Beste lange termijn belegging
TIP
Re: Beste lange termijn belegging
Alvast een eerste stukje P&G gekocht daarnet (en dan snel Binck dicht gesmeten Brrr). Die had ik al een tijd op het oog. Als het verder daalt koop ik nog watgpv1 schreef: Volg mijn GlobalLeaders-aandelenportefeuille, maar dat zijn meteen 14 aandelen. Ik verzeker u dat je op lange termijn gezien beter zal doen dan 99% van de beleggers en fondsbeheerders.
globalleaders-aandelenportefeuille-voor ... 18569.html" onclick="window.open(this.href);return false;

+1robokat schreef:Net door een (beperkt) deel van je portefeuille in USD aan te houden, bescherm je je koopkracht in euro. Hoe raar dat ook klinkt.

En? Wie heeft er door oranje licht gereden?Inversor schreef: Ik zou zeggen (om zelf een oneliner te gebruiken) : let the market serve you, not instruct you. Aangezien de huidige bullmarket al 77 maanden duurt en een economische cyclus ongeveer 6-10 jaar duurt, weet je dat we nu in de oranje zone zitten. Elke correctie kan het begin van een bear market blijken te zijn. Het lijkt me dan niet onverstandig om eens om te kijken en te zien wat je de voorbije jaren geplant hebt en eens na te denken over wat je wil oogsten. Zeker bij een ETF kan je makkelijk een stoplossje zetten, dat je eventueel aanpast. Geen centje pijn, zeggen de Hollanders zo mooi.
Ik zou ook zeer aandachtig kijken naar de VS. Daar liggen ze een half jaartje voorop. En hoewel een echte correctie zich daar nog niet aandient, kwakkelen zowel de DJI als de S&P500 daar al een half jaar. Oppassen geblazen. Oranje licht.
En het rentespook is ook altijd om voor op te passen. 80% van de economen denkt dat Yellen binnen het jaar de rente zal verhogen. Ook in Engeland zit de renteverhoging er aan te komen. Misschien is de rente daarmee nog altijd laag, maar we zitten wel in een periode van nulinflatie.
Voorlopig zie ik nog geen reden om te panikeren, maar ik vind de huidige indicatoren niet echt bemoedigend. Sommigen staren zich blind op de bazooka van Draghi en denken dat de Europese aandelen tot in de hemel zullen groeien, maar ik zie daar geen enkele structurele economische groei in.
Dus ja: ik zou erg opletten met wat je de komende maanden doet. Maar als je verwacht dat ik in staat ben de exacte dag te voorspellen: think again.
Al mijn fondsen, relieken uit het verleden, heb ik na dit bericht geliquideerd en verleden week is mijn stoploss op het enige aandeel dat ik in portefeuille had, Apple, afgegaan. 5% verlies, maar als ik zie welk bloedbad er daarna gebeurd is, betaal ik daar graag de transactiekosten voor.
Voor de voorstanders van buy & hold:Wurfel schreef:"Never try to time the market" blijft uiteindelijk toch het meest hangen ook...
http://qz.com/487013/this-game-will-sho ... right-now/" onclick="window.open(this.href);return false;
En eerlijk is eerlijk: het lukt me in dit spelletje niet om systematisch de markt te verslaan.
Bij voorbaat wil ik wel opmerken dat je enige info een grafiek is, je hebt niets van achtergrondgegevens (rente, politiek, economie...) en dat je uiterst snel moet werken (veel denken is er niet bij), je geen gebruik kan maken van stop-losses, en je beperkt bent tot één keer kopen en verkopen.
Ik zou het al heel wat anders vinden moest de rentestand én de Shiller P/E mee afgebeeld staan naast de grafiek. Dit spelletje toont dan ook eerder aan dat het zinloos is om te voorspellen wat een grafiek zal doen in de toekomst op basis van die grafiek in het verleden. Dan lijkt me dat eerder een spelletje tegen technische analyse dan tegen markttiming.
You beat the market!Inversor schreef:Voor de voorstanders van buy & hold:Wurfel schreef:"Never try to time the market" blijft uiteindelijk toch het meest hangen ook...
http://qz.com/487013/this-game-will-sho ... right-now/" onclick="window.open(this.href);return false;
En eerlijk is eerlijk: het lukt me in dit spelletje niet om systematisch de markt te verslaan.
Bij voorbaat wil ik wel opmerken dat je enige info een grafiek is, je hebt niets van achtergrondgegevens (rente, politiek, economie...) en dat je uiterst snel moet werken (veel denken is er niet bij), je geen gebruik kan maken van stop-losses, en je beperkt bent tot één keer kopen en verkopen.
Ik zou het al heel wat anders vinden moest de rentestand én de Shiller P/E mee afgebeeld staan naast de grafiek. Dit spelletje toont dan ook eerder aan dat het zinloos is om te voorspellen wat een grafiek zal doen in de toekomst op basis van die grafiek in het verleden. Dan lijkt me dat eerder een spelletje tegen technische analyse dan tegen markttiming.
The $10,000 you invested turned into $17,813. If you hadn't made any trades you would have made $1,971 less—leaving an ending balance of $15,842. You took a risk and it worked out, but there's no guarantee you could do it again. Why don't you try?

72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Hier ook, van de eerste keer. http://prntscr.com/89gezc
Maar, zoals gezegd, probeer het maar consequent beter te doen...
Maar, zoals gezegd, probeer het maar consequent beter te doen...
Hoe zit het met de fiscale gevolgen? Ik zie dat ze accumulating zijn, dividenden worden direct terug geïnvesteerd. Dus als Belg betaal je geen roerende voorheffing, en geen belasting bij verkoop met meerwaarde. Is er dan geen enkel verschil tussen een Franse en een Ierse ETF?gpv1 schreef:
Ofwel:
Koop de volgende 2 trackers:
- Lyxor ETF STOXX Europe 600 Personal & Household Goods (FR0010344978) (British American Tobacco, Unilever, Reckitt Benckiser, LVMH, Imperial Tobacco Group, L'Oréal, Cie. Financière Richemont, Adidas, Svenska Cellulosa,...)
- Lyxor ETF STOXX Europe 600 Food & Beverage (FR0010344861) (Nestlé, AB InBev, Diageo, SABMiller, Danone, Pernod Ricard, AB Foods, Heineken, Kerry Group, Carlsberg,...)
Daarmee zal je eveneens beter doen dan 99% van de beleggers en fondsbeheerders.
hoe-beleggen-in-de-best-presterende-aan ... 18501.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Franse bronbelasting bedraagt helaas 30%; die is mits wat papierwerk te halveren tot 15% met daar achteraf nog de Belgische saus van 25% over.
Op de Ierse variant betaal je als Belg geen bronbelasting (maar natuurlijk nog altijd de Belgische; ze moeten hier tenslotte alle kilometerpaaltjes langs snelwegen laten vernieuwen en 90 graden draaien, om ze dan enkele maanden later te vervangen door varianten zonder aanduiding van praatpalen - want die laatste gaan weg).
Op de Ierse variant betaal je als Belg geen bronbelasting (maar natuurlijk nog altijd de Belgische; ze moeten hier tenslotte alle kilometerpaaltjes langs snelwegen laten vernieuwen en 90 graden draaien, om ze dan enkele maanden later te vervangen door varianten zonder aanduiding van praatpalen - want die laatste gaan weg).
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Maar hoe zit het bij een accumulating 

oh crap, netwerken, sorry; ik had maar een deel gezien.... lomp.
Kapitaliserende ETF's betalen bij verkoop uiteraard geen bronbelasting. Je betaalt enkel de Belgische beurstaks (TOB, 0.27% per transactie).
ETF's hebben niet zoiets als beheerde fondsen, waar je bij uitstap nog getaxeerd kan worden op 'de meerwaarde gerealiseerd op de vastrentende waarden' (obli's, ...).
Carl
Kapitaliserende ETF's betalen bij verkoop uiteraard geen bronbelasting. Je betaalt enkel de Belgische beurstaks (TOB, 0.27% per transactie).
ETF's hebben niet zoiets als beheerde fondsen, waar je bij uitstap nog getaxeerd kan worden op 'de meerwaarde gerealiseerd op de vastrentende waarden' (obli's, ...).
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Dus als British Tabacco 100 EUR dividend uitbetaald, dan gaat er 15% UK bronbelasting vanaf, komt er 85 EUR netto toe in de Franse ETF en die wordt volledig herbelegd?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Boompie, dat is de situatie bij etf met uitkering dividenden. Deze twee hebben geen dividenden. Of betaal je toch bij verkoop?
Nee je betaalt niets meer bij verkoop; dat is duidelijjk.
Maar ik vraag me af, welke belasting het fonds betaalt bij het ontvangen van de dividenden die de aandelen uitkeren. Hoeveel % van het uitgekeerde dividend kan er dus NETTO kan gebruikt om extra aandelen bij te kopen door het ETF.
Maar ik vraag me af, welke belasting het fonds betaalt bij het ontvangen van de dividenden die de aandelen uitkeren. Hoeveel % van het uitgekeerde dividend kan er dus NETTO kan gebruikt om extra aandelen bij te kopen door het ETF.
De absolute meerderheid van US ETF's betalen geen taksen op inkomende dividenden, want voor hen maken zij strikt gezien geen inkomsten uit. De SEC heeft een aantal uitzonderingen bepaald maar dat zijn niet de ETF's waarover het op dit forum gaat (ETF's die hun onkosten aftrekken van dividenden, etc).
Anders zou je in veel gevallen driedubbele taxatie hebben op het initiële dividend; dan zouden veel beleggers wel afhaken.
Anders zou je in veel gevallen driedubbele taxatie hebben op het initiële dividend; dan zouden veel beleggers wel afhaken.
Laatst gewijzigd door Boompie op 27 augustus 2015, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook benieuwd of beveks roerende voorheffing betalen op Belgische dividenden die ze innen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Voor diegene die in België geregistreerd zijn, geeft de BEAMA hier enige fiscale informatie :zeezout schreef:Ook benieuwd of beveks roerende voorheffing betalen op Belgische dividenden die ze innen.
http://www.beama.be/nl/financiele-vaard ... e-aspecten" onclick="window.open(this.href);return false;
(niet zeker of je specifiek op Belgische instellingen doelde of niet)