Fund investment plan - keytrade. Aan te raden?
TIP
Re: Fund investment plan - keytrade. Aan te raden?
Wat zijn haalbare percentages?
Yaris schreef:... Je voelt je als een klein kind in een speelgoedwinkel dat een stuk speelgoed mag uitkiezen.
... en dat is wat de meeste zichzelf benoemende "beleggers" die hun spelletjes op dit en andere Fora komen uitleggen, dan ook zijn;
Kleine kinderen in een GroteMensen-wereld, die kraaien van plezier als ze al eens een centje "gewonnen" hebben en met betraande gezichtjes in een hoekje wegkruipen als ze, zoals zo dikwijls, weeral eens "veel?" verloren hebben.
Intussen worden de grote mensen (beursgoeroes, banken, fondsenbeheerders, enz... enz...) die dit alles organiseren, slapende rijk (maar dan in het echt).
Droom zacht, lieve kindjes

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Welk beleggingsadvies zou jij aan Kevva geven, vlo?
1. Blijf weg van " De Beurs " - tenzij je over voldoende middelen beschikt om in geval van verlies, er niet wakker van te liggen.Yaris schreef:Welk beleggingsadvies zou jij aan Kevva geven, vlo?
2. Doe zelf je huiswerk, onderzoek zoveel mogelijk (ook internationale) markten, gedurende vele maanden. Laat je vooral niet meeslepen door de waan van de dag. Stay cool, observe and do nothing during a very long time...
3. Fondsen zijn er voor mensen die zelf hun huiswerk niet willen maken ... dus ... als je eerder lui bent, doe dan vooral mee!
4. Ga zeker niet mee in de prietpraat van (grotendeels virtueel beleggende) op allerhande Fora verschijnende would-be beleggingsmaniakken. Zij zijn vooral met hun Eigen Ego bezig en hebben grote nood aan het regelmatig opduiken van hun Eigen virtueel persoontje... het geeft hen een kick.
5. Als je al het voorgaande in acht hebt genomen en je wenst nog steeds deel te nemen in het Spel Van De Grote Jongens/Meisjes, kies dan bewust voor pakketjes van sedert vele jaren goed presterende aandelen (koersstijgingen, dividenden, ...) internationaal te spreiden en in verschillende deelmarkten.
6. Koop dan op het juiste moment (een vuistregel zou kunnen zijn, na langdurige koersdaling, aan het begin van een stijging).
7. Ga op je aandelen zitten en val in slaap ...
8. Indien je hierin niet wenst mee te draaien (dit zal je vooral rustige nachten bezorgen), kijk dan uit naar de best-renderende spaarrekeningen van het moment, ga evt op korte termijn (=< 1 jaar) zoals bvb Medirect 1 jaar 2,80% , DB 4 % 4 mnd, enz..., spreid daarbij over verschillende (garantie) landen, volg dit op en switch waar nodig. Je kan hiermee de inflatie nekken en rustig blijven.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Belangrijkste voordelen van fondsen zijn:vlo schreef:3. Fondsen zijn er voor mensen die zelf hun huiswerk niet willen maken ... dus ... als je eerder lui bent, doe dan vooral mee!
- spreiding van het risico;
- gemakkelijk: je moet zelf de markt niet opvolgen;
- expertise van de fondsbeheerder;
- veel keuze in fondsen;
- flexibel: je koopt of verkoopt op gelijk welk moment voor de bedragen die je zelf kiest.
Ik dacht dat fora er juist waren om over een onderwerp dat je interesseert te babbelen, vragen te stellen en andere mensen te helpen. Het staat de vraagsteller vrij om de adviezen die hij krijgt al dan niet op te volgen.4. Ga zeker niet mee in de prietpraat van (grotendeels virtueel beleggende) op allerhande Fora verschijnende would-be beleggingsmaniakken. Zij zijn vooral met hun Eigen Ego bezig en hebben grote nood aan het regelmatig opduiken van hun Eigen virtueel persoontje... het geeft hen een kick.
Voor alle duidelijkheid: als Keytrade zegt dat er geen beheerskosten zijn bedoelen ze dat ze geen kosten aanrekenen voor het beheer van hun Fund Investment Plan. Voor de individuele fondsen blijven de beheerskosten wel bestaan. Die worden immers niet door de bank maar door de fondsbeheerder aangerekend. Bovendien zijn ze niet apart te onderscheiden. Beheerskosten worden niet van je bankrekening afgetrokken maar worden doorlopend in de koers van het fonds verrekend.Kevva schreef:Naar wat ik hier op het forum lees is het best interessant.
0% instapkosten
0% beheerskosten
Ik zal het anders doen.
Ik vraag op dit moment geen Keytrade account aan maar wacht tot dit najaar en wacht even af welke fondsen hier in zullen verschijnen en wat de reacties zijn.
Van zodra Keytrade een nieuwe actie voorstelt (30 euro) zal ik instappen.
Sowieso ben ik nu toch aan de late kant, actie is nog 15 dagen geldig en alles afronden binnen nu en 2 weken is iets te snel.
Ik vraag op dit moment geen Keytrade account aan maar wacht tot dit najaar en wacht even af welke fondsen hier in zullen verschijnen en wat de reacties zijn.
Van zodra Keytrade een nieuwe actie voorstelt (30 euro) zal ik instappen.
Sowieso ben ik nu toch aan de late kant, actie is nog 15 dagen geldig en alles afronden binnen nu en 2 weken is iets te snel.
Je kan toch al perfect je rekening openen, op enkele werkdagen is dat in orde. Dan heb je nog alle tijd om alles in orde te zetten.
Het kan sinds kort zelfs 100% on-line met je eID, geen afdrukken & opsturen van formulieren meer. Dus echt zo goed als onmiddellijk in orde.
Is er toevallig een overzichtje van alle fondsen met risicograad, rendement, ...
Ik wil in het Keyplan van Keytrade stappen, maar ken deze fondsen niet.
Ik wil in het Keyplan van Keytrade stappen, maar ken deze fondsen niet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op de website van Keytrade.
Heb het even bekeken en dat Keyplan lijkt zo interessant niet, of vergis ik mij?
Kan je iets duidelijker zijn waarom het je niet zo interessant lijkt ?
Ik vindt vooral het voordeel van gratis beleggen en spreiden met kleine bedragen wel interessant.
Voor de rest zitten er toch enkele topfondsen in, dus mij hoor je niet klagen.
Ik vindt vooral het voordeel van gratis beleggen en spreiden met kleine bedragen wel interessant.
beetje cru gesteld misschien enkel puntje 6 zou ik er niet bijzetten, goede moment is iets voor achteraf koop niet alles in één keer.vlo schreef:1. Blijf weg van " De Beurs " - tenzij je over voldoende middelen beschikt om in geval van verlies, er niet wakker van te liggen.Yaris schreef:Welk beleggingsadvies zou jij aan Kevva geven, vlo?
2. Doe zelf je huiswerk, onderzoek zoveel mogelijk (ook internationale) markten, gedurende vele maanden. Laat je vooral niet meeslepen door de waan van de dag. Stay cool, observe and do nothing during a very long time...
3. Fondsen zijn er voor mensen die zelf hun huiswerk niet willen maken ... dus ... als je eerder lui bent, doe dan vooral mee!
4. Ga zeker niet mee in de prietpraat van (grotendeels virtueel beleggende) op allerhande Fora verschijnende would-be beleggingsmaniakken. Zij zijn vooral met hun Eigen Ego bezig en hebben grote nood aan het regelmatig opduiken van hun Eigen virtueel persoontje... het geeft hen een kick.
5. Als je al het voorgaande in acht hebt genomen en je wenst nog steeds deel te nemen in het Spel Van De Grote Jongens/Meisjes, kies dan bewust voor pakketjes van sedert vele jaren goed presterende aandelen (koersstijgingen, dividenden, ...) internationaal te spreiden en in verschillende deelmarkten.
6. Koop dan op het juiste moment (een vuistregel zou kunnen zijn, na langdurige koersdaling, aan het begin van een stijging).
7. Ga op je aandelen zitten en val in slaap ...
8. Indien je hierin niet wenst mee te draaien (dit zal je vooral rustige nachten bezorgen), kijk dan uit naar de best-renderende spaarrekeningen van het moment, ga evt op korte termijn (=< 1 jaar) zoals bvb Medirect 1 jaar 2,80% , DB 4 % 4 mnd, enz..., spreid daarbij over verschillende (garantie) landen, volg dit op en switch waar nodig. Je kan hiermee de inflatie nekken en rustig blijven.
je moet je de vraag stellen waarom zou ik de beurs kunnen kloppen en beter doen dan al de rest? Omdat ik goede tips krijg van de medespaargidsers ? Vind je daar geen redenen voor koop dan een algemeen fonds (aandelen wereldwijd, aandelen belgie, mixed fonds, maar niet een fonds dat enkel belegt in windmolenparken, goudmijnen ,...) en hou dat dan jaren bij, hoe meer je verandert hoe meer kosten je betaalt, kijk éénmaal per jaar naar de koers en doe verder niets
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Boogje schreef:Kan je iets duidelijker zijn waarom het je niet zo interessant lijkt ?
Ik ken bitter weinig van die fondsen, het feit dat je moet betalen om uit te stappen binnen de 5 jaar is nadelig.
Verder zoek ik eigenlijk een relatief veilige belegging die ruimschoots het beste spaarboekje in de Benelux kan kloppen.