Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
TIP
Re: Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."
Ja vragen staat vrij. Net als bij de bank ben je niet verplicht om op hun uitnodiging in te gaan. Dan krijg je geen korting of hogere tussenkomst. Wat niet juist is, dat ze je id kaart inlezen en daarvoor je code gebruiken. Op de gemeente of politiekantoor kunnen ze je id kaart inlezen zonder je code. Die krijgen dan toegang tot de gegevens die hun aanbelangen. Op die kaart staan toch wat gegevens die ik liever niet deel. En waar de CM bediende zeker geen zaken mee heeft.
Maar als het nodig moest zijn kan ik altijd aansluiten bij een andere mutualiteit. CM is de enige waar ze id kaart willen inlezen. De anderen vragen een verklaring op erewoord.
Maar als het nodig moest zijn kan ik altijd aansluiten bij een andere mutualiteit. CM is de enige waar ze id kaart willen inlezen. De anderen vragen een verklaring op erewoord.
"Maar als het nodig moest zijn kan ik altijd aansluiten bij een andere mutualiteit. CM is de enige waar ze id kaart willen inlezen."
Zou wel eens aan de privacycommissie mogen gemeld worden, want iets klopt er niet van wat zijn doen
waarschijnlijk omdat het hen weer makkelijk uitkomt
kan zoiets online gemeld worden? maar je moet zelf eerst slachtoffer er van zijn voor je het kan melden denk ik.
Of eerst lid worden bij cm
dan vfragen of ze die kaart willen inlezen
dan klacht neerlegen
dan muteren naar een ander ziekenfonds
Zou wel eens aan de privacycommissie mogen gemeld worden, want iets klopt er niet van wat zijn doen
waarschijnlijk omdat het hen weer makkelijk uitkomt
kan zoiets online gemeld worden? maar je moet zelf eerst slachtoffer er van zijn voor je het kan melden denk ik.
Of eerst lid worden bij cm
dan vfragen of ze die kaart willen inlezen
dan klacht neerlegen
dan muteren naar een ander ziekenfonds
http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregi ... -personen/
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/us ... n_2018.pdf
Sinds 2014 vervangt de e-ID ook de SIS-kaart.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/us ... n_2018.pdf
Sinds 2014 vervangt de e-ID ook de SIS-kaart.
Laatst gewijzigd door Mahmud op 18 augustus 2018, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.gegevensbeschermingsautorit ... tformulier
De vraag is verstuurd Indien ik ooit antwoord krijg laat ik dit indien mogelijk hier weten.
De vraag is verstuurd Indien ik ooit antwoord krijg laat ik dit indien mogelijk hier weten.
Je kan altijd zelf nakijken welke diensten de laatste 6 maanden je gegevens in het rijksregister hebben opgevraagd:
http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregi ... n-dossier/
Vraag me af hoe ze dat inkomen bepalen bij accumulerende fondsen.Nakal schreef: ↑18 augustus 2018, 15:21 De cm ziekenfonds is ook grappig.
Welke bewijsstukken breng je mee?
Recentste aanslagbiljet van de personenbelasting.
Loonfiches.
Rekeninguittreksels van alle pensioenen (ook buitenlandse).
Rekeninguittreksels, bewijsstukken van rente, extralegaal pensioen, arbeidsongeval, beroepsziekte.
Bewijzen van uitbetaling van groeps- en levensverzekeringen, pensioensparen.
Aanslagbiljet onroerende voorheffing met opgave van het kadastraal inkomen.
Bewijsstukken van roerende goederen (kapitalen, aandelen,…). Arcopar ook?
Bewijsstukken van alle andere inkomsten (uitbetaling werkloosheidsvergoeding, eindejaarspremie, vakantiegeld,…).
Rekeninguittreksels van alle buitenlandse inkomsten.
Bewijsstukken van alimentatie (ook voor de kinderen).
Breng ook je elektronische identiteitskaart en bijhorende pincode mee. Ken je je pincode niet meer, dan kun je
terecht bij de dienst Bevolking van je hoofdverblijfplaats.
Vragen je id kaart steken die in hun pc vragen de code (Dit terwijl er nog klanten in het kantoor zitten)
Roepen dan een collega er bij zodat die ook weet waar je eigendom gelegen is, hoeveel huur en andere inkomsten je hebt.
Mahmud schreef: ↑18 augustus 2018, 17:31 Je kan altijd zelf nakijken welke diensten de laatste 6 maanden je gegevens in het rijksregister hebben opgevraagd:
klopt maar voor een "inkijk" in het rijksregister heeft het zeikenfonds je ID kaart niet nodig, daar hebben de daarvoor bevoegde bedienden ( niet allemaal ) automatisch toegang tot het rijksregister voor de leden die bij hen zijn aangesloten, andere instellingen van de sociale zekerheid hebben die toegang ook en zelfs advocaten kunnnen in het rijksregister gl uren.
PerfectNakal schreef: ↑18 augustus 2018, 17:28 https://www.gegevensbeschermingsautorit ... tformulier
een onderzoekje instellen kan wel even duren, maar ze onderzoeken zoiets
als het ziekenfonds wat tegenslag heeft komen ze daarvoor binnenkort misschien in primetime op het vtm-journaal
( want als bv op je ID kaart de gegevens van medicatie enz staan die je huisarts electronisch heeft voorgeschreven, zijn zij in feite de "facebook van de ziekenfondsen" die alles over je weten)
Ook de niet-terugbetaaldbare medicatie waar het ziekenfonds al helemaal geen zaken mee heeft
is oa interessante info voor potentiele werkgevers en datingsites ( of toekomste parnter wel gezond is)
Normaal hebben alle loketbediendes en dan nog mensen die ledendossiers behandelen toegang tot de rijksregisternummers en uniek nummer.
en de pipo"s die de ziektevergoeding van de mensen ( uitkeringen ) berekenen-( loonverlies berekenen ), hebben ook die bevoegdheid nodig omdat het bedrag van de uitkeringen na een tijdje afhankeljik is van de gezinssamenstelling ( en de inkomsten van die personen )
Wel te verstaan de RR nummer van hun eigen leden, indien ze ook aan die van niet-leden zouden raken dan moet de privacycommissie overuren gaan kloppen
met een ID-kaart kan men nog aan andere gegevens dan enkel aan het rijksregister, want daarvoor heeft het ziekenfonds echt die ID-kaart niet nodig
Wel te verstaan de RR nummer van hun eigen leden, indien ze ook aan die van niet-leden zouden raken dan moet de privacycommissie overuren gaan kloppen
met een ID-kaart kan men nog aan andere gegevens dan enkel aan het rijksregister, want daarvoor heeft het ziekenfonds echt die ID-kaart niet nodig
Laatst gewijzigd door paul op 18 augustus 2018, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Sowieso de RR nummers van andere ziekenfondsen zijn natuurlijke niet beschikbaar.
Sowieso de RR nummers van alle leden die ooit waren aangesloten zijn nog actief
Enkel mutas kan dit wel zien van alle ziekenfondsen als er een aangifte wordt gedaan.
Sowieso de RR nummers van alle leden die ooit waren aangesloten zijn nog actief

Enkel mutas kan dit wel zien van alle ziekenfondsen als er een aangifte wordt gedaan.
Laatst gewijzigd door anonymous op 18 augustus 2018, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
misschien raadpleegbaar omdat ze in het geheugen van de computer van het ziekenfonds zouden zijn opgeslagen,
eigenlijk zouden ze er niet meer mogen aankunnen aan het rijksregister, - of althans geen adreswijzingen meer k unnen zien
Een RR kan je oneindig lang opgeslagen houden, maar er iets mee kunnen doen dat is wat anders
Die van die commissie gaan zich een breuk moeten werken heb ik de indruk
Kan je met één druk op de knop zien welke patienten een arts allemaal heeft als ziekenfonds ? ook al zijn die niet bij dat ziekenfonds aangesloten
men kan zelfs zien bij welke ziekenfondsen die zijn aansgesloten.
Privacy bestaat niet meer in belgie : de ziekenfondsen, de facebookers in het klein
van horen zeggen : ja
heeft iets met de koppeling van het globaal medisch dossier te maken
weeral werk voor de commissie
men kan zelfs zien bij welke ziekenfondsen die zijn aansgesloten.
Privacy bestaat niet meer in belgie : de ziekenfondsen, de facebookers in het klein
van horen zeggen : ja
heeft iets met de koppeling van het globaal medisch dossier te maken
weeral werk voor de commissie
Laatst gewijzigd door paul op 18 augustus 2018, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
daar is niks mis mee, zelfs logisch