Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.
Aan Meir:
Als je in het Forum iets vraagt en nadien wijzig je die post (met je vraag van deze namiddag notabene!) zodat er alleen "Bedankt" overblijft, dan wordt het voor lezers zoals ik (die niet constant het forum volgen) onmogelijk om te volgen waarover de daaropvolgende antwoorden eigenlijk gaan.
Maak dus van je antwoord "Bedankt" een nieuwe post en laat de oorspronkelijke post met je vraag staan, zodat iedereen mee kan volgen en ook eventueel wat aan de gegeven antwoord heeft en niet jij alleen!
Het is niet de bedoeling het forum te gebruiken zoals jij doet.
Als je in het Forum iets vraagt en nadien wijzig je die post (met je vraag van deze namiddag notabene!) zodat er alleen "Bedankt" overblijft, dan wordt het voor lezers zoals ik (die niet constant het forum volgen) onmogelijk om te volgen waarover de daaropvolgende antwoorden eigenlijk gaan.
Maak dus van je antwoord "Bedankt" een nieuwe post en laat de oorspronkelijke post met je vraag staan, zodat iedereen mee kan volgen en ook eventueel wat aan de gegeven antwoord heeft en niet jij alleen!
Het is niet de bedoeling het forum te gebruiken zoals jij doet.
Zijn ( Thaise ?) vraag was dat hij één miljoen moest overschrijven en dat die overschrijving morgen om 17 uur zou toekomen , en of dat ook met die snelle manier ging
Hij moest die overschrijving nog doen
Hij moest die overschrijving nog doen
suggestie als er nog eens iemand in het allereerste berichtje dat die maakt als newby, en het berichtje raar is, dat dan de antwoorden zijn vraag kopieert
Hieronder de originele en eerste post van 'Meir'... ik had dat nog ergens in mijn schuif liggen

Zie ook het tweede antwoord na zijn post, daar gequote door Ludo..
En ook mijn eerste antwoord daarop, daar eveneens door middel van EDIT de quote ingepast.
@Meir : Met plezier geantwoord = graag gedaan.

Paul : jij had zelf als eerste geantwoord...Je tikt jezelf dus zachtjes op de vingers ?

Zie ook het tweede antwoord na zijn post, daar gequote door Ludo..
En ook mijn eerste antwoord daarop, daar eveneens door middel van EDIT de quote ingepast.
@Meir : Met plezier geantwoord = graag gedaan.
Ik ga om 9:00 u naar de bank en ik zal jullie op de hoogte brengen hoe dat het verhaal is afgelopen 

@Haelewyn. Er zijn notarissen die geen bankcheque meer aanvaarden. Zelf meegemaakt een maand geleden.
Klopt inderdaad denk dat jezelf geen notaris meer vind die met bankcheque werkt.
Zelf bij verkoop krijg je het geld via je rekening.
En bij aankoop moet je het geld op de dag van aankoop op rekening staan.
Daarom werken de notarissen ook met meerdere rekeningen bij verschillende banken.
Zelf bij verkoop krijg je het geld via je rekening.
En bij aankoop moet je het geld op de dag van aankoop op rekening staan.
Daarom werken de notarissen ook met meerdere rekeningen bij verschillende banken.
Dan zal er wel iets onduidelijk geweest zijn in die bankcheque, of de persoon die hem heeft gegeven;omdat deze door de bank gewaarborgd is, en het geld al van de rekening is gegaan,en opzij is gezet op een aparte rekening van de bank.
https://elfri.be/rechtspraak/aansprakel ... g-kwijting
https://elfri.be/rechtspraak/aansprakel ... g-kwijting
Zeer veel jaren geleden met een bankcheque gewerkt..
Recent nog een transactie gedaan met een notaris en die heeft toen gevraagd om geld op de rekening te storten, wat wij een week op voorhand ook gedaan hebben.
Geen idee of ze dat nu nog aanvaarden. Als iemand daar een ervaring mee heeft in positieve of negatieve zin, neem ik dat graag aan.
Recent nog een transactie gedaan met een notaris en die heeft toen gevraagd om geld op de rekening te storten, wat wij een week op voorhand ook gedaan hebben.
Geen idee of ze dat nu nog aanvaarden. Als iemand daar een ervaring mee heeft in positieve of negatieve zin, neem ik dat graag aan.
@Ludo. Niets van aan uwe uitleg. Ik werd op voorhand gemeld dat er alleen via overschrijving de akte kon doorgaan. Het geld moest ten laatste de dag van akte op 1 van de 6 bankrekeningen staan. Ik had dus geen cheque bij zoals jij insinueert.
Als je geld stort op de derdenrekening van de notaris, ben je je geld kwijt,of heb je hoop mizerie om het terug te krijgen als de koop om gelijk welke reden niet zou doorgaan.
Met een bankcheque ( die gewaarborgd is ) loop je dat risico niet, omdat de cheque op Uw naam staat als begunstigde, en als alles oké is endosseer je hem aan de achterkant.
Op die manier steek je gelijk over, akte getekend, cheque overhandigd.
Met een bankcheque ( die gewaarborgd is ) loop je dat risico niet, omdat de cheque op Uw naam staat als begunstigde, en als alles oké is endosseer je hem aan de achterkant.
Op die manier steek je gelijk over, akte getekend, cheque overhandigd.
mmm, interessante discussie...
Ondertussen zitten we allemaal vol spanning het antwoord met het wedervaren vandaag van Meir af te wachten!
Ondertussen zitten we allemaal vol spanning het antwoord met het wedervaren vandaag van Meir af te wachten!
Hallo.
. Meir komt net terug van de akte. Geld is vandaag door de bank verstuurd . Om 12:00 overgeschreven (axa)en om 15:00 al aangekomen bij rekening van notaris (belfius) en was allemaal 'graaaatis'

Danks deze forum ben ik met zekerheid naar de bank gegaan en gezegt 'doe maar'
. Meir komt net terug van de akte. Geld is vandaag door de bank verstuurd . Om 12:00 overgeschreven (axa)en om 15:00 al aangekomen bij rekening van notaris (belfius) en was allemaal 'graaaatis'
Danks deze forum ben ik met zekerheid naar de bank gegaan en gezegt 'doe maar'
Meir ? Wat had je anders gedaan ? Uitgesteld ?
Dringende overschrijving bij AXA? Iets van gezegd daar ?
Elke bank kan dat tegenwoordig. Vandaag op een redelijk uur gevraagd, ik dacht voor 15 uur = zelfde dag bij de andere bank op de rekening.
Dringende overschrijving bij AXA? Iets van gezegd daar ?
Elke bank kan dat tegenwoordig. Vandaag op een redelijk uur gevraagd, ik dacht voor 15 uur = zelfde dag bij de andere bank op de rekening.