Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Vele jaren geleden zei iemand al dat regeren zoals zou moeten in feite politieke zelfmoord zou zijn. (Wie was dat ook alweer ?)
Niemand zou na 4 jaar voor dezelfden nog stemmen.
Ik denk, eerlijk gezegd, dat BDW nog meest geneigd is in zijn beloften voor de verkiezingen (na de verkiezingen een pak minder) om van Vlaanderen een staat te maken met een rekening die klopt.
Mijn stem krijgt hij niet omdat ik niet tot mijn 70 wil wachten om met pensioen te gaan, omdat hij een splitsing van het land wil, omdat hij een huichelaar en een praatjesmaker is.
Ik zie niemand anders, tenzij misschien kameraad Raoul, die misschien een kans verdient.
Vlaams belang heeft voor mijn part ook niet slecht gescoord in de recente debatten.
Je stelt me teleur.
Allee, ik geef het toe.
Ik ben Brembos, Vaganzza, Johan Van Geyte, Captain Kirk van Star Trek en Alexander De Croo.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 juni 2024, 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen kant Haelewyn. Ik bekijk het trieste schouwspel van buitenaf. En ja er is veel te veel herhaling van alle kanten, maar toch niemand die echt ZO compleet vals speelt als Brembos, zelfs Sammy niet. Brembos is een trol van het zuiverste water. Dat proberen te verdedigen is gewoon niet OK.haelewyn schreef: ↑6 juni 2024, 16:25Geen trollen aan jullie kant ? Welk deel snap je niet dat dat aan eender welke kant even erg is ?
Niemand vraagt het echt maar misschien wil je het toch horen. Ik vond het ook allemaal niet hoogstaand geargumenteerd, een beetje verveling opwekkend, te repitief, etc
Maar kom.. vergelijk even. Als jullie kant met meerdere nicks altijd maar opnieuw aan mijn oren zaagt over profitariaat, werkloosheid, etc.. dan is het uiteraard geen forumkrapuul maar politieke helderzienden![]()
![]()
Dat is veel persoonlijker als aanval en heeft nog meer nonsensgehalte want de situatie is door de forumzeveraars dan nog minder gekend.
Jullie moeten al zeker de onschuld niet pleiten.![]()
Stel je gerust zoveel vragen als je wil.
Iedereen heeft het recht, denk ik, om naar de mod te schrijven dat iemand over de schreef gaat.
Iedereen heeft het recht om aan de mod te vragen of hij vindt dat wat slappe zever (brembos gestraft) meer een reden is om iemand te bannen dan gerichte, persoonlijke en laffe aanvallen (moeten er hier namen ingevuld worden ?).
Dat daarna de mod beslist wat hij wil. Daarvoor is hij mod en wij niet.
Ik denk altijd dat de mod meer rechts is dan links. Jullie denken meer links dan rechts. Waarschijnlijk probeert hij in het midden te staan en is dat hier niet makkelijk.
Thanks. Ik zie het anders. That's all.
Met de rest kan ik leven. Ik kom hier niet om mister popular te zijn want dat zou me toch nooit lukken.
Voor mij even goeie vrienden verder, mver. En met enkele anderen : even slechte vrienden.
Reminder : ik ben niet links. Niet rechts. Niet centrum.
Reminder 2 : het gaat hier niet over mij he gasten. Wel over de verkiezingen.
En ik heb meer respect voor mensen die een deftige redenering op poten kunnen zetten, die een discussie proberen te winnen door te discussiëren en niet door wat vals gefoefel of bij de meester gaan janken.
Voor de rest ook even goede vrienden.
Dit mag niet; ik vraag een "ban" aan voor jou.haelewyn schreef: ↑6 juni 2024, 16:42Vele jaren geleden zei iemand al dat regeren zoals zou moeten in feite politieke zelfmoord zou zijn. (Die was dat ook alweer ?)
Niemand zou na 4 jaar voor dezelfden nog stemmen.
Ik denk, eerlijk gezegd, dat BDW nog meest geneigd is in zijn beloften voor de verkiezingen (na de verkiezingen een pak minder) om van Vlaanderen een staat te maken met een rekening die klopt.
Mijn stem krijgt hij niet omdat ik niet tot mijn 70 wil wachten om met pensioen te gaan, omdat hij een splitsing van het land wil, omdat hij een huichelaar en een praatjesmaker is.
Ik zie niemand anders, tenzij misschien kameraad Raoul, die misschien een kans verdient.
Vlaams belang heeft voor mijn part ook niet slecht gescoord in de recente debatten.
Je stelt me teleur.
Allee, ik geef het toe.
Ik ben Brembos, Vaganzza, Johan Van Geyte, Captain Kirk van Star Trek en Alexander De Croo.

Sammy is niet jong. Sommige mensen willen niet volwassen worden, sommigen kunnen het ook niet. The jury is still out on Sammy

Die zwarte piet zullen ze deze keer wel aan De Wever laten, die dat "dik tegen zijn goesting" maar met even veel staatsmanschap zal aannemen

Ik denk dat Bartje een beetje te slim is om deze vergiftigde kelk aan te nemen. Hij zal nooit dit nooit zonder Sossen-akkoord (Vl-Br-Wal) riskeren. Misschien toch Croco? Het zijn spannende tijden!
Op Raoul (PVDA) zou ik nooit stemmen. Moet niets van dat communistisch regime weten en ik heb geen zin om straks een controleur binnen te laten die mijn kasten opentrekt om een vermogenskadaster op te stellen en mij daar vervolgens gaat op belasten. Dat klinkt voor velen heel mooi in de oren.Ik zie niemand anders, tenzij misschien kameraad Raoul, die misschien een kans verdient.
Maar als je gaat werken, dan draag je al 45% of meer af aan de staat. Als jij vervolgens thuis komt en je licht aansteekt betaal je nogmaals 21% (aan BTW), vervolgens heb je eten nodig en betaal je daar ook nog eens 6% of 21% BTW op.
En als je vervolgens je kop neerlegt en die kleine stuiver dat nog overblijft voor je nabestaanden. Ook daar roomt de overheid nog eens 33% van af!
Het mag gaan stoppen! Waarom werk je dan nog in godsnaam, kun je evengoed leven van de dop want in een communistisch regime wordt je toch onderhouden door je buurman. Die bovendien dokter of notaris is en evenveel verdient als de vuilnisman die op dinsdagochtend door je straat rijdt.
En op mijn werk zijn er dan goedgelovige zieltjes die zeggen van 'het is een rijkentaks, het is goed'. Wie zijn die rijken? Ik zal het eens vertellen, dat is de middenklasse. Dat is het voetvolk die voor +2100 euro in de maand gaat werken!
Want de echte rijken, die hebben een vennootschap en brengen daar hun geld onder en omdat ze buitenlandse constructies opzetten, komen ze daar mee weg.
Maar vergeet het dat jij dat als simpele arbeider of bediende kunt!
Dus neen, dank u!
Ik vind ook niet dat Vlaams Belang sterk is in hun debat. Van zodra er weerwoord komt, klappen ze vaak dicht. De politieke tegenstander gaat een andere richting uit en Vlaams Belang zit ergens in een hoek geduwd waar het totaal niet meer over de essentie gaat en ze gaan ook geen moeite doen om uit die hoek te komen.
Meer zelfs, Tom Van Grieken (en die man zal best bekwaam zijn enz.) maar van zodra hij het niet haalt of niet kan argumenteren, dan haalt hij er onzin en leugens bij.
Erik Goens vroeg hem naar de situatie van Filip De Winter (etentjes met de Chinezen), doe daar als partijvoorzitter toch afstand van man (Van Grieken heeft De Winter helemaal niet nodig). Zeg dat je gevloekt hebt en dat je het absoluut afkeurt en dat je het een jammerlijk voorval vindt. Maar ga niet rond de pot draaien of erger nog. Ga toch niet verkondigen dat het om een loempia ging!
Communisme is zeer sexy in het "Globale Zuiden". Misschien breidt deze kanker zich uit naar het Noorden? Wie weet? Deze verkiezingen zijn toch spannend? Ja toch?Kevva schreef: ↑6 juni 2024, 17:28Op Raoul (PVDA) zou ik nooit stemmen. Moet niets van dat communistisch regime weten en ik heb geen zin om straks een controleur binnen te laten die mijn kasten opentrekt om een vermogenskadaster op te stellen en mij daar vervolgens gaat op belasten. Dat klinkt voor velen heel mooi in de oren.Ik zie niemand anders, tenzij misschien kameraad Raoul, die misschien een kans verdient.
Maar als je gaat werken, dan draag je al 45% of meer af aan de staat. Als jij vervolgens thuis komt en je licht aansteekt betaal je nogmaals 21% (aan BTW), vervolgens heb je eten nodig en betaal je daar ook nog eens 6% of 21% BTW op.
En als je vervolgens je kop neerlegt en die kleine stuiver dat nog overblijft voor je nabestaanden. Ook daar roomt de overheid nog eens 33% van af!
Het mag gaan stoppen! Waarom werk je dan nog in godsnaam, kun je evengoed leven van de dop want in een communistisch regime wordt je toch onderhouden door je buurman. Die bovendien dokter of notaris is en evenveel verdient als de vuilnisman die op dinsdagochtend door je straat rijdt.
En op mijn werk zijn er dan goedgelovige zieltjes die zeggen van 'het is een rijkentaks, het is goed'. Wie zijn die rijken? Ik zal het eens vertellen, dat is de middenklasse. Dat is het voetvolk die voor +2100 euro in de maand gaat werken!
Want de echte rijken, die hebben een vennootschap en brengen daar hun geld onder en omdat ze buitenlandse constructies opzetten, komen ze daar mee weg.
Maar vergeet het dat jij dat als simpele arbeider of bediende kunt!
Dus neen, dank u!
Ik vind ook niet dat Vlaams Belang sterk is in hun debat. Van zodra er weerwoord komt, klappen ze vaak dicht. De politieke tegenstander gaat een andere richting uit en Vlaams Belang zit ergens in een hoek geduwd waar het totaal niet meer over de essentie gaat en ze gaan ook geen moeite doen om uit die hoek te komen.
Meer zelfs, Tom Van Grieken (en die man zal best bekwaam zijn enz.) maar van zodra hij het niet haalt of niet kan argumenteren, dan haalt hij er onzin en leugens bij.
Erik Goens vroeg hem naar de situatie van Filip De Winter (etentjes met de Chinezen), doe daar als partijvoorzitter toch afstand van man (Van Grieken heeft De Winter helemaal niet nodig). Zeg dat je gevloekt hebt en dat je het absoluut afkeurt en dat je het een jammerlijk voorval vindt. Maar ga niet rond de pot draaien of erger nog. Ga toch niet verkondigen dat het om een loempia ging!

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je verhaal klopt grotendeels … maar niet wat de successierechten betreft: in rechte lijn variëren die van 3 tot 27%.Kevva schreef: ↑6 juni 2024, 17:28Op Raoul (PVDA) zou ik nooit stemmen. Moet niets van dat communistisch regime weten en ik heb geen zin om straks een controleur binnen te laten die mijn kasten opentrekt om een vermogenskadaster op te stellen en mij daar vervolgens gaat op belasten. Dat klinkt voor velen heel mooi in de oren.Ik zie niemand anders, tenzij misschien kameraad Raoul, die misschien een kans verdient.
Maar inhoudelijk kan ik je volgen: PVDA (en ook andere linkse partijen) staan voor (nog) meer belastingen. En ze roepen dat “de superrijken” die moeten betalen maar uiteindelijk is het toch altijd de werkende middenklasse die er de dupe van is en niet Marc Coucke of Fernand Huts (voor wie ik trouwens veel respect heb want ze stellen duizenden mensen te werk).
Onlangs heb ik nog enkele denkpistes gelezen over de successierechten en vermogensbelastingen:
- enkele professoren van UGent vinden dat erfenissen even zwaar zouden moeten belast worden als een arbeidsinkomen. Dus al vrij snel aan tarieven van 40 tot 50%.
- eveneens is er een denkpiste om alle inkomsten (niet enkel uit arbeid maar ook uit successie, sparen of beleggen) aan de tarieven van de Personenbelasting te belasten (alles samenbrengen in de aangifte Personenbelasting en belasten aan 40 tot 50%). Ook meerwaarden op beleggingen zouden dus zo belast worden.
- ene Bert Anciaux vindt dat erfenissen aan 100% moeten worden belast. D.w.z. volledig geconfisqueerd worden door de overheid.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Misschien zoals in Nederland: een bijna gepensioneerde ambtenaar ’in ’t gat steken ’?
Mijn persoonlijke mening qua stemmen: Negeer de extremen en stem voor een centrumpartij waarvan de accenten je het meest aanspreken.
Maar na de verkiezingen zullen die accenten in de waan van de dag en met de onverwachte gebeurtenissen/crisissen die ongetwijfeld nog op ons af zullen komen niet het grote verschil maken.
Uiteindelijk is België een democratie en in een democratie is het hoogste wat je kan bereiken een compromis. Iedereen een beetje tevreden en ook een beetje ontevreden.
Bekijk en beoordeel de prestatie de voorbije 3 decennia; het werk van de Trado's. Hier houdt het mee op. Ben jij daarmee akkoord stem dan verder op deze "progressieve partijen"; Sossen, Christen,... en overige godsdiensten/ideologisten. Mij niet gelaten.Woz schreef: ↑6 juni 2024, 19:33Misschien zoals in Nederland: een bijna gepensioneerde ambtenaar ’in ’t gat steken ’?
Mijn persoonlijke mening qua stemmen: Negeer de extremen en stem voor een centrumpartij waarvan de accenten je het meest aanspreken.
Maar na de verkiezingen zullen die accenten in de waan van de dag en met de onverwachte gebeurtenissen/crisissen die ongetwijfeld nog op ons af zullen komen niet het grote verschil maken.
Uiteindelijk is België een democratie en in een democratie is het hoogste wat je kan bereiken een compromis. Iedereen een beetje tevreden en ook een beetje ontevreden.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Enkel en alleen omdat de andere coalitiepartners Geert Wilders niet wilden als premier.

Ik vrees dat BDW hetzelfde lot is beschoren: geen enkele franstalige partij zal in een regering willen stappen met BDW als premier. Ook MR en Les Engages niet …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ook mijn mening. Waarom moet nu eigenlijk een Vlaming deze regering "lijden"? Ik denk dat deze verkiezingen een "eye-opener" wordt voor onze Waalse vrienden.VincentVega schreef: ↑6 juni 2024, 19:46Enkel en alleen omdat de andere coalitiepartners Geert Wilders niet wilden als premier.![]()
Ik vrees dat BDW hetzelfde lot is beschoren: geen enkele franstalige partij zal in een regering willen stappen met BDW als premier. Ook MR en Les Engages niet …
Voor de Croo was het toch Michel en nog eens er voor Dirupo?