Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed stijgt steeds ???
Zeker geen Dovy-keuken, want die staan op 'n sokkel ipv op pootjes. 
Ik heb toch liever een mooie, verhuurde fermette in mijn portefeuille van bvb 300.000 euro dan hetzelfde bedrag op de bank.
Hogere belastingen zullen gewoon doorgerekend worden in de huurprijzen...
Ieder zijn mening en werkwijze natuurlijk doch ik volg die trend...
Hogere belastingen zullen gewoon doorgerekend worden in de huurprijzen...
Ieder zijn mening en werkwijze natuurlijk doch ik volg die trend...
Betreffende die foto van de woning in Gent aan 310.000 euro. Inderdaad vrij hoog.
Met 25.000 euro kosten maak je er een woning met 5 studentenkoten à rato van 350 euro/maand zonder kosten, electr. verwarming, wifi enzovoort. Op deze plaats wordt dit uitgevochten... 1750 euro/ maand plus een deel nog verdiend op de kosten, allemaal op de rug van de student zijn ouders... Realiteit.
Innovatief zijn kan ook renderen...
Heb nu ook 2 unief studenten en zie hoe alles loopt, investering ok, doch later vrij makkelijk verdiend voor de eigenaar. Ik betaal momenteel 325 en 350 voor 2 "gewone" koten, zonder luxe... doch veel ouders gaan blijkbaar makkelijk naar 400 - 500 euro om zoon/dochter toch wat luxe aan te bieden in hun kot... slik.
Al lege koten gezien, enkel de echte krotten staan leeg...
Met 25.000 euro kosten maak je er een woning met 5 studentenkoten à rato van 350 euro/maand zonder kosten, electr. verwarming, wifi enzovoort. Op deze plaats wordt dit uitgevochten... 1750 euro/ maand plus een deel nog verdiend op de kosten, allemaal op de rug van de student zijn ouders... Realiteit.
Innovatief zijn kan ook renderen...
Heb nu ook 2 unief studenten en zie hoe alles loopt, investering ok, doch later vrij makkelijk verdiend voor de eigenaar. Ik betaal momenteel 325 en 350 voor 2 "gewone" koten, zonder luxe... doch veel ouders gaan blijkbaar makkelijk naar 400 - 500 euro om zoon/dochter toch wat luxe aan te bieden in hun kot... slik.
Al lege koten gezien, enkel de echte krotten staan leeg...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad Luc B., ik denk dat je een goede visie hebt. Bijkomende maatregelen worden doorgerekend in de huurprijzen. Een logisch gevolg. Hoe meer regeltjes VDB gaat opleggen hoe hoger de huurprijzen. Als de huurprijzen te hoog zijn en niet verhuurd geraken gaan deze opbrengsteigendommen (een absolute minderheid in België) misschien wel in het verkoopcircuit geraken (mogelijk wegens te weinig opbrengsten) met een krappere huurmarkt en weer hogere huurprijzen tot gevolg.
Maw, net als in de natuur regelt de markt zichzelf.
Maw, net als in de natuur regelt de markt zichzelf.
@ Jhn en anderen
Vraag je nooit bij aankoop auto wat kan er vanaf?
Ga je nooit vergelijken bij aankoop van iets?
Dan hebben jullie geld teveel!
greetz
jempi25
Koop jij nooit in solden?Jhn schreef:Hier zitten er ook zo een paar die op dit planneke zitten te broeden.
Vraag je nooit bij aankoop auto wat kan er vanaf?
Ga je nooit vergelijken bij aankoop van iets?
Dan hebben jullie geld teveel!
greetz
jempi25
-
pattataolivia
- Sr. Member

310.000€ voor de woning hierboven. Hoe gek kan het worden. Prachtige, deels te renoveren woning. Ik weet niet over welk 'deel' ze het hebben. Mijn inziens is die woning volledig klaar voor de sloop. Renoveren van dergelijke woningen heeft toch geen zin meer.
En ik vrees dat je die woning niet kan opdelen in 5 studentenkamers. Er zijn maar drie slaapkamers. Stad Gent bouwt volop nieuwbouw studentenamers in Gent. De komende jaren bouwen ontwikkelaars minstens 20 grootschalige projecten. Voor het eerst in jaren staan er ook heel wat kamers leeg. Alleszins, mocht ik studerende kinderen hebben, in een dergelijk huis laat ik ze niet op kot gaan. En al zeker geen 350€ per maand betalen.
En ik vrees dat je die woning niet kan opdelen in 5 studentenkamers. Er zijn maar drie slaapkamers. Stad Gent bouwt volop nieuwbouw studentenamers in Gent. De komende jaren bouwen ontwikkelaars minstens 20 grootschalige projecten. Voor het eerst in jaren staan er ook heel wat kamers leeg. Alleszins, mocht ik studerende kinderen hebben, in een dergelijk huis laat ik ze niet op kot gaan. En al zeker geen 350€ per maand betalen.
'United in diversity' - E.U.
Frisse Freddy
Je slaat de bal verkeerd, Gent is hot, iedereen wil in Gent wonen, het is de stad in Vlaanderen waar de meeste mensen het liefst zouden wonen. 10 km buiten Gent, dat is wonen tussen de koeieivlaaien, wil je in het centrum wonen, dicht bij bus en tram, theater, bioscoop, dan moet je over een dikke portefeuille beschikken, vraag en aanbod.
Je slaat de bal verkeerd, Gent is hot, iedereen wil in Gent wonen, het is de stad in Vlaanderen waar de meeste mensen het liefst zouden wonen. 10 km buiten Gent, dat is wonen tussen de koeieivlaaien, wil je in het centrum wonen, dicht bij bus en tram, theater, bioscoop, dan moet je over een dikke portefeuille beschikken, vraag en aanbod.
-
pattataolivia
- Sr. Member

Akkoord. Maar niet vergeten dat elk jaar 1.600 gezinnen Gent moeten verlaten omwille van een gebrek aan kapitaal. Iedereen wil in Gent wonen, maar het is stillaan onbetaalbaar aan het worden.
En wat denken jullie van Leuven? Heel wat vrienden zijn hier op zoek naar een huis... Een voorbeeld:
http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate.cfm ... g=N#onglet" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Gent is hot? Sommige delen.
Dampoort en omstreken proberen ze hot te maken door de jachthaven (what's in a name, die 5 bootjes die er liggen...) met als gevolg dat iedereen denkt dat ze plots woekerprijzen mogen vragen.
Veel van de bewoners van dampoort zijn ook 'nieuwe belgen', en qua netheid valt dat toch op (in negatieve zin): dampoortstraat is een drama.
Wie van Gent is zal ook wel de Tolhuislaan en regio Muide en Meulestede kennen: pure ellende. De Wondelgemstraat: vroeger een gekende winkelstraat, nu val je er over het vuil.
Gent is hot? Het kleine historische centrum en voor de rest is er niks. Termont kan z'n stad goed verkopen, maar voor de rest..
Dampoort en omstreken proberen ze hot te maken door de jachthaven (what's in a name, die 5 bootjes die er liggen...) met als gevolg dat iedereen denkt dat ze plots woekerprijzen mogen vragen.
Veel van de bewoners van dampoort zijn ook 'nieuwe belgen', en qua netheid valt dat toch op (in negatieve zin): dampoortstraat is een drama.
Wie van Gent is zal ook wel de Tolhuislaan en regio Muide en Meulestede kennen: pure ellende. De Wondelgemstraat: vroeger een gekende winkelstraat, nu val je er over het vuil.
Gent is hot? Het kleine historische centrum en voor de rest is er niks. Termont kan z'n stad goed verkopen, maar voor de rest..
Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 16 december 2012, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Kijk eens naar de vastgoedprijzen in bijvoorbeeld Destelbergen, en vergelijk eens met Gent centrum, 50 % verschil. Wil je in een cirkel van 3 km. rond de Korenmarkt wonen, dan is het hondeduur. Ik woon aan het water, ik zie de plezierbootjes voorbij varen, deze locaties zijn onbetaalbaar geworden. En komt er eens iets te koop, staan er tientallen met hun chequeboekje te zwaaien. Mensen met geld zullen er altijd zijn, en vele Nederlanders komen naar Gent afgezakt, studenten blijven plakken, aan hun lief, en aan de stad.Davy V schreef:Gent verloor sinds 1977 (248.657 inw.) zeer veel inwoners aan de meer residentiële Gentse randgemeenten. Door import van migranten en door stadsvernieuwing stijgt het aantal inwoners opnieuw sinds 2000.
Het is eerder een verschuiving van Sint Martens-Latem,Destelbergen en De Pinte,de groene dure rand die Gent nu zo "hot" maakt.
De cirkel is rond.
Ik verwacht ook een crash van de vastgoedmarkt, maar, de goede locaties zullen altijd gegeerd blijven.
-
pattataolivia
- Sr. Member

In de Ardennen durft men nog eerlijke prijzen te vragen voor vastgoed:
http://www.logic-immo.be/nl/kopen/huize ... 72b57.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is het probleem met Gent? Er zijn gewoonweg teveel studenten. Twintig jaar lang steeg het aantal studenten hallucinant. Vastgoed (groot)bezitters kochten massaal woningen op om er studentenkoten van te maken. In sommige buurten zijn 2 van de 3 woningen studentenwoningen. Ja, dat is om problemen vragen. Het aanbod gezinswoningen in Gent werd kleiner, vraag overtrof aanbod. En zo werden woningen onbegrijpelijk duur. Wie draagt de schuld? In zekere zin het gemeentebestuur. Zij keken toe en deden niets. Nu beginnen ze in te zien dat het zo niet verder kan. Want nog een probleem: al die studenten blijven plakken in Gent. Het probleem werd zo groter en groter.
5 jaar lang zocht ik naar een woning in Gent. De koopjes gingen altijd naar projectontwikkelaars, en particulieren die kochten om te verhuren aan studenten. Heel frustrerend. Veel mensen waren het beu, en zijn naar de rand getrokken. Daardoor stegen de prijzen in de rand ook heel sterk. Ondertussen betaal je 250.000 euro voor een krot in Ledeberg. Ai, ai, ai. Ondertussen trekken kopers steeds verder weg uit de stad. Waar stopt de waanzin? Simpel: als mensen zelfs niet meer aan de rand kunnen kopen. Dan kopen ze nergens meer, en stort alles ineen.
http://www.logic-immo.be/nl/kopen/huize ... 72b57.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is het probleem met Gent? Er zijn gewoonweg teveel studenten. Twintig jaar lang steeg het aantal studenten hallucinant. Vastgoed (groot)bezitters kochten massaal woningen op om er studentenkoten van te maken. In sommige buurten zijn 2 van de 3 woningen studentenwoningen. Ja, dat is om problemen vragen. Het aanbod gezinswoningen in Gent werd kleiner, vraag overtrof aanbod. En zo werden woningen onbegrijpelijk duur. Wie draagt de schuld? In zekere zin het gemeentebestuur. Zij keken toe en deden niets. Nu beginnen ze in te zien dat het zo niet verder kan. Want nog een probleem: al die studenten blijven plakken in Gent. Het probleem werd zo groter en groter.
5 jaar lang zocht ik naar een woning in Gent. De koopjes gingen altijd naar projectontwikkelaars, en particulieren die kochten om te verhuren aan studenten. Heel frustrerend. Veel mensen waren het beu, en zijn naar de rand getrokken. Daardoor stegen de prijzen in de rand ook heel sterk. Ondertussen betaal je 250.000 euro voor een krot in Ledeberg. Ai, ai, ai. Ondertussen trekken kopers steeds verder weg uit de stad. Waar stopt de waanzin? Simpel: als mensen zelfs niet meer aan de rand kunnen kopen. Dan kopen ze nergens meer, en stort alles ineen.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
De dingen bij naam noemen is toch nog toegestaan?
-
pattataolivia
- Sr. Member

Ik zal mij objectief proberen uitrukken. 1 maand geleden liep ik met mijn nichtje langs de Muide. Daar woont echt krapuulvolk. Om de minuut zag je mensen op de grond spuwen. In de deuropeningen zag je vaak winkelkarren. Het is voor veel van die mensen de gewoonte naar de supermarkt te gaan en hun winkelkar gewoon mee naar huis te nemen. Die houden ze dan. Gemakkelijk, dat wel.
Ik mag mij natuurlijk niet veralgemenen. Maar ik denk dan vaak bij mezelf: "Dergelijk gedrag zouden jullie nooit in je thuisland vertonen, gedraag u dan hier ook beschaafd". Die mensen maken zichzelf, maar vooral cultuurgenoten die zich wel fatsoenlijk gedragen, ten schande.
Ik mag mij natuurlijk niet veralgemenen. Maar ik denk dan vaak bij mezelf: "Dergelijk gedrag zouden jullie nooit in je thuisland vertonen, gedraag u dan hier ook beschaafd". Die mensen maken zichzelf, maar vooral cultuurgenoten die zich wel fatsoenlijk gedragen, ten schande.
En wat gaat dat met de huurprijzen doen?pattataolivia schreef:Ik denkt dat velen nog steeds op een wolk leven. De staat moet verder, aan hoog tempo besparen. Nieuwe belastingen zijn voor de hand liggend. Arbeid zwaarder belasten? Onmogelijk. Dat zou een revolutie ontketenen. De BTW, Roerende voorheffing, successierechten. Allemaal worden ze onder de loep genomen. Wie denkt dat kapitaal eeuwig gespaard zal blijven van belasting is eraan voor de moeite. Dat is trouwens mathematisch onmogelijk. Wie denkt je dat de RSZ en pensioenen gaat onderhouden? De BTW naar 40%? Een nieuwe schijf in de personenbelasting van 90%? Onmogelijk.
Straks, wanneer men weer enkele tientallen miljarden tekort heeft, zijn de huurinkomsten aan de beurt. Dan weten vastgoedbezitters, en ze bereiden zich erop voor.
Zeggen dat een crash tot standgekomen is door 'lobbyisten', goed wetende dat die 'lobbyisten' tot enkele maanden geleden alleen maar durfden spreken van een stabilisering, is heel naïef.
Er zijn nu al te weinig sociale huurwoningen, te weinig betaalbare huurwoningen...