Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Inderdaad, beter zekerheid in de hand dan onzekerheid in de lucht
Zekerheid?
Wat te denken dan (vlgs sommigen) van een nakende bankencrisis, is daar uw geld veilig?
De rente gaat lange tijd niet stijgen, de inlatie wel. Dat wordt jaarlijks enkele procentjes inleveren op je spaargeld. (dat is mss wel een zekerheid)
Nieuwe TAK 21, zou wel eens behoorlijk kunnen tegenvallen en je zit er 8 jaar aan vast.
Andere beleggingen? Nog minder zekerheid.
Ethias is nu enkel een verzekeraar en wellicht stabieler dan de meeste banken. (geen risicio met buitenlandse obligaties enz) Blok aan het been is idd de First portefeuille maar met deze aktie hebben ze aangetoond de situatie meester te zijn. In het slechtste scenario kan de Depositogarantie het wel aan, het gaat "slechts" om een goed miljard. Ik durf er niet aan denken als ze ooit garant moeten staan voor een grootbank.
Ethias heeft het goed gespeeld: enerzijds aanlokkelijk voorstel en anderzijds het woordje "bad bank" laten vallen. Ze hebben er meer resultaat mee behaald dan gehoopt.
"Er zijn geen zekerheden meer in het leven, m.u.v. van de belastingen."
Wat te denken dan (vlgs sommigen) van een nakende bankencrisis, is daar uw geld veilig?
De rente gaat lange tijd niet stijgen, de inlatie wel. Dat wordt jaarlijks enkele procentjes inleveren op je spaargeld. (dat is mss wel een zekerheid)
Nieuwe TAK 21, zou wel eens behoorlijk kunnen tegenvallen en je zit er 8 jaar aan vast.
Andere beleggingen? Nog minder zekerheid.
Ethias is nu enkel een verzekeraar en wellicht stabieler dan de meeste banken. (geen risicio met buitenlandse obligaties enz) Blok aan het been is idd de First portefeuille maar met deze aktie hebben ze aangetoond de situatie meester te zijn. In het slechtste scenario kan de Depositogarantie het wel aan, het gaat "slechts" om een goed miljard. Ik durf er niet aan denken als ze ooit garant moeten staan voor een grootbank.
Ethias heeft het goed gespeeld: enerzijds aanlokkelijk voorstel en anderzijds het woordje "bad bank" laten vallen. Ze hebben er meer resultaat mee behaald dan gehoopt.
"Er zijn geen zekerheden meer in het leven, m.u.v. van de belastingen."
Tja de zittenblijvers moeten het toch psychologisch tegenover hunzelf kunnen blijven verantwoordengwen schreef:Ik vraag me toch af of je iemand die uitstapt met de overweging dat hij niet in een onzekerheid wil terechtkomen een angsthaas kunt noemen. Misschien is dit wel een realist en geen opportunist.
En noem het zoals je wil, ieder heeft zijn eigen reden.
Liever een luxe angsthaas dan een gepluimde held denk ik maar.
Ik moet me niet veel ontzeggen maar anderzijds zwem ik ook niet in het geld dat het niet op een paar 10(0).000 meer of minder steekt zodat ik daarmee de held kan uithangen.
Gewoon logisch bekeken (vanuit mijn standpunt) was de meerwinst door te blijven zitten ook niet van die aard om te twijfelen over een uitstap. Je moest al 5-6 jaar blijven zitten (met alle onzekerheden van dien) om er misschien (een heel klein beetje) op achteruit te gaan. Dat noem ik gewoon helder en nuchter nadenken.
En in deze context is achteruit zelfs een verkeerd gekozen woord. Eerder (misschien) een klein beetje minder vooruit.
Zolang ik mezelf niet zie als een 'angsthaas' (en die er zo over denken mogen altijd beroepsmatig eens mee stappen in mijn gediversifieerde carrière
Denk dat de zittenblijvers (en zeker die hun beslissing dan nog ten alle prijzen willen goedpraten door de andere partij iets in de schoenen te willen schuiven waar ze geen zicht op hebben) in de toekomst meer 'echte' twijfels zullen hebben dan de uitstappers.
Voor die laatste is de teerling al geworpen terwijl ze tenminste de teerlingen nog een beetje zelf in de hand hadden. De blijvers moeten nu een ander laten gooien en hopen dat deze een eerlijke worp doet en niet een paar getrukeerde stenen in zijn mouw heeft zitten. En dan maar de uitslag van de worp afwachten.
Tegen die tijd heb ik de halve wereld gezien
En ik behoor zeker niet tot de groep 70-90 jarigen
@ivob
Je neemt me de woorden uit de mond, zo denk ik er ook over.
Je neemt me de woorden uit de mond, zo denk ik er ook over.
De verworven interesten van 2015, die staan bij mij niet vermeld op m'n 'opdracht tot afkoop'.
Is dat normaal of wordt dat bedrag pas na 1 jan. volgend jaar gestort?
Ik heb dit over het hoofd gezien bij de ondertekening....
De interest is niet apart vermeld op de 'Opdracht tot afkoop' , maar is reeds begrepen in 'Eisbaar bedrag ten gevolge van de totale afkoop'.
Het totaalbedrag had inmiddels toch al op je rekening moeten staan?BertH schreef:De verworven interesten van 2015, die staan bij mij niet vermeld op m'n 'opdracht tot afkoop'.
edit:
Foutje van me.
Inderdaad, het basisbedrag is hoger dan het bedrag eind 2014.
M'n excuses
Foutje van me.
Inderdaad, het basisbedrag is hoger dan het bedrag eind 2014.
M'n excuses
Mijn traditionele grootbank, was er 'als de kippen' bij, om mij te melden dat Ethias First had gestort, en nodigde mij uit voor een gesprek. We waren rap uitgepraat, 3 % instapkosten, neen dank u, zei ik. Kon, omdat ik, het slijmen begon, uitzonderlijk verminderd worden naar 2 %. Weer zei ik beleefd neen dank u. Geen instapkosten, pareerde ik, of salut. Het werd, voorspelbaar, salut.
De komende 6 maanden weer even 'gerust'
De 'bonus' werd al volledig geherinvesteerd in tastbare elementen en het basiskapitaal voorlopig geparkeerd bij DB onder drie afzonderlijke termijnrekeningen (kwestie van het minimale risico toch nog te spreiden) voor de mooie intrest van 3% bruto. Zonder gedoe en geloop en gezeur van een traditionele bankbediende die op zijn commissieloontje zit te azen en in ruil daarvoor om het even wat loopt te verkondigen.
De 'bonus' werd al volledig geherinvesteerd in tastbare elementen en het basiskapitaal voorlopig geparkeerd bij DB onder drie afzonderlijke termijnrekeningen (kwestie van het minimale risico toch nog te spreiden) voor de mooie intrest van 3% bruto. Zonder gedoe en geloop en gezeur van een traditionele bankbediende die op zijn commissieloontje zit te azen en in ruil daarvoor om het even wat loopt te verkondigen.
Waar heb jij dat gevonden bij DB? ik vind hier nergens iets van terug.ivob schreef: ... en het basiskapitaal voorlopig geparkeerd bij DB onder drie afzonderlijke termijnrekeningen (kwestie van het minimale risico toch nog te spreiden) voor de mooie intrest van 3% bruto.
@ivob: de bankbediende zei me dat het één termijnrekening per gezin was. Hoe heb jij er aan drie geraakt ?
Verschillende DB Invest Plus termijnrekeningen binnen één gezin zijn mogelijk voor zover het totaalbedrag niet hoger ligt dan 50 000 euro !
Mouche, de campagne loopt nochtans van 02/02/2015 tot 30/06/2015. Vervroegde afsluiting is mogelijk.mouche schreef:Waar heb jij dat gevonden bij DB? ik vind hier nergens iets van terug.ivob schreef: ... en het basiskapitaal voorlopig geparkeerd bij DB onder drie afzonderlijke termijnrekeningen (kwestie van het minimale risico toch nog te spreiden) voor de mooie intrest van 3% bruto.
Die termijnrekening kan je niet online afsluiten, je moet daarvoor naar een kantoor.
@Evita, dat begrijp ik, maar ik vind er nergens iets van terug. Dus dit is toch een actie waar weinig publiciteit rond gemaakt werd.