Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Post je hier dat 'onder de 100.000 veilig is' voor je eigen gemoedsrust Lukske om vraag je hiermee om bevestiging?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Arco en Leterme hebben ook jaren lang verkondigd dat Arcopar onder die regelgeving viel. Zwart op wit.
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Arco waren aandelen
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Neen, het is altijd duidelijk geweest dat Arco NIET onder de depositobescherming viel. Toen het te laat was voor Arco is er een specifieke bescherming opgezet voor arco, zodat dit dossier tot een volgende regering zou aanslepen.
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Ik heb Ethias first van de 2e generatie. Dus nee ik vraag geen bevestiging. Ik zeg gewoon de waarheid.Spruitekop schreef:Post je hier dat 'onder de 100.000 veilig is' voor je eigen gemoedsrust Lukske om vraag je hiermee om bevestiging?
Op 31/12/2015 moet ik de First noodgedwongen opzeggen ander krijg ik nul procent.
Ik heb wel een pak staan bij Integrale, ook levenslang gegarandeerd.
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Martinet schreef:Als de First rekeningen in een bad bank terecht komen, heb je dan nog recht op rente?
Rare bad bank zal dat zijn, meestal heeft een bad bank last van slechte betalers. Nu zal het de bad bank zijn die een slechte betaler is.
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
@ronnie ik heb brieven gezien waarin staat dat dat wel zo was...
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Waar ik wil op duiden is het punt dat we d'er hier toch allemaal al van overtuigd waren dat die bankgarantiefonds een lege doos is/was.Lukske schreef:Ik heb Ethias first van de 2e generatie. Dus nee ik vraag geen bevestiging. Ik zeg gewoon de waarheid.Spruitekop schreef:Post je hier dat 'onder de 100.000 veilig is' voor je eigen gemoedsrust Lukske om vraag je hiermee om bevestiging?
Op 31/12/2015 moet ik de First noodgedwongen opzeggen ander krijg ik nul procent.
Ik heb wel een pak staan bij Integrale, ook levenslang gegarandeerd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Volgens mij wil de NBB nu wat druk op de ketel zetten bij de First klanten.
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Brieven van wie? Link?john32 schreef:@ronnie ik heb brieven gezien waarin staat dat dat wel zo was...
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Indien men twijfels heeft over garantiefonds dan is dat toch ook van toepassing op alle spaarrekeningen en temijnrekeningen en tak 21 van andere maatschappijen waar je het geld van ethias first naar toe verhuist.Waar ik wil op duiden is het punt dat we d'er hier toch allemaal al van overtuigd waren dat die bankgarantiefonds een lege doos is/was.
Gezien er verschillende regeringen betrokken zijn via enerzijds garantiefonds en anderzijds via hun finaciele inbreng is het hun verdomde plicht om duidelijk te communiceren over de toekomst van first.
De contracten op die manier proberen weg te krijgen door klanten aanbod te doen en angst aan te jagen door gerucht van bad bank(terwijl het verzekeringsproduct is) en het toneelstuk van heer Coene van nationale bank zijn belachelijk.
Geef de mensen een duidelijk zicht op hoe het er voor staat als gouverneur van nationale bank en betrokken regeringen en neem jullie verantwoordelijkheid.
De mensen die dit product hebben en soortgelijke producten hebben zijn geen speculanten en de rentes waren goed maar niet hoger dan termijnrekeningen in die tijd .
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
geld ook voor het merendeel van de Arcopar coöptanten oftewel 2 maten 2 gewichten hier op spaargids ...monte schreef:...
De mensen die dit product hebben en soortgelijke producten hebben zijn geen speculanten en de rentes waren goed maar niet hoger dan termijnrekeningen in die tijd .
OT Heb mijn First volledig afgesloten en vrijdag SMS gehad dat het bedrag werd overgeschreven. Ze sluiten de rekening af wanneer ze de nodige documenten (kopie IK, bewijs adres) hebben ontvangen ongeacht datum simulatie (was bij mij 16 maart).
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
evita, ga jij je rekening volledig afsluiten of toch een deel behouden? Weet jij of er rentes blijven uitbetaald worden als de First in een bad bank terecht komen?evita schreef:Volgens mij wil de NBB nu wat druk op de ketel zetten bij de First klanten.
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
In hoeverre heeft dit allemaal gevolg voor "First pensioensparen" en "First Fiscaal". Stel dat de "First" rekening, waarover nu steeds wordt gesproken, naar een zogezegde bad bank gaat of dergelijke worden het first pensioensparen en first fiscaal dan ook mee overgezet ? Ik dacht dat ik vroeger eens ergens gelezen had dat dit volledig anders ingedeeld werd.
Zo ja, zijn er mogelijkheden om deze gelden over te zetten zonder al te veel kosten ?
Zo ja, zijn er mogelijkheden om deze gelden over te zetten zonder al te veel kosten ?
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Martinet, ik ga mijn First volledig afsluiten. Of er nog rente zal betaald worden indien de First in een 'bad bank' gestopt wordt, weet ik niet. Dat zal afwachten worden !Martinet schreef:evita, ga jij je rekening volledig afsluiten of toch een deel behouden? Weet jij of er rentes blijven uitbetaald worden als de First in een bad bank terecht komen?evita schreef:Volgens mij wil de NBB nu wat druk op de ketel zetten bij de First klanten.