NL aandelen
TIP
Re: NL aandelen
Cash flows zijn inderdaad belangrijk en zeker ook nauw in het oog te houden.Poldermol schreef:Kijk niet naar winst, kijk naar cash flow. En kijk naar de lange termijn. Total bvb is free cash flow negatief, maar dat komt door zware investeringen die de output met 30% moeten laten stijgen binnen de 3 jaar...Zeus schreef:
Dat betekent dat Royal Dutch zijn volledige winst uitbetaald aan dividenden!
Een beetje te vroeg ingestapt in DSM, maar ik ben nu uit de kosten.Piper schreef:Zopas een pakketje DSM gekocht aan 49,30 euro na de pandoering van de afgelopen dagen.
Nu richting 56 euro (=mijn koersdoel).
DSM heeft blijkbaar zijn bodem wat bereikt en de koers lijkt weer aan te trekken.
Q1 zal misschien nog niet de verhoopte betere cijfers weergeven, maar we zijn op goeie weg.
De 50€ zal eerstdaags (misschien vandaag nog) gesloopt worden.
Tot aan 53€ zou het moeten lukken (eerste weerstand), daarna ...
Q1 zal misschien nog niet de verhoopte betere cijfers weergeven, maar we zijn op goeie weg.
De 50€ zal eerstdaags (misschien vandaag nog) gesloopt worden.
Tot aan 53€ zou het moeten lukken (eerste weerstand), daarna ...
Ik heb vandaag mijn dividendjes van Shell mogen ontvangen:D
ik ook en nu de ingewikkelde kapitaalreductie van ahold.
na aarzelende start doen mijn drie goede huisvadertjes (unilever, ahold en shell) nu wat er van hen verwacht wordt
dividendjes cashen en stilletjes stijgen
meer moet er niet zijn
na aarzelende start doen mijn drie goede huisvadertjes (unilever, ahold en shell) nu wat er van hen verwacht wordt
dividendjes cashen en stilletjes stijgen

luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Twee Nederlandse aandelen, namelijk TKH groep en ASMI, doen weinig ondanks het feit dat beiden recent met uitstekende resultaten kwamen.
Het zal hier wachten worden tot de trein vertrekt en dan zijn we wellicht vertrokken voor fors hoger.
Het zal hier wachten worden tot de trein vertrekt en dan zijn we wellicht vertrokken voor fors hoger.
De Oekraïnse problemen zijn de beurzen reeds vergeten.Zeus schreef:http://www.dekritischebelegger.nl/bric/ ... n-rusland/
Een boycot zal ongetwijfeld Russische reacties uitlokken en dat kan veel pijn gaan doen. Heel veel grote bedrijven hebben sinds 1989 grote belangen opgebouwd in dat land. Het meest kwetsbaar is misschien wel de energiesector. Nagenoeg alle oil majors hebben belangen opgebouwd in de Russische olie- en gassector. De meest kwetsbare partij is waarschijnlijk BP, gevold door Royal Dutch Shell. Feitelijk is echter elke sector van belang kwetsbaar voor Russische tegenmaatregelen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren de helft van mijn Arcelors verkocht aan 11,82.
Meteen erna Colruyt gekocht in hun dip aan 38,65 €.
Vandaag gebleken dat dit een goede zet was.
Meteen erna Colruyt gekocht in hun dip aan 38,65 €.
Vandaag gebleken dat dit een goede zet was.

Goede zet voor de hele korte termijn.
Voor de lange termijn zou ik persoonlijk eerder Arcelor Mittal kopen en Colruyt verkopen/houden.
Voor de lange termijn zou ik persoonlijk eerder Arcelor Mittal kopen en Colruyt verkopen/houden.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
^ Agreed
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ook akkoord. Colruyt staat nu terug boven de 40 euro en mogelijk vliegen ze vandaag alweer buiten.
Trouwens, ik heb nog steeds Arcelors in bezit! En wie weet koop ik er bij een dip terug bij.

Trouwens, ik heb nog steeds Arcelors in bezit! En wie weet koop ik er bij een dip terug bij.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Brugse Leeuw schreef:Ook akkoord. Colruyt staat nu terug boven de 40 euro en mogelijk vliegen ze vandaag alweer buiten.![]()
hoe zit dat eigenlijk met die Acelors wat denk je gaan die nog stijgen of dit echt voor de lange termijn?
@ Piper
TKH Group lijkt vertrokken
Micha, inderdaad, er waren tekenen van doorbraak. Ook bij ASMI trouwens, maar Oekraïne heeft daar voorlopig anders over beslist.Micha3 schreef:@ Piper
Mijn inziens is er een enorm koerspotentieel op korte termijn en zeker op lange termijn.de stucker schreef:hoe zit dat eigenlijk met die Acelors wat denk je gaan die nog stijgen of dit echt voor de lange termijn?
ArcelorMittal is en blijft wel een aandeel met een fors hoger dan gemiddelde risicograad. Vandaar enkel voor risicobewuste beleggers.