GDF Suez
TIP
Re: GDF Suez
Ex Div
Dat had ik nog niet opgemerkt. Had wel op de tijd gelezen over teleurstellende cijfers, vandaar mijn post.
GSZ is bezig aan een geweldige remonte.
Herontdekking van het aandeel.

Herontdekking van het aandeel.

Morgan stanley gaf gisteren een koopadvies voor dit aandeel. Komt de klim daardoor of omgekeerd.
meestal begint het dan te zakken, net zoals 2 jaar geleden.... 

Richting van GSZ is opwaarts gericht.
Een van de best presterende aandelen in 2014 voor mij.
Een van de best presterende aandelen in 2014 voor mij.

inderdaad, bij mij gemiddeld bijna uit de rode cijfers.
Momenteel gemiddeld uit de rode cijfers. Stilaan overweeg ik om een deeltje in de verkoop te plaatsen. Dan doe ik een goede 22% winst op jaarbasis wat denken jullie? De rest zou ik bijhouden en afwachten.
Blijkbaar zal het langer dicht blijven van de kerncentrales een pak geld kosten. Voor mij is dit een reden om mijn pakketje waarop ik winst maak in de verkoop te leggen. Mijn ander pakketje hou ik netjes bij, bij terugval koop ik dan wel een nieuw pakketje bij.
Zou je denken dat die enkele centrales iets gaan uitmaken. Electrabel zal minder winst maken, ja. De stroom zal voor ons duurder worden deze winter, ja. Alle leveranciers zullen hun stroom deze winter duurder aankopen in het buitenland, ja. GDF zal meer winst maken op zijn stroom die hij aan België verkoopt, ja. Maar alles samen zal dat niet zoveel uitmaken voor zo een groot bedrijf.
Volgens de laatste publicatie in de belegger is wel degelijk een effect:
De kernreactoren 'Doel 3' en 'Tihange 2' zullen niet voor de herfst heropgestart worden. Voor GDF Suez, de beheerder van deze twee kerncentrales, kost dit zo'n 40 mln. EUR per maand. Voorlopig blijft GDF Suez bij de jaarprognose van een netto courante winst van 3,3 à 3,7 mrd. EUR, maar deze vork is nu weliswaar exclusief de maandelijkse kost voor het niet werken van deze twee kerncentrales vanaf de tweede jaarhelft. De andere jaarprognoses blijven eveneens onveranderd: o.a. een dividend van minstens 1 EUR, een ratio netto schuld/Ebitda van minder dan 2,5.
Vandaar dat ik op mijn ene pakket winst wil nemen, maar op LT blijf ik wel positief over dit aandeel, vandaar dat ik ze tegen een lagere koers wel terug zal versterken.
De kernreactoren 'Doel 3' en 'Tihange 2' zullen niet voor de herfst heropgestart worden. Voor GDF Suez, de beheerder van deze twee kerncentrales, kost dit zo'n 40 mln. EUR per maand. Voorlopig blijft GDF Suez bij de jaarprognose van een netto courante winst van 3,3 à 3,7 mrd. EUR, maar deze vork is nu weliswaar exclusief de maandelijkse kost voor het niet werken van deze twee kerncentrales vanaf de tweede jaarhelft. De andere jaarprognoses blijven eveneens onveranderd: o.a. een dividend van minstens 1 EUR, een ratio netto schuld/Ebitda van minder dan 2,5.
Vandaar dat ik op mijn ene pakket winst wil nemen, maar op LT blijf ik wel positief over dit aandeel, vandaar dat ik ze tegen een lagere koers wel terug zal versterken.
Een van m'n betere aandelen deze zomer.
GSZ -3,5%. Divers slecht nieuws. 'k Had de daling eerder verwacht.
Tegen de markten in krijgt suez een duwtje in de rug. waarschijnlijk zit het feit dat Morgan Stanley hen op de koopjeslijst zet daar wel voor iets tussen.
Sluitingen en ontmantelingen van kerncentrales zullen GSZ in de toekomst zuur opbreken.