Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
TIP
Re: Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
in het feuilleton " altijd prijs" zondag op vtm lieten ze nog zien dat zo een bankdirecteurke iemand een superbelegging van 19% gegarandeerd per jaar wou aansmeren, ergens in een mijn in de congo waar ze grondstoffen voor gsm mee maken.
De madam kon nog juist op het nipperke het papier onder zijn handen halen , anders had hij een belegginkje van 3 000 000,00 euro gedaan
De madam kon nog juist op het nipperke het papier onder zijn handen halen , anders had hij een belegginkje van 3 000 000,00 euro gedaan
Dan geef je toch gewoon als antwoord dat je in dat geval als klant niets meer voor hen kan betekenen?
Zag toevallig dat op één van mijn zichtrekeningen plots automatisch 3 euro/maand "kosten" werden aangerekend.
Een rekening waar ik geen enkele verrichting op doe en voorheen gratis was.
Toen ik naar het kantoor telefoneerde waarom ze mij niet verwittigden kreeg ik als antwoord dat dit elektronisch was meegedeeld binnen het elektronisch bankieren. Vond ik toch een beetje gortig gezien ik daar maar zelden in kijk wegens alleen plus spaarverrichtingen op die rekening. Ik heb ze een week te tijd (kantoorhouder was "in vakantie") gegeven om dit recht te zetten of de dag erop zou de rekening opgezegd worden en de spaarrekening (100.000 €) leeggehaald.
Binnen de week antwoord dat jaarlijks die kosten zouden teruggestort worden als "gunstmaatregel".

Iedereen die dat dus maar aanneemt heeft het dus zitten.
Het is simpel.
Jouw bank zou jou graag betaald advies geven, en zonder dat je mifid invult mogen ze dat niet.
Je zit duidelijk bij een grootbank, en daar kan je maar beter weg zijn met je beleggingen.
Als je alles zelf wil doen, ga dan naar banken als Keytrade, Degiro, Beobank, Bink...
Of je gaat (als je genoeg hebt) naar een echte private banker, en je betaalt voor echt onafhankelijk advies. Maar zorg dan ook dat die private banker geen filiaal is van een grootbank, anders smeren ze je toch enkel hun producten aan. Een goede private banker biedt je producten aan met lage kosten (institutionele fondsen), en rekent je in alle transparantie een fee aan voor dat advies en beheer.
Jouw bank zou jou graag betaald advies geven, en zonder dat je mifid invult mogen ze dat niet.
Je zit duidelijk bij een grootbank, en daar kan je maar beter weg zijn met je beleggingen.
Als je alles zelf wil doen, ga dan naar banken als Keytrade, Degiro, Beobank, Bink...
Of je gaat (als je genoeg hebt) naar een echte private banker, en je betaalt voor echt onafhankelijk advies. Maar zorg dan ook dat die private banker geen filiaal is van een grootbank, anders smeren ze je toch enkel hun producten aan. Een goede private banker biedt je producten aan met lage kosten (institutionele fondsen), en rekent je in alle transparantie een fee aan voor dat advies en beheer.
Dank aan Iedereen voor de nuttige info
Je kan hun onnozel spelleke mee spelen en foute antwoorden geven .
wat is uw inkomen, : voldoende om van te leven ,,,,of,,, te weinig om van te leven, en teveel om te sterven
wat zijn al uw kosten : teveel om op te noemen ,,, of,,, huur-gas- electrik-gsm- enz. enz.
bezittingen, : vrouw - kind - wagen - fiets -
wat kun je nog sparen,: artis zegeltjes en voordeel coupons
bij welke banken ben je klant : geen, wegens allemaal te duur,is een noodzakelijk kwaad
Laatst gewijzigd door ludo op 17 augustus 2018, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"wat zijn al uw kosten : teveel om op te noemen"
voor de banken een armoedzaaier
of als het de klant beter uitkomt : "heel weinig uitgaven, een hollandse levenswijze"
voor de banken een armoedzaaier
of als het de klant beter uitkomt : "heel weinig uitgaven, een hollandse levenswijze"
Je kan toch enkel institutionele fondsen kopen al je erkend institutioneel belegger bent? Die kopen ook wel in andere minumumaantallen waar de meeste hier toch niet aan voldoen?Blackbelt schreef: ↑17 augustus 2018, 02:48 Het is simpel.
Ook en private banker moet die lijst voorleggen anders kan hij enkel uitvoerend beheer doen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Neen, ik kan institutionele fondsen krijgen.Crassus schreef: ↑17 augustus 2018, 15:01Je kan toch enkel institutionele fondsen kopen al je erkend institutioneel belegger bent? Die kopen ook wel in andere minumumaantallen waar de meeste hier toch niet aan voldoen?Blackbelt schreef: ↑17 augustus 2018, 02:48 Het is simpel.
Ook en private banker moet die lijst voorleggen anders kan hij enkel uitvoerend beheer doen.
Ik heb een mandaat getekend, maar met de afspraak dat ze me consulteren voor iedere transactie. En als ik een fonds voorstel, dan kopen ze dat voor mij.
Ik heb nu Flossbach met 0,8% kosten. Als particulier bij Keytrade koop je die met 1,8% kosten, en Keytrade krijgt 0,8% retrocessie. Ik betaal wel een beheersvergoeding, maar op die manier win ik ze grotendeels terug, dus is het advies vrijwel gratis.
Ik ben er nog maar pas mee gestart, we zien we wat het geeft.
Doet me denken aan sollicitatieformulieren. Ook dezelfde ongein met "veplichte" onbeschofte vragen.ludo schreef: ↑17 augustus 2018, 13:15Je kan hun onnozel spelleke mee spelen en foute antwoorden geven .
wat is uw inkomen, : voldoende om van te leven ,,,,of,,, te weinig om van te leven, en teveel om te sterven
wat zijn al uw kosten : teveel om op te noemen ,,, of,,, huur-gas- electrik-gsm- enz. enz.
bij welke banken ben je klant : geen, wegens allemaal te duur,is een noodzakelijk kwaad
"Wat is uw huidige loon ?"
"Te weinig."
"Wat is het beroep van uw vrouw ?"
"Te huur per uur."
Allemaal goed en wel als je het zonder bank en zonder die beoogde job kan doen.
Zo niet ga je toch aan het kortste eind trekken.
Een bank "mislopen" is het einde van de wereld niet (tot ze er allemaal mee beginnen dan heb je ook daar geen uitwijkmogelijkheden meer). Door wat geintjes te verkopen en een job missen is al een andere kwestie.
Van principes kan je nl. niet eten.
Zo niet ga je toch aan het kortste eind trekken.
Een bank "mislopen" is het einde van de wereld niet (tot ze er allemaal mee beginnen dan heb je ook daar geen uitwijkmogelijkheden meer). Door wat geintjes te verkopen en een job missen is al een andere kwestie.
Van principes kan je nl. niet eten.

EEN interimkantoor uit belgie is er zo eens met op tv geweest. Die vroegen in de solliciatieforumulieren naar de amoureuze ascapdes van de vrouwen. Die man op tv vroeg oop zijn beurt aan de woordvoerder van de interimkantoortje van mijn voeten ook dezelfde vraag en ineens werd het muisstilDixit schreef: ↑18 augustus 2018, 12:51Doet me denken aan sollicitatieformulieren. Ook dezelfde ongein met "veplichte" onbeschofte vragen.ludo schreef: ↑17 augustus 2018, 13:15
Je kan hun onnozel spelleke mee spelen en foute antwoorden geven .
"Wat is uw huidige loon ?"
"Te weinig."
"Wat is het beroep van uw vrouw ?"
"Te huur per uur."
De cm ziekenfonds is ook grappig.
Welke bewijsstukken breng je mee?
Recentste aanslagbiljet van de personenbelasting.
Loonfiches.
Rekeninguittreksels van alle pensioenen (ook buitenlandse).
Rekeninguittreksels, bewijsstukken van rente, extralegaal pensioen, arbeidsongeval, beroepsziekte.
Bewijzen van uitbetaling van groeps- en levensverzekeringen, pensioensparen.
Aanslagbiljet onroerende voorheffing met opgave van het kadastraal inkomen.
Bewijsstukken van roerende goederen (kapitalen, aandelen,…). Arcopar ook?
Bewijsstukken van alle andere inkomsten (uitbetaling werkloosheidsvergoeding, eindejaarspremie, vakantiegeld,…).
Rekeninguittreksels van alle buitenlandse inkomsten.
Bewijsstukken van alimentatie (ook voor de kinderen).
Breng ook je elektronische identiteitskaart en bijhorende pincode mee. Ken je je pincode niet meer, dan kun je
terecht bij de dienst Bevolking van je hoofdverblijfplaats.
Vragen je id kaart steken die in hun pc vragen de code (Dit terwijl er nog klanten in het kantoor zitten)
Roepen dan een collega er bij zodat die ook weet waar je eigendom gelegen is, hoeveel huur en andere inkomsten je hebt.
Loonfiches.
Rekeninguittreksels, bewijsstukken van rente, extralegaal pensioen, arbeidsongeval, beroepsziekte.
Bewijsstukken van alle andere inkomsten (uitbetaling werkloosheidsvergoeding, eindejaarspremie, vakantiegeld,…).
Breng ook je elektronische identiteitskaart en bijhorende pincode mee. Ken je je pincode niet meer, dan kun je
terecht bij de dienst Bevolking van je hoofdverblijfplaats.
Vragen je id kaart steken die in hun pc vragen de code (Dit terwijl er nog klanten in het kantoor zitten)
Roepen dan een collega er bij zodat die ook weet waar je eigendom gelegen is, hoeveel huur en andere inkomsten je hebt.
" Bewijsstukken van roerende goederen (kapitalen, aandelen,…"
en zijn er ook dommeriken die dat meebrengen of zeggen dat ze dat hebben ?
10 000 aandelen arco
( met wat gelukt waarderen ze die tegen de theoretsiche waarden, en kan je ineens die stukken tegen dat bedrag achterlaten daar )
en zijn er ook dommeriken die dat meebrengen of zeggen dat ze dat hebben ?
10 000 aandelen arco
( met wat gelukt waarderen ze die tegen de theoretsiche waarden, en kan je ineens die stukken tegen dat bedrag achterlaten daar )
Lijkt mij in dit geval geheel normaal dat dergelijke zaken gevraagd worden. Het gaat hier immers over een inkomensonderzoek van een in België "verblijvende" (iemand die geen sociale bijdrage via loon of uitkering betaalt) om vast te stellen hoeveel sociale bijdrage hij/zij verschuldigd is.Nakal schreef: ↑18 augustus 2018, 15:21 De cm ziekenfonds is ook grappig.
Loonfiches.
of voor hogere tussenkomst voor doktersbonnetkejesne