Het aandeel Dexia
TIP
Re: Het aandeel Dexia
Blijkbaar wat te vroeg stelling ingenomen.Het aandeel staat na een uur handel dik 2% in de plus.bart_vl schreef:volgens mij ziet het er voor dexia niet zo goed uit.... .heb de mijne allemaal verkocht met groot verlies.
Aandeel van Dexia gewoon dumpen. Er zou een kapitaalsverhoging aankomen (interventie van de staat) wat een verwatering van de aandelen zou betekenen. Voorts is de kans nog altijd reëel dat de Belgische staat de bank in bezit neemt en een fortiske doet.
Ik zou mijn geld niet in bankaandelen steken. Steek je geld in saaie aandelen zoals Belgacom, Nationale Portefeuille, GBL, CMB, Ackermans & Vanharen. Zijn dividend aandelen en dat is veel beter dan een mogelijke stijging van de koers.
Ik zou mijn geld niet in bankaandelen steken. Steek je geld in saaie aandelen zoals Belgacom, Nationale Portefeuille, GBL, CMB, Ackermans & Vanharen. Zijn dividend aandelen en dat is veel beter dan een mogelijke stijging van de koers.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Ik kan me grotendeels aansluiten bij je pleidooi voor dividend aandelen, maar Nationale en Ackermans horen m.i. niet thuis in het rijtje. Met een dividend dat met moeite de 2% overstijgt -bruto dan nog- kan je ze bezwaarlijk dividend aandelen noemen.Pieterjan schreef:Aandeel van Dexia gewoon dumpen. Er zou een kapitaalsverhoging aankomen (interventie van de staat) wat een verwatering van de aandelen zou betekenen. Voorts is de kans nog altijd reëel dat de Belgische staat de bank in bezit neemt en een fortiske doet.
Frère koopt en masse Nationale Portefeuille aandelen op. De winsten zullen dus over minder aandelen worden uitgekeerd. Nationale Portefeuille is een zeer saai aandeel en daarom een must. Ackermans & Vanharen is een gediversifieerde holding met DEME en Bank van Breda bijvoorbeeld. Ook een aandeel dat geen bokkensprongen maakt maar men heeft gekeken naar de opbrengst op langere termijn en dat aandeel was een van de toppers. Je kan kiezen voor aandelen met een snel opwaarts potentieel en ook een snel neerwaarts potentieel of voor aandelen die traag groeien maar wel groeien door een duidelijke strategie zoals A&V.disterminator schreef:Ik kan me grotendeels aansluiten bij je pleidooi voor dividend aandelen, maar Nationale en Ackermans horen m.i. niet thuis in het rijtje. Met een dividend dat met moeite de 2% overstijgt -bruto dan nog- kan je ze bezwaarlijk dividend aandelen noemen.Pieterjan schreef:Aandeel van Dexia gewoon dumpen. Er zou een kapitaalsverhoging aankomen (interventie van de staat) wat een verwatering van de aandelen zou betekenen. Voorts is de kans nog altijd reëel dat de Belgische staat de bank in bezit neemt en een fortiske doet.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Helemaal correct. Maar als je een portefeuille wil samenstellen met dividendaandelen, omdat je bijvoorbeeld de -meestal stabiele- dividendstroom wil aanwenden als extra inkomen , dan horen ze er dus niet in thuis.
Men verwacht dat het komende decenium geen grand cru wordt op de beurzen. De veiligheid van dividendaandelen is daarom interessant.disterminator schreef:Helemaal correct. Maar als je een portefeuille wil samenstellen met dividendaandelen, omdat je bijvoorbeeld de -meestal stabiele- dividendstroom wil aanwenden als extra inkomen , dan horen ze er dus niet in thuis.
Ben blij dat ik de mijne verkocht heb!Pieterjan schreef:Men verwacht dat het komende decenium geen grand cru wordt op de beurzen. De veiligheid van dividendaandelen is daarom interessant.disterminator schreef:Helemaal correct. Maar als je een portefeuille wil samenstellen met dividendaandelen, omdat je bijvoorbeeld de -meestal stabiele- dividendstroom wil aanwenden als extra inkomen , dan horen ze er dus niet in thuis.
kan zijn , kan ook niet zijn .
de toekomst zal het uitwijzen.
de toekomst zal het uitwijzen.
http://www.beursduivel.be/nieuws/99888/ ... ue_postale" onclick="window.open(this.href);return false;
Het ergste is voorbij voor Dexia denk ik.
Het ergste is voorbij voor Dexia denk ik.
Denk maar niet dat La Banque Postale dit doet voor Marianni (Dexia) zijn schone ogen.
Ik heb nog nergens gelezen welke rentevoet Dexia moet betalen om dit geld bijeengeschooid te krijgen.
Ik zal maar pas opnieuw in Dexia geloven als ze opnieuw dividend in cash zullen uitbetalen.
Dividend in aandelen zoals vorig jaar aanzie ik als "meer van waardeloze rommel".
Ik heb nog nergens gelezen welke rentevoet Dexia moet betalen om dit geld bijeengeschooid te krijgen.
Ik zal maar pas opnieuw in Dexia geloven als ze opnieuw dividend in cash zullen uitbetalen.
Dividend in aandelen zoals vorig jaar aanzie ik als "meer van waardeloze rommel".
volledig mee akkoord.Arkimedes schreef:Denk maar niet dat La Banque Postale dit doet voor Marianni (Dexia) zijn schone ogen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Nog tijd genoeg om in te stappen. Volgens mij nog altijd voer voor speculanten en traders.
De franse invloed wordt steeds groter. Straks splitsen ze de boel nog op.
De franse invloed wordt steeds groter. Straks splitsen ze de boel nog op.
kan zijn , kan ook niet zijn .
de toekomst zal het uitwijzen
de toekomst zal het uitwijzen
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Het wordt volgens mij de hoogste tijd dat er hier ook eens wat volksprotest uitbreekt, met klanten die hun rekeningen massaal opzeggen zoals bij ING Nederland enkele weken geleden:
"Dexia-bonus van vestzak naar broekzak "
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110406_006" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral het stuk waarin ze zeggen dat de bonussen na het rampjaar 2008 o.a aan de beurskoers gelinkt zijn ! Lachen ! Dan maar de vaste verloning optrekken ..
En ze lijken er ook fier op te zijn dat ze geen aandelen en opties meer toekennen.. Ik zou het wel weten als ik mocht kiezen: een paar 100 000 euro vast loon extra, of een optiepakket op een snert aandeel.. Ik krijg haast medelijden met die arme bestuurders/managers.
"Dexia-bonus van vestzak naar broekzak "
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110406_006" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral het stuk waarin ze zeggen dat de bonussen na het rampjaar 2008 o.a aan de beurskoers gelinkt zijn ! Lachen ! Dan maar de vaste verloning optrekken ..
En ze lijken er ook fier op te zijn dat ze geen aandelen en opties meer toekennen.. Ik zou het wel weten als ik mocht kiezen: een paar 100 000 euro vast loon extra, of een optiepakket op een snert aandeel.. Ik krijg haast medelijden met die arme bestuurders/managers.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... pper.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/3424/economisc ... zond.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... exia.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/3424/economisc ... zond.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... exia.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;