Iemand dit al meegemaakt : Wijziging Datum
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Iemand dit al meegemaakt : Wijziging Datum
Dag iedereen,
Wat ik hier lees zijn er nog veel die niet al te best kunnen rekenen. De link hier pas ik toe in Excel bestand voor al mijn spaarrekeningen bij verschillende banken en tot hier klop het overal tot de cent.
https://www.hln.be/default/zo-bereken-j ... ~a0aece54/
Wat ik hier lees zijn er nog veel die niet al te best kunnen rekenen. De link hier pas ik toe in Excel bestand voor al mijn spaarrekeningen bij verschillende banken en tot hier klop het overal tot de cent.
https://www.hln.be/default/zo-bereken-j ... ~a0aece54/
Je bent blijkbaar een specialere.Yaris schreef: ↑20 maart 2021, 16:37 Inderdaad en voor dat "probleem" stuur je een mail naar de bank en hang je een uur aan de lijn.
Ik heb deze week maandagmorgen een overschrijving gedaan van KBC naar MeDirect. Het geld is pas donderdagmiddag bij MeDirect toegekomen, dus het is maar liefst vier dagen onderweg geweest. Ik zou daar ook een vraag over kunnen stellen maar het is in orde gekomen dus ik belast de helpdesk maar niet.
Maandag uit Kbc, dinsdag steeds in Me.
Estate Guru believer.
Het ging dan nog over een groot bedrag (20.000 euro) maar ik had geduld en het geld is terecht gekomen.
Tip om gelukkig te worden, speciaal voor Ron: maak je niet druk om kleinigheden.
Tip om gelukkig te worden, speciaal voor Ron: maak je niet druk om kleinigheden.
Dan is het probleem zeer zeker Kbc.
Estate Guru believer.
-
Manuscript
- Newbie

- Contacteer:
@Platin, waarom ligt het dan aan KBC? 12 jaar geleden een overschrijving gedaan van KBC naar VDK van 60K en de dag nadien stond 't erop bij VDK.
Het is altijd de uitgaande bank die het geld vrijmaakt.Manuscript schreef: ↑21 maart 2021, 19:43 @Platin, waarom ligt het dan aan KBC? 12 jaar geleden een overschrijving gedaan van KBC naar VDK van 60K en de dag nadien stond 't erop bij VDK.
En kronkels waarom de ene keer wel en de andere niet ....... gelieve u te wenden tot de bank waar het vertrekt.
Geef hier een vb Van Me naar KBc een dag. (zelfs wanneer om 10 uur s'avonds overschrijving wordt ingegeven, zelfs uur van arriveren steeds tussen 15 uur en 17 uur.)
Van Kbc naar Me 2 a 3 dagen.
Toeval .......
Estate Guru believer.
De moraal van het verhaal (ik doe ook een poging) :
Stortingen op 1 april krijgen de volgende jaren intresten (getrouwheidspremie) uitbetaald op 1 juni.
Het is een storting in het tweede kwartaal en de intrest wordt uitbetaald in het derde kwartaal.
Had het een storting op 31 maart geweest werd de intrest (getrouwheidspremie) wel op 1 april uitbetaald.
Net zo : de intresten die uitbetaald worden op 1 april, daarop wordt de intrest / getrouwheidspremie uitbetaald op 1 juli de daaropvolgende jaren.
De intresten daarop worden de volgende jaren uitbetaald op 1 oktober.
Stortingen op 1 april krijgen de volgende jaren intresten (getrouwheidspremie) uitbetaald op 1 juni.
Het is een storting in het tweede kwartaal en de intrest wordt uitbetaald in het derde kwartaal.
Had het een storting op 31 maart geweest werd de intrest (getrouwheidspremie) wel op 1 april uitbetaald.
Net zo : de intresten die uitbetaald worden op 1 april, daarop wordt de intrest / getrouwheidspremie uitbetaald op 1 juli de daaropvolgende jaren.
Een ander vb Centen komen bij Kbc Van Me redelijke som was voor Kbc geen probleem.platin schreef: ↑22 maart 2021, 12:25
Het is altijd de uitgaande bank die het geld vrijmaakt.
En kronkels waarom de ene keer wel en de andere niet ....... gelieve u te wenden tot de bank waar het vertrekt.
Geef hier een vb Van Me naar KBc een dag. (zelfs wanneer om 10 uur s'avonds overschrijving wordt ingegeven, zelfs uur van arriveren steeds tussen 15 uur en 17 uur.)
Van Kbc naar Me 2 a 3 dagen.
Toeval .......
Nu de dag later gaan de centen van Kbc naar Me bij een andere account, en voor 3 dagen wordt het geblokkeerd.
De reden van blokkering, verdachte transactie wegens groot bedrag en storting naar rekening eerste maal bij Me.
Intussen tijd een telefoon van Kbc security's met vraag over een bedrag.(of het normaal was dat bedrag naar die rekening)
Over de 2 transactie werd niks gezegd, dan maar tel naar Kbc Live, deze verwezen door naar kbc security's.
Detail centjes moesten donderdag vertrekken uiteindelijk op rekening de woensdag erna.
Bewijs me dunkt dat uitgaande transacties soms worden tegengehouden, tot er iemand zijne zegen geeft.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Klopt volgens mij niet.haelewyn schreef: ↑19 juni 2021, 14:18 De moraal van het verhaal (ik doe ook een poging) :
Voor stortingen met valutadatum 1/4 krijg je de getrouwheidspremie het jaar daarop met valutadatum 1/4.
Net zo: voor de intresten uitbetaald met valutadatum 1/4 krijg je de getrouwheidspremie het jaar daarop met valutadatum 1/4
Maar elke storting op 1/4 krijgt zijn intresten wel uitbetaald op 1/7.
En dat is een lichtjes andere zaak.
Volgens mij klopt zowel wat jij zegt (valutadatum) en wat ik zeg (uitbetalingsdatum van de intresten) .
Die intresten worden gestort op 1 juli (intrest op de intresten) en brengen eigen intrest op, telkens een kwartaal verder.
Je stort 100.000 euro op 1 januari 2018.
De intrest daarop, bv 5 procent (niet realistisch) krijg je uitbetaald op 1 april 2019, in dit geval 5000 euro.
Die 5000 euro is een storting die weer intrest opbrengt... En de storting daarvan komt op 1 juli 2020 IMHO.
Alle stortingen met valutadatum 1 april krijgen een intrestberekening op die manier. Ook intresten.
En dat is een lichtjes andere zaak.
Volgens mij klopt zowel wat jij zegt (valutadatum) en wat ik zeg (uitbetalingsdatum van de intresten) .
Die intresten worden gestort op 1 juli (intrest op de intresten) en brengen eigen intrest op, telkens een kwartaal verder.
Je stort 100.000 euro op 1 januari 2018.
De intrest daarop, bv 5 procent (niet realistisch) krijg je uitbetaald op 1 april 2019, in dit geval 5000 euro.
Die 5000 euro is een storting die weer intrest opbrengt... En de storting daarvan komt op 1 juli 2020 IMHO.
Alle stortingen met valutadatum 1 april krijgen een intrestberekening op die manier. Ook intresten.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Het enige van wat belang is:
- de valutadatum (ongeacht of het een storting was, een externeoverschrijving, een interne overschrijving of een uitbetaling van intresten)
- de datum van verwerving van de getrouwheidsintresten
Voor alle bedragen met valutadatum 1 januari worden de getrouwheidsintresten verworven 31 december einde dag hetzelfde jaar.
Voor alle bedragen met valutadatum 1 april worden de getrouwheidsintresten verworven 31 maart einde dag een jaar later.
Voor alle bedragen met valutadatum 1 juli worden de getrouwheidsintresten verworven 30 juni einde dag een jaar later.
Voor alle bedragen met valutadatum 1 oktober worden de getrouwheidsintresten verworven 30 september einde dag een jaar later.
Getrouwheidsintresten verworven in Q1 => worden uitbetaald met valutadatum 1 april
Getrouwheidsintresten verworven in Q2 => worden uitbetaald met valutadatum 1 juli
Getrouwheidsintresten verworven in Q3 => worden uitbetaald met valutadatum 1 oktober
Getrouwheidsintresten verworven in Q4 => worden uitbetaald met valutadatum 1 januari
M.a.w.:
Je stort 100.000 euro met valutadatum 1 januari 2018.
De getrouwheidsintrest daarop, bv 5 procent (niet realistisch) krijg je uitbetaald met valutadatum 1 januari 2019, in dit geval 5000 euro.
Die 5000 euro is een nieuw bedrag met valutadatum 1 januari 2019 en dat brengt weer getrouwheidsintrest op, wat uitbetaald wordt met valutadatum 1 januari 2020.
Of:
Je stort 100.000 euro met valutadatum 1 april 2018.
De getrouwheidsintrest daarop, bv 5 procent (niet realistisch) krijg je uitbetaald met valutadatum 1 april 2019, in dit geval 5000 euro.
Die 5000 euro is een nieuw bedrag met valutadatum 1 april 2019 en dat brengt weer getrouwheidsintrest op, wat uitbetaald wordt met valutadatum 1 april 2020.
- de valutadatum (ongeacht of het een storting was, een externeoverschrijving, een interne overschrijving of een uitbetaling van intresten)
- de datum van verwerving van de getrouwheidsintresten
Voor alle bedragen met valutadatum 1 januari worden de getrouwheidsintresten verworven 31 december einde dag hetzelfde jaar.
Voor alle bedragen met valutadatum 1 april worden de getrouwheidsintresten verworven 31 maart einde dag een jaar later.
Voor alle bedragen met valutadatum 1 juli worden de getrouwheidsintresten verworven 30 juni einde dag een jaar later.
Voor alle bedragen met valutadatum 1 oktober worden de getrouwheidsintresten verworven 30 september einde dag een jaar later.
Getrouwheidsintresten verworven in Q1 => worden uitbetaald met valutadatum 1 april
Getrouwheidsintresten verworven in Q2 => worden uitbetaald met valutadatum 1 juli
Getrouwheidsintresten verworven in Q3 => worden uitbetaald met valutadatum 1 oktober
Getrouwheidsintresten verworven in Q4 => worden uitbetaald met valutadatum 1 januari
M.a.w.:
Je stort 100.000 euro met valutadatum 1 januari 2018.
De getrouwheidsintrest daarop, bv 5 procent (niet realistisch) krijg je uitbetaald met valutadatum 1 januari 2019, in dit geval 5000 euro.
Die 5000 euro is een nieuw bedrag met valutadatum 1 januari 2019 en dat brengt weer getrouwheidsintrest op, wat uitbetaald wordt met valutadatum 1 januari 2020.
Of:
Je stort 100.000 euro met valutadatum 1 april 2018.
De getrouwheidsintrest daarop, bv 5 procent (niet realistisch) krijg je uitbetaald met valutadatum 1 april 2019, in dit geval 5000 euro.
Die 5000 euro is een nieuw bedrag met valutadatum 1 april 2019 en dat brengt weer getrouwheidsintrest op, wat uitbetaald wordt met valutadatum 1 april 2020.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Het moet 12 maanden blijven staan. Het is dus pas verworven op 1 januari.EarthNvstr1 schreef: ↑20 juni 2021, 10:17 Voor alle bedragen met valutadatum 1 januari worden de getrouwheidsintresten verworven 31 december einde dag hetzelfde jaar.
Maar 1 januari is een feestdag. Valutadatum 1 januari kan dus niet
Maar neem 1 april. Intresten pas verworven op 1 april jaar erop.
In geval van twijfel: ga naar de bron. In dit geval: de wet. Zo zegt de wet:
Driemaandelijks worden de verworven getrouwheidspremies in rekening gebracht. De getrouwwheidspremies verworven tijdens het eerste, tweede, derde en vierde kwartaal brengen respectievelijk vanaf 1 april, 1 juli, 1 oktober en 1 januari volgend op dat kwaartaal een basisrente op.
Aangezien de getrouwheidspremie verworven is op 1 april, wat in het tweede kwartaal ligt, zal hij pas op 1 juli geld basisrente opbrengen. Valutadatum van uitbetaling is dus 1 juli.
Maar misschien zijn er banken die het op 1 april betalen. Waarschijnlijk omdat ze de klachten van de klanten beu zijn
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Misschien moet je de "de wet" dan eerst eens volledig en grondig lezen.
Dat ene zinnetje dat je quote uit "de wet" klopt, spreekt mijn beweringen niet tegen en toont ook niet aan dat uw beweringen kloppen, noch die van haelewyn.
Edit: of wat je ook kan doen is eens kijken wat er wanneer aan intrest werd uitbetaald op je gereglementeerde spaarrekeningen
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Als je in de geldmarkt geld voor 1 dag belegt, krijg je het s anderendaags terug.EarthNvstr1 schreef: ↑20 juni 2021, 11:17Misschien moet je de "de wet" dan eerst eens volledig en grondig lezen.
Dat ene zinnetje dat je quote uit "de wet" klopt, spreekt mijn beweringen niet tegen en toont ook niet aan dat uw beweringen kloppen, noch die van haelewyn.
Als je in de geldmarkt geld op 1 week belegt, op maandag bijvoorbeeld, loopt het tot de volgende maandag. Indien maandag feestdag: tot dinsdag.
Als je op 1 maand belegt, voorbeeld 15 april, krijg je het op 15 mei terug.
Idem op 2 maand, 3 maand, 4, 5, ... 12 maand.
Vandaar geld gestort voor 12 maand: krijg je terug op dezelfde dag van het volgende jaar.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Het gaat over gereglementeerde spaarrekeningen ...