Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vastgoed

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4396 berichten
  • Pagina 236 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • …
  • 294
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking

Prijzen vastgoed gaan de komende jaren...

Peiling eindigde op 27 juli 2012, 13:29

verder stijgen
19
16%
stabiliseren
36
30%
lichtjes dalen
32
27%
serieuze correctie ondergaan
33
28%

Totaal aantal stemmen: 120
Je stem is verwerkt.

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

Re: Vastgoed

• Citeer

Bericht door patrick1 » 22 november 2013, 11:07

Toen ik klein was, woonden we op de boerderij met vier generaties samen, om kosten te besparen. Mijn ouders woonden "in", dat bespaarde hen in centen van vandaag.

- huur 800 € x 12 maanden = 9.600 € per jaar
- energie 150 € x 12 maanden = 1.800 € per jaar
- kinderopvang
- en ik vergeet nog veel

Als jonge gezinnen dat vandaag doen, hebben ze binnen enkele jaren een flinke spaarpot.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 22 november 2013, 12:20

Predah schreef:Ik heb die reportage gisteren ook bekeken.
...
.
Ik heb ook gekeken. Hoe je 15 minuten politiek correcte TV kan maken... Intussen gaat de immigratiepiramide gewoon verder, tot de kassen leeg zijn, dan delen we allemaal in de klappen. Zeker vastgoed, voor wie mocht twijfelen.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

kaaiman76
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer kaaiman76
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kaaiman76 » 22 november 2013, 15:43

patrick1 schreef:Sommige "grote lichten" met veel geld op overschot denken dat verhuren hen snel rijk zal maken ! Vergeet het, de huurprijzen zijn de koopprijzen niet gevolgd, en het plebs onder de huurders neemt steeds toe.
Daarom niet beter dan bouwgrond, stijgt in waarde, en geen last ermee. Grond word steeds zeldzamer, en bouwgrond bijdrukken dat lukt niet !
En een schoon rendement dat je er van hebt ondertussen! Speculeren op een belaste meerwaarde, of je moet het al acht jaar houden. Ondertussen wat werk aan om de distels en ander onkruid te verdelgen. Af en toe eens een sluikstorter waarvoor je mag opdraaien.

Waarom zou dan de grond mét een huis er op niet evenzeer in waarde stijgen? Als je de huur van de constructie op zich neemt en je zou je aankoopwaarde van je grond aftrekken, zal je toch iets anders uitkomen hoor. Nog eens becijferen, Patrick. Al terug van zee?

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 22 november 2013, 16:51

kaaiman 76

Ik leg je mijn redenering even uit.

30 jaar geleden kocht ik een oud huis, renoveerde het zelf, en verhuurde het. Mijn totale investering, aankoop + kosten verbouwing, deelde ik door 240 maanden (20 jaar) Dat was mijn huurprijs.
Vandaag, is door de stijgende koopprijzen, en de, in verhouding, niet gevolgde huurprijzen, dergelijke constructie onmogelijk geworden.
Daarom pas ik om vandaag nog te investeren in verhuur.

Goedgelegen bouwgrond, zonder bouwverplichting, gaat steeds schaarser worden. Ik heb geen werk aan mijn bouwgrond, deze is gelegen in een villa verkaveling. De buren ervan zijn maar al te blij over extra "gratis" speelterrein voor hun kinderen te beschikken, hoe zou je zelf zijn ! En ik heb er geen onderhoud aan, iedereen blij en tevreden.

kaaiman76
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer kaaiman76
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kaaiman76 » 22 november 2013, 17:05

Patrick,

je weerlegt mijn redenering niet. Je grond stijgt in waarde, vanzelfsprekend, maar brengt ondertussen 0 op. Hetzelfde kapitaal in een andere activaklasse zal je meer opleveren. Mocht je je grond inruilen voor grond mét huis, dan zal de meerkost ruimschoots betaald worden door de huur en bouw je een groter vermogen op.

Stel jouw grond a 150.000 met een jaarlijkse waardestijging van 5% is 7.500 euro.

Je grond mét huis van vb. 175.000 euro, geleend kapitaal = 1050 euro per maand. Huur = 900. Netto kost1.800 euro.

Je grond mét huis stijgt pak 4%, hetzij 13.000 euro.

Jaarlijks verschil al 3.700, waarbij je je kapitaalaflossingen mag inbrengen, bij grond niet, en je de huur indexeert en je aflossing gelijk blijft.

Je zal dus beter af zijn te bouwen met lening, dan het braak te laten liggen.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 22 november 2013, 18:51

Ik zag de reportage ook. Een koppel dertigers die zonder één spaarcent naar huizen gaan kijken en dan willen gaan lenen bij de bank. ;D

Ik vraag me dan altijd af: waar ben je dan mee bezig geweest? Elke dag fuiven en elk gadget is het jouwe? Dat zijn dan toch geen mensen die een visie hebben van hoe hun leven eruit gaat zien als ze pakweg 15-20j zijn. Ik had enigszins 'n visie: studeren, werken, sparen, ...
Maar die hebben geen visie meer als ze jong zijn, ze leven van dag tot dag en dan plots komen ze op 'n punt dat ze 'n woning nodig hebben en dan hebben ze geen spaarcenten. ::) Bizar. Dat zijn dan de gezinnen die in dat soort van reportages als voorbeeldkoppel genomen worden. :D
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 22 november 2013, 18:59

Spruitekop schreef:Ik zag de reportage ook. Een koppel dertigers die zonder één spaarcent naar huizen gaan kijken en dan willen gaan lenen bij de bank. ;D

Ik vraag me dan altijd af: waar ben je dan mee bezig geweest? Elke dag fuiven en elk gadget is het jouwe? Dat zijn dan toch geen mensen die een visie hebben van hoe hun leven eruit gaat zien als ze pakweg 15-20j zijn. Ik had enigszins 'n visie: studeren, werken, sparen, ...
Maar die hebben geen visie meer als ze jong zijn, ze leven van dag tot dag en dan plots komen ze op 'n punt dat ze 'n woning nodig hebben en dan hebben ze geen spaarcenten. ::) Bizar. Dat zijn dan de gezinnen die in dat soort van reportages als voorbeeldkoppel genomen worden. :D

De enige visie die sommige jongeren nog hebben dat is paren ipv sparen

neuro

• Citeer

Bericht door neuro » 22 november 2013, 19:01

op het vlak van vastgoet wou ik dit kwijd : elke mens vult dat in zowals hij wild. Daarom zakkken en stijgen de aandelen. Verbetermij als ik fout ben, maar ik weet goedt waarover ik spreek

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 22 november 2013, 19:53

neuro schreef:op het vlak van vastgoet wou ik dit kwijd : elke mens vult dat in zowals hij wild. Daarom zakkken en stijgen de aandelen. Verbetermij als ik fout ben, maar ik weet goedt waarover ik spreek

Jij weet blijkbaar niet goed hoe je hetgeen waarover je spreekt moet neertypen.

kaaiman76
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer kaaiman76
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kaaiman76 » 22 november 2013, 20:18

neuro schreef:op het vlak van vastgoet wou ik dit kwijd : elke mens vult dat in zowals hij wild. Daarom zakkken en stijgen de aandelen. Verbetermij als ik fout ben, maar ik weet goedt waarover ik spreek
Juist, het aantal d/t-fouten dat jij schrijft, amaai....

:D

aan 'verbeteren' is geen beginnen aan....

JanusBananus
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer JanusBananus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JanusBananus » 23 november 2013, 11:55

Spruitekop schreef:Ik zag de reportage ook. Een koppel dertigers die zonder één spaarcent naar huizen gaan kijken en dan willen gaan lenen bij de bank. ;D

Ik vind het wel enorm zwak dat jij vaak de dingen "anders voorstelt" en in dit geval simpelweg liegt om je punt te moeten bewijzen:

- Het zijn geen dertigers maar twintigers, er wordt geen éné persoon vermeld die dertig zou zijn;
- Alle 4 de twintigers werken voltijds;
- Het ene koppel had €50.000 zelf gespaard (het andere heeft hier niets over verteld);
- Datzelfde koppel had allebei verder gestudeerd (het andere had hier niets van verteld).

Als ik mij niet vergis (heb het 's avonds laat gezien)

Het zou pas echt grappig zijn als ze een reportage zouden maken over de koppels vroeger! Twee arbeiders die tegen hun 18e er niet in geslaagd zijn hun middelbaardiploma te halen waarvan nu de man voltijds werkt en de vrouw halftijds (zonder vast contract) gaan een nieuwbouwhuis laten bouwen, volledig onderkelderd, 3 slaapkamers, open bebouwing in de ideale rustige omgeving, met winkels scholen en recreatiemogelijkheden en openbaar vervoer op wandelafstand terwijl ze een lening willen op 15 jaar en maar 1/4e van hun gezamelijk inkomen aan de lening willen geven... EN HET LUKT HUN!

Spruitekop, ik vind jouw "visies" zo van de pot gerukt. Zeker in dit geval waar je simpelweg leugens vertelt. Uw generatie had het 1000 keer zo gemakkelijk. Ik denk dat men jou stilaan in hetzelfde rijtje van wereldvreemde mensen kan plaatsen als Koning Albert II

patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick1 » 23 november 2013, 12:59

Vroeger waren woningen, in verhouding goedkoper dan vandaag , voor onze jeugd, maar, vroeger hadden wij ook minder behoeften, geen GSM of smartphone, internet, digitale TV. Op restaurant gingen wij nooit, één auto, een occasie.
We werkten standaard 44 uur per week, ook zaterdagvoormiddag. We werkten 's avonds en in het weekend bij. TV hadden we niet, toch geen tijd voor. We bouwden zelf ons huis, alleen de plateau lieten we gieten.
Het zijn andere tijden akkoord, maar wij wroeten toch meer in onze tijd. Is de mens niet een tijd te verwend geweest ?

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 23 november 2013, 13:03

JanusBananus schreef: Het zou pas echt grappig zijn als ze een reportage zouden maken over de koppels vroeger! Twee arbeiders die tegen hun 18e er niet in geslaagd zijn hun middelbaardiploma te halen waarvan nu de man voltijds werkt en de vrouw halftijds (zonder vast contract) gaan een nieuwbouwhuis laten bouwen, volledig onderkelderd, 3 slaapkamers, open bebouwing in de ideale rustige omgeving, met winkels scholen en recreatiemogelijkheden en openbaar vervoer op wandelafstand terwijl ze een lening willen op 15 jaar en maar 1/4e van hun gezamelijk inkomen aan de lening willen geven... EN HET LUKT HUN!
Mmm; dat gedeelte over "maar 1/4e van hun gezamelijk inkomen aan de lening willen geven".
De gevallen die ik het best ken, zijn leningen die méér bedroegen dan één volledige wedde.
In het geval van mijn ouders: wedde van mijn ma was 27.000 bfr, de lening was 32.000 bfr en dan nog eens 4.000 bfr aan mijn grootouders voor een deel dat die hen geleend hadden.
Verschil was wel dat de inflatie toen hoger was, en de intresten. Maw, na een jaar of 5 was m'n ma haar loon al een pak gestegen.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 23 november 2013, 13:50

JanusBananus schreef:

Ik vind het wel enorm zwak dat jij vaak de dingen "anders voorstelt" en in dit geval simpelweg liegt om je punt te moeten bewijzen:

- Het zijn geen dertigers maar twintigers, er wordt geen éné persoon vermeld die dertig zou zijn;
- Alle 4 de twintigers werken voltijds;
- Het ene koppel had €50.000 zelf gespaard (het andere heeft hier niets over verteld);
- Datzelfde koppel had allebei verder gestudeerd (het andere had hier niets van verteld).

Als ik mij niet vergis (heb het 's avonds laat gezien)
...
Spruitekop, ik vind jouw "visies" zo van de pot gerukt. Zeker in dit geval waar je simpelweg leugens vertelt. Uw generatie had het 1000 keer zo gemakkelijk. Ik denk dat men jou stilaan in hetzelfde rijtje van wereldvreemde mensen kan plaatsen als Koning Albert II
Ik baseer mij gewoon op de reportage: "Koppen - jonger dan 30 en op zoek naar een woning" Beluister de reportage eens tussen 7'07" en 7'24", daar wordt als voorbeeld gesteld dat het ook DERTIGERS ZONDER CENTEN zijn die geen lening krijgen!
...een hypothecaire lening krijgen is OOK VOOR DERTIGERS ZONDER SPAARCENTEN alsmaar moeilijker, dat blijkt uit een online bevraging bij 400 vastgoedmakelaars. Steeds vaker springt de verkoop af omdat de financiering niet achteraf rond geraakt.
Je begint met: "Als ik mij niet vergis (heb het 's avonds laat gezien)..."

Dus voor je beledigingen aan mij adres uit, gelieve je dan eerst te informeren waar het over gaat. Met je aanhef bouw je al onmiddellijk een bescherming in alsook geef je al een excuus mee mocht je jezelf baseren op verkeerde informatie. Ik ben zeker niet wereldvreemd en waan mij zeker geen Van Seksen-Cobourg. De huidige twintigers zijn het slachtoffer van hun ouders, die in de beste periode van de laatste eeuwen hebben geleefd maar die de keuze hadden: ofwel na de afbetaling van hun huis sparen voor de kinderen ofwel het liever opmaken aan plezierreisjes, wekelijkse etentjes, fuiven en wagens om mee te pronken. Velen van die generatie heeft het de eerste jaren van hun afbetaling echt zwaar gehad, later - geholpen door de inflatie- hadden ze veel meer financiële ruimte. En dan hadden ze de keuze: opdoen of sparen. Sommigen hebben door gespaard voor hun kinderen andere hebben aan supercompensatie gedaan. "Profiteren mannen, we hebben lang genoeg choco gegeten!" De huidige vastgoedprijzen vinden hun oorsprong op bij de welvaart van de vorige generatie, niets meer, niets minder. Ikzelf had het geluk dat m'n ouders (babyboomers) spaarders waren die na hun huwelijk nog 24 jaar hebben ingewoond bij één van m'n grootouders waar ik dan ook ben opgegroeid. En dat is héél veel water in de wijn doen hoor. M'n ouders waren laat-dertigers toen de eerste wagen eraan kwam, een 11-jarige Opel Kadett, nadien steeds vervangen door wagens van meer dan 10 jaar oud.
Ze konden hun woning 100% betalen (zelfs met nog wat overschot) en ik had op m'n 18de een spaarboek om "U" tegen te zeggen. Als ik leeftijdsgenoten hoorde dromen en hen groots hoorde praten over hun "spaarboek" dan zweeg ik stil. Zelfs met de bankregels van dit moment zou het voor mij geen probleem geweest zijn om als "schoolverlater met een job" dan naar een bank te stappen om bij te lenen voor een aankoop. Het zit hem maar in één ding: sparen! (en dat is veel dingen ontzeggen)

Ik baseerde mij in m'n post enkel op het meest frappante: dertigers zonder spaarcenten die moeilijk aan 'n lening geraken. Dan heb je je toch al enige jaren kunnen bewijzen op de arbeidsmarkt imo, en als je dan nog geen spaarcenten hebt. ::) Je kan dan stellen dat ze lang hebt moeten studeren, OK, maar in dat geval zal het gezinsinkomen ook véél hoger liggen en gaat bij een netto gezinsinkomen van pakweg 4.000€ de bank geen problemen stellen voor een lening.
djtw schreef:In het geval van mijn ouders: wedde van mijn ma was 27.000 bfr, de lening was 32.000 bfr en dan nog eens 4.000 bfr aan mijn grootouders voor een deel dat die hen geleend hadden.
Janus schrijft hierbij... "Uw generatie had het 1000 keer zo gemakkelijk"

Als ik mij niet vergis (heb het 's avonds laat gezien)... Misschien iets vroeger gaan slapen... ;)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

JanusBananus
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer JanusBananus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JanusBananus » 23 november 2013, 14:59

patrick1 schreef:Vroeger waren woningen, in verhouding goedkoper dan vandaag , voor onze jeugd, maar, vroeger hadden wij ook minder behoeften, geen GSM of smartphone, internet, digitale TV. Op restaurant gingen wij nooit, één auto, een occasie.
We werkten standaard 44 uur per week, ook zaterdagvoormiddag. We werkten 's avonds en in het weekend bij. TV hadden we niet, toch geen tijd voor. We bouwden zelf ons huis, alleen de plateau lieten we gieten.
Het zijn andere tijden akkoord, maar wij wroeten toch meer in onze tijd. Is de mens niet een tijd te verwend geweest ?
Hier heb ik al vaak op gereageerd dat je de dingen moet vergelijken die in beide tijdperken bestonden! Dat weet je... Het heeft geen zin om nu een gewone televisie te vergelijken met over 20 jaar een 3D televisie en dan zeggen dat ze meer verwend zijn en meer op luxe belust. Dat heeft er absoluut niets mee te maken.

Als m'n nu een half maandloon uitgeeft aan 3 LCD tv's en vroeger een gans maandloon uitgaf aan 1 zwart-wit tv gaf men vroeger, al de rest constant houdend, meer uit aan luxe. PUNT.

Blijf bij de feiten ipv met vroegere vertelseltjes te gooien en onthoudt de dingen die al in een discussie worden opgeworpen. Het heeft absoluut geen zin om iets te beweren, dat nadien met logica wordt omvergeworpen, vervolgens even te wachten en 3 pagina's verder exact hetzelfde terug te beweren alsof het vorige nooit heeft plaatsgevonden :-\

Durf eens op websites van de NBB, het planbureau en de FOD economie te zoeken naar historische datareeksen en gooi deze eens in Excel ter vergelijking ipv vast te houden aan de verhaaltjes van vroeger die ineens voor iedereen blijken te gelden ???

Gesloten
  • Afdrukweergave

4396 berichten
  • Pagina 236 van 294
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • …
  • 294
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy