire Hathaway.

Laeka, vind jij Berkshire Hathaway koopwaardig?
Berkshire Hathaway is altijd koopwaardig. Maar Warren Buffet wordt er 86. Als hij het loodje legt, zijn er allerlei negatieve scenario's mogelijk. Ik heb nog nooit iets vernomen van een positief scenario dan.
Dat is het nadeel he en diene andere Charles Munger is er 92. Ik hou altijd wat achter de hand want als 1 van beide het loodje legt zal het aandeel wel snel dalen.pisa schreef:Berkshire Hathaway is altijd koopwaardig. Maar Warren Buffet wordt er 86. Als hij het loodje legt, zijn er allerlei negatieve scenario's mogelijk. Ik heb nog nooit iets vernomen van een positief scenario dan.
Het grootste nadeel dat met Berkshire is dat we niet weten wie er Warren of Munger zal opvolgen dit zal bij een overlijden van een van de twee zeker als gevolg hebben dat het aandeel serieus zal dalen. Zelf denk ik dat de opvolgers niet zo veel zullen moeten doen om een goede return te leveren voor de aandeelhouders, men kan beginnen met een dividend uit te keren en de cash nog altijd laten ophopen tot er een mooie overname komt.
Ik heb aandelen van Ackermans en Van haaren en ik ben niet direct van plan ze te verkopen, integendeel ik zou er zelfs nog wat willen bijkopen voor de langere termijn.
mvg,
Geblin
Ik heb aandelen van Ackermans en Van haaren en ik ben niet direct van plan ze te verkopen, integendeel ik zou er zelfs nog wat willen bijkopen voor de langere termijn.
mvg,
Geblin
Bertrand zei over die holding korting enige tijd terug in de tijd dat hij niet begreep waarom analisten bij het berekenen van koersdoelen voor Ackermans & Van Haaren alles op tellen dan een holdingkorting berekenen. Hij stelde dat het logischer zou zijn een holdingpremie toe te kennen aangezien A&VH systematisch de BEL20 klopt.laeka schreef: Sorry hoor maar dergelijke adviezen gooi ik in de prullenmand. Die hebben nog nooit gehoord van een holdingkorting zeker.
En een koersdoel afgeven dat bijna 2 maal de boekwaarde bedraagt is ook al te gek voor woorden.
Geef mij dan maar Berkshire Hathaway.
+1 voor Bertrand!
Ik zie niet in waarom als de onderliggende business van de holding toekomst heeft, je per sé moet insisteren op een korting.
Als die er is, des te beter - maar ze is niet essentieel. Althans in mijn opinie.
Ik zie niet in waarom als de onderliggende business van de holding toekomst heeft, je per sé moet insisteren op een korting.
Als die er is, des te beter - maar ze is niet essentieel. Althans in mijn opinie.
De laatste jaren is het rendement van BRK ook niet zo schitterend. Niet omdat de heren het niet meer zouden kunnen, maar omdat ze te groot geworden zijn. Ik denk dat men beter naar een nieuwe Buffett zoekt...laeka schreef:Dat is het nadeel he en diene andere Charles Munger is er 92. Ik hou altijd wat achter de hand want als 1 van beide het loodje legt zal het aandeel wel snel dalen.pisa schreef:Berkshire Hathaway is altijd koopwaardig. Maar Warren Buffet wordt er 86. Als hij het loodje legt, zijn er allerlei negatieve scenario's mogelijk. Ik heb nog nooit iets vernomen van een positief scenario dan.
Goede idee, maar deze zoektocht is natuurlijk al jaren aan de gang. Vrijwel ieder land heeft wel zijn eigen Buffett.Inversor schreef:laeka schreef: De laatste jaren is het rendement van BRK ook niet zo schitterend. Niet omdat de heren het niet meer zouden kunnen, maar omdat ze te groot geworden zijn. Ik denk dat men beter naar een nieuwe Buffett zoekt...
Alleen al in België heb je Jacques Berghmans, Albert Frère en waarom niet Luc Bertrand, om weer on topic terug te komen.
Geen van allen erg jong, maar men wordt niet snel de nieuwe Buffett genoemd voordat men zijn sporen verdiend heeft.
-
- VIP member
- Contacteer:
Google eens op 'berkshire markel'. Je vindt dan een aantal kandidaat-troonopvolgers.
Kocht toen (2015) zelf Markel en heb er ondertussen 25 % winst op (in euro)
Kocht toen (2015) zelf Markel en heb er ondertussen 25 % winst op (in euro)
Leuke tip, zeker het onderzoeken waard. Bedankt.
Resultaten van CFE worden precies slecht verteerd. 

Zouden jullie een eerste positie nemen in dit aandeel (limiet 111) en denken jullie dan aan een grote of eerder kleine positie? We spreken wel over een LT belegging
-
- VIP member
- Contacteer:
Denk dat de PS het nu welletjes vindt. Meer dan 2 jaar lang niet in de vetpotten kunnen graaien is lang genoeg. Change ! En dat betekent voor mij: zich voorbereiden op een aantal magere jaren en zeker niet hopen op een Bel20 van 3800 of meer. Zou overigens hier op puts willen kopen maar hoop dat goud zal compenseren.