Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vastgoed

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4396 berichten
  • Pagina 46 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • …
  • 294
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking

Prijzen vastgoed gaan de komende jaren...

Peiling eindigde op 27 juli 2012, 13:29

verder stijgen
19
16%
stabiliseren
36
30%
lichtjes dalen
32
27%
serieuze correctie ondergaan
33
28%

Totaal aantal stemmen: 120
Je stem is verwerkt.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

Re: Vastgoed stijgt steeds ???

• Citeer

Bericht door patrick1 » 12 april 2012, 20:54

@ coike

Het probleem is alleen dat veel jonge- en ook oudere mensen geen kaart kunnen lezen. Waarom heeft men voor de fietsers het knooppuntensysteem ingevoerd, simpel, je moet maar van nummerje naar nummertje fietsen.

Ik wil geen GPS, ik ben ouderwets, en kom ook overal.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 13 april 2012, 00:28

Blij te lezen dat er nog 'n paar nuchtere mensen hier op het forum zitten. Iemand die studeert, hoeft ZEKER WEL internet, PC,... (dit is inderdaad absoluut onmisbaar voor 'n student, je kan de dag van vandaag zelfs niet meer aan de leerstof geraken).
Ik weet ook wel dat "het systeem" nu zó draait dat we (de studenten) mee moeten in die draaimolen, d'er is geen ontkomen aan. "In mijn tijd" was het half september 'n hoop papier ophalen, nu is het 'n hoop gegevens downloaden, akkoord daarover...

Maar 'n auto met GPS... waarom man? Je dochter neemt sneller de trein dan de wagen van Gent naar Brussel, en 'n GPS? Om je dood te ergeren. Neem gewoon 'n taxi aan het station. Wat is er mis met 'n taxi? Geen openbaar vervoer: Laat ze desnoods 'n taxi nemen van Gent naar Brussel. Moet ze zo'n trajecten echt elke dag doen om 'n auto te verantwoorden?
Als je dochter nog iets wil voorbereiden in de trein: het kan, in de taxi: het kan. In de file in de auto met GPS: vergeet het.
Nee, we moeten constant gestuurd worden, doe dit, rij daar, sla links af, sla rechts af, keer om, keer om, keer om!! Grrrr !

Ik ben gisteren gans de dag niet op het forum geweest, 521 km van -her naar der- gereden met de wagen -in een voor mij totaal onbekende streek (Prov. Namen-Luik) - waarvan max 120-130km op snelwegen, ik kan U zeggen dat ik geen 10 km verloren zal gereden zijn. Gewoon gezond verstand, kaartlezen, oriëntatie en ik vertik het om mij 100% over te geven aan "de machine" ook al verdien ik ook door "de machine" m'n boterham (Cobol). ;)
Bovendien kost 'n auto handenvol geld: als je nog maar bekijkt voor 'n student, 2de hands wagen -incl. "de voor dochterlief noodzakelijke GPS"-, brandstof, wegenstaks, onderhoud, parkeertickets, <& OEPS 'n bluts!>, <& liefst geen boetes :-\ >, om nog maar over de verzekering te zwijgen voor de jongelingen! Ik zal het je zeggen: Je komt er helemaal niet voor 7 à 8.000 €/jaar!
Daarvoor kan dochterlief zich waarschijnlijk -luxueus op de achterbank- laten rondvoeren door 'n taxi het ganse jaar door. ;) (gratis besparingstip, zo uit het vuistje). Maar 'n wagen is natuurlijk gemakkelijker voor in het weekend, iets meer privacy, iets meer vrijheid, iets gaan drinken met de vrienden. ::)

Maar nu terug on-topic: (want het begint me licht te storen dat je je mening steeds moet onderbouwen met off-topic zaken)Je kan niet verwachten dat iemand die op z'n 28ste afstudeert en 'n dubbel -zoniet driedubbel- inkomen "gaat" hebben, reeds de buffer gaat aangelegd hebben van iemand die van z'n 18de werkt, die gaat voor dezelfde lening natuurlijk 'n lagere quotiteit kunnen voorleggen voor z'n hypotheek (toch wel belangrijk in deze tijd). Ondanks het feit dat de levensstandaard van die persoon met 'n hogere opleiding (ieder leeft volgens z'n eigen niveau en ik heb daar helemaal geen probleem mee :-X ) waarschijnlijk hoger zijn en gaat die de lat ook hoger leggen. (So what?)
Maar ik meen dat die persoon die tot z'n 27ste of 28ste levensjaar studeert dan op z'n 29ste tot 33ste levensjaar niet moet gaan zagen van: de huizen zijn allemaal te duur, we kunnen geen huis kopen. (en in uw beschrijf gaat dit toch niet om een "starterswoning"). Het gaat hem hier meer om: "We kunnen ons droomhuis niet kopen!"

Ze hebben de kans gekregen van:
1) hun ouders (waarvoor ze hun handen dan langs weerszijden mogen kussen) om zolang te mogen studeren zodat ze 'n betere job kunnen krijgen.
2) dat ze ook op kosten van de maatschappij de kans krijgen om verder te studeren (sommigen via studiebeurs-> de jouwe niet hoogstwaarschijnlijk wegens inkomen), maar ook omdat ze een minder aantal jaren op de arbeidsmarkt gaan zijn en dat ze bovendien 'n pak extra jaren gaan geprofiteerd hebben van het door de overheid (lees: de belastingsbetaler) gesubsidieerd onderwijs.

Nee, er is helemaal niets mis met op de onderste trede te beginnen op de ladder, d'er is helemaal niets mis met 'n woning waar nog redelijk wat werk aan is, zonder aangelegde tuin. Er is helemaal niets mis aan 'n huis met geen dubbele garage maar 'n afdak met golfplaten, er is helemaal niets mis als je auto op de staat moet overnachten en je 's winters het ijs moet van je voorruit krabben.

<overmatig en voortijdig besproeien van het gazon bij droogte schaadt de vorming van de graswortels> ::)

EDIT:
patrick1 schreef:Nog een teken aan de vastgoed wand: In maart werden er 23 % minder hypotecaire leningen verstrekt tegenover een jaar geleden.
Moet er nog zand zijn !
Het totaal ontleende bedrag lag slechts 9% lager, maw.: er werd minder geleend (in aantallen) maar het gemiddelde ontleende bedrag lag dus beduidend hoger.

aerox
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer aerox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door aerox » 13 april 2012, 08:33

Een GPS hebt ge tegenwoordig al vanaf 50-70€.
De tijdswinst in België en op reis is dat echt wel waart.

Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeffer » 13 april 2012, 08:47

patrick1 schreef:@ jeffer

Denk je nu echt als in Nederland, Spanje, Portugal, Ierland, uk, de vastgoedmarrkt in elkaar stuikt, dat wij gaan ontsnappen ?

Er zijn enkele regionale verschillen, akkoord, maar dit zijn slechts kanttekeningen in de marge ! De prijsdalingen waren wel groot, tot 75 % in sommige landen en gebieden.

Vanzelfsprekend zal de immo sector niet roepen dat dit ook bij ons zal/kan gebeuren, om evidente redenen, niet zonder eigenbelang.
@patrick1 Ik weet niet welke richting de immomarkt uitgaat. Je geeft een aantal landen aan waarin dit wel gebeurt, maar mijn opmerking is dat er voor ieder van die landen specifieke redenen zijn waarom de markt crasht:
* NL: gemorrel aan hun versie van de woonbonus die veel groter is dan in Belgie => indien deze Belgie wordt weggenomen, heeft dit dan dezelfde impact?
* Spanje: (Correct me if I'm wrong) ik dacht dat de crisis voor de toeristische sector trof (de vakantiehuizen en -appartementen aan de costa's) => Belgie heeft maar 60 km volgebouwde kust
* Ierland: (Again, correct me if I'm wrong) iets meer US-achtige toestanden waar met zeer goedkoop krediet enorme projecten werden gebouwd

Er is bvb geen vastgoedcrisis in Duitsland (en wss ook in een pak andere Europese landen, waarom heeft bvb Italie, toch ook een land in moeilijkheden geen crash?), zit er daar dan ook een aan te komen? Ik weet het, in de Duitse Eiffel zijn de huizen veel goedkoper dan hier, maar rond de grote steden zoals Munchen, Berlijn, Hannover?

Ik ben het met je eens dat de huizenprijzen in Belgie gigantisch zijn gestegen en dat ik ook zou afwachten voor te investeren in immo (let op, niet voor zelf in te wonen), maar ben het niet met je eens dat omdat er in andere landen een crash was, er in Belgie ook een komt. Daarmee wil ik dan niet zeggen dat er geen komt, maar als er een komt, is het owv Belgische redenen.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 13 april 2012, 08:52

Een GPS gebruik je niet om naar de bakker, het tankstation of de krantenwinkel te rijden. Als je voor je beroep ergens midden in een onbekende stad moet wezen en je b3nt alleen in de wagen dan is het toch beter een GPS te gebruiken dan al kaartlezend de andere weggebruikers te irriteren en veiligheidproblemen te veroorzaken.

Ik moet trouwens altijd een beetje lachen met mensen die denken indruk te maken met uitspraken als "ik wil geen GPS ik kan kaartlezen". Enerzijds is het van weinig waarde een bijna overbodig geworden vaardigheid te meesteren, anderzijds ben je als "kaartlezer" net zo goed op een hulpmiddal aangewezen (nl de kaart zelf). Het enige verschil is dat het ene hulpmiddel electronisch is en het andere kan scheuren. So what?

flex
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door flex » 13 april 2012, 08:58

@Luc B

Naar mijn mening is het de dag van vandaag nog steeds mogelijk als jongere om een eigen woning te verwerven hoor.

Ikzelf ben 28jaar en mijn vriendin 24. Samen werken we zo'n 7 jaar en zijn we onlangs beginnen bouwen. (project van ongeveer 400k+)
We hebben geen hulp van thuis gekregen en zijn we snel gaan samenwonen (dus huur :( ).

We betalen ongeveer 40% van ons gezamenlijk loon af aan de lening. We zijn geen grootverdieners (ik heb universitair diploma, vriendin geen hoger diploma)
Wel hebben we een aanzienlijk bedrag kunnen inbrengen als eigen inbreng (7j sparen, zie boven).

Was het in jullie tijd dan niet even moeilijk? Als ik bij mijn ouders navraag dan betaalden ze ook ongeveer 40% van hun loon af 30 jaar geleden. (was toen iets van een 400-500 euro/maand terwijl hun loon ook zoiets was 20 000BEF :) )

Met de overige 60% komen we goed rond en kunnen we nog zelfs wat sparen.

Ik moet wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat we bepaalde zaken hebben moeten aanpassen in onze levensstijl (1 auto, geen verre reizen meer, niet meer uitgaan à rato 15euro inkom per week, niet vaak meer op restaurant etc) maar of ik nu al dan niet een iphone zou hebben zou niet het verschil maken :) het is meer de algemene levensstijl die bepalend is. (ik kan me perfect een iphone aanschaffen maar doe dit niet :) maar prima voor wie er wel één wil, ne keer zot doen kan geen kwaad)

flex

Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeffer » 13 april 2012, 09:09

Om me toch ook in het jongeren-willen-alles-direkt debat te mengen als recente ex-jongere :(

Zelf beginnen werken op men 24ste, alleen gaan wonen (huren) met roomate om kosten te drukken, expat verhaal aangegaan met vrouw wat geen windeieren heeft gelegd, teruggekeerd naar Belgie en huis gekocht in 2009. Altijd goed gespaard, doch ook van het leven geneoten (proberen de gulden middenweg te vinden): veel gereisd, maar op budget, veel uitgegaan, maar geen decadente toestanden (en wat is trouwens de waarde van een goed netwerk, nietwaar). We hebben zeker een betaalbaar huis gevonden en kunnen kopen zonder onszelf in een kredietgevangenis te zetten (mijn vrouw gaat nu halftijdswerken, anders werkt ze gewoon voor de creche te betalen - we gaan nog steeds goed op reis) en kunnen nog steeds goed sparen. Ons huis is dan wel met de nodige compromissen: rijwoning uit de jaren 90 in goede buurt in zuidrand Antwerpen, 3 slaapkamers op 230 m2. Iets kleinere tuin als we wouden. Op termijn de nodige renovaties.

Er zijn zeker jongeren die alles ineens willen, er zijn er ook zeer veel die goed weten wat alles kost en hoe hard ervoor gewerkt moet worden. Er zijn ook een pak jongeren (en ook ouderen natuurlijk) die zich inzetten voor de maatschappij (denk maar aan scouts, sportbegeleiding, mensen die in de zorg werken).

In mijn bedrijf is een GPS in de wagen verplicht (hogere resale value).

@Luc b. Prima loon :) Was dat ook je startloon?

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 13 april 2012, 09:16

@flex: Als mijn vriendin en ik 40% van ons gezamenljik netto-inkomen zouden besteden aan een afbetaling dan zouden we ook een huis kunnen kopen. We kunnen dit, echter, we willen dit niet. Mijn vriendin zit (ondanks een universtitair diploma) in een systeem waarbij ze van de ene interim job in de andere interim sukkelt. Bij mijzelf (eveneens univ geschoold) heeft het 2 jaar niet veel gescheeld of ik was werkloos (herstructurering).
Een paar jaar geleden ook onverwacht voor zware medische kosten gestaan. Met de stijgende energieprijzen en brandstofprijzen wordt het netto te besteden inkomen ook steeds kleiner. Ik ga ervan uit dat die trend zich gaat doorzetten. Wij hebben sinds dit jaar 1 kind "ten laste".

Dan ga je toch nadenken en probeer je het zodanig te organsieren dat indien 1 van de 2 zijn/haar inkomen verliest, om welke reden dan ook, of er gebeurt iets anders onverwachts, dat het geheel nog betaalbaar blijft. En dan kom je eerder ergens uit in de regio van 15% van het gezamenlijk netto-inkomen. Wij zitten ook zonder ondersteuning van ouders. Maak de rekening en je komt tot de conclusie dat een eigen woning onbetaalbaar is. En voor mij hoeft het geen villa te zijn, een oud rijwoningske dat degelijk is van structuur is voldoende. Zelfs een appartementje zou goed zijn om te beginnen, maar ook daar liggen de prijzen net buiten bereik. We sparen elke maand maar kunnen de prijsstijgingen niet bijhouden.

Maar we hebben geduld... veel geduld. Ooit komt die daling er.

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 13 april 2012, 09:37

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... omer.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Luc B.
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Luc B.
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Luc B. » 13 april 2012, 09:39

@ jeffer: Beginloon in 1985 was 900 euro bruto.... -:))))
Vooral tussen je 30 en je 40 kun je volgens mij vooruit, na je 40 zijn er nog weinig loonsverhogingen te rapen, dan ben je al te duur.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 13 april 2012, 10:34

patrick1 schreef:Nog een teken aan de vastgoed wand: In maart werden er 23 % minder hypotecaire leningen verstrekt tegenover een jaar geleden.
Moet er nog zand zijn !
Je moet de artikels hierover eens opzoeken, Patrick1.
Je moet het onderscheid maken tussen de gewone hypotecaire leningen en de groene.
Het zijn vooral de tweede die weggevallen zijn, door de verminderde aftrek voor al die groene zaken.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 13 april 2012, 12:01

@djtw: met individuele gevallen kun je natuurlijk vanalles aantonen. Mijn ouders hebben hun huis gekocht zonder lening. Ze hebben het gekocht van hun spaarcentjes en het geld dat ze geerefd hebben van hun (veel te vroeg) overleden ouders. Mijn grootouders kregen voor de bouw van hun huis zelfs geen lening: de bank wilde namelijk geen leningen voor dergelijke kleine bedragen geven. Ze kregen het advies om bij een boer (jawel, een landbouwer) te gaan horen of die geen kleingeld had liggen dat hij wilde uitlenen.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 13 april 2012, 12:19

Vele forumleden vergelijken met vroeger, maar dat is fout, ik leg uit waarom.

Wanneer je naar de prijs van vastgoed kijkt is dit de laatste 10 jaar zowat verdubbeld. In de ene streek war meer, de andere wat minder. Wanneer je verder teruggaat in de tijd, dan merk je dat de prijsstijgingen in vastgoed, nooit zo brutaal geweest zijn als de laatste 10 jaar.

Vergelijken we de prijsstijgingen in vastgoed van de laatste 10 jaar, met de stijging van de levensduurte, de index, dan zien we astronomische verschillen. De prijduurte op 10 jaar was een kleine 30 %, vastgoed steeg 100 %.

In réele koopkracht zijn we, wat vastgoed betreft, de laatste 10 jaar, grondig achteruit gegaan.

Het zal voor iedereen duidelijk zijn, dat mede dankzij de historisch lage rente, deze prijsduw van vastgoed mogelijk was.

Een correctie zal, mijns inziens, eerder vroeg dan laat komen. Economen verwachten dat de rente nog twee a drie jaar laag kan/zal blijven, waarna de rente zou stijgen.

Ook in vele andere Europese landen is de neerwaardse spiraal reeds gestart, wij zullen niet ontsnappen !

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 13 april 2012, 12:39

Ach ach, het is een eeuwige discussie tussen alle generaties ...

Mijn overgrootouders vonden het decadent dat mijn grootouders een badkamer wouden hebben.
Mijn grootouders vonden het decadent dat mijn ouders een auto en een telefoon wouden hebben
Mijn ouders vonden het decadent dat ik een afwasmachine en een 2de auto wou hebben.
Ik zal het decadent vinden dat mijn kinderen ....

Je kan niet verwachten dat je (klein)kinderen het op dezelfde manier hun leven opbouwen zoals jij dat hebt gedaan. Dat heb jijzelf wellicht trouwens ook niet gedaan tov jouw (groot)ouders.

Langs de andere kant moeten jongeren er niet zomaar vanuit gaan dat het 20,30 of 40 jaar geleden per definitie zoveel eenvoudiger was. Veel oudere mensen hebben jaren op een bouwwerf gewoond, of bijgeklust om hun woning te kunnen betalen.

Zoals in elke generatie, zijn er krekels en mieren, en ik zou niet zomaar durven stellen dat er nu meer krekels zijn dan vroeger.

Jeffer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jeffer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jeffer » 13 april 2012, 13:19

patrick1 schreef: Ook in vele andere Europese landen is de neerwaardse spiraal reeds gestart, wij zullen niet ontsnappen !
@patrick1: wat zijn dan de redenen dat, omdat het in sommige andere Europse landen gebeurt, het ook in Belgie zou gebeuren? Waarom dan niet in alle Europese landen?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

4396 berichten
  • Pagina 46 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • …
  • 294
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy