Discussie over breuken, delingen en procenten
TIP
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
Re: Discussie over breuken, delingen en procenten
Inderdaad. Tenzij misschien als je die meerwaarde berekent op een oude machine 
Percentage als schrijfwijze van een getal
Als een uitdrukking als "70%" in een wiskundige expressie voorkomt en daarom een getal op zichzelf moet zijn in plaats van een verhouding, heeft deze als betekenis het getal 0,7. Ook een spreadsheetprogramma beschouwt "70%" als een alternatieve formulering van 0,7, zowel bij invoer als voor de presentatie van een resultaat, als dit de van toepassing zijnde opmaakoptie is. Het procent is te beschouwen als alternatieve eenheid (0,01 in plaats van de triviale impliciete eenheid 1) voor een dimensieloze grootheid.
Als bij een formule gesteld wordt dat een variabele voor een percentage staat, kan onduidelijk zijn of een waarde 0,7 betekent 0,7% of 70%.[1] Duidelijkheid kan in voorkomende gevallen worden bereikt door bij de verklaring van variabelen expliciet te spreken van "aantal procenten" enerzijds, en "aantal procenten gedeeld door 100" of "fractie" anderzijds (bij rente: "rentevoet").
Kijk eens wat er staat op wiki jullie nemen de referentie waarde aan zonder nadenken dat is jullie fout .
Er staat nergens deel van
Jullie gaan uit van de formulering 10 % x 100 slimme calculator maakt daar 10 % van 100 van
Dat staat er niet
10% x 100 geeft geen 10 als waarde volgens jullie wel
Bij welke bank moet ik zijn om er een rekening te openen met niks op en 10 % te krijgen
En toch snap je het nu nog niet
Jullie tikken dit in op jullie calculators 0,1 x 100 dat staat er niet !!!!
Er staat duidelijk te lezen 10 % x
Wat ook een formulering is voor exel maar als er morgen haha moet ingevuld worden op Exel in plaats van 100
En je moet in de winkel 100 € betalen en je lacht eens denk je dan ook dat het betaald is
Als een uitdrukking als "70%" in een wiskundige expressie voorkomt en daarom een getal op zichzelf moet zijn in plaats van een verhouding, heeft deze als betekenis het getal 0,7. Ook een spreadsheetprogramma beschouwt "70%" als een alternatieve formulering van 0,7, zowel bij invoer als voor de presentatie van een resultaat, als dit de van toepassing zijnde opmaakoptie is. Het procent is te beschouwen als alternatieve eenheid (0,01 in plaats van de triviale impliciete eenheid 1) voor een dimensieloze grootheid.
Als bij een formule gesteld wordt dat een variabele voor een percentage staat, kan onduidelijk zijn of een waarde 0,7 betekent 0,7% of 70%.[1] Duidelijkheid kan in voorkomende gevallen worden bereikt door bij de verklaring van variabelen expliciet te spreken van "aantal procenten" enerzijds, en "aantal procenten gedeeld door 100" of "fractie" anderzijds (bij rente: "rentevoet").
Kijk eens wat er staat op wiki jullie nemen de referentie waarde aan zonder nadenken dat is jullie fout .
Er staat nergens deel van
Jullie gaan uit van de formulering 10 % x 100 slimme calculator maakt daar 10 % van 100 van
Dat staat er niet
10% x 100 geeft geen 10 als waarde volgens jullie wel
Bij welke bank moet ik zijn om er een rekening te openen met niks op en 10 % te krijgen
En toch snap je het nu nog niet
Jullie tikken dit in op jullie calculators 0,1 x 100 dat staat er niet !!!!
Er staat duidelijk te lezen 10 % x
Wat ook een formulering is voor exel maar als er morgen haha moet ingevuld worden op Exel in plaats van 100
En je moet in de winkel 100 € betalen en je lacht eens denk je dan ook dat het betaald is
Heb juist hetzelfde gedaan voor u want zonder u was die hele discussie er niet .VLblokpate schreef: ↑21 april 2022, 15:34Ik heb hem gemeld bij de moderator voor al zijn scheldpartijen aan mijn adres. Ik wijs teveel op de leugens die Lop vertelt op alle gebied en Lop kan daar niet tegen.BeireBierblik schreef: ↑
Ik ben er intussen ook vrij zeker van dat lop alleen probeert mensen op stang te jagen.
Ik denk dat hij ervan smult dat hier pagina's volgeschreven worden om zijn onzin te proberen weerleggen.
De moderator heeft soms een stukje tekst van Lop weggeknipt, maar vindt het blijkbaar OK dat Lop de boel verziekt.
Misschien wachten ze tot Lop de enige is die hier nog komt zodat ze het forum kunnen sluiten. De meerwaarde van het forum is nu toch 0%![]()
Je hebt in die enkele maanden dat je hier lid bent nog niks anders gedaan dan gestookt .
Zullen eens zien VLB
Allez enkel voor Yaris dan (lop is hopeloos):
"10% op zich" bestaat zeker wel. Net zoals het getal π "op zich" bestaat, of welk getal dan ook.
Bv. uit de tak van de wiskunde genaamd kansberekening:
Neem een willekeurig geheel getal
P[laatste cijfer is '7'] = 10%
Al schrijft een wiskundige niet 10% maar gewoon 0,1
Dat getal gebruik je immers in de formules waar je die kans zou nodig hebben.
Een voorbeeld dus van een percentage dat bestaat zonder enige referentie naar een ander getal.
Laatst gewijzigd door el perro op 21 april 2022, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
VLB was jij niet geband ? Toch zeer raar enkele maanden lid en u zo overal moeien .
Ik heb geen meerwaarde ?
Heb nochtans al voor enkele mensen hier flink wat opgebracht .
Mijn portfolio staat op 1
Wat is uw weerwaarde
OLO op 10 jaar ?
En ruzie stoken ?
Ik heb geen meerwaarde ?
Heb nochtans al voor enkele mensen hier flink wat opgebracht .
Mijn portfolio staat op 1
Wat is uw weerwaarde
OLO op 10 jaar ?
En ruzie stoken ?
10% = referentiewaarde 0.1el perro schreef: ↑21 april 2022, 15:48Allez enkel voor Yaris dan (lop is hopeloos):
"10% op zich" bestaat zeker wel.
Bv. uit de tak van de wiskunde genaamd kansberekening:
Neem een willekeurig geheel getal
P[laatste cijfer is '7'] = 10%
Al schrijft een wiskundige niet 10% maar gewoon 0,1
Dat getal gebruik je immers in de formules waar je die kans zou nodig hebben.
Een voorbeeld dus van een percentage dat bestaat zonder enige referentie naar een ander getal.
20% = referentiewaarde 0.2 enz
10 % op zich heeft 0 waarde
Zal het nogmaals typen 10 % heeft 0,00 waarde op zich !
0€ op een rekening die 10 % opbrengt zal geen 0,1 € opbrengen maar 0
Ik ben niet hopeloos jullie willen niet kijken en nadenken
Vertrouwen op formules enz
Is niet altijd juist
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
0 euro op een rekening die 10 % opbrengt:lop schreef: ↑21 april 2022, 15:55 10% = referentiewaarde 0.1
Is niet altijd juist
10 % * 0 = 0,1 * 0 = 0
QED
Gelukkig dat jullie geen verwachte rendementen moeten uitrekenen ,
Het probleem is dat jullie met die referentiewaarden in jullie hoofd zitten .
50% is niet automatisch 0.5
Je zou gratis geld krijgen van de bank als je dat geloofd !
Formuleringen en berekeningen zijn 2 andere zaken
Jullie staren zich blind op die formuleringen en denken niet verder na .
Het probleem is dat jullie met die referentiewaarden in jullie hoofd zitten .
50% is niet automatisch 0.5
Je zou gratis geld krijgen van de bank als je dat geloofd !
Formuleringen en berekeningen zijn 2 andere zaken
Jullie staren zich blind op die formuleringen en denken niet verder na .
Hopelijk zie je nu ook het verschil ?BeireBierblik schreef: ↑21 april 2022, 16:000 euro op een rekening die 10 % opbrengt:lop schreef: ↑21 april 2022, 15:55 10% = referentiewaarde 0.1
Is niet altijd juist
10 % * 0 = 0,1 * 0 = 0
QED
Je typt in 0 als referentie
Voordien nam je 10 % zonder referentie en maakte daar 0,1 van volgens de referentiewaarden .
10% van zogezegd , terwijl er niemand een referentiewaarde heeft vermeld
Behalve een formulering die jullie vaak gebruiken die dit zegt .
Maar in realiteit staat er geen bron dus is deze 0 en niet 0,1 zoals jullie denken waar die 10 % voor staat .
Computers en Exel is echt een ziekte aan het worden
Jullie zien niet meer wat er staat maar zien een formule .
waar er niemand in slaagt de berekening te zien
En zeggen dan dat ik niet kan rekenen
Prima zo, lop.
(OMG, echt...)
(OMG, echt...)
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
10 % = 0,1, de impliciete referentiewaarde is 1, omdat je "maal 1" zonder problemen kunt weglaten bij een vermenigvuldiging. Nul kan geen referentiewaarde zijn als die er niet staat. Anders kun je even goed zeggen dat 2 ook gelijk is aan 0, want twee keer nul is nul.lop schreef: ↑21 april 2022, 16:15 Hopelijk zie je nu ook het verschil ?
Voordien nam je 10 % zonder referentie en maakte daar 0,1 van volgens de referentiewaarden .
Maar in realiteit staat er geen bron dus is deze 0 en niet 0,1 zoals jullie denken waar die 10 % voor staat .
En zeggen dan dat ik niet kan rekenen![]()
Als jouw redenering zou kloppen, dan zijn alle cijfers (niet alleen procenten) gelijk aan nul.
Je kunt inderdaad NIET rekenen, heel je redenering is lulkoek van het zuiverste pompwater. Je denkt dat wij niet snappen wat je bedoelt, maar dat is wel het geval en het! klopt! NIET!
Jezus...
Procent betekenis = 1 van 100 referentiewaarde 10% = 0,1BeireBierblik schreef: ↑21 april 2022, 16:5610 % = 0,1, de impliciete referentiewaarde is 1, omdat je "maal 1" zonder problemen kunt weglaten bij een vermenigvuldiging. Nul kan geen referentiewaarde zijn als die er niet staat. Anders kun je even goed zeggen dat 2 ook gelijk is aan 0, want twee keer nul is nul.lop schreef: ↑21 april 2022, 16:15 Hopelijk zie je nu ook het verschil ?
En zeggen dan dat ik niet kan rekenen![]()
Als jouw redenering zou kloppen, dan zijn alle cijfers (niet alleen procenten) gelijk aan nul.
Je kunt inderdaad NIET rekenen, heel je redenering is lulkoek van het zuiverste pompwater. Je denkt dat wij niet snappen wat je bedoelt, maar dat is wel het geval en het! klopt! NIET!
Jezus...
10% zonder referentie = 0
Jij gaat uit van die 100
Zoals alle moderne rekenmachines dit doen .
Is dit correct ? Nee
Want 1 % of 10 % betekend niks zonder bron .
Jullie gaan uit van die 100 in jullie redenering terwijl procent op zich niks betekend dus = 0
Je kan niet uitgaan dat 10 % automatisch 0,1 betekend zoals ik al aantoonde dit kan alles zijn 10 % van 1 miljard of van 0
zonder bron is procent niks waard dus 0
Een berekening 10 % x 100 = 0
Want er staat geen bron al aanziet een moderne rekenmachine dit als 10% = 0,1 van 100
Dit is een referentie waarde die is ingesteld vooraf
Een oude rekenmachine springt gewoon weer op 0 als je 10 % x intikt en dit is correct !
Wanneer zullen jullie dit eens inzien ?
Is nochtans niet zo moeilijk .
% is deel van % is niks waard zonder bron al is de betekenis 1 van 100