ARPE pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: ARPE pensioensparen
Ik heb net eens gebeld naar argenta en nu blijkt dat ik geen uittreksels krijg omdat ik geen rekening heb bij hun.glennv schreef:Ik heb sinds vorig jaar in mei een pensioenfonds bij argenta, nu zei die mens dat ik elk jaar een papier zou ontvangen met de verloop van mijn 'belegging' soort van statiek met hoeveel verlies of winst men maakt met mijn fonds.
Nu wacht ik al meer dan maand maar heb nog steeds niets ontvangen behalve dan een brief voor de belastingen aangifte ivm pensioensparen.
Was dit nu verzonnen of is die mens dit vergeten doorsturen?
Eind 2012 overgestapt van pricos naar arpe.
Bij pricos zat ik van 2006 tot 2012 met een negatief resultaat (Mede door de instapkosten).
In een vergelijking van de rendementen mag men nooit de instapkosten vergeten.
Bij pricos zat ik van 2006 tot 2012 met een negatief resultaat (Mede door de instapkosten).
In een vergelijking van de rendementen mag men nooit de instapkosten vergeten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is de reden waarom ik bij Rabobank mijn pensioensparen heb, mijn ma heeft ook bij Argenta pensioensparen en vanop het online-banking systeem heb je weinig zicht op wat je pensioenspaarfonds doet. Bij Rabobank zie je altijd hoeveel je al gestort hebt en hoeveel meerwaarde er al gegenereerd is, als je beetje handig bent met pc kan je zelf periodieke grafiekjes maken, want die maakt de website nog niet zelf denk ik.glennv schreef:Ik heb sinds vorig jaar in mei een pensioenfonds bij argenta, nu zei die mens dat ik elk jaar een papier zou ontvangen met de verloop van mijn 'belegging' soort van statiek met hoeveel verlies of winst men maakt met mijn fonds.
Nu wacht ik al meer dan maand maar heb nog steeds niets ontvangen behalve dan een brief voor de belastingen aangifte ivm pensioensparen.
Qua rendement zit het fonds van Rabobank (BNP) ook wel goed.
Ben ook ooit overgestapt van Pricos naar ARPE.
Ze hebben nooit iets gezegd over de grootte van de overstapkosten, maar ik denk dat die aanzienlijk moeten geweest zijn.
Doe nu pensioensparen voor het 4e jaar:
2010 Pricos
2011 Pricos
2012 ARPE
2013 ARPE
En vooralsnog is men rendement negatief... (dankzij de gigantische drop de laatste maand)
Typisch ook natuurlijk dat net de laatste 2 jaar net Pricos beter presteert dan ARPE.
Ze hebben nooit iets gezegd over de grootte van de overstapkosten, maar ik denk dat die aanzienlijk moeten geweest zijn.
2010 Pricos
2011 Pricos
2012 ARPE
2013 ARPE
En vooralsnog is men rendement negatief... (dankzij de gigantische drop de laatste maand)
Typisch ook natuurlijk dat net de laatste 2 jaar net Pricos beter presteert dan ARPE.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Normaal zouden de overstapkosten door Argenta op zich genomen worden? Daar maken ze toch 'reclame' mee dat ze dat doen.
Overstapkosten waren er niet bij mij.reteiP schreef:Ben ook ooit overgestapt van Pricos naar ARPE.
2010 Pricos
2011 Pricos
2012 ARPE
2013 ARPE
Presteert Pricos nog steeds beter als je rekening houdt met hun 2% instapkosten <-> 0% bij argenta?
Ik heb ook een Rabobank rekening maar om dan nu nog eens een ander pensioenfonds te openen.., tenzij je die kan indelen dus 37.5 euro elk storten op 2 verschillende pensioenfondsen of mag dit niet?MadameSoleil schreef:Dat is de reden waarom ik bij Rabobank mijn pensioensparen heb, mijn ma heeft ook bij Argenta pensioensparen en vanop het online-banking systeem heb je weinig zicht op wat je pensioenspaarfonds doet. Bij Rabobank zie je altijd hoeveel je al gestort hebt en hoeveel meerwaarde er al gegenereerd is, als je beetje handig bent met pc kan je zelf periodieke grafiekjes maken, want die maakt de website nog niet zelf denk ik.glennv schreef:Ik heb sinds vorig jaar in mei een pensioenfonds bij argenta, nu zei die mens dat ik elk jaar een papier zou ontvangen met de verloop van mijn 'belegging' soort van statiek met hoeveel verlies of winst men maakt met mijn fonds.
Qua rendement zit het fonds van Rabobank (BNP) ook wel goed.
-
- Full Member
- Contacteer:
Per kalenderjaar mag je maar in één pensioenspaarfonds storten omdat je maar één fiscaal attest mag inbrengen in je belastingen. Bij Rabobank doen ze wel regelmatig acties waarbij je leuke kadootjes krijgt als je overstapt naar hun pensioenspaarfonds. Denk dat je voor volgende actie gaat moeten wachten tot januari 2014.
Toch sta ik vandaag exact op -€4aerox schreef:Overstapkosten waren er niet bij mij.reteiP schreef:Ben ook ooit overgestapt van Pricos naar ARPE.
2010 Pricos
2011 Pricos
2012 ARPE
2013 ARPE
Presteert Pricos nog steeds beter als je rekening houdt met hun 2% instapkosten <-> 0% bij argenta?
Volgende stortingen gedaan:
11/01/10 -870,00 € KBC1
20/01/11 -73,34 € KBC2
21/02/11 -73,34 € KBC3
21/03/11 -73,34 € KBC4
20/04/11 -73,34 € KBC5
20/05/11 -73,34 € KBC6
20/06/11 -73,34 € KBC7
20/07/11 -73,34 € KBC8
22/08/11 -73,34 € KBC9
20/09/11 -73,34 € KBC10
20/10/11 -73,34 € KBC11
21/11/11 -73,34 € KBC12
20/12/11 -73,26 € KBC13
19/03/12 -910,00 € ARP1
30/01/13 -540,00 € ARP2
05/06/13 -200,00 € ARP3
25/06/13 -200,00 € ARP4
Totaal gestort : €3600
Huidige inventariswaarde : €3596
ARPE heeft de laatste maand wel een serieuze daling achter de rug.
Iemand een idee hoe dat komt ?
Iemand een idee hoe dat komt ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk alle pensioenfondsen karine, die van Rabo ook, denk dat je de vraag kan beantwoorden met dat het slecht gaat in het algemeen op de beurzen. Ik zag bij het Balanced fonds van Rabobank wel dat er precies terug een lichte stijging was ingezet, misschien moment om ineens te volstorten, aankopen in een dal... meer deelbewijzen voor hetzelfde geld.
Vorige maand was het zowel voor de obligaties als aandelen een slechte maand.
Dus voor quasi alle fondsen automatisch ook.
Dus voor quasi alle fondsen automatisch ook.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb dan ook het volledige resterende bedrag voor 2013 gestort want je krijgt nu meer deelbewijzen.
Beurzen kunnen nog verder zakken maar voor hetzelfde geld zitten we nu in het diepste dal?
Beurzen kunnen nog verder zakken maar voor hetzelfde geld zitten we nu in het diepste dal?
Laatst gewijzigd door Brugse Leeuw op 27 juni 2013, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ook het volle bedrag vandaag gestort.
En dan maar zeggen dat je best in januari kan storten.(maar dat gaat dan over vele jaren zeker)
En dan maar zeggen dat je best in januari kan storten.(maar dat gaat dan over vele jaren zeker)
-
- Full Member
- Contacteer:
Voor mensen die een pensioenspaarfonds hebben en er niet echt voortdurend mee bezig zijn, lijkt mij maandelijks storten nog beste optie.
Ik heb nu ook helemaal volstort, zou nog wel kunnen zakken, maar persoonlijk denk ik dat er een herstelperiode aankomt. Dat is mijn persoonlijk aanvoelen en mag zeker niet als een beleggingsadvies gezien worden ;-)
Ik heb nu ook helemaal volstort, zou nog wel kunnen zakken, maar persoonlijk denk ik dat er een herstelperiode aankomt. Dat is mijn persoonlijk aanvoelen en mag zeker niet als een beleggingsadvies gezien worden ;-)