Vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Vastgoed
Eduard woonde in Zelzate, zijn zaal "Las Vegas" was in Ertvelde. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Oeps
Meeste van die toch wel dure appartementen worden trouwens gekocht door 50ers en ouder die hun eerste woning verkopen. Ze willen goed zitten tegen hun oude dag.
Natuurlijk komt er dan een markt vrij van oudere woningen, met helaas nog een pak werk aan en die toch ook niet echt laag geprijsd staan.
Men durft toch pittige prijzen te vragen voor woningen uit de jaren 70 en begin jaren 80.
Meeste van die toch wel dure appartementen worden trouwens gekocht door 50ers en ouder die hun eerste woning verkopen. Ze willen goed zitten tegen hun oude dag.
Natuurlijk komt er dan een markt vrij van oudere woningen, met helaas nog een pak werk aan en die toch ook niet echt laag geprijsd staan.
Men durft toch pittige prijzen te vragen voor woningen uit de jaren 70 en begin jaren 80.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als je de komende 20 jaar weer gerust wil zitten is daar inderdaad werk aan. Voor hen is de cyclus in hun oude woning om en is het tijd voor iets nieuws, voor de nieuwe eigenaars wachten er nog een deel renovatiewerken om de woning weer op het huidige peil te krijgen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Vaak gaat bij promotoren de eerste spade maar in de grond als 80% verkocht is.Frisse Freddy schreef:Ze zitten amper aan de fundering! Allesbehalve een markt die op z'n gat ligt.
Het Gentse is wel één van de laatste regio's waar de prijzen gaan zakken (als ze dat al zouden doen natuurlijk). Het is hier iets aan ' t beteren maar we komen van héél ver: Een paar weken terug sprak ik één van m'n aannemers; hij vertelde me dat z'n orderboekje nu nog "maar" voor 6 maand gevuld is en dat hij de "groten" (de Bostoens en dergelijke) nu als rechtstreekse concurrent tegenkwam op kleinere projecten waar ze een paar jaar geleden gewoon hun neus voor ophaalden.
Aan de prijzen verandert er weinig, voor starters is het nog steeds een drama.
Dit lijkt me in ieder geval overpriced te zijn.
350 k + 35 RR en dan nog verbouwingen in het vooruitzicht. Zowiezo geen spek voor mijnen bek.
Kun je al beter een nieuwbouw zetten.
350 k + 35 RR en dan nog verbouwingen in het vooruitzicht. Zowiezo geen spek voor mijnen bek.
Kun je al beter een nieuwbouw zetten.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Vergeet ook de fuiven in het fantastisch jeugdhuis I niet, dj
Ik denk dat iedereen met een halve hersencel wel weet over welke gemeente je het hebt.
Maar helemaal met je eens. Dat zijn momenteel de prijzen in de betere gemeenten in de rand rond - euh - G. Bouwgrond is bijna niet te vinden, al zeker niet zonder bouwverplichting. 250 euro per m2 is zowat het minimum.
Ik denk dat iedereen met een halve hersencel wel weet over welke gemeente je het hebt.
Maar helemaal met je eens. Dat zijn momenteel de prijzen in de betere gemeenten in de rand rond - euh - G. Bouwgrond is bijna niet te vinden, al zeker niet zonder bouwverplichting. 250 euro per m2 is zowat het minimum.
Iedereen wil tegenwoordig in Gent centrum komen wonen, de prijzen stijgen waanzinnig. Een appartementsblok naast het mijne, kocht de eigenaar amper 5 jaar geleden een dakappartement voor 450.000 €.
Een onbekende voor hem, stak ongevraagd, een brief in zijn brievenbus of hij niet verkocht, 750.000 €, hij heeft bedankt.
Een onbekende voor hem, stak ongevraagd, een brief in zijn brievenbus of hij niet verkocht, 750.000 €, hij heeft bedankt.
-
anonymous6
Helaas... Ik las enkele maanden terug in het Nieuwsblad dat Jeugdhuis I. in D.P. de deuren had gesloten... Ik weet niet of ze al terug open zijn.Oudere Jongere schreef:Vergeet ook de fuiven in het fantastisch jeugdhuis I niet, dj![]()
Maar er waren evengoed scoutsfuiven daar schuin tegenover in de gemeenteschool, tot ze het weiland rechtover de school en naast het jeugdhuis omtoverden tot sporthal, dan moesten de fuiven daar door gaan, in een vreselijke betonbunker met afschuwelijke accoestiek.
Waar is den tijd...?!

- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik vind dit persoonlijk 'n vrij raar huis.djtw schreef:Mijn grootvader, de brave ziel, is 'komen te gaan'.
Zijn huis (in "Plaats X", randgemeente van de mooie stad G) moest verkocht worden.
Eind november heeft m'n ma het op een immosite gezet, zonder agentschap, zonder bord in de voortuin, gewoon, een 'annonceke' op internet. De vastgoedcrisis, hij is nog niet begonnen, dat ik het je zeg.
Edit: link verwijderd.
Edit 2: Ligging woning aangepast.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 6 januari 2014, 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik had het huis ook zien staan, had dezelfde bedenking: interieur en façade lijken niet te matchen.
Zoals eerder al geopperd: there is no alternative. Bouwgrond ter waarde van 150.000 en huis nieuwbouw aan 2.000 euro/m². Een nieuwbouw van deze grootte inclusief grond kost je dus minstens 450.000 euro à 500.000 euro.
Vanuit dat standpunt bekeken is deze woning 'betaalbaar'; de vooropgestelde renovatiekosten moet je op +/- 40.000 euro schatten.
In deze regio is alles prijzig; ikzelf woon op een (flinke) boogscheut van dit huis, in de aanpalende deelgemeente van G. Goedkoper zul je niets degelijk vinden.
Zoals eerder al geopperd: there is no alternative. Bouwgrond ter waarde van 150.000 en huis nieuwbouw aan 2.000 euro/m². Een nieuwbouw van deze grootte inclusief grond kost je dus minstens 450.000 euro à 500.000 euro.
Vanuit dat standpunt bekeken is deze woning 'betaalbaar'; de vooropgestelde renovatiekosten moet je op +/- 40.000 euro schatten.
In deze regio is alles prijzig; ikzelf woon op een (flinke) boogscheut van dit huis, in de aanpalende deelgemeente van G. Goedkoper zul je niets degelijk vinden.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 517239.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Woningmarkt piekt
Woningmarkt piekt
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik onthou hierbij (voor 2013):
-de woningprijs +3,2%
-de prijs van de appartementen +2,3%
Ondanks de vele smeekbeden aan het adres van de oppergod "Immobilius" hier, blijft de tendens aanhouden.
Hopelijk hebben de vastgoedtwijfelaars een hoger rendement gehaald op hun spaargeld.
-de woningprijs +3,2%
-de prijs van de appartementen +2,3%
Ondanks de vele smeekbeden aan het adres van de oppergod "Immobilius" hier, blijft de tendens aanhouden.
Hopelijk hebben de vastgoedtwijfelaars een hoger rendement gehaald op hun spaargeld.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Wie wacht verliest: rente is terug hoger, SSV wordt duurder en ondertussen ben je geen eigenaar en los je geen kapitaal af. En wat met de fiscaliteit?
Wat zou jempi denken?
Wat zou jempi denken?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Die zwijgt en die lacht. 
Inderdaad, die kon ook niet meer wachten op die megacrash...