Credit Europe - belangrijke renteverlaging vanaf 21 april
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Credit Europe - belangrijke renteverlaging vanaf 21 april
Zij schrijven de nieuwe rentevoeten omdat die vanaf die datum tellen. Voor elke storting die je nu doet en een jaar laat staan, krijg je dus die 0.6%, voor het geld dat ervoor vast stond krijg je nog de 1% tot die verworven is.w00ha schreef:ik heb nog gestort voor 1 april en nu staat er ook 2,4% + 0.6% ?peter schreef: Klopt dat het verschil met sommige andere banken na 21 april te klein is. Aan de andere kant, als je voor 21 april gestort heb blijft je getrouwheidspremie van 1% toch 12 maanden lopen waarbij het netto rendement na 21 april nog steeds 3.4% bedraagt.
had toch gedacht dat die getrouwheidspremie gegarandeerd was ?
of maw had ik daar graag 2,4 + 1 % zien staan...
Of heb ik het verkeerd ?
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Als je gestort hebt vóór 01/04 krijg je een aangroeipremie van 1% na 180 dagen. Deze premie loopt door tot 31/12/09 (einde van de overgangsperiode).
Ik denk dat je pas dan, dus op 01/01/2010, start in de getrouwheidspremie regime volgens de voorwaarden die toen van toepassing zullen zijn.
Het is dus en voordelig omdat je op 01/01/2010 welgeteld
9 maanden aangroeipremie kunt krijgen (als je geld blijft tot 31/12/09)
en voordelig omdat je getrouwheidspremie gelijk zou lopen met het kalenderjaar.
maar misschien wel nadelig omdat je getrouwheidspremie aan de toenmalig tarief lager zou kunnen zijn
Ik denk dat je pas dan, dus op 01/01/2010, start in de getrouwheidspremie regime volgens de voorwaarden die toen van toepassing zullen zijn.
Het is dus en voordelig omdat je op 01/01/2010 welgeteld
9 maanden aangroeipremie kunt krijgen (als je geld blijft tot 31/12/09)
en voordelig omdat je getrouwheidspremie gelijk zou lopen met het kalenderjaar.
maar misschien wel nadelig omdat je getrouwheidspremie aan de toenmalig tarief lager zou kunnen zijn
Een beetje overoptimistisch? 9 Maanden aangroeipremie? Dream on!ted schreef: Het is dus en voordelig omdat je op 01/01/2010 welgeteld 9 maanden aangroeipremie kunt krijgen (als je geld blijft tot 31/12/09)

"Stortingen gedaan vóór 31/03 hebben nog een aangroei tot 31/12/2009, geen getrouwheidspremie voor dit jaar." dixit onze lieve Vicky 
De aangroeipremie bij CE (en DHB trouwens) is verworven na 180 dagen en blijft lopen

De aangroeipremie bij CE (en DHB trouwens) is verworven na 180 dagen en blijft lopen

Ochja juist ook, door al die miserie met de nieuwe spaarregeling was ik al vergeten dat CE & DHB een "doorlopende aangroeipremie" gebruik(t)en, dus na de 6 maanden van dag tot dag berekend... Silly meted schreef: "Stortingen gedaan vóór 31/03 hebben nog een aangroei tot 31/12/2009, geen getrouwheidspremie voor dit jaar." dixit onze lieve Vicky
De aangroeipremie bij CE (en DHB trouwens) is verworven na 180 dagen en blijft lopen![]()

En, nu verlagen ze weer al de rente. Je zou op zijn minst verwachten dat daar zij de rente als eerste reeds hadden laten dalen, ze nu even zouden wachten tot de rest dit had gedaan. Maar nee, als haantje de voorste verlagen ze weeral.
Nog geen maand klant en eerlijk, heb er al spijt van.
Hopelijk blijft dit nog zo want anders adieu credit europe !
Nog geen maand klant en eerlijk, heb er al spijt van.
Hopelijk blijft dit nog zo want anders adieu credit europe !
Op 13 mei zakt de ECB basisrente naar 1%, dus er zullen er waarschijnlijk nog wel volgen de komende dagen.. Alleen zijn die niet zo attent als "de Turken" om ons dat nu al te laten weten. 

en dankzij de nieuwe wetgeving ten behoeve van de gewone klant (yeach right) wordt het nu dus moelijker om te veranderen van bank.
Re: Credit Europe - belangrijke renteverlaging vanaf 29 mei
Je moet alles bekijken.
Je getrouwheidspremie blijft wel 12 maanden op de tarief geldig op datum van storting. Dus als het toen 1% was krijg je voortaan 2+1=3% wat nog altijd niet slecht is.
De rente zakt maar de inflatie zakt ook. Straks zou er zelfs spraken kunnen zijn van deflatie
Je netto rente (rente-inflatie+deflatie) is wel heel goed voor het ogenblik (beter dan verleden jaar)
Als je de rente wilt vastleggen voor min of meer lange tijd moet je kasbons of termijnrekeningen (die tarieven zullen straks ook dalen
) gebruiken.
Ik denk trouwens dat CE vooral dat product min of meer aan het promoten is omdat het voor hun minder risico inhoud kwa cash flow
Nadeel is er dan wel dat je geld vast zit voor langere tijd.
Je bent beschermd tegen dalingen maar geniet niet van de eventuele verhogingen in 2012 of later misschien.
Je kunt ook ingaan op het I plus welkom aanbod van AXA 2.75% 6 maanden gegarandeerd. Al weet ik niet of er geen andere ader onder die gras zit
Hoe dan ook t'is altijd kiezen of delen
En back too basics.
Je strategie bepalen in functie van je doelen (de zogenaamde beleggingshorizon) Die theorie werkt wel.
Je getrouwheidspremie blijft wel 12 maanden op de tarief geldig op datum van storting. Dus als het toen 1% was krijg je voortaan 2+1=3% wat nog altijd niet slecht is.
De rente zakt maar de inflatie zakt ook. Straks zou er zelfs spraken kunnen zijn van deflatie

Als je de rente wilt vastleggen voor min of meer lange tijd moet je kasbons of termijnrekeningen (die tarieven zullen straks ook dalen

Ik denk trouwens dat CE vooral dat product min of meer aan het promoten is omdat het voor hun minder risico inhoud kwa cash flow
Nadeel is er dan wel dat je geld vast zit voor langere tijd.
Je bent beschermd tegen dalingen maar geniet niet van de eventuele verhogingen in 2012 of later misschien.

Je kunt ook ingaan op het I plus welkom aanbod van AXA 2.75% 6 maanden gegarandeerd. Al weet ik niet of er geen andere ader onder die gras zit

Hoe dan ook t'is altijd kiezen of delen
En back too basics.
Je strategie bepalen in functie van je doelen (de zogenaamde beleggingshorizon) Die theorie werkt wel.
Fintro (Fortis groep) heeft reeds op 01/05phase schreef: Op 13 mei zakt de ECB basisrente naar 1%, dus er zullen er waarschijnlijk nog wel volgen de komende dagen.. Alleen zijn die niet zo attent als "de Turken" om ons dat nu al te laten weten.![]()

De getrouwheidspremie blijft echter wel (maar die was toch 12 maanden gegarandeerd

Die "Turken" zijn wel een beetje vaak attent om het ons te laten weten. Tuurlijk zal de rest ook dalen, maar van de hoogste naar een middenspeler. T'is precies argenta.phase schreef: Op 13 mei zakt de ECB basisrente naar 1%, dus er zullen er waarschijnlijk nog wel volgen de komende dagen.. Alleen zijn die niet zo attent als "de Turken" om ons dat nu al te laten weten.![]()
Yep,ze hebben alleen nog de chance dat ze de volgende 12 maanden nog gaan profiteren van hun getrouwheidpremie van 1% maar nadien zal ook hier veel geld wegtrekken.
Ik vind ook dat Credit Europe de laatste tijd goede punten verdient door hun tariefdalingen tijdig aan te kondigen. Dit maal geven ze ruim 3 weken op voorhand aan wat hun tarieven zullen zijn op 29.05.2009.
Het gaat me niet verbazen dat Rabobank.be, Argenta, ING en andere op 01.06.2009 ook nieuwe lagere tarieven zullen geven. Je mag blij mag zijn als je het 3 valutadagen op voorhand weet bij deze banken.
Het gaat me niet verbazen dat Rabobank.be, Argenta, ING en andere op 01.06.2009 ook nieuwe lagere tarieven zullen geven. Je mag blij mag zijn als je het 3 valutadagen op voorhand weet bij deze banken.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Icky, no way! Welke zot... Pas als ze overal weer kosten aanrekenen ga -ik- terug overwegen te betalen voor basis bankdiensten 

Dat geloof ik niet : er werden bij CE ook veel termijnrekeningen geopend en dát geld zal dus voorlopig niet wegtrekken.peter schreef: Yep,ze hebben alleen nog de chance dat ze de volgende 12 maanden nog gaan profiteren van hun getrouwheidpremie van 1% maar nadien zal ook hier veel geld wegtrekken.
En al zijn de intresten op hun termijnrekeningen erg gezakt : ze zijn momenteel nog altijd van de beste.
Dus als spaargeld niet genoeg meer opbrengt op de gewone spaarrekening is dit nog altijd een optie in plaats van met je geld weg te trekken.
Momenteel brengt een termijn van 6 maand netto 2,98% op(3,50%-15%RV).
Dus nog altijd méér dan je geld voor 6 maand op een spaarrekening te zetten.
En zelfs voor wie wacht tot 29/5 om een termijnrekening van 6 maand te openen, blijft het intressanter : netto 2,76% (3,25%-15%RV).
Laatst gewijzigd door Nefertari op 9 mei 2009, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.