Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
TIP
Re: Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
Je bent niet verplicht om een GMD te laten aanmaken. Je bent ook niet verplicht een facebook profiel aan te maken.paul schreef: ↑18 augustus 2018, 18:12 Kan je met één druk op de knop zien welke patienten een arts allemaal heeft als ziekenfonds ? ook al zijn die niet bij dat ziekenfonds aangesloten
men kan zelfs zien bij welke ziekenfondsen die zijn aansgesloten.
Privacy bestaat niet meer in belgie : de ziekenfondsen, de facebookers in het klein
van horen zeggen : ja
heeft iets met de koppeling van het globaal medisch dossier te maken
weeral werk voor de commissie
Ook is er geen verplichting om je aan te sluiten bij een (zuilgebonden) ziekenfonds.
Je privacy heb je grotendeels nog zelf in de hand. De meeste mensen springen er nogal nonchalant mee om.
Niets mis mee maar dan moeten ze nadien niet komen zeuren dat ze hun privacy zelf uit handen gegeven hebben.
Ik zal ook nooit een voertuig bezitten met een elektronische afstandsbediening waarmee je de deuren kan openen of een woning met digitale toegang.
zonder gmd trek je een paar euro minder terug per raadpleging en de dokter trekt een zure smoel omdat hij zijn 30 euro niet krijgt voor gmd
dokter steekt ook ID-kaart in zijn computer van de patient ( maar dat zal wettelijk wel ok zijn) en zonder kode
dokter steekt ook ID-kaart in zijn computer van de patient ( maar dat zal wettelijk wel ok zijn) en zonder kode
https://www.bondmoyson.be
Hoe wordt je gezinsinkomen berekend?
De exacte berekeningswijze kunnen we je niet meegeven. Dit is immers een fiscale aangelegenheid. In elk geval wordt niet het bedrag van je aanslagbiljet hernomen. De berekening is op basis van de verschillende rubrieken:
Aan de beroepsinkomsten worden volgende inkomsten toegevoegd: inkomsten uit onroerende goederen, uit kapitalen en roerende goederen, en diverse andere inkomsten.
Er wordt rekening gehouden me het gezamenlijk belastbaar inkomen en afzonderlijk belastbare inkomsten.
Voor huurinkomsten nemen ze het ki x
De berekening kan ik nergens vinden. Moest ik die ergens vinden zou ik zelf kunnen berekenen of ik eventueel recht heb op die verhoogde tegemoetkoming of vermindering op de bijdrage.
Voor inkomsten uit kapitaal gok ik dat ze alles samen tellen en daar op een % als rendement rekenen.
Of een % op beleggingen en een ander % op spaarboekje en zichtrekening. Waarom zijn ze niet open?
Iemand die weet waar de berekeningen te vinden zijn?
Dit hoe ze het in Nederland berekenen.
Wij gaan ervan uit dat u meer rendement op uw vermogen behaalt naarmate u meer vermogen hebt. Ook gaan wij ervan uit dat u bij een hoger vermogen meer belegt dan spaart. We onderscheiden daarom twee rendementsklassen. Bij iedere volgende schijf gebruiken wij daarom een hoger percentage om het fictief rendement over uw vermogen te berekenen.
Hoe berekenen wij het rendement over uw vermogen?
In schijf 1 berekenen wij over 67% van uw vermogen een rendement van 0,36%, en
over de overige 33% berekenen wij een rendement van 5,38%.
In schijf 2 berekenen wij over 21% van uw vermogen een rendement van 0,36%, en
over 79% van uw vermogen een rendement van 5,38%.
Valt een deel van uw vermogen in schijf 3?
Dan berekenen wij over dat volledige deel een rendement van 5,38%.
Interessant. Er staat ook:
"Dit inkomen wordt door de fiscus berekend en op vraag aan het ziekenfonds overgemaakt. Dit gebeurt onder de vorm van een lettercode. Aan de hand van deze lettercode weet het ziekenfonds in welke inkomenscategorie het betrokken gezin valt. Het is dus niet zo dat het ziekenfonds je exacte inkomen krijgt van de fiscus. Dit is immers vertrouwelijke informatie."
Snap niet dat de CM dan vraagt om al die bewijsstukken als het vertrouwelijk is. Is dat dan wel wettelijk?
Plus de fiscus weet toch niet hoe groot je beleggingsportefeuille is? Ze kunnen toch enkel eventueel roerende inkomsten zien als er dividenden worden uitgekeerd?
"Dit inkomen wordt door de fiscus berekend en op vraag aan het ziekenfonds overgemaakt. Dit gebeurt onder de vorm van een lettercode. Aan de hand van deze lettercode weet het ziekenfonds in welke inkomenscategorie het betrokken gezin valt. Het is dus niet zo dat het ziekenfonds je exacte inkomen krijgt van de fiscus. Dit is immers vertrouwelijke informatie."
Snap niet dat de CM dan vraagt om al die bewijsstukken als het vertrouwelijk is. Is dat dan wel wettelijk?
Plus de fiscus weet toch niet hoe groot je beleggingsportefeuille is? Ze kunnen toch enkel eventueel roerende inkomsten zien als er dividenden worden uitgekeerd?
Voordat iedereen hier op zijn paard zit...
Het gaat hier om "In België verblijvenden" die op geen enkele manier de normale sociale bijdragen hebben betaald. Daar moet je als normale Belg al heel erg je best voor doen...
Zelfstandige ? Al betaald.
Werkeloze ? Al betaald.
Gepensioneerde ? Al betaald.
Huisvrouw met werkende man ? Lift mee op het boekje van de man.
Dus ik kan me eigenlijk nauwelijks een statuut bedenken. Rentenier, inderdaad... maar dan is het ook wel logisch, dat je de hele bataklang moet inleveren (behalve die pincode, dat is inderdaad heel gek).
Het gaat hier om "In België verblijvenden" die op geen enkele manier de normale sociale bijdragen hebben betaald. Daar moet je als normale Belg al heel erg je best voor doen...
Werkeloze ? Al betaald.
Dus ik kan me eigenlijk nauwelijks een statuut bedenken. Rentenier, inderdaad... maar dan is het ook wel logisch, dat je de hele bataklang moet inleveren (behalve die pincode, dat is inderdaad heel gek).
bij die in belgie verblijvenden maken ze het onderscheid tussen de rijke en de arme ( OCMW-klanten, en vluchtelingen) maar een belgisch rentier met een villa in Ukkel zit daar ook tussen
de OCMW klanten en vluchtelingen met laag inkomen schrijven ze gratis is
de renteniers moeten een 2900 euro per jaar afdokken om in regele te zijn
daarom is zo een inkomensonderzoek nodig, tenzij ze verklaren dat ze boven de grens zitten, dan moet geen enkel bewijs
of om hogere tussenkomst te krijgen voor doktersbonnekejs ( kan voor weklozen langer dan 6 maanden ), langdurig zieken, gepensioneerden -
-----------------
de tariefkaart
Personen ingeschreven in het Rijksregister v.d. natuurlijke personen
( = "verblijvend in belgie ")
Normaal:
724,67 EUR (Kwartaal bedragen)
Als inkomen < het grensbedrag van de jaarinkomens voorzien in artikel 134, 3° alinea van het KB van 3/7/96:
362,33 EUR (Kwartaal bedragen)
Als inkomen < het bedrag dat is vastgesteld om de verhoogde tegemoetkoming te genieten:
61,43 EUR (Kwartaal bedragen)
Als inkomen < het jaarbedrag van het bestaansminimum
0,00 EUR (Kwartaal bedragen)
Als men recht heeft op de verhoogde tegemoetkoming in artikel 37, § 19, alinéa 1, 1°, 2° of 3° van de gecoördineerde wet:
de OCMW klanten en vluchtelingen met laag inkomen schrijven ze gratis is
de renteniers moeten een 2900 euro per jaar afdokken om in regele te zijn
daarom is zo een inkomensonderzoek nodig, tenzij ze verklaren dat ze boven de grens zitten, dan moet geen enkel bewijs
of om hogere tussenkomst te krijgen voor doktersbonnekejs ( kan voor weklozen langer dan 6 maanden ), langdurig zieken, gepensioneerden -
-----------------
de tariefkaart
Personen ingeschreven in het Rijksregister v.d. natuurlijke personen
( = "verblijvend in belgie ")
Normaal:
724,67 EUR (Kwartaal bedragen)
Als inkomen < het grensbedrag van de jaarinkomens voorzien in artikel 134, 3° alinea van het KB van 3/7/96:
362,33 EUR (Kwartaal bedragen)
Als inkomen < het bedrag dat is vastgesteld om de verhoogde tegemoetkoming te genieten:
61,43 EUR (Kwartaal bedragen)
Als inkomen < het jaarbedrag van het bestaansminimum
Als men recht heeft op de verhoogde tegemoetkoming in artikel 37, § 19, alinéa 1, 1°, 2° of 3° van de gecoördineerde wet:
@paul, het is niet nodig zo een groot lettertype te gebruiken hoor, we zijn niet blind..
Nog een geluk dat Paul de doos met kleurtjes nog niet gevonden heeft
Allee ... dat denk ik toch
Even serieus : die bijdragen tussen 0 en 2900 euro zijn, vermoed ik, om te genieten van de sociale zekerheid als je buiten alle systemen valt en in BE verblijft (????)
Bv als je niet werk, niet dopt, niet op invaliditeit bent, geen OCMW steuntrekker bent .. en toch gewoon thuis zit.
Allee ... dat denk ik toch
Even serieus : die bijdragen tussen 0 en 2900 euro zijn, vermoed ik, om te genieten van de sociale zekerheid als je buiten alle systemen valt en in BE verblijft (????)
Bv als je niet werk, niet dopt, niet op invaliditeit bent, geen OCMW steuntrekker bent .. en toch gewoon thuis zit.
maw een rentenier betaalt die 2900 eurokes
Nakal schreef: ↑18 augustus 2018, 17:28 https://www.gegevensbeschermingsautorit ... tformulier
De vraag is verstuurd Indien ik ooit antwoord krijg laat ik dit indien mogelijk hier weten.
Geachte,
Namens de Gegevensbeschermingsautoriteit bevestig ik u de ontvangst van uw schrijven van 20/08/2018.
Uw schrijven werd ingeschreven onder nummer PI-++++++++++++. Het wordt vandaag voor behandeling overgezonden aan de bevoegde dienst. Deze zal u zo spoedig mogelijk een antwoord ten gronde bezorgen.
Met hoogachting + naam ontvanger
I
goed werk,
als meer mensen dat maar eens zo deden
je kan het ziekenfonds ook wat pesten en hen een kopie van die ontvangstmelding van de privacycommissie naar hen sturen.
Kunnen ze misschien wat al dan niet ten onrechte al wat schrik hebben, en beginnnen gokken wat ze fout gedaan zouden kunnen hebben
Je kan ook de mening van het riziv eens online vragen, wie weet doen die ook heel moeilijk tegen het ziekenfonds, want zij moeten de ziekenfondsen ook controleren
als meer mensen dat maar eens zo deden
je kan het ziekenfonds ook wat pesten en hen een kopie van die ontvangstmelding van de privacycommissie naar hen sturen.
Kunnen ze misschien wat al dan niet ten onrechte al wat schrik hebben, en beginnnen gokken wat ze fout gedaan zouden kunnen hebben
Je kan ook de mening van het riziv eens online vragen, wie weet doen die ook heel moeilijk tegen het ziekenfonds, want zij moeten de ziekenfondsen ook controleren
Ja ik bedoel als rentenier. Vraag me af hoe ze het inkomen berekenen als je enkel kapitaliserende fondsen hebt waarvan je elk jaar een deel verkoopt.Dixit schreef: ↑19 augustus 2018, 22:06 Voordat iedereen hier op zijn paard zit...
Werkeloze ? Al betaald.
kan zijn dat ze dat zelf niet weten
omdat ze er mogelijk vanuit gaan dat als iemand die niet van het OCMW leeft, maar renteniert wel voldoende andere inkomsten zal hebben dat die toch boven de grens zit
( huizen, vrouwen, aandelen, , spaarboekjes, gronden, schulden, futures, opties ,kasbons, obligaties, jachten,enz )
omdat ze er mogelijk vanuit gaan dat als iemand die niet van het OCMW leeft, maar renteniert wel voldoende andere inkomsten zal hebben dat die toch boven de grens zit
( huizen, vrouwen, aandelen, , spaarboekjes, gronden, schulden, futures, opties ,kasbons, obligaties, jachten,enz )
Als die fondsen in het buitenland staan, dan weten ze het zeker.ignition schreef: ↑20 augustus 2018, 20:37Ja ik bedoel als rentenier. Vraag me af hoe ze het inkomen berekenen als je enkel kapitaliserende fondsen hebt waarvan je elk jaar een deel verkoopt.Dixit schreef: ↑19 augustus 2018, 22:06 Voordat iedereen hier op zijn paard zit...
Werkeloze ? Al betaald.
Staat dat in België op een rekening met minder dan 500k, dan weten ze alleen dat je een rekening hebt, niet hoeveel er op staat.
Ik denk dat je kan vragen aan je bank/broker om op voorhand die 0,15% af te houden dat je die niet moet aangeven in je belastingaangifte.